Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

. Ne moze da mi ne prodje kroz glavu kako i zasto je ogranicenje brzine isto za ta dva auta...
Ljudi kakvo vi znanje imate...svaka cast.

Elem, nisam bila ali sam cula da u Nemackoj na autoputu, se ogranicenja klasifikuju po trakama, u fazonu vozna do 150na sat, sledeca do 200na sat, sledeca 250 na sat....nije striktno, qli svako bira traku prema performansama vozila pa ako bezbedno vozis neki ekstra auto i ides bas brzo, neces dobiti kaznu... Tacno?
Kazu da je preporuka da se zbog ekologije vozi 130, ali svako radi i vozi kako zeli.
Ok, imaju vise traka, bolju preglednost, ali mi je drug pricao kad su prolazili da vecina vozi preko 150?
Jel moguce da imaju takav sistem i da nemaju previse nesreca, da ti sve funkcionise?
Cula sam da je jednom neki bogatas vozio nesto blizu 400 ( ima onaj snimak kao reklama) i da je sud rekao "vozilo je napravljeno da podnosi takve brzine, niko nije ugrozen i povređen i kazne nema"
Iako verujem da ipak mora biti gornja granica u glavnom ili gresim?
 
Pisao sam za atmosferce. Turbo su večeg obrtnog momenta i samim tim imaju duže prenose pa nemaju potrebu za tolikim forsiranjem i onda, logično, traju duže, tj. manje im smeta dugotrajan rad u visokim režimima.
Sada oni postaju standard u sklopu procesa daun sajzinga, većina tih nekadanjih problema rešeni su, ali nepoverenje postoji.
I ja sam mislio na atmosferce, konkretno na Toyotin KR-FE motor, od 1.0 litra i 69 ks (ugradjuje se od 2005 godine).

Miro, postoje deonice na autoputu u Nemackoj koliko znam na kojima ne vazi opste ogranicenje brzine. Zasto nemacki autobanovi nemaju puno nezgoda uprkos svemu tome?
Pre svega zbog izuzetno striktnog tehnickog pregleda koji je poznat u celom svetu. Veoma edukovani i sigurni vozaci (opet ima izuzetaka). Pretpostavljam da im je i obuka vozaca na mnoogo visem nivou nego na nasem. Automobili su noviji, kaznena politika drugacija, primena zakona striktna. Pravosudni organi rade svoj posao. Saobracajna kultura (usudicu se reci i kultura) je nesto sto mi sa ovih prostora mozemo samo da mastamo.
Brzina kao brzina ne ubija, ako je vozac spreman, iskusan i ako vozi siguran i ispravan auto koji moze da iskontrolise (da lako manevrise, ukoci i ubrza).
 
I ja sam mislio na atmosferce, konkretno na Toyotin KR-FE motor, od 1.0 litra i 69 ks (ugradjuje se od 2005 godine).

Miro, postoje deonice na autoputu u Nemackoj koliko znam na kojima ne vazi opste ogranicenje brzine. Zasto nemacki autobanovi nemaju puno nezgoda uprkos svemu tome?
Pre svega zbog izuzetno striktnog tehnickog pregleda koji je poznat u celom svetu. Veoma edukovani i sigurni vozaci (opet ima izuzetaka). Pretpostavljam da im je i obuka vozaca na mnoogo visem nivou nego na nasem. Automobili su noviji, kaznena politika drugacija, primena zakona striktna. Pravosudni organi rade svoj posao. Saobracajna kultura (usudicu se reci i kultura) je nesto sto mi sa ovih prostora mozemo samo da mastamo.
Brzina kao brzina ne ubija, ako je vozac spreman, iskusan i ako vozi siguran i ispravan auto koji moze da iskontrolise (da lako manevrise, ukoci i ubrza).

Uzimaš u obzir JEDINU zemlju na svetu gde nema ograničenje, koji je izlobirala Nemačka prebogata automoto industrija.

Brzina i te kako ubija, jer smanjuje vreme za reakciju. Uglavnom neće biti udesa, ali je samo pitanje vremena kada će da se desi. I vozači koji voze 180-200 na sat, ne voze "jer im se negde žuri" ili da bi "odgovorno stigli brže na neko mesto", već zato što hoće da isprobavaju svoje Audije. I iskreno, da ste sami na autoputu ne bi mi ništa smetalo, idi i 300 na sat ako hoćeš, ali da ugroziš bezbednost ostalih vozača jer neko "želi da jurca" je neodgovorno.
 
