Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Nema obavezu ali to jeste vozacka kultura, prebaciti se u levu da bi se vozaci koji se ukljucuju mogli da udju u voznu. To je jos jedna od primetnih razlika u AP voznji kod nas i napolju.

Takodje, rekao bih, kultura je da se svoje vozilo, ma kakvo bilo, isforsira na svakom ukljucenju, svuda i uvek, do dostizanja standardne brzine kretanja. Retko sta me iznervira kao kad se sa pumpe neko ukljucuje na magistralu em bezobrazno, em vidim da mu dresina ljosne nosom jer je na 13 na sat prebacio vec u drugu. I onda se razvlaci do 60 narednih 300 metara.
 
Strogo po Zakonu on vozi njegovo, a ti se uključuješ, pa ako mora i staneš da sačekaš. Tu je generalno preporuka da se stane odmah pre spajanja priključka i glavnog toka, kako bi imao celu dužinu trake za ubrzavanje kad kreneš.
Sa druge strane, praksa da vozač na glavnom toku pređe u levu traku, ako za to ima uslova, je stvar lepog vaspitanja.
Ja to praktikujem kad prolazim ka Beogradu petlje Trupale (iz Leskovca) i Mali Požarevac bez obzira da li vidim da neko ide, ja odem levo. :)
Pogotovo su vozači nepažljivi kad se uključuju sa odmorišta i benzinskih stanica.
Slazem se, ti se ukljucujes, prema tome ti treba da obratis paznju na ostale ucesnike koji su vec na autoputu. Sto manje zadrzavanja u traci, gledas da se ukljucis sto pre i sto bezbednije i da nikome ne smetas. Mislim da ljudi imaju dosta nedoumica u vezi ovoga, jer misle da treba da stanu kada se ukljucuju ali zapravo ne (posebno se to primeti u Beogradu recimo na ukljucenjima na autoput/motoput).
Licno ako sam vec na autoputu u voznoj traci, gledam unapred par stotina metara one koji se ukljucuju, dajem migavac na vreme i prestrojavam se u levu preticajnu traku.
 
Blagicu, ti od 100 i @dejanbg88 od 150, i onda mi koji vozimo 120/130 (neka normirana brzina za AP) se nadjemo izmedju cekica i nakovnja.
da bih se sklonio visokim letacima od 150 koji hoce da mi udju u gepek rizikujem da ja tebi upadnem u gepek jer ti vozis "magistralom"
ustede goriva su cista budalastina jer na potezu BG-Pakovrace niko ne moze da ustedi 3.5l koliko kosta participacija za voznju AP
Jedino što ću te pitati jeste ko krši zakon? Srž problema jeste u tome što se takve stvari poistovećuju. A ne bi trebalo. Nikako! Ne samo u saobraćaju.
Vozim i ja 130. Lepo podesim tempomat i uživam. Ali onda mi se bu**** koja vozi 150 nakači i blica tražeći od mene da se pri toj brzini uvlačim između dva kamiona koja idu 90. I sada sam ja koji vozim 100 i ta bu**** koja vozi 150 u sitom košu?!
 
Srž je da je 150 preko ograničenja i nezakonito a 100 je u okviru ograničenja i zakonito (čak može i niže i biće i dalje u okvoru ograničenja). Uopšte nije bitno zašto je neko rešio da vozi 100. Dozvoljeno mu je i ne duguje bilo kome objašnjenje zašto vozi tako, a suprotno je za ove što voze 150+.
 
Нисам сигуран да ли је ово добро место за ово питање, али да ли неко има новију верзију ове карте? Ова верзија је из марта 2021. године
Imajući u vidu o čemu se priča na poslednjih par stranica ove teme (da li znamo da vozimo na autoputevima i zašto ne), ne da je dobro mesto nego idealno da malo presečemo uzaludnu spiku.
Ne znam za noviju verziju ove tvoje mape, verujem da ne postoji jer se odnosi na plan do 2035. godine koji se valjda ne menja svakih par godina.
Ali ono što sam našao skoro na sajtu puteva Srbije iz proleća ove godine je detaljna mapa koja pokazuje sve puteve oba reda, uključujući i sve one planirane (isprekidanim linijama).
 

Prilozi

  • Karta_drzavnih_puteva.pdf
    7,7 MB · Pregleda: 204
@stepi Slazem se da je bio izvan konktetnih okvira A 2, ali toliko je korisnih informacija razmenjeno da je to neverovatno.
za razliku od politike, ovo je bogme bilo jako korisno pa ne bih nazvala "uzaludnom" ni jedan komentar.
bolje i ovde lepo procitati iskustva i savete nego ostati bez njih jer tema nije odgovarajuca.

Da smo samo o A2 pisali ovo ne bi bila jedna od najcitanijih tema, sa ovoliko stranicani u top10 google pretrage.
A i bas o temi ima da se pise....novosti se samo ređaju pa smetamo....nego nista.
 
