Ovo sto se tice tunela je apsolutno tacno I za trasu I za odvodnjavanje, medjutim moje konkretno pitanje je bilo kako je moguce da se odvodnjavanje ne ugradjuje jedino u deonicu od Sabca do Loznice, a na svim drugim AP I BP se ugradjuje? Naravno na starim trasama davno izgradjenim to tada nije bila praksa.Trasa tunela pre svega treba da isprati opstu trasu puta. Da bi se doslo od tacke A do tacke B i pre i posle tunela i to u odredjenom pravcu koji je neophodan, radijusom krivine koji ne bi generalno valjalo da je manji od 1 km, a ne sme nikako biti mnogo manji, zavisno od projektovane brzine, cesto ne ostaje opcija osim da sam tunel bude u krivini. Sto se tice poduznog nagiba on je neophodan za odvodnjavanje, i to tako da ceo tunel bude pod jednim nagibom ili da "vrh", spic, njegove vertikalne krivine bude u tunelu kako bi dvostrani nagib izveo vodu na ulaz i izlaz.
Sto se tice odvodnjavanja, preciscavanje je obavezno, nema nigde dobre volje, a sve sto spada u putni pojas spada u domen projekta i mora se predvideti i izgraditi. Preciscavanje vode sa okolnih kosina puta je pozeljno jer cestice od izduva i guma padaju svuda okolo, ne samo na kolovoz.
kao neko je i ziveo tamo, moram dodati par cinjenica koje su izostavljene
Petlja vec postoji sa jednim krakom koji ide u livaduU ataru sela Donji Lajkovac izmedju Lajkovca i Ljiga planirana je nova petlja sa odvajanjem ka Lazarevcu i Arandjelovcu. To je sve što trenutno znam, ali je projekat svakako u pripremi.
Ne postoji. Verovatno govoriš o petlji Lajkovac koja bi isto morals da se završi kako se ne bi u tom pravca išli 2km okolo bezveze jer je orijentacija petlje ka Valjevu.Petlja vec postoji sa jednim krakom koji ide u livadu
To bi trebalo da bude početak brze saobraćajnice Vožd KarađorđeU ataru sela Donji Lajkovac izmedju Lajkovca i Ljiga planirana je nova petlja sa odvajanjem ka Lazarevcu i Arandjelovcu. To je sve što trenutno znam, ali je projekat svakako u pripremi.
Apsolutno se ne slazem. Nama je toliko bitno da se zavrsi mreza autoputeva (sve sto je planirano) da je svaki mesec i svaka izgubljena godina jako veliki problem. Apsolutni prioritet je brzina gradnje i mislim da sve treba uraditi tako da se mreza autoputeva i brzih saobracajnica zavrsi sto je moguce brze. Apsolutno je nebitno da li ce biti u pitanju koncesija ili neki hibridni model.Koncesija nam ništa dobro neće doneti, ako nemamo novca bolje da ne gradimo