Naravno da nisam zeleo da kazem da je pozeljno voziti brzo, niti je moj post bio poziv za brzu i bahatu voznju. Elem, samo sam hteo reci da brzina nije jedini uzrok nezgoda.
Taj fokus i vreme reakcije zavisi od dosta drugih faktora. Zasto se gotovo uopste ne kontrolise koriscenje mob telefona u voznji, vezivanje pojasa? Ne moze se samo brzina posmatrati kao jedini uzrok nezgoda na putu.
Smatram samo da nije zlocin voziti malo iznad ogranicenja na autoputu ako uslovi to dozvoljavaju, ako je vozac siguran i auto ispravan i spreman.

P.S. Problem kod nas u saobracaju jeste pre svega saobracajna nekultura koja je opet posledica loseg sistema obuke vozaca. Zatim losa kaznena politika i selektivno kaznjavanje. Neefikasno pravosudje. I najzad, poslednji ali ne i najmanji uzrok - SVEST vozaca. Ovo poslednje se najteze menja. I zato smo tu gde jesmo. Mozes kupiti najbolji auto od 500 ks ali ako nemas svest o voznji, nista ne vredi.
 
Poslednja izmena:
Нисам сигуран да ли је ово добро место за ово питање, али да ли неко има новију верзију ове карте? Ова верзија је из марта 2021. године

1727256173522.png
 
Ljudi kakvo vi znanje imate...svaka cast.

Elem, nisam bila ali sam cula da u Nemackoj na autoputu, se ogranicenja klasifikuju po trakama, u fazonu vozna do 150na sat, sledeca do 200na sat, sledeca 250 na sat....nije striktno, qli svako bira traku prema performansama vozila pa ako bezbedno vozis neki ekstra auto i ides bas brzo, neces dobiti kaznu... Tacno?
Kazu da je preporuka da se zbog ekologije vozi 130, ali svako radi i vozi kako zeli.
Ok, imaju vise traka, bolju preglednost, ali mi je drug pricao kad su prolazili da vecina vozi preko 150?
Jel moguce da imaju takav sistem i da nemaju previse nesreca, da ti sve funkcionise?
Cula sam da je jednom neki bogatas vozio nesto blizu 400 ( ima onaj snimak kao reklama) i da je sud rekao "vozilo je napravljeno da podnosi takve brzine, niko nije ugrozen i povređen i kazne nema"
Iako verujem da ipak mora biti gornja granica u glavnom ili gresim?

Evo iz prve ruke :) Nema ograničenja po trakama ali ima tu nekih nepisanih pravila. Ali prvo redom, vozačku dozvolu je relativno teško dobiti u smislu da treba dosta vremena da se investira u učenju i praksi, a nije ni jeftina. Ja sam završio za vožnju ovde u Nemačkoj a tada je vozačka koštala 2000 iako sam uspeo sve u regularnom delu bez ponavljanja, instruktori su mrtvi ozbiljni i vežbamo sve scenarije, npr. morao sam da idem i 200+ na (praznom) auto putu da bi dobio osećaj kako to izgleda ali isto tako sam morao da radim više jakih kočenja na praznom parkingu sa 60 kmh na 0. A kroz sve to se ponavlja mantra da treba prilagoditi vožnju stanju na putevima i to svaki čas vožnje 100x.

Na autoputu, ako nema ograničenja, 130 kmh je preporučena brzina, ali to je samo preporuka bez zakonskih posledica - međutim puno njih voze tom brzinom zbog osigravajućih kuća koje u pojedinim slučajevima ne daju punu odštetu ako si vozio brže od 130 kmh a imao si udes.