Tu je generalno preporuka da se stane odmah pre spajanja priključka i glavnog toka, kako bi imao celu dužinu trake za ubrzavanje kad kreneš.
Ovo je najgori mogući savet... Zlatno pravilo je da se nikako ne zaustavljaš na uključenju da te neko ne pokupi otpozadi. Kad vidim nekog da stoji na uključenju na autoput siguran sam da je tanak vozač.
 
@stepi Slazem se da je bio izvan konktetnih okvira A 2, ali toliko je korisnih informacija razmenjeno da je to neverovatno.
za razliku od politike, ovo je bogme bilo jako korisno pa ne bih nazvala "uzaludnom" ni jedan komentar.
bolje i ovde lepo procitati iskustva i savete nego ostati bez njih jer tema nije odgovarajuca.

Da smo samo o A2 pisali ovo ne bi bila jedna od najcitanijih tema, sa ovoliko stranicani u top10 google pretrage.
A i bas o temi ima da se pise....novosti se samo ređaju pa smetamo....nego nista.
Slažem se da ima i dobrih informacija. Nego nekako očekujem kad uđem na temu da ću da vidim svetlo na kraju tunela a umesto toga neka bu**** mi blica što vozi 150 na sat.:)
 
Ovo je najgori mogući savet... Zlatno pravilo je da se nikako ne zaustavljaš na uključenju da te neko ne pokupi otpozadi. Kad vidim nekog da stoji na uključenju na autoput siguran sam da je tanak vozač.

OK, loše sam se izrazio, ne treba stati skroz. Ja dosta vozim i ovo mi je neka rutina kod uključenja na tipično uključenje, kakvo je ovo u Jagodini, dole na slici.
Od rampe ubrzam negde do 50-60km/h i u trećoj sam.
U nekoj zoni oko 50m pred spajanje gledam koliko su daleko vozila na putu. Tome prilogođavam gas.
Ako su daleko iza ili ako upravo prolaze, stiskam gas, izvučem ga negde do 70, ubacujem u četvrtu i na kraju tih 150m prelazim u srednju.

To je idealno, ali često je gužva pa moraš da se guraš. Ja lično vrlo retko drastično usporim, ugravnom se guram što se često završi sa malo vožnje po zaustavnoj.
Mislim da nema opasnosti da te neko pokupi odpozadi, sa uključenja, osim ako to ne uradi namerno, jer ga nerviraju neodlučni vozači.

Ja sam mišljenja da ako moraš da propustiš vozila da bi se uključio na autoput, najbezbednije je da to uradiš u ovoj zoni koju sam obeležio žuto. Svakodnevno viđam ljude koji dođu do kraja trake za ubrzavanje i stavnu.
Takođe smatram da je vrlo opasno uletati na autoput sa >80km/h. To jedino prihvatam ako neko vozi slab auto, jer jednostavno nema snage da ga izvuče. I ja sam tako dok sam vozio Jugića.

zaustavna.jpg

A znaš, ima po inostranstvu uključenja gde posle trake za ubrzanje nema ničega, kao ovo kod Nea Plagije na putu 24 u Grčkoj, gde imaš samo 75m trake za ubrzavanje nakon koje imaš ogradu i kraj. Inače, taj put je zakrčen cele godine.
zaustavna2.jpg
 
Poslednja izmena:
@Pendolino

Tu gde ti na slici počinje žuto nikada ne treba da staneš/stojiš. Ko to uradi ne treba da sedne za volan nikada i nigde.
Tu gde ti počinje žuto ne treba da voziš 20-30-50 jer će te stići neko i lupiti jer svi u toj zoni rade isto - gledaju levo preko ramena (kao što reče Miljković).
Tu gde ti počinje žuto treba da ideš minimum 70 i da gledaš levo preko ramena šta se dešava na autoputu.
Tu gde ti se završava žuto treba da ideš oko 100.
Uključuješ se na autoput daleko pre kraja ulivne trake, kakvih crnih 150 metara. Kompletna ulivna traka se koristi jednom ili nijednom u životu, tj. samo ako dođe do nepredviđene situacije.

@blagic

Da, treba da se pomeriš kada neko iza tebe ide brže, bez obzira što ti voziš po ograničenju.
Sramota je i da ti npr. blica jer bi trebao na autoputu na svakih 10-tak sekundi da baciš pogled na srednji retrovizor, pa kad to radiš šanse nema da se bilo ko ''odjednom'' pojavi iza toliko blizu da mora da blica. Šta te briga da li taj vozi 150 ili 250 - ti nisi policajac. Pomeri se i ne ometaj.
Ne pretiči sa 100 km/h kamione koji idu 90. Preticanje treba da traje najkraće moguće vreme, a ne da ispravljaš krivu Drinu i da ga otežeš do sutra jer eto... ''vozim 100 i u skladu sam sa zakonom po pitanju ograničenja brzine na autoputu.''

