Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

@ivchonny
Lično verujem da je bezbedan za sve osim vozače cisterni i kamiona koje prevoze opasne materije. Tu rizik sigurno postoji.
Ne moramo diskutovati o tome koliko je bezbedniji u odnosu na magistralu kroz klisuru.
Dozvoli da imam svoj stav koji nije ni levo ni desno orijentisan i koji ne bi trebalo da vređa nikoga.
Nema šta da ti dozvolim, poštujem tvoje stavove. Tu smo da dikutujem ako se ne slažemo.

Za ove stvari istorija nas uči da ne možemo da verujemo, nego moramo da budemo sigurni. Do 1. novembra prošle godine sam više verovao a manje sumnjao.

Hajde da postavimo situaciju ovako: kupili smo novu stvar, a nemamo pisanu garanciju da je ista bezbedna. Proizvođač nije želeo da izda potvrdu da je bezbedna, ali prodavac garantuje da jeste (iako nije stručan za proizvodnju te stvari), izmenio je i dopunio propise, odstupio od normalnih standarda i obećao je da će nam dati sertifikat da je ta stvar bezbedna za 90 dana. Da li bi ti kupio, npr. automobil na taj način?

Magistrala nije tema.
 
Ne znam koliko je ta analogija sa uređajem/proizvodom adekvatna.
Ovde niko od nas ne kupuje autoput (iako ga svi plaćamo kroz poreze/doprinose/akcize). Ali država odlučuje šta će da gradi i koja deonica ima prioritet.
Svako od nas će koristiti autoput (ako želi naravno).
Da je ovo neka vrsta kompromisa jasno je svima nama. Da li je idealno? Nije jer tunel nije opremljen u potpunosti (100 %).
Ali ako se za ovih 90 dana spasi barem jedan ljudski život na magistrali koja je ionako bila preopterećena onda je ovaj kompromis imao smisla.
Ima mi smisla biti zabrinut kao i kritički nastrojen jer svi znamo kako se rade stvari kod nas i šta se dešavalo. Barem se nadam da smo izvukli neku pouku iz svega.
P.S. Da završim sa ovom temom, mislim da su katastrofični scenariji suvišni kao i poređenja sa gasnom komorom, nadvožnjakom koji tone i slično.
 
Poruka za @Igor ODLIČNO RADIŠ SVOJ POSAO, BRAVO I HVALA

sto se tice tog problema ja sam postavljala ovo ali idu brzo stranice

Ma to MORA da se resi sto pre, kliziste to, nece oni cekati godinu dana.

Brdo je puno vode, ko je pratio temu zna sta je Krcan pisao o problemima.... a i jutros geolog prica da jednostavno ne znaci da ce se pomerati za 0.1, vec moze i ozbiljnije.

Ono sto me zivo zanima, a i ispred Brancica su u poslednji cas kosinu sređivali - STA SU CEKALI KOJI MOJ...?. tunel kasnio, radio se 6g, pa jer nisu mogli da srede jedno kliziste nego im sad 3mes neophodna?!
Jedino ako je to nesto skorije...

Koliko je dug AP 180km, 2km na minut (to je 120/h prosek) to je 90min, 1h 30min do Obrenovca sto je odlicno, ko radi na NBg mogu da putuju na posao komotno


Па могу и из Ниша да путују на НБГ на посао, постоји аутопут већ 40 година.
 
Trenutno stanje sa Gradske petlje, GUZVA SA NADVOZNJAKA, velika kolona tj nije velika ali nekoliko slepera je napravilo zastoj od skretanja za Arilje pa do nadvoznjaka ( malo rastojanje i odmah kolona)
Skroz očekivano. A moglo se lako izbeći najobičnijim kružnim tokom, meni je i dalje neshvatljivo zašto ga tu nisu napravili.
 
Banalizovao sam stvari, ali to je to.

Suština je da ne možemo odstupati od standarda, posebno što to ne sme da se dogodi u službi politike. Standardi postoje zbog bezbednosti.

A da li je ovim putem spašen neki život, ili ugrožen život mnogih, vreme će pokazati. Daj Bože da si ti u pravu.
 