E sada ima nepisanih pravila na autoputu u Nemačkoj a to je npr. da ako auto put ima tri trake a ima puno vozila, da se u srednjoj vozi do 130 / 140 kmh a u krajnjoj levoj preticajnoj 160+ . Naravno to ne abolira pravilo da te trake služe za isključivo za preticanje, odnosno ako je desna traka slobodna onda se vraćaš u nju bez obzira na brzinu kao i svuda po Evropi. Nedeljom i praznicima kada nije dozvoljeno kamionima da voze onda su i brzine dosta veće. Ja lično idem velikim brzinama (oko 200kmh) uglavnom samo kada nema kamiona ili kada je autoput prazan inače je opasno, a kada ima dosta saobraćajna onda skroz suprotno, milim se sa kamionima i obilazim u srednjoj ;-)

Dolazimo opet do tačke da treba da se prilagodi vožnja stanju na putevima, ako pada kiša vozi se automatski sporije, drži se razmak najmanje pola brzinometra (120 kmh -> 60m razmaka, stubovi pored druma imaju razmak od 50m kao mera), čim se stvara gužva stvara se i hitni koridor između krajnje leve i susedne trake za policiju, hitnu i vatrogasce itd.. ima mali milion tih pisanih i nepisanih pravila koje treba pokupiti.

Velika je zabluda da su ovde kazne za prekoračenje brzine velike i nešto rigorozne, Nemačka tu spada među najliberalnije zemlje. za mojih 25 godina vožnje po Nemačkoj sam samo jednom pokupio kaznu za prekoračenje brzine od 50ak eur, a i u mom okruženju znam za jako mali broj slučajeva kazni.
 
Lepo je cuti da bar neko to radi na vozackoj obuci, cuo sam i za Fince da imaju nesto slicno. Prosto nestvarno da osoba prodje kroz zivot da je bas niko ne natera da dotera auto do abs-a, ili do blokade tocka nekada ranije, da ne vidi kako je izgubiti kontrolu na poligonu, i slicno. Znaci ne vezbas jedine situacije koje odlucuju da li gubis glavu. I sa dosta vezbe su prilicno teske kada se dese.
 
Још мало па стиже октобар, да видимо када ће пробити прву цев на Муњином брду? Другу ће надам се у овој години. Наравно отварање за летњу сезону целе деонице је скоро немогуће, штета што је тако. Сви морамо још чекати за ову јако битну деоницу. Иста ствар је и са Прељина -Адрани где је скоро идентично оптерећење саобраћајем. Штета за нас што ово није готово пре неколико година...о правцу ка Златибору или ЦГ више и не размишљам са оваквим " стручњацима " биће потребене деценије....
 
Nema to veze sa vozačkom obukom toliko. Čovek sam kaže gore da ga ja ugrožavam ako vozim 100km/h. Ja sam sam testirao svoje auto naglim kočenjima, naravno na praznom putu.
Vozačka kultura je samo odraz opšte kulture koda nas. Ili nekulture, zavisi iz kog ugla se gleda.
 
Evo iz prve ruke :) Nema ograničenja po trakama ali ima tu nekih nepisanih pravila. Ali prvo redom, vozačku dozvolu je relativno teško dobiti u smislu da treba dosta vremena da se investira u učenju i praksi, a nije ni jeftina. Ja sam završio za vožnju ovde u Nemačkoj a tada je vozačka koštala 2000 iako sam uspeo sve u regularnom delu bez ponavljanja, instruktori su mrtvi ozbiljni i vežbamo sve scenarije, npr. morao sam da idem i 200+ na (praznom) auto putu da bi dobio osećaj kako to izgleda ali isto tako sam morao da radim više jakih kočenja na praznom parkingu sa 60 kmh na 0. A kroz sve to se ponavlja mantra da treba prilagoditi vožnju stanju na putevima i to svaki čas vožnje 100x.
Kad smo se vec dotakli teme,koliko mi je poznato,u D nema polaganja posle xy casova kao kod nas,vec dozvolu dobijes kada instruktori procene da si sposoban da ucestvoujes samostalno u saobracaju?
 
Evo iz prve ruke :) Nema ograničenja po trakama ali ima tu nekih nepisanih pravila. Ali prvo redom, vozačku dozvolu je relativno teško dobiti u smislu da treba dosta vremena da se investira u učenju i praksi, a nije ni jeftina. Ja sam završio za vožnju ovde u Nemačkoj a tada je vozačka koštala 2000 iako sam uspeo sve u regularnom delu bez ponavljanja, instruktori su mrtvi ozbiljni i vežbamo sve scenarije, npr. morao sam da idem i 200+ na (praznom) auto putu da bi dobio osećaj kako to izgleda ali isto tako sam morao da radim više jakih kočenja na praznom parkingu sa 60 kmh na 0. A kroz sve to se ponavlja mantra da treba prilagoditi vožnju stanju na putevima i to svaki čas vožnje 100x.