150 km/h na autoputu nije nikakvo divljanje.
Zato je kod nas kazna za to 12 evra (ako se plati u roku od 8 dana) i nema poena, a u nekim susednim državama te niko neće ni pogledati do 150-160 km/h.
Ni 160 km/h na autoputu nije divljanje, pa je zato kod nas kazna za to 20 evra (rok 8 dana) i nema poena.
Verovao ili ne, nema poena ni do 170 km/h, a kazna je 40 evra (rok 8 dana).
Kaznena politika ti najbolje pokazuje do koje brzine na autoputu zakonodavac smatra da nije problem za saobraćaj jer nema kaznenih poena za pomenute brzine, tj. te brzine se mogu ponoviti neograničen broj puta bez uticaja na vozačku dozvolu (ali sa uticajem na novčanik). :)
 
Poslednja izmena:
OK, loše sam se izrazio, ne treba stati skroz. Ja dosta vozim i ovo mi je neka rutina kod uključenja na tipično uključenje, kakvo je ovo u Jagodini, dole na slici.
Od rampe ubrzam negde do 50-60km/h i u trećoj sam.
U nekoj zoni oko 50m pred spajanje gledam koliko su daleko vozila na putu. Tome prilogođavam gas.
Ako su daleko iza ili ako upravo prolaze, stiskam gas, izvučem ga negde do 70, ubacujem u četvrtu i na kraju tih 150m prelazim u srednju.

To je idealno, ali često je gužva pa moraš da se guraš. Ja lično vrlo retko drastično usporim, ugravnom se guram što se često završi sa malo vožnje po zaustavnoj.
Mislim da nema opasnosti da te neko pokupi odpozadi, sa uključenja, osim ako to ne uradi namerno, jer ga nerviraju neodlučni vozači.

Ja sam mišljenja da ako moraš da propustiš vozila da bi se uključio na autoput, najbezbednije je da to uradiš u ovoj zoni koju sam obeležio žuto. Svakodnevno viđam ljude koji dođu do kraja trake za ubrzavanje i stavnu.
Takođe smatram da je vrlo opasno uletati na autoput sa >80km/h. To jedino prihvatam ako neko vozi slab auto, jer jednostavno nema snage da ga izvuče. I ja sam tako dok sam vozio Jugića.

Pogledajte prilog 212858
A znaš, ima po inostranstvu uključenja gde posle trake za ubrzanje nema ničega, kao ovo kod Nea Plagije na putu 24 u Grčkoj, gde imaš samo 75m trake za ubrzavanje nakon koje imaš ogradu i kraj. Inače, taj put je zakrčen cele godine.
Pogledajte prilog 212861
Ja samo molim svakoga ko ovo iznad cita da nikada, ni pod tackom razno, ni u bunilu, ne vozi na ovaj nacin.

I ulivne i izlivne trake na autoputu se projektuju(nije uvek moguce) tako da se na njima ostvare projektne brzine otvorene deonice.

Dakle, u opstem slucaju, projekat puta PREDVIDJA da vozac sa 130 skrene u izlivnu traku i onda koci. Ponekad su izlivne trake krace nego sto bi trebalo, istina. Ali zasto postoji tolika averzija prema pritisku na kocnicu visem od 10%? Ne znam.

Projekat puta takodje PREDVIDJA da se na ulivnoj traci dostigne projektna brzina na toj deonici. Dakle nema kalkulisanja, cinculiranja i pametovanja. Ulivna traka sluzi da se ubrza MAKSIMALNO moguce. U idealnom slucaju u ulivnoj traci se ide 130(ili brzinom toka saobracaja koji postoji u tom trenutku) i onda prestrojava u normalan tok saobracaja u prazno mesto. Sto je 700 puta lakse nego da se nisani momenat da se sa 70(???) u CETVRTOJ(???) uleti u tok saobracaja gde ljudi idu 90 sa grdosijama od 40 tona i 130 sa dzipovima od 2.5 tona.

Cetvrta na 70? U zoni ubrzanja? Ne postoji auto koji vuce cetvrtom na 70. Cetvrta na 70 je primerena nekom usporavanju pred zaustavljanje ili nizbrdici na magistrali. Zasto postoji averzija prema koriscenju snage svog motora? Ne znam. Znam da klio 2 1.2 od 58 konja komotno dostize autoputnu brzinu na ulivnoj traci. "Slab mi je auto" nije izgovor.

I apropo svega ovoga, da ne bude da samo hvalim strance, jedna kritika na njihovo slepo pracenje propisa, a izrazeno je i kod nas. U uslovima guzve, jedna od glupljih stvari koja se moze videti...kraj ulivne trake. Obelezen farbom. Kao da je zid. Nastaje drama, panika, uguravanje, kocenje. Aman. Bela farba ne moze da te povredi. Nece te niko pojesti da sa pola tocka pregazis zaustavnu traku. Pogotovo ne u guzvi. Pogotovo ne ako je alternativa panicno uletanje levo i bremzanje.
 