Ok, znači jasno. Kao što je mleko koje pijemo i dalje otrovno (samo je neko izmenio uredbu kako bi se dozvolio taj otrov u mleku), tako i ovaj autoput nije bezbedan, ali je neko rekao da može da se dozvoli otvaranje auto puta koje nije bezbedno.

Ne druze, nisi razumeo, mleko je bilo bezbedno pa je neko doneo uredbu po kojom postaje nebezbedno (a 30 godina unazad je bilo bezbedno, isto to mleko). Isto tako ti je i sa ovim tunelom, hiljade tunela u evropi su ocenjeni kao bezbedni a nemaju taj sistem koji kod nas nije pusten u rad.

Sutra isprobavam deonicu, zivela Srbija!
 
Ne druze, nisi razumeo, mleko je bilo bezbedno pa je neko doneo uredbu po kojom postaje nebezbedno (a 30 godina unazad je bilo bezbedno, isto to mleko). Isto tako ti je i sa ovim tunelom, hiljade tunela u evropi su ocenjeni kao bezbedni a nemaju taj sistem koji kod nas nije pusten u rad.

Sutra isprobavam deonicu, zivela Srbija!
Ti druže nisi razumeo ali tebe ubediti u nešto drugo bilo bi veoma teško...
 
Provozah se i ja AP. Lep krajolik. Povecano prisustvo pandura oko tunela. Asfalt cool, deluje spremno. Mali strah da sve moze da padne prisutan. Kako god cestitam nam nove km AP.

Usteda u vremenu zanemarljiva, udobnost putovanja povecana za duplo (bar za nas sto putujemo u Ue). Bas je velika razlika, do Pozege sam iskulirao preticanja... 2h ukupno stan stan, redovno mi treba 2h5min
 
Ne druze, nisi razumeo, mleko je bilo bezbedno pa je neko doneo uredbu po kojom postaje nebezbedno (a 30 godina unazad je bilo bezbedno, isto to mleko). Isto tako ti je i sa ovim tunelom, hiljade tunela u evropi su ocenjeni kao bezbedni a nemaju taj sistem koji kod nas nije pusten u rad.

Sutra isprobavam deonicu, zivela Srbija!
Ok, uzmimo da si rešio problematiku sistema praćenja u tunelu.
Šta ćemo sa klizištem?
 
Meni je za sada Moravski i k11 smanjio put od Niša do Tare za sat vremena. Još da se spoji od V.Banje do Čačka i ide to na 3h otprilike što je super. U politiku ne zalazim ali pumpamo jako.

1000007627.jpg
 
Uzevši u obzir da je AP otvoren, ova tema nema više smisla i treba da ide na lock do daljnjeg, a to neće skorije...
Baciću Igoru par slika da objavi u moje ime kad se budem vozio bembarom novim dijelom uz sjaj tunela uveče i kontrolne table.
Nek nam je sa srećom, meni ovo skraćuje put sa nekadašnjih 6 sati i 30 minuta patnje, u idealnom slučaju, na 4 sata, i nema se potrebe za pauzom.
Svaka diskusija u ovoj temi dalje vodi ničemu.
U zdravlje. Ako se i kad napravi pauza, vidim u Požegi ima neki bijesan restoran nedaleko od skretanja. To se mora isprobati. 😀
Čujemo se na temi za 7,8 godina da opet pratimo, bez uzaludne toksičnosti. 😎
 
Ne druze, nisi razumeo, mleko je bilo bezbedno pa je neko doneo uredbu po kojom postaje nebezbedno (a 30 godina unazad je bilo bezbedno, isto to mleko). Isto tako ti je i sa ovim tunelom, hiljade tunela u evropi su ocenjeni kao bezbedni a nemaju taj sistem koji kod nas nije pusten u rad.

Sutra isprobavam deonicu, zivela Srbija!
Moj otac pored toga što je veterinar već gotovo tri decenije je i direktor najveće industrije mesa u Srbiji. Nemate pojma o čemu pričate, molim vas da to više ne radite. Ni ti ni on. Pozdrav.

A i da, pričao mi je kako se ranije krao izvlačio novac u srbiji kada su se gradile te značajnije magistrale (kada već pišem u temi o istom jel) - mnogo bolje nego danas, tačnije sigurnije - nije se štedelo na materijalu (bar ne kao danas da izgineš prvi mesec nakon) već na druge načine.