Na autoputu, ako nema ograničenja, 130 kmh je preporučena brzina, ali to je samo preporuka bez zakonskih posledica - međutim puno njih voze tom brzinom zbog osigravajućih kuća koje u pojedinim slučajevima ne daju punu odštetu ako si vozio brže od 130 kmh a imao si udes.

E sada ima nepisanih pravila na autoputu u Nemačkoj a to je npr. da ako auto put ima tri trake a ima puno vozila, da se u srednjoj vozi do 130 / 140 kmh a u krajnjoj levoj preticajnoj 160+ . Naravno to ne abolira pravilo da te trake služe za isključivo za preticanje, odnosno ako je desna traka slobodna onda se vraćaš u nju bez obzira na brzinu kao i svuda po Evropi. Nedeljom i praznicima kada nije dozvoljeno kamionima da voze onda su i brzine dosta veće. Ja lično idem velikim brzinama (oko 200kmh) uglavnom samo kada nema kamiona ili kada je autoput prazan inače je opasno, a kada ima dosta saobraćajna onda skroz suprotno, milim se sa kamionima i obilazim u srednjoj ;-)

Dolazimo opet do tačke da treba da se prilagodi vožnja stanju na putevima, ako pada kiša vozi se automatski sporije, drži se razmak najmanje pola brzinometra (120 kmh -> 60m razmaka, stubovi pored druma imaju razmak od 50m kao mera), čim se stvara gužva stvara se i hitni koridor između krajnje leve i susedne trake za policiju, hitnu i vatrogasce itd.. ima mali milion tih pisanih i nepisanih pravila koje treba pokupiti.

Velika je zabluda da su ovde kazne za prekoračenje brzine velike i nešto rigorozne, Nemačka tu spada među najliberalnije zemlje. za mojih 25 godina vožnje po Nemačkoj sam samo jednom pokupio kaznu za prekoračenje brzine od 50ak eur, a i u mom okruženju znam za jako mali broj slučajeva kazni.

Ja sam pokupio preko 10 kazni za nekoliko godina. U koju god pokrajinu da sam otišao, dobio sam pisamce posle nekoliko nedelja. Od kako koristim aplikaciju za kamere nemam tih problema. Doduše ja sam polagao u Srbiji. :D
Ali stvarno nekada preteruju, ostavljaju kamere u civilnim vozilima, prenose one kamere prikolice sa jednog mesta na drugo...

Sa svim napisanim se slažem, puno je faktora koji doprinose tome da je saobraćajna kultura na mnogo višem nivou nego kod nas. Ono što bih prvo voleo da vidim kod nas jeste ponašanje na autoputu u slučaju gužve kada se ostavlja prostor kroz sredinu za vozila hitne pomoći, vatrogasaca i policije. A drugo, tzv cibzar pravilo kada se dve trake ulivaju u jednu. Prosto mi nije jasno kako to kod nas ne funkcioniše.

Ono što mi se manje svidja kao trend koji primećujem u Berlinu jeste da su deljeni automobili postali dosta popularni, ali često ih voze ljudi koji nemaju svoj privatni automobil ili koji ne voze često što se jasno vidi po načinu vožnje. A posebno se odražava na parkiranju.
 
Nema to veze sa vozačkom obukom toliko. Čovek sam kaže gore da ga ja ugrožavam ako vozim 100km/h. Ja sam sam testirao svoje auto naglim kočenjima, naravno na praznom putu.
Vozačka kultura je samo odraz opšte kulture koda nas. Ili nekulture, zavisi iz kog ugla se gleda.
Ne bih isao tako daleko da kazem da ugrozavas, jer tu su kamioni koji sami po sebi ne idu brze od 90, pa je rec ugrozavanje apsurdna u tom pogledu. Ali ostaje cinjenica da zbog generalno nizeg nivoa voznje(obuka, kultura voznje, generalna kultura i kult automobilizma, vozni park, godine iskustva u AP voznji, generacijsko iskustvo) nasi ljudi nemaju komfor da voze autoputnim brzinama sto smeta i ometa.