@Pendolino

Tu gde ti na slici počinje žuto nikada ne treba da staneš/stojiš. Ko to uradi ne treba da sedne za volan nikada i nigde.
Tu gde ti počinje žuto ne treba da voziš 20-30-50 jer će te stići neko i lupiti jer svi u toj zoni rade isto - gledaju levo preko ramena (kao što reče Miljković).
Tu gde ti počinje žuto treba da ideš minimum 70 i da gledaš levo preko ramena šta se dešava na autoputu.
Tu gde ti se završava žuto treba da ideš oko 100.
Uključuješ se na autoput daleko pre kraja ulivne trake, kakvih crnih 150 metara. Kompletna ulivna traka se koristi jednom ili nijednom u životu, tj. samo ako dođe do nepredviđene situacije.

@blagic

Da, treba da se pomeriš kada neko iza tebe ide brže, bez obzira što ti voziš po ograničenju.
Sramota je i da ti npr. blica jer bi trebao na autoputu na svakih 10-tak sekundi da baciš pogled na srednji retrovizor, pa kad to radiš šanse nema da se bilo ko ''odjednom'' pojavi iza toliko blizu da mora da blica. Šta te briga da li taj vozi 150 ili 250 - ti nisi policajac. Pomeri se i ne ometaj.
Ne pretiči sa 100 km/h kamione koji idu 90. Preticanje treba da traje najkraće moguće vreme, a ne da ispravljaš krivu Drinu i da ga otežeš do sutra jer eto... ''vozim 100 i u skladu sam sa zakonom po pitanju ograničenja brzine na autoputu.''

150 km/h na autoputu nije nikakvo divljanje.
Zato je kod nas kazna za to 12 evra (ako se plati u roku od 8 dana) i nema poena, a u nekim susednim državama te niko neće ni pogledati do 150-160 km/h.
Ni 160 km/h na autoputu nije divljanje, pa je zato kod nas kazna za to 20 evra (rok 8 dana) i nema poena.
Verovao ili ne, nema poena ni do 170 km/h, a kazna je 40 evra (rok 8 dana).
Kaznena politika ti najbolje pokazuje do koje brzine na autoputu zakonodavac smatra da nije problem za saobraćaj jer nema kaznenih poena za pomenute brzine, tj. te brzine se mogu ponoviti neograničen broj puta bez uticaja na vozačku dozvolu (ali sa uticajem na novčanik). :)
150 je divljanje na AP dokle god postoje ljudi koji voze 100, a ima ih mnogo kod nas. Nismo mi nemacka da imamo po 3-4 trake da se lepo klasiramo po brzinama
u poslednje vreme sve cesce primenjujem sva 4 migavca kad neko hoce da me "izgura" medju kamione ili dosta spora vozila, jer nisam duzan da sebe ugrozavam i/ili teram u prekrsaj ako neko hoce da vozi 150+. ima da se strpi dok ja obavim svoja preticanja u skladu sa zakonom i sa propisanom i bezbednom brzinom
a on nek blica i nek se nervira, ionako je problem i takvim ljudima
 
Polako ljudi lako ćemo naučiti da vozimo autoputevima, samo neka ih konačno završavaju i ne lažu o rokovima, pri tome se hvaleći kako su oni sve naj, naj,... a mi ostali nezahvalna buranija.
 
Ja samo molim svakoga ko ovo iznad cita da nikada, ni pod tackom razno, ni u bunilu, ne vozi na ovaj nacin.

I ulivne i izlivne trake na autoputu se projektuju(nije uvek moguce) tako da se na njima ostvare projektne brzine otvorene deonice.

Dakle, u opstem slucaju, projekat puta PREDVIDJA da vozac sa 130 skrene u izlivnu traku i onda koci. Ponekad su izlivne trake krace nego sto bi trebalo, istina. Ali zasto postoji tolika averzija prema pritisku na kocnicu visem od 10%? Ne znam.

Projekat puta takodje PREDVIDJA da se na ulivnoj traci dostigne projektna brzina na toj deonici. Dakle nema kalkulisanja, cinculiranja i pametovanja. Ulivna traka sluzi da se ubrza MAKSIMALNO moguce. U idealnom slucaju u ulivnoj traci se ide 130(ili brzinom toka saobracaja koji postoji u tom trenutku) i onda prestrojava u normalan tok saobracaja u prazno mesto. Sto je 700 puta lakse nego da se nisani momenat da se sa 70(???) u CETVRTOJ(???) uleti u tok saobracaja gde ljudi idu 90 sa grdosijama od 40 tona i 130 sa dzipovima od 2.5 tona.

Cetvrta na 70? U zoni ubrzanja? Ne postoji auto koji vuce cetvrtom na 70. Cetvrta na 70 je primerena nekom usporavanju pred zaustavljanje ili nizbrdici na magistrali. Zasto postoji averzija prema koriscenju snage svog motora? Ne znam. Znam da klio 2 1.2 od 58 konja komotno dostize autoputnu brzinu na ulivnoj traci. "Slab mi je auto" nije izgovor.