Sutra isprobavam deonicu, zivela Srbija!
A za ovo..e moj ti. Žao mi nas je.
 
Poslednja izmena:
Kad god je neka vlast otvorila i uradila neki kapitalan projekat - taj dan mi je bilo drago zbog toga, apsolutno izuzimajući političare i partije. Delovaću svima jadno i naivno kad ovo kažem ali tako je. Gledao sam na to kao i neki malo boljitak i za sebe samog i za moj automobil :)

Srećan zbog Srbije i modernizacije putne mreže a ne zbog vlasti ili opozicije.
Nekako sam uvek mislio i radio tako da moj život zavisi najvećim delom od mene samog a ne od politike pozicione ili opozicione, pa sam ostao van te političke ostrašćenosti.

Sećam se 1997.godine - Tadašnji premijer Mirko Marjanović otvorio je 11 kilometara autoputa malo ispod Niša: Kočane - Pečenjevce. Bilo mi je drago jer se bar za 11 kilometara približilo Makedoniji i to su bili prvi kilometri autoputa nakon 1990-te i vremena SFRJ kada je otvorena deonica od Beograda do Batrovaca.

Pa onda Zoran Živković 2003-će otvara desnu traku od Batajnice do Beške. Verujte mi ljudi - isto mi je bilo drago.

Pa posle 2006-te se došlo skroz do Novog Sada i nesto kasnije do Horgoša. Akteri: Velja Ilić, Vojislav Koštunica, Boris Tadić.

2011 - otvata se most na Adi u Beogradu Dragan Đilas personalizacija. Super, dobra stvar za Brograd.

2012 do danas - završetak koridora 10, kraka do Bugarske, Miloš Veliki, Moravski koridor, Ruma - Šabac - Loznica i sve ostalo....Era SNS-a. Drago mi je - to je dobro za Srbiju, politika me ne interesuje.

Kad se približi čovek 50-toj manje/više mu je jasno kako ovaj svet funkcioniše. Onaj čije je političko biće toliko jako da ne može da iskontroliše taj naboj - treba da uđe aktivno u politiku da izbacuje to iu sebe - bilo da osnuje svoju stranku bilo da se učlani u onu u koju veruje. A kad to uradi - tamo nema ničega lepog, kako u Srbiji tako i u Nemačkoj, Francuskoj ili USA, svejedno. Podmetanja, igre i igrice, olajavanja, pakovanja, nameštanja...i to od svojih, jer nece Vam se niko skloniti i reci - izvoli bolji si, pametniji, idi na vrh pravi priču. Ne - nego ce uraditi sve da Vas sprece u svakom napretku. To je život i surova realnost. Tako je u politici, firmi, kompaniji. Borba, malo šta lepog. I ne samo u Srbiji. U Americi takođe - bio i živeo kratko vreme.

I ovde na forumu - ne postoji promil šanse da neko nekoga ko misli suprotno ubedi u svoje stavove. Da sad neko kaže protivnicima otvaranja - joj da u pravu si, izvini, pogrešio sam - Ne postoji ta šansa. Takođe i obrnuto, da se ubede podržavaoci otvaranja deonice da je sve ispravno.

Sećam se još jedne situacije - tuneli Lipak i Železnik na obilaznici BG su bili otvoreni i pušteni u saobraćaj bez napajanja strujom i rasvete, mislim 2008-me godine. Ja mislim da su se koristili jedno 2 ili 3 godine u potpunom mraku. Dakle, manir svake vlasti je bio da se puštaju nezavršeni objekti i to je nešto što definitivno mora da se menja i ne sme ni običan čovek da se složi sa tim. Opet - ja ne mogu ni da razumem ljude koji pljuvaju i omalovažavaju otvaranje ove deonice, jer se kod dela ljudi bukvalno oseća bes što je otvorena. Bez obzira na sve, iskreno u ovoj situaciji gde sve kuva i vri - ne verujem da bi se ijedan političar usudio da ovo pusti u saobraćaj a da postoji problem za beznednost u saobraćaju.