Iako to cenim i volim, svejedno mi je potrebno malo vremena da se prilagodim njihovom stilu, kad u Italiji primetim, da, da bih pratio regularni tok saobracaja i gospodje u dizel korsama, idem 110 kroz neku ooooozbiljnu krivinu, recimo, u predgradju Milana. I primetim da bi moj stari klio na takvom bocnom ubrzanju verovatno skripao gumama. Ili 140 na tri trake jedni iza drugih na 30 metara. Ili u Njemacku isto guzvica, 140 srednja, leva 160 i poneki porse/lambo/M/amg sa 250.

Jbg onda se vratis u Srbiju i slusas da na ovoj tepsiji od novog, modernog, pustog autoputa bez igde ikoga ne sme brze od 130 ni slucajno inace Vucic licno dolazi na gajbu i pise kaznu.
 
Nema to veze sa vozačkom obukom toliko. Čovek sam kaže gore da ga ja ugrožavam ako vozim 100km/h. Ja sam sam testirao svoje auto naglim kočenjima, naravno na praznom putu.
Vozačka kultura je samo odraz opšte kulture koda nas. Ili nekulture, zavisi iz kog ugla se gleda.
Blagicu, ti od 100 i @dejanbg88 od 150, i onda mi koji vozimo 120/130 (neka normirana brzina za AP) se nadjemo izmedju cekica i nakovnja.
da bih se sklonio visokim letacima od 150 koji hoce da mi udju u gepek rizikujem da ja tebi upadnem u gepek jer ti vozis "magistralom"
ustede goriva su cista budalastina jer na potezu BG-Pakovrace niko ne moze da ustedi 3.5l koliko kosta participacija za voznju AP
 
Нормално је на аутопуту и 100 и 130, није не знам колико ненормално ни 160. Правилном техником вожње лако се успори ауто кад треба.

Баш супротно, потпуно је фрустрирајуће што наши возачи возе као роботи са 130 км/х на темпомату (стварних 125) и онда тако крећу да претичу и неће да убрзају ни за 10 км/х. Безбедност на нишком аутопуту је опала откко се тако вози, у страху од ситног прекорачења; сада тамо имамо несрећа као раније на Ибарској.

Управо тако се не вози у земљама које су претходно наведене (Немачка, Италија), а где људи - умеју да возе.
 
Sve je ok dok neko ne ugrozava drugog na putu. Najveci je problem kada ti vozaci sa 100 km/h prateci slepo kolonu i brzinu koja im odgovara nalete na drugu sporiju kolonu (tipa nekoliko slepera, autobusa). I onda posle nekog vremena krenu u zaobilazenje.
Mali znak nepaznje i veoma je tesko izvesti preticanje takve kolone (posebno ako vozi slabiji auto) jer onaj ko vozi 150/160 nalece velikom brzinom na ovog koji vozi 100 na sat. Dobar deo nezgoda na autoputu se desava bas zbog ovoga. Postoji brdo klipova na YT koji opisuju ovu situaciju.
Iz ovog razloga je mozda bezbednije voziti malo brze, tipa 120 (malo brze od kamiona i autobusa). Bolji je pregled vozila na autoputu. Naravno, ako stanje i uslovi na putu do dozvoljavaju. Na onom delu od Ljiga do Preljine treba biti veoma oprezan zbog vecih krivina (i ogranicenja koje je uglavnom oko 100 km/h).
 
Вратиш у четврту док си још у колони, возиш мало тако, па гас до даске пре него што скренеш у леву траку и очас си са 100 на 130. Може и у трећу.

Много су ми проблематичнија, кад је гужва, укључења са бензинских пумпи и сл. где трака за убрзавање није довољно дугачка, а и да је дужа била би узана за већу брзину. Прво ми падне на памет она несрећа од укључења код Аутокомерца.

Често хвалим мађарске аутопутеве, е па, приступ бензинским пумпама тамо је за пример.
 
Ako ne vozis neki turbo motor, za takvu radnju ti treba poprilicno vremena. Meni licno to ne predstavlja problem ali vidim na putu sta se desava.
Prosto i jednostavno, neki atmosferac manje snage jednostavno ne moze tako lako ubrzati od 100-130 i obici kolonu. Pogotovo ako u levoj traci proleti neki brzi gonzales sa 160-170.
I da, veliki broj ljudi ima strah i fobiju od preticanja i obilazenja. Uzmimo i to u obzir.
 