I apropo svega ovoga, da ne bude da samo hvalim strance, jedna kritika na njihovo slepo pracenje propisa, a izrazeno je i kod nas. U uslovima guzve, jedna od glupljih stvari koja se moze videti...kraj ulivne trake. Obelezen farbom. Kao da je zid. Nastaje drama, panika, uguravanje, kocenje. Aman. Bela farba ne moze da te povredi. Nece te niko pojesti da sa pola tocka pregazis zaustavnu traku. Pogotovo ne u guzvi. Pogotovo ne ako je alternativa panicno uletanje levo i bremzanje.
Sa svime se slažem, osim ovoga da ne postoji auto koji vuče četvrtom na 70. čak naprotiv, jer većina modernih turbodizela ima max obrtni momenat na jako niskim obrtajima (ispod 2000rpm). evo u mom autu, 2.0 sa 120kw max obrtni momenat je od 1750rpm, a na 70 u četvrtoj to je oko donje granice ovog raspona. I vuče odlično, čak bih rekao da je najbolje biti u četvrtoj ako ubrzavam od 70
 
Projekat puta takodje PREDVIDJA da se na ulivnoj traci dostigne projektna brzina na toj deonici.
Не бих се сложио. Ширина тих трака код нас није адекватна вожњи од 130 км на сат. Поготову искључење на бензинску пумпу нпр. није комотно у пуној брзини. Зато се већ у суседној Мађарској те траке праве шире.
 
150 je divljanje na AP dokle god postoje ljudi koji voze 100, a ima ih mnogo kod nas. Nismo mi nemacka da imamo po 3-4 trake da se lepo klasiramo po brzinama
Ne, nije. Ne zato što ja tako mislim, nego zato što je zakonodavac za 150 km/h predvideo kaznu 12 evra i bez kaznenih bodova. To (najblaža moguća kazna) ti je objektivni pokazatelj, i on je važniji od tvog ili mog mišljenja po ovom pitanju.
Ako je tvoj stav ispravan, onda smo mi jedina država na svetu gde se za ''divljanje'' na autoputu plaća faktički 10 evra kazne.
U Nemačkoj, po pravilu (što znači da ima izuzetaka), na onim deonicama gde nema ograničenja brzine je isti autoput kao kod nas - vozna, preticajna i zaustavna.

...u poslednje vreme sve cesce primenjujem sva 4 migavca kad neko hoce da me "izgura" medju kamione ili dosta spora vozila, jer nisam duzan da sebe ugrozavam i/ili teram u prekrsaj ako neko hoce da vozi 150+. ima da se strpi dok ja obavim svoja preticanja u skladu sa zakonom i sa propisanom i bezbednom brzinom...

Da, dužan si da ni ne kreneš u preticanje sa 100 km/h ako time ometaš druge (ili da se skloniš ako si već započeo preticanje), bez obzira što je tvojih 100 dozvoljena brzina, i bez obzira što taj drugi ide npr. preko ograničenja. I da, sme da ti ablenduje, sme da ti pusti duga svetla ili koristi bilo koji drugi vid svetlosne signalizacije:

''Postoji više razloga zbog čega se vozaču iza vas žuri, moguće je da se radi o hitnom medicinskom slučaju ili nečem sličnom, a da li se on kreće brzinom većom od dozvoljene, to ne utvrđujete vi, već saobraćajna policija, koja takav prekršaj i sankcioniše.
Što se tiče ablendovanja, u saobraćajnoj policiji kažu da je ovaj vid signalizacije takođe uređen zakonom i preciziraju da je propisana obaveza vozača da upotrebi zvučni znak upozorenja onda kada to zahtevaju razlozi bezbednosti saobraćaja. To se naročito odnosi na upozorenje drugom učesniku u saobraćaju da želite da ga preteknete, ako bi bez tog znaka upozorenja postojala opasnost nastanka saobraćajne nezgode. Upozorenje se može dati i naizmeničnim paljenjem dugih svetala (ablendovanjem), umesto zvučnog znaka upozorenja, i to noću, ali i danju, ako takav način upozorenja više odgovara uslovima na putu.
U policiji dodaju i da se svetlosni znak upozorenja može upotrebiti i u naselju prilikom preticanja drugog vozila.''

Plus, zaboravio si i na norme:
- Preticanje ili obilaženje vozač sme da vrši samo ako time ne ometa normalno kretanje vozila...
- Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
- Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje.

Pošto je po propisima leva traka na autoputu preticajna traka, to znači da je onaj iza tebe u levoj traci već započeo svoje preticanje i ti ne smeš da započneš svoje preticanje ako time kretanje onog iza sebe ometaš/ugrožavaš. Ometaš/ugrožavaš ga ako mora da spaljuje kočnice zbog tvog ubacivanja u preticajnu sa 100 km/h, ili sa 130, ili 150 svejedno... bitno je da on ide značajno brže od tvoje brzine kretanja (koja god da je tvoja brzina), i da ga ti zato svojom radnjom ometaš/ugrožavaš.