Kako god bilo - neka je srećna svima ova deonica, i neka bude što vise saobraćajno-građevinske diskusije na forumu a što manje političke. Ne mislim da treba suzbijati politicku misao i polemiku ali mozda otvoriti drugu temu:
Politicki aspekti i pozadina infrastrukturnih projekata u Srbiji...tako nešto...

P.S. Ovo nije priča - ćuti, dobro je, samo neka se gradi.
Kritika - Da, apsolutno, ali samo stručna kritika, argumentovana do u detalj.
 
Pozdrav za sve forumase! Nadam se da ce test faza i otvaranje druge cevi Munje proci bez incidenata. Jutros iz UE u 6h pre blokada. Veceras su bile. Sutra u BG pocinu od 7h. Srecan i bezbedan put. Znaci svi na temu Uzice - Kotroman (https://forum.beobuild.rs/threads/autoput-požega-užice-kotroman.4437/page-63)
Vidimo se u Mackatu (za koju godinu)

Mislim da trenutno je Požega-Duga Poljana otišla dalje od kraka prema Kotromanu. Bez namere da se opravdano sprdam sa radovima koji su počeli pre tri godine, ka Boljaru je usvojen prostorni plan - što je korak ka projektovanju puta, dok za krak ka Kotromanu još nema prostornog plana. Vidim da je bio rani javni uvid 2018. godine, a ne uspevam da nađem da li je rađen i javni uvid.
 
Kad god je neka vlast otvorila i uradila neki kapitalan projekat - taj dan mi je bilo drago zbog toga, apsolutno izuzimajući političare i partije. Delovaću svima jadno i naivno kad ovo kažem ali tako je. Gledao sam na to kao i neki malo boljitak i za sebe samog i za moj automobil :)

Srećan zbog Srbije i modernizacije putne mreže a ne zbog vlasti ili opozicije.
Nekako sam uvek mislio i radio tako da moj život zavisi najvećim delom od mene samog a ne od politike pozicione ili opozicione, pa sam ostao van te političke ostrašćenosti.

Sećam se 1997.godine - Tadašnji premijer Mirko Marjanović otvorio je 11 kilometara autoputa malo ispod Niša: Kočane - Pečenjevce. Bilo mi je drago jer se bar za 11 kilometara približilo Makedoniji i to su bili prvi kilometri autoputa nakon 1990-te i vremena SFRJ kada je otvorena deonica od Beograda do Batrovaca.

Pa onda Zoran Živković 2003-će otvara desnu traku od Batajnice do Beške. Verujte mi ljudi - isto mi je bilo drago.

Pa posle 2006-te se došlo skroz do Novog Sada i nesto kasnije do Horgoša. Akteri: Velja Ilić, Vojislav Koštunica, Boris Tadić.

2011 - otvata se most na Adi u Beogradu Dragan Đilas personalizacija. Super, dobra stvar za Brograd.

2012 do danas - završetak koridora 10, kraka do Bugarske, Miloš Veliki, Moravski koridor, Ruma - Šabac - Loznica i sve ostalo....Era SNS-a. Drago mi je - to je dobro za Srbiju, politika me ne interesuje.

Kad se približi čovek 50-toj manje/više mu je jasno kako ovaj svet funkcioniše. Onaj čije je političko biće toliko jako da ne može da iskontroliše taj naboj - treba da uđe aktivno u politiku da izbacuje to iu sebe - bilo da osnuje svoju stranku bilo da se učlani u onu u koju veruje. A kad to uradi - tamo nema ničega lepog, kako u Srbiji tako i u Nemačkoj, Francuskoj ili USA, svejedno. Podmetanja, igre i igrice, olajavanja, pakovanja, nameštanja...i to od svojih, jer nece Vam se niko skloniti i reci - izvoli bolji si, pametniji, idi na vrh pravi priču. Ne - nego ce uraditi sve da Vas sprece u svakom napretku. To je život i surova realnost. Tako je u politici, firmi, kompaniji. Borba, malo šta lepog. I ne samo u Srbiji. U Americi takođe - bio i živeo kratko vreme.

I ovde na forumu - ne postoji promil šanse da neko nekoga ko misli suprotno ubedi u svoje stavove. Da sad neko kaže protivnicima otvaranja - joj da u pravu si, izvini, pogrešio sam - Ne postoji ta šansa. Takođe i obrnuto, da se ubede podržavaoci otvaranja deonice da je sve ispravno.

