Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ovde se hvali autoput koji je otvoren uz Drobnjakov japanski bezbednosni sertifikat "Očijumi".
Stvar je samo u drugačijoj percepciji, ti u celoj priči vidiš Drobnjaka (o kojem ne treba trošiti previše reči). Ja vidim put i šansu za razvoj celog kraja (Požege, Užica, Zlatibora, Ariljа, Ivanjice ali i Sjenice). Podržavam razvoj tog kraja, ne hvalim ništa, niti ohrabrujem izjave VD-a koji ne ume da sklopi 2 prosto proširene rečenice u cugu.
Hvala na preciziranju, nisam hteo da se raspisujem. Mnogo je lex specialisa u nasim propisima tako da odavno više nema sistema. Propis se ne menja zarad otvaranja jednog puta.
Bitno je da budemo precizni jer previše je dezinformacija sa svih strana. Uredbe nisu ništa čudno niti tamo neko parče papira, često su se koristile u prošlosti za dopune zakona, da odlože primenu nekog zakona itd itd. Nothing new.
 
Bitno je da budemo precizni jer previše je dezinformacija sa svih strana. Uredbe nisu ništa čudno niti tamo neko parče papira, često su se koristile u prošlosti za dopune zakona, da odlože primenu nekog zakona itd itd. Nothing new.
Za doupunu - da, kada zakon predviđa donošenje podzakonskog akta. Za odlaganje zakona - ne, jer uredba je podzakonski akt i ne može da derogira zakon. Izmenom zakona se odlaže njegova primena.

U konkretnom slučaju-uredba ima jaču pravnu snagu od pravilnika, ali je doneta da bi se upravo ta činjenica zloupotrebila. Da ne davim...
 
Za doupunu - da, kada zakon predviđa donošenje podzakonskog akta. Za odlaganje zakona - ne, jer uredba je podzakonski akt i ne može da derogira zakon. Izmenom zakona se odlaže njegova primena.

U konkretnom slučaju-uredba ima jaču pravnu snagu od pravilnika, ali je doneta da bi se upravo ta činjenica zloupotrebila. Da ne davim...
Nisam pravnik ali koliko se sećam po hijerarhiji prvo ide Ustav > Zakon > Uredba > Pravilnik.
Ali kako sam razumeo Uredba i Pravilnik ne smeju biti u suprotnosti već se samo dopunjavati i to izuzetno uz uslove i u izuzetnim situacijama.
Ako grešim neka me neko ispravi.

Izvini ali malo si protivrečan, gore si napisao da uredba derogira pravilnik a sad kažeš zakon.
P.S. Kako god, mislim da ako je moguće garantovati bezbednost u tunelu, svakako je bolje što je otvoren jer će se spasiti ljudski životi (da podsetim da najviše stradalih imamo u letnjem periodu).
 
Poslednja izmena:
@boocky napisao sam da uredba ne može da derogira zakon. Nadam se da samo nisi dobro pročitao. Ovo ostalo si dobro razumeo, iako nisi pravnik. :)
 
Sad da te ja preciziram 😄
Link koji si podelio je sa javnog uvida u prpstprni plan.
Prostorni plan je usvojen u aprilu ove 2025. godine.
Evo ga: demo.paragraf.rs/demo/combined/Old/t/t2025_04/SG_034_2025_001.htm https://share.google/4IVbncIT69rh5875o
Verovatno nema neke bitne razlike između plana sa javnog uvida i usvojenog plana. Ne zameri na preciziranju 🙂
 
Uskoro bi trebalo biti otvaranje
 

Prilozi

  • IMG_9195.jpeg
    IMG_9195.jpeg
    151,3 KB · Pregleda: 81
  • IMG_9207.jpeg
    IMG_9207.jpeg
    231,6 KB · Pregleda: 81
Sad kad ljudi budu izbegavali novootvorenu deonicu, ima Hulja da zatvori isključenja Preljina i Pakovraće.
Nece niko izbegavati, nasi ljudi razmisljaju " to je par minuta, neće valjda mene..."
Naravno, sutra ide obracanje " solakovi mediji nisu uspeli da zaplase gradjane" ipak, ovo je nebezbedan deo i to je cinjenica.
Na svakome je odluka i na svakome ko se vozi u automobilu, kamionu. Verujem da se nista nece dogoditi, ali znaju da postoji rizik i pristaju na njega.
Onih 16 ljudi ne bi pristali na njega i prepolovljena osoba jer je i sekund vazan. I da se Bogu zahvalimo sto tada nije bila kiša.
Opet cemo Boga da molimo i nadamo se da ce radovi drzati "vodu"