Takve vozače kao ti (koji svojom radnjom svesno ometaju/ugrožavaju druge na autoputu) treba prijaviti Policiji - auto, tablice, na kom autoputu i blizu kog mesta je primećeno ponašanje. Isto kao što ti možeš da prijaviš onoga ko ''leti'' po autoputu brzinom preko ograničenja - ali ne smeš da ga ometaš/ugrožavaš.
 
Poslednja izmena:
Sa svime se slažem, osim ovoga da ne postoji auto koji vuče četvrtom na 70. čak naprotiv, jer većina modernih turbodizela ima max obrtni momenat na jako niskim obrtajima (ispod 2000rpm). evo u mom autu, 2.0 sa 120kw max obrtni momenat je od 1750rpm, a na 70 u četvrtoj to je oko donje granice ovog raspona. I vuče odlično, čak bih rekao da je najbolje biti u četvrtoj ako ubrzavam od 70
Ako ti je automatski menjac, daj pun gas pa vidi sta proizvodjac misli o brzini u kojoj se nalazis.

Spoiler alert: na 3/4 gasa ide kikdaun u trecu, na punom gasu u drugu.

Ali svejedno, nisam zabrinut za tebe sa 200 konja, treba bas da ne zelis pa da ne dostignes pristojnu brzinu do kraja trake za ukljucenje...
 
Ne, nije. Ne zato što ja tako mislim, nego zato što je zakonodavac za 150 km/h predvideo kaznu 12 evra i bez kaznenih bodova. To (najblaža moguća kazna) ti je objektivni pokazatelj, i on je važniji od tvog ili mog mišljenja po ovom pitanju.
Ako je tvoj stav ispravan, onda smo mi jedina država na svetu gde se za ''divljanje'' na autoputu plaća faktički 10 evra kazne.
U Nemačkoj, po pravilu (što znači da ima izuzetaka), na onim deonicama gde nema ograničenja brzine je isti autoput kao kod nas - vozna, preticajna i zaustavna.



Da, dužan si da ni ne kreneš u preticanje sa 100 km/h ako time ometaš druge (ili da se skloniš ako si već započeo preticanje), bez obzira što je tvojih 100 dozvoljena brzina, i bez obzira što taj drugi ide npr. preko ograničenja. I da, sme da ti ablenduje, sme da ti pusti duga svetla ili koristi bilo koji drugi vid svetlosne signalizacije:



Plus, zaboravio si i na norme:
- Preticanje ili obilaženje vozač sme da vrši samo ako time ne ometa normalno kretanje vozila...
- Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
- Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje.

Pošto je po propisima leva traka na autoputu preticajna traka, to znači da je onaj iza tebe u levoj traci već započeo svoje preticanje i ti ne smeš da započneš svoje preticanje ako time kretanje onog iza sebe ometaš/ugrožavaš. Ometaš/ugrožavaš ga ako mora da spaljuje kočnice zbog tvog ubacivanja u preticajnu sa 100 km/h, ili sa 130, ili 150 svejedno... bitno je da on ide značajno brže od tvoje brzine kretanja (koja god da je tvoja brzina), i da ga ti zato svojom radnjom ometaš/ugrožavaš.

Takve vozače kao ti (koji svojom radnjom svesno ometaju/ugrožavaju druge na autoputu) treba prijaviti Policiji - auto, tablice, na kom autoputu i blizu kog mesta je primećeno ponašanje. Isto kao što ti možeš da prijaviš onoga ko ''leti'' po autoputu brzinom preko ograničenja - ali ne smeš da ga ometaš/ugrožavaš.
Hajde da se ne foliramo i nazovemo stvari pravim imenom, ta radnja prevlacenja preticajnom trakom sa 2 km/h brze je cisto teranje inata. Cesto i lecenje kompleksa. "Ne mozes ti meni". Sto ne znaci da silovanje blicanja sa 500 metara razmaka, blicanje u koloni, u guzvi i slicni besovi treba da se opravdavaju, ne pricamo o tome.

I onda cuveno skrivanje iza "propisa". Kao pesacki prelaz, cuveno "JA IMAM PREDNOST". A niko ne zeli da cita ceo propis, i daleko bitnije odredbe istog. A to su ove koje si naveo gore. Paralela sa pesackim prelazom je da pesak mora da se uveri da je bezbedno da predje, umesto sto se bacaju na pesacki kao da nema nikog nigde.
 
Не бих се сложио. Ширина тих трака код нас није адекватна вожњи од 130 км на сат. Поготову искључење на бензинску пумпу нпр. није комотно у пуној брзини. Зато се већ у суседној Мађарској те траке праве шире.
Da, u praksi cesto nije moguce izvesti, ili vec, nije projektovano kako treba, pa su te trake prekratke da se sa njih cisto i bezbedno iskljucis sa 130, posebno na starom ap. Preuske? Ako ti je to licni dojam u pravu si po definiciji, a u pravu si i po geometriji. Kod nas je to cesto prilicno sprceno, nazalost. Opet, one i nisu za "voznju", one su za iskljucenje i kocenje.

