Evo iz prve ruke
Nema ograničenja po trakama ali ima tu nekih nepisanih pravila. Ali prvo redom, vozačku dozvolu je relativno teško dobiti u smislu da treba dosta vremena da se investira u učenju i praksi, a nije ni jeftina. Ja sam završio za vožnju ovde u Nemačkoj a tada je vozačka koštala 2000 iako sam uspeo sve u regularnom delu bez ponavljanja, instruktori su mrtvi ozbiljni i vežbamo sve scenarije, npr. morao sam da idem i 200+ na (praznom) auto putu da bi dobio osećaj kako to izgleda ali isto tako sam morao da radim više jakih kočenja na praznom parkingu sa 60 kmh na 0. A kroz sve to se ponavlja mantra da treba prilagoditi vožnju stanju na putevima i to svaki čas vožnje 100x.
Na autoputu, ako nema ograničenja, 130 kmh je preporučena brzina, ali to je samo preporuka bez zakonskih posledica - međutim puno njih voze tom brzinom zbog osigravajućih kuća koje u pojedinim slučajevima ne daju punu odštetu ako si vozio brže od 130 kmh a imao si udes.
E sada ima nepisanih pravila na autoputu u Nemačkoj a to je npr. da ako auto put ima tri trake a ima puno vozila, da se u srednjoj vozi do 130 / 140 kmh a u krajnjoj levoj preticajnoj 160+ . Naravno to ne abolira pravilo da te trake služe za isključivo za preticanje, odnosno ako je desna traka slobodna onda se vraćaš u nju bez obzira na brzinu kao i svuda po Evropi. Nedeljom i praznicima kada nije dozvoljeno kamionima da voze onda su i brzine dosta veće. Ja lično idem velikim brzinama (oko 200kmh) uglavnom samo kada nema kamiona ili kada je autoput prazan inače je opasno, a kada ima dosta saobraćajna onda skroz suprotno, milim se sa kamionima i obilazim u srednjoj ;-)
Dolazimo opet do tačke da treba da se prilagodi vožnja stanju na putevima, ako pada kiša vozi se automatski sporije, drži se razmak najmanje pola brzinometra (120 kmh -> 60m razmaka, stubovi pored druma imaju razmak od 50m kao mera), čim se stvara gužva stvara se i hitni koridor između krajnje leve i susedne trake za policiju, hitnu i vatrogasce itd.. ima mali milion tih pisanih i nepisanih pravila koje treba pokupiti.
Velika je zabluda da su ovde kazne za prekoračenje brzine velike i nešto rigorozne, Nemačka tu spada među najliberalnije zemlje. za mojih 25 godina vožnje po Nemačkoj sam samo jednom pokupio kaznu za prekoračenje brzine od 50ak eur, a i u mom okruženju znam za jako mali broj slučajeva kazni.