Drago mi je sto se o tome prica i pise, da se oteza krsenje propisa, svaka casta za sve one koji su odbranili svoje znanje i struku i nisu potpisali

Sto se tice puta, u Pz bi trebalo da se otvori industrijska zona u Tić polju pa cemo videti. Npr Cacak ima mnoge firme, dok Ljig iako bliži, nije procvetao.
Nasim lokalcima se otvara mogucnost za znatan razvoj seoskog turizma i turizma uopšte, ali moramo srediti korito i obalu Skrapeza i uciniti da budemo "slatko mestašce u kojem je lepo provesti neki vreme"

Ovde posluje dosta malih firmi koje ce imati brzu cirkulaciju robe i materijala, a jednako je velika prednost i za Arilje. Ivanjica cesto okrece na Cacak ps to i ne preterano, barem dok su radovi ka Ivanjici.

Veliku prednost dobija Kosjeric, ali obecanje o Obilaznici oko Pz koja bi ubrzala prevoz naravno nije ispunjena pa i oni cesto idu na Valjevo i tu na brzu saobracajnicu.

Problem je kako sa petlje Prilipac i guzva tu ce odrediti koliko ce ljudi birati Pakovrace, a narocito kamioni sto je lose.

LU i Milan Blagojevic svakako dosta dobija sa petljom, ali ne znam jos mnogo toga, znam da je MAXIMA kupila ogromno zemljiste ali to je rekla kazala a nisam cula tacno lokaciju gde.

Mnoge firme su pokupovale ranije parcele, ali mislim da je u pitanju zarada kroz prodaju i vecu vrednost sada

Mislim da bi nasi lokalni bosovi trebalo da počnu sa drasticjim uređenjem grada, od kosenja travuljine duz ulaza preko redovnog pranja ulica, finansiranja zamene fasada....jer ugostiteljstvo moze da profitira vrlo lepo u nasem mestu.

Cekamo slike i utiske kroz 2-3 sata
 
U Prilipcu vec 12 sati nema struje.
Mozes li da mi kazes, u Prilipcu, ispod onog njihovog nadvoznjaka gde smo prolazili....da li su stabilizovali zemlju ispod stubova?
Videla sam na inst.jednu sliku gde bager to tu čaprka, a trebalo bi da se ta kosina sredi i poploča sa kamenim kockama ili betonom.

Znaci ispod mosta, nadvoznjakajedan stub koji se ovamo naslanja na zemljani deo?
To je bio problem u onom Golubcu, nije to zasticeno, prva kisa zemlja ode, a valjda utice na stabinost ....
Konkretno, da li su oblozili te stubove koji su na kosinama?
Ne umem da objasnim....
 
Mene zanima - jel ovo slično aferi otrova u mleku? Naime, vlast je povećala dozvoljenu količinu otrova u mleku koji pijemo, i tako je preko noći mleko postalo pitko u skladu sa zakonom. Ima više otrova nego što je dozvoljeno u Evropi, tako da mleko iz Srbije ne sme da se izvozi u zemlje Evropske unije, jer tamo ne dozovljavaju ove količine otrova.

Jel kod ovog autoputa nešto slično - zakonom proglašen bezbedan iako nije, ili je samo reč u proceduralnim stavkama koje ne ugrožavaju bezbednost ljudi? Plaši me to što moraju sve te ekipe da dežuraju 24 sata dnevno kod tunela, kao da je mogućnost stradanja visoka, pa da se nađu odmah da spašavaju ljude.
 
Da, pošto projekat ne ispunjava bezbednosne standarde, izmenjeni su propisi kak bi sad odjednom ispunjavao.

Suština: ne znamo da upravljamo projektima po civilizacijskim normama, zato ukidamo određene civilizacijske norme da bi ispalo pred narodom da umemo da upravljamo projektima.
 
Izvinite molim vas.
Ja se informišem na Beobuildu.
Pratim nekoliko tema na forumu i to je to.
Verovatno mi je promaklo...
Šta je konkretno nezavršeno u tunelu zbog čega je on nebezbedan?
I kako je moguće da je pušten tunel ako nadležne osobe nisu potpisale, ali molim vas ako imate svedočenje osobe koja nije potpisala.
 
Vrh