Kazem u principu-ako ne bi postojala druga ogranicenja i ako bi se sve projektovalo i izgradilo kako treba, traka za usporavanje je predvidjena da se na nju iskljuci voznom, projektnom brzinom.

Zanimljivo je kako su to resili u Francuskoj, pa te trake za iskljucenje dobiju i svoje zasebno ogranicenje koje te vodi kroz zonu usporavanja.
 
Vidim da svi imate razne teorije, koje su zasnovane na različitim iskustvima.
Jedno isustvo je neka slabo opterećena deonica gde naravno možeš da se zaletiš i sa velikom šansom ubodeš.
Drugo je iskustvo uključenja u gradu gde se svi bezobrazno guramo i vozimo zaustavnom dok se ne ukaže prilika za prelazak u srednju, ali su tu ipak manje brzine.
Treće je iskustvo uključenja na otvoren tok opterećenog autoputa gde je velika šansa da ti neko dolazi srednjom trakom, a da taj ne želi da se pometi u levu ili jednostavno nema tu mogućnost.
Moj autu ima najveći obrtni momenat na 2200 i apsolutno mu nije problem da ga izvuče sa 70km/h na 120km/h u četvrtoj. Naravno, ako sam pun ili ako je uključenje na usponu uključujem se trećom, ali onda moram da kidam na 3500 obrtaja.

Sve ovo je tema za razmišljanje ili da se predloži Alvirku da razradi kao kružne tokove, ali jednu tezu moram da demantujem.

Naime @AleksandarGrf je napisao da su trake za ukljućenje i isključenje projektovane tako da možeš da njom ubrzaš do 130km/h odnosno da se isključiš sa te brzine.
To apsolutno nije tačno, što je vrlo lako dokazivo.

Uključenje: pripojne trake, tj. trake za uključenje se kod nas uglavnom projektuju na 150m. Taj put nije dovoljan da se sa 60km/h ubrza na 130km/h, jer nije ni planirano da se toliko ubrza nego na nekih 80km/h što se smatra dovoljnom brzinom za bezbedno uključenje na autoput. Kod onih od 75m je sve isto samo još gore.
Naravno da postoje automobili koji to mogu, ali ipak većina ne.

Isključenje: Trake za isključenje su uglavnom sve samo 75m, što naravno nije dovoljno za isključenje sa 130km/h, jer je trag kočenja sa 130km/h do 40km/h 70m u idealnim uslovima.
Naglog kočenja. Meni se desilo da se zapričamo u autu pa da zamalo promašimo Kruševac zapad. Išao sam 130km/h i jedva sam usporio negde na 60 pri izlasku, suv dan a nije bila prevelika vrućina.

Treba istaknuti i činjenicu da je na većini isključenja/uključenja ograničenje 40km/h, a ponegde 60km/h. Samo na par petlji je 80km/h, a jedino na Trupalu, Dobanovcima i Bubanj potoku nema dodatnog ograničenja. U mnogim državama upravo u tim zonama postoje kamere koje šalju posebne personalizovane razglednice sa vašim likom.

Tu dolazimo do vrlo rasprotranjene prakse velikog ubrzavanja čim se prođe rampa, pogotovo ko ima tag. Tako da ima likova koji tu razviju i preko 80km/h, što se kod nas još uvek ne kažnjava. Iz iskustva znam da je opasno jer se dešava da neko stane u zaustavnu u zoni petlje.
 
Poslednja izmena:
Isključenje: Trake za isključenje su uglavnom sve samo 75m, što naravno nije dovoljno za isključenje sa 130km/h, jer je trag kočenja sa 130km/h do 40km/h 70m u idealnim uslovima.
Naglog kočenja. Meni se desilo da se zapričamo u autu pa da zamalo promašimo Kruševac zapad. Išao sam 130km/h i jedva sam usporio negde na 60 pri izlasku, suv dan a nije bila prevelika vrućina.

Treba istaknuti i činjenicu da je na većini isključenja/uključenja ograničenje 40km/h, a ponegde 60km/h. Samo na par petlji je 80km/h, a jedino na Trupalu, Dobanovcima i Bubanj potoku nema dodatnog ograničenja.
Samo ću na ovo odgovoriti, i ne zato što nema šta da se odgovori na ostalo, već zato što je i ovo dovoljno da se vidi razmera netačnih podataka koji se iznose.
Ne može se voditi smislena diskusija kada se iznose lažni podaci.

Kaže se:
- da su trake za isključenje sve uglavnom samo 75 metara.
- da je na većini isključenja ograničenje 40 km/h.