Може то да се изведе, да не претерујемо; и тај који јурца може да успори, као што успори свако у левој траци кад се генијалци бесконачно претичу камионима. У великој већини случајева готово ни не притиснем кочницу чим опазим такву ситуацију: радња је - благо кочење, пребацивање у пету брзину, нога са гаса - кочење мотором, и кад се брзина стабилизује повратак у шесту и мирна вожња иза камиона који претиче.
 
Kad smo se vec dotakli teme,koliko mi je poznato,u D nema polaganja posle xy casova kao kod nas,vec dozvolu dobijes kada instruktori procene da si sposoban da ucestvoujes samostalno u saobracaju?
ne isto je i kao kod nas da je potreban minimalan broj časova za polaganje. Svako dodatno ponavljanje za auto košta oko 120€, može najranije posle dve nedelje da se polaže opet.

Po zvaničnoj statistici u Nemačkoj 40% pada na teoriji iz prvog pokušaja, na polaganju vožnje pada 37% iz prvog pokušaja. Obično ko padne na vožnji uzima dodatne časove kako bi bili sigurniji za sledeće polaganje.
 
Безбедност на нишком аутопуту је опала откко се тако вози, у страху од ситног прекорачења; сада тамо имамо несрећа као раније на Ибарској.
Najveći horor je bio neposredno nakon uvođenja merenja prosečne brzine, vozili su 100, da slučajno ne plate 5 hiljada.
 
Вратиш у четврту док си још у колони, возиш мало тако, па гас до даске пре него што скренеш у леву траку и очас си са 100 на 130. Може и у трећу.

Много су ми проблематичнија, кад је гужва, укључења са бензинских пумпи и сл. где трака за убрзавање није довољно дугачка, а и да је дужа била би узана за већу брзину. Прво ми падне на памет она несрећа од укључења код Аутокомерца.

Често хвалим мађарске аутопутеве, е па, приступ бензинским пумпама тамо је за пример.
Kad smo već u temi, uključujem se na Moravski, petlja Zapad ka Koševima (Kraljevu). U traci za ubranje vozim nekih 80-ak km/h. U voznoj traci nalazi se kombi KŠ registarskih oznaka. Da mu ne bih ulazio naglo u putanju (jer vozi verovatno nekih 90 - 100 km/h), već na pola trake za ubrzanje puštam gas jer kombista ide iza mene, da bi se nakon toga, gde već ulazim u zaustavnu, čovek se prestrojava u levu, pritom, za svih tih nekoliko sekudni AP je prazan, odnosno, nikog nije bilo u preticajnoj traci. Da li je vozač kobija bio u obavezi da se pre toga prestroji u preticajnu, već kad me je uočio da se uključujem ili može da se drži vozne trake kao pijan plota? Meni bi to bilo logično, jer ja to sam praktikujem: kada sam u zoni neke petlje, obratim pažnju na uključenje i ako uočim vozilo da hoće da se uključi, prestrojim se u preticajnu traku, jer ono, šta znam, da mi ne izleti da ne mogu da ukočim, jer imam stah od toga.
 
Da li je vozač kobija bio u obavezi da se pre toga prestroji u preticajnu, već kad me je uočio da se uključujem ili može da se drži vozne trake kao pijan plota? Meni bi to bilo logično, jer ja to sam praktikujem: kada sam u zoni neke petlje, obratim pažnju na uključenje i ako uočim vozilo da hoće da se uključi, prestrojim se u preticajnu traku, jer ono, šta znam, da mi ne izleti da ne mogu da ukočim, jer imam stah od toga.
Strogo po Zakonu on vozi njegovo, a ti se uključuješ, pa ako mora i staneš da sačekaš. Tu je generalno preporuka da se stane odmah pre spajanja priključka i glavnog toka, kako bi imao celu dužinu trake za ubrzavanje kad kreneš.
Sa druge strane, praksa da vozač na glavnom toku pređe u levu traku, ako za to ima uslova, je stvar lepog vaspitanja.
Ja to praktikujem kad prolazim ka Beogradu petlje Trupale (iz Leskovca) i Mali Požarevac bez obzira da li vidim da neko ide, ja odem levo. :)
Pogotovo su vozači nepažljivi kad se uključuju sa odmorišta i benzinskih stanica.
 
Vrh