Sećam se još jedne situacije - tuneli Lipak i Železnik na obilaznici BG su bili otvoreni i pušteni u saobraćaj bez napajanja strujom i rasvete, mislim 2008-me godine. Ja mislim da su se koristili jedno 2 ili 3 godine u potpunom mraku. Dakle, manir svake vlasti je bio da se puštaju nezavršeni objekti i to je nešto što definitivno mora da se menja i ne sme ni običan čovek da se složi sa tim. Opet - ja ne mogu ni da razumem ljude koji pljuvaju i omalovažavaju otvaranje ove deonice, jer se kod dela ljudi bukvalno oseća bes što je otvorena. Bez obzira na sve, iskreno u ovoj situaciji gde sve kuva i vri - ne verujem da bi se ijedan političar usudio da ovo pusti u saobraćaj a da postoji problem za beznednost u saobraćaju.

Kako god bilo - neka je srećna svima ova deonica, i neka bude što vise saobraćajno-građevinske diskusije na forumu a što manje političke. Ne mislim da treba suzbijati politicku misao i polemiku ali mozda otvoriti drugu temu:
Politicki aspekti i pozadina infrastrukturnih projekata u Srbiji...tako nešto...

P.S. Ovo nije priča - ćuti, dobro je, samo neka se gradi.
Kritika - Da, apsolutno, ali samo stručna kritika, argumentovana do u detalj.
Nije problem što se gradi već što se gradi da se ugradi tako da neko nastrada ako to ne “obnove” na vreme i kako treba iz treceg-cetvrtog puta - ono sto druge kosta 150-200 mil evra (isto sa ugradom) nas kosta 450-700 i to 5x goreg kvaliteta pa se sledece godine sve ponovo radi - od tvog i mog novca.

Unisticemo im i mir i stabilnost u celom svetu pa makar pogino.
 
Niko Kažanegra[/USER] kad ces na Zlatibor? Javi utiske cele deonice.
Следећи викенд ,али и даље преко Паковраће .Док се не уради бар до Злакусе ( да се заобиђе твоја Пожега ) ја не видим сврху ићи туда .
 
Pisao sam odavno, prvi put kad je išao u zajednički obilazak sa Vučićem, nešto su se posvađali pred kamerama. Vučić ga je pozvao u kabinet, ovaj je očekivao da će da ga smeni ali je umesto toga bio je oduševljen jer "narod voli prepirke". I onda su nastavili u tom fazonu, samo što su prepirke vremenom postale javno kinjenje Drobnjaka. A za njega kažu da je vrhunski stručnjak, samo alkoholičar.
strucnjak konkretno za sta....??
 
Mislim da trenutno je Požega-Duga Poljana otišla dalje od kraka prema Kotromanu. Bez namere da se opravdano sprdam sa radovima koji su počeli pre tri godine, ka Boljaru je usvojen prostorni plan - što je korak ka projektovanju puta, dok za krak ka Kotromanu još nema prostornog plana. Vidim da je bio rani javni uvid 2018. godine, a ne uspevam da nađem da li je rađen i javni uvid.
Mislim da je projekat za prvu fazu još malo gotov? Krak prema Dugoj Poljani. Za te radove pre tri godine smo svi već znali da nema ništa jer nije čak postojao ni pp.
 
Mislim da trenutno je Požega-Duga Poljana otišla dalje od kraka prema Kotromanu. Bez namere da se opravdano sprdam sa radovima koji su počeli pre tri godine, ka Boljaru je usvojen prostorni plan - što je korak ka projektovanju puta, dok za krak ka Kotromanu još nema prostornog plana. Vidim da je bio rani javni uvid 2018. godine, a ne uspevam da nađem da li je rađen i javni uvid.
Tako je, s tim što je javni uvid bio prošle godine u Arilju i Ivanjici. Ova vest može da se nađe na netu.
Takođe da dopunim sebe, znam da je bilo pregovora oko otkupu parcela. Dokle se stiglo sa eksproprijacijom zemljišta zaista ne znam.
 
Poslednja izmena:
Vrh