Npr. od BG ka HRV, sva ograničenja su 50 ili 60, dužina izlazne trake je barem 150 do 250 metara.
Uzmite Google mape, izmerite daljinu izlazne trake, a onda na street view pogledajte znak za ograničenje. Merite otprilike do znaka.
Npr. evo isključenje Sremska Mitrovica gde je ograničenje 50 km/h i dužina izlazne trake barem 250 metara:


Od BG ka NI ima sigurno par njih sa 40 km/h, ali su izlazne trake barem 150 metara... ali ne mogu sad da idem redom i gledam sve. Većina je 50 ili 60 km/h.
Evo je prva (čini mi se) posle naplatne Vrčin, tj. isključenje za Mali Požarevac - 60 km/h ograničenje i izlazna traka barem 250 metara:
 
Poslednja izmena:
Samo ću na ovo odgovoriti, i ne zato što nema šta da se odgovori na ostalo, već zato što je i ovo dovoljno da se vidi razmera netačnih podataka koji se iznose.
Ne može se voditi smislena diskusija kada se iznose lažni podaci.

Kaže se:
- da su trake za isključenje sve uglavnom samo 75 metara.
- da je na većini isključenja ograničenje 40 km/h.

Prihvatam da ima petlji sa uključenjima od 250m što je već sasvim dovoljno da se ubrza na preko 100km/h, ali npr. petlje Pojate i Batočina, dve petlje sa po preko 10.000 vozila/dan imaju ulivne trake od samo 150m, o čemu sam više puta pisao ovde na forumu. Ili npr. na velikoj petlji Trupale gde se spajaju dva autoputa, dužina sa 4 trake je samo 250m, a kasnije sa 3 još 275m, što je apsolutno nebezbedno za stapanje dva saobraćajna toka sa 130km/h.
Kad već imaš taj lenjir, molim te izmeri dužinu izlazne trake kod Batočine iz pravca Beograda. Tamo se često zbog gužve na rampi otegne red skroz do te trake za isključenje.
Kroz to isključenje iz pravca Beograda ka Kragujevcu prođe dnevno i 4.000 vozila, dok u svim pravcima i do 12.000 što je veeliki broj.

Ljudi, vozite kako smatrate da je ispravno. Ja imam neku svoju rutinu i toga se držim. Gledam da se uklčim i isključim najbezbednije moguće i za mene i moje saputnike, a tako i za ostale učesnike u saobraćaju.
Često sam na autoputevima i svačega sam nagledao, pogotovo na petljama Trupale i Mali Požarevac, kao i na Bubanj potoku u poslednje vreme. Ljudi nisu svesni koliko može situacija da se promeni samo za dve tri sekunde.
srećan put!
 
Treće je iskustvo uključenja na otvoren tok opterećenog autoputa gde je velika šansa da ti neko dolazi srednjom trakom, a da taj ne želi da se pometi u levu ili jednostavno nema tu mogućnost.
Moj autu ima najveći obrtni momenat na 2200 i apsolutno mu nije problem da ga izvuče sa 70km/h na 120km/h u četvrtoj. Naravno, ako sam pun ili ako je uključenje na usponu uključujem se trećom, ali onda moram da kidam na 3500 obrtaja.
Bas zato sto neko dolazi srednjom trakom ti imas obavezu da ujednacis brzinu sa njim i ostalima i ukljucis se u tok saobracaja tom brzinom, a ne 60 manje od njih. To sto ce neko naici bas kada ti zelis da se ukljucis je normalno i desava se-tvoja je obaveza da popustis za onoliko za koliko ce on da prodje i da udjes iza njega. Sa par km/h manje. Ne 60.



Sto se stepena prenosa tice, ovde si vec u koliziji sam sa sobom. Kazes da ti nije dovoljna duzina ulivne trake(ma koliko metara bila, dajemo svi pausalnu ocenu iz iskustva) da se po brzini ujednacis sa normalnim tokom AP saobracaja(bar 100, po mogucstvu 120+), citiras kako si na donjoj granici elasticnosti i upotrebljivosti svog motora, svakako daleko ispod maksimalnih performansi, a ovde tvrdis da nije problem da "izvuce" ? Pa ili je jedno ili je drugo?

"Moram da kidam na 3500 obrtaja" je ono o cemu ja pricam vec stranicama unazad. Kakvo kidanje? Koriscenje pune snage motora je normalna upotreba motora. Tvoj dizel motor ima blokadu na 5000 obrtaja, maksimalnu snagu na 4000. Tvoja je vozacka duznost da upotrebis svoj automobil tako da u tok normalnog saobracaja udjes primerenom brzinom. Koja je to brzina? Prvo si citirao 60-70, sto je izazvalo nase inicijalne reakcije jer je nista manje od pogibeljnog. Sad pominjes 80, sto je trend koji mi se dopada, ali opet nedovoljno kad znamo da kamion ide 90 i ima 40 tona a dzip 130 i ima 2.5 tone. Nemas sta da trazis u voznoj traci ni sa 80.
Uključenje: pripojne trake, tj. trake za uključenje se kod nas uglavnom projektuju na 150m. Taj put nije dovoljan da se sa 60km/h ubrza na 130km/h, jer nije ni planirano da se toliko ubrza nego na nekih 80km/h što se smatra dovoljnom brzinom za bezbedno uključenje na autoput. Kod onih od 75m je sve isto samo još gore.
Naravno da postoje automobili koji to mogu, ali ipak većina ne.
 
Vrh