Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Komunikacija između Pakovraća sa leve i desne strane autoputa ide ispod prvog nadvožnjaka, kao "U" krivina ?

Malo će morati da kruže, ali verovatno nije bilo boljeg rešenja
Screenshot_20240424_183219_YouTube.jpg
Screenshot_20240424_183240_YouTube.jpg
 
Trasa tunela pre svega treba da isprati opstu trasu puta. Da bi se doslo od tacke A do tacke B i pre i posle tunela i to u odredjenom pravcu koji je neophodan, radijusom krivine koji ne bi generalno valjalo da je manji od 1 km, a ne sme nikako biti mnogo manji, zavisno od projektovane brzine, cesto ne ostaje opcija osim da sam tunel bude u krivini. Sto se tice poduznog nagiba on je neophodan za odvodnjavanje, i to tako da ceo tunel bude pod jednim nagibom ili da "vrh", spic, njegove vertikalne krivine bude u tunelu kako bi dvostrani nagib izveo vodu na ulaz i izlaz.

Sto se tice odvodnjavanja, preciscavanje je obavezno, nema nigde dobre volje, a sve sto spada u putni pojas spada u domen projekta i mora se predvideti i izgraditi. Preciscavanje vode sa okolnih kosina puta je pozeljno jer cestice od izduva i guma padaju svuda okolo, ne samo na kolovoz.
Ovo sto se tice tunela je apsolutno tacno I za trasu I za odvodnjavanje, medjutim moje konkretno pitanje je bilo kako je moguce da se odvodnjavanje ne ugradjuje jedino u deonicu od Sabca do Loznice, a na svim drugim AP I BP se ugradjuje? Naravno na starim trasama davno izgradjenim to tada nije bila praksa.
I da dodam da na snimku SCS I Puteva Srbije se jasno vide rezervoari kolektori u fazi zatrpavanja ispred samog ulaza u Laz, a ja sam davno ranije u mojim reportazama slikavao iste take rezervoare I na ulazu u Brancic na strani prema Ljigu.
Sto se tice nagiba u tunelima I odvodnjavanja Laz je projektovan I naravno izveden tako da je nagib od pocetka do kraja od strane Markovine ka Pakovracu, dok je Munjino projektovano tako da je vrh tunela otprilike na dve trecine dubine gledano od Lucana I od te tacke voda tj kanali za odvodnjavanje idu ka izlazima iz tunela. Iako je kraci deo prema Prilipcu, na tu stranu intenzivnije izlazi voda, valjda zato sto je zapadni deo samog brda podvodniji.
 
Odvodnjavanje mora da postoji svuda, pitanje je samo da li se preciscava. Postoji vise varijanti preciscavanja, retenzioni bazeni su klasicna opcija, ali ne i jedina. Postoji i kontinualno preciscavanje gde voda ide kroz uredjaje za preciscavanje i nastavlja svoj put dalje tj u prirodu.

Sto se tunela tice i njihovih nagiba, kote ulaznih i izlaznih tacaka su diktirane niveletom puta pa ako je A znacajno nize od B logicno je da ce biti jedan lagan nagib nizbrdo od B ka A, a ako su na istoj visini podelice se na pola, tako da spic bude u sredini. I ako su na slicnoj koti opet ce morati krovasto- na pola(ili na trecini ili gde vec ima smisla geometrijski) jer ce u suprotnom jedan isti nagib od B ka A biti premali, nedovoljan.

Slicno je i na otvorenoj trasi, i u savrsenoj ravnici neophodno je da se manipulise sa poduznim nagibima da ne bi dolazilo do apsolutno nultog nagiba u krivinama i stvaranja jezera na putu u tzv tacki infleksije, to je tacka na S krivini gde se, recimo, zavrsava desni deo S krivine i prelazi u levi.

Jos jedno resenje u toj situaciji je rezbarenje asfalta kao u Sloveniji, pravljenje kanala u samom asfaltu.
 
kao neko je i ziveo tamo, moram dodati par cinjenica koje su izostavljene
GM ima veoma funkcionalnu obaliznacu, tj jednu od boljih na celoj ibarskoj magistrali
dodatno, GM ima i "internu" obilaznicu/saobracajnicu za industijisku zonu, odlicno povezanu sa obilaznicom, ulazom i izlazom iz grada, tako da kamioni nikad nisu ni prolazili kroz grad
AP kako je napravljen i gde je iskljucenje za GM, kamioni ce verovatno i dalje koristiti Preljinu (ili Ljig) za prilaz GM-u ili njegovm naseljima
Svakako, ovo je trebalo biti napravljeno pre 5g, tj ukljuceno u sam AP, ali boze moj, sama obilaznica kasni 3 godine
za mene postoji samo jedna istina u instagram objavi podkopaonickog magareta sa pandurskim obrazovanjem a to je da je i dalje id*** - i to je tako!
 
Da Beobuild ima placenog Dron reportera sa svih gradilista, onda bi to sigurno trebao biti @vlad089 Svaka mu cast bukvalno sparta decko celom Srbijom! Nikako mi nije jasno kad za upoeavljanje dronom trebaju dve ruke, a on jos pride vozi motor I uspeva. Svaka cast!
 
I odmah postavljam sledeća pitanja.

Šta se daje u garanciju ako putarina ne bude dovoljna tj očekivana.

Samo doplata do projektivane vrednosti ili neka od izgradjenih deonica i koja?

Ko određuje cenu putarine i da li bi veća cena možda oterala vozila a smanjila habanje itd itd...
 
Koncesija nam ništa dobro neće doneti, ako nemamo novca bolje da ne gradimo
Apsolutno se ne slazem. Nama je toliko bitno da se zavrsi mreza autoputeva (sve sto je planirano) da je svaki mesec i svaka izgubljena godina jako veliki problem. Apsolutni prioritet je brzina gradnje i mislim da sve treba uraditi tako da se mreza autoputeva i brzih saobracajnica zavrsi sto je moguce brze. Apsolutno je nebitno da li ce biti u pitanju koncesija ili neki hibridni model.

Uz to, jako je bitno da se svi drugi putevi prvog i drugog prioriteta (dakle sve sto nije brza saobracajnica ili autoput) dovede na nivo koji je trenutno recimo u Sloveniji. Kada to sve bude gotovo moci cemo da kazemo da imamo zavrsenu putnu infrastrukturu i posle toga vazno je samo uspostaviti najvise moguce standarde u odrzavanju putne infrastrukture kako bi ona dugorocno izgledala kao u Sloveniji (pricam o kompletno svim saobracajnicama, ne samo o autoputevima i brzim saobracajnicama).
 
Vrh