Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)


Srđan nam po običaju daje snimke za učenje tj. kako treba snimati - tečno, bez secanja zumom,
kamera ne snima pod pravim uglom već pod kosim uglom pa je delimično vidljivo i ono
šta sledi napred, a i horizont, što olakšava snalaženje i daje veliku preglednost unapred.

Bravo !
 
Samo bih, za moj ukus, podigao ugao kamere još malo prema horizontu.
 
@srdjanprpa, stvarno kapa dole na svemu do sada.
Pitam se koliki bi posao bio da ubacis povremeno google maps satelit lokaciju u gornji desni/levi ugao sa tacnim pinom gde se dron nalazi, radi lase orijetancije nama koji ne prepoznajemo delove terena? Kapiram da je dr***** da to bude live grafika kako se krece dron, da se 'vidi na mapi kako se krecemo' ali povremeno (na 25sec recimo) screenshot same mape sa lokacijom.
 
По мени Срки ради најбоље видео клипове, ја све видео клипове убрзавам бар два пута. Мислим да је то и Срки радио неколико пута. Прво много је мањи видео за уплодовање а друго ко хоће увек може успорити на нормалну брзину1
 
Да ли има неко информацију да ли се на деоницима Пожега-Бољаре и Пожега-Котроман већ ради експропријација или нека озбиљнија геолошка истраживања?
 
Да ли има неко информацију да ли се на деоницима Пожега-Бољаре и Пожега-Котроман већ ради експропријација или нека озбиљнија геолошка истраживања?
Bila su neka istraživanja oko Arilja, ali zvanično trasa nije poznata, pa samim tim nema ni eksproprijacije, a neće je ni biti uskoro.
 
McDonald's u izgradnji u Rukladama,pravac ka Beogradu.Neće skoro sudeći po slici.

IMG_20240421_163106_968.jpg

McDonald's sa druge strane pravac ka Čačku

IMG_20240421_164455_600.jpg


Molova pumpa

IMG_20240421_164607_458.jpg
 
zna li neko odakle se uzima kamen za ovu rizlu?
crvena boja kamena, vrlo interesantno...
 
Koliko vidim kod puta za Markovicu ima pomaka ali opet neka devijacija jer bi put trebao valjda dole pravo da prodje.Takodje ima i nekog klizanja terena.
Deo izmedju tunela takodje ima nekih preprojktovanja i osiguranja kosina,nezgodan teren definitivno.Posle Munjinog brda ima pomaka ali most nije dobio svoj zadnji stub i dalje,bandere stoje a i trasa nešto traljavo ide.
 
Taj lokalni put je bio po projektu ispod kuca nanize nekih 300 do 400m I cak je nekih tridesetak metara jos letos probijeno I onda su pocele svadje sa tim ljudima oko cene I tako je stajalo sve do sad. Ja sam I ranije pisao o tome, ali ocigledno da nije doslo do dogovora pa su naglo smotali trasu ispod vijadukta pored same trase I izveli put paralelno sa transom ap. Jeste da ce biti jedna ostra I ne pregledna krivina pod mostom I pojacan uspon dalje dok se ponovo ne spoji sa starom trasom, ali bar ce se osloboditi deo da se spoji primarna trasa ap bez daljih odlaganja I drugo tih nekoliko domacinstava ce sacuvati imanje.
Opsti je utisak da ce se otvorena trasa I Laz gotovo sigurno zavrsiti, ja cak mislim do Oktobra bar medju tunelima. Da je najveci problem ona kuca u Prilipcu ispod vijadukta, a sto se Munjinog tice jedina dobra vijest koju cuh je da sekundarna napreduje dosta dobro, ako se u vezi Munjinog brda moze reci ista da je dobro. Verovatno ce deo posle tunela uskladiti da cela trasa sa naplatnom bude zavrsena kad I tunel.
Raspitivao sam se I zasto su vecina tunela u krivinama, najcesce u obliku latinickog I cirilickog slova S C, a retko kad pravi. Kazu mi dva inzinjera da je vise faktora, a interesantno je da na izlasku iz tunela treba biti sto kraci deo koji gleda na svetlost na kraju tunela da bi bila sto laksa adaptacija zenice oka na veliki svetlosni sok, te se I izlazi zbog toga pojacavaju sa vestackom svetloscu.
Cirilicno S ili latinicno C se uglavnom projektuje kad se prati konfiguracija terena, pa su oni obicno u recnim dolinama. Kad se projektuju prave duge cevi onda se obicno prave sa usponom I padom tako da se nikako ne moze videti svetlost sa kraja na kraj tunela. Odlican primer takvog tunela je ovaj novi Klisura dug 2.8km dug kao I Laz I Munjino I dok su oni u obliku S ovaj je prav kao strela ali se tek pri kraju vidi svetlost kod svih od njih. Tunel Manajle na izlazu ka Vranju ima zakrivljenje, a u pravcu Leskovca je prav, ali ima izrazen pad I gleda u obliznja brda tako da ni u njega ne udara jaka svetlost, naprotiv. Usponi I padovi se prvenstveno projektulu zbog odvodnjavanja.
Pojava koja meni nije jasna je zasto se projektuje I gradi odvodnjavanje povrsinskih voda na gotovo svim nasim AP I brzim saobracajnicama izuzev Sabac Loznica. Jeli to standard ili dobra volja investitora?
Inace moram reci da se taj projekat kao i brzi put do Golubovca realizuje iznad svih mojih ocekivanja.
I na kraju ne mogu a da se duboko ne zahvalim Srdjanu, vlad89 I SCS na ogromnom trudu.
 
Ja se i dalje pitam zasto po noci su tuneli osvetljeni sa full svetlima, a preko dana rade fazon svako trece, zar nije logicnije da unoc bude svako trece da bi se oko naviklo iz mraka kad uletis a i kad izleti u tunel koji je osvetljen, a danju kad ti je sunce da tunel bude osvetljen u full-u da ima efekat kao da je i sunce u tunelu.

Zimus kad sam isao za Pozegu u vecernjim satima kad uletim u tunel kod Lucana uvek spustim u kolima onu zastitu protiv sunca koliko mi smeta ocima osvetljenje.
 
Pa da ali to je manji tunel, ograničenje je tu 50 ako se ne varam... Jedno vreme je bio skroz neosvetljen ako se sećam. A sad šljašti kao Las Vegas
 
Taj lokalni put je bio po projektu ispod kuca nanize nekih 300 do 400m I cak je nekih tridesetak metara jos letos probijeno I onda su pocele svadje sa tim ljudima oko cene I tako je stajalo sve do sad. Ja sam I ranije pisao o tome, ali ocigledno da nije doslo do dogovora pa su naglo smotali trasu ispod vijadukta pored same trase I izveli put paralelno sa transom ap. Jeste da ce biti jedna ostra I ne pregledna krivina pod mostom I pojacan uspon dalje dok se ponovo ne spoji sa starom trasom, ali bar ce se osloboditi deo da se spoji primarna trasa ap bez daljih odlaganja I drugo tih nekoliko domacinstava ce sacuvati imanje.
Opsti je utisak da ce se otvorena trasa I Laz gotovo sigurno zavrsiti, ja cak mislim do Oktobra bar medju tunelima. Da je najveci problem ona kuca u Prilipcu ispod vijadukta, a sto se Munjinog tice jedina dobra vijest koju cuh je da sekundarna napreduje dosta dobro, ako se u vezi Munjinog brda moze reci ista da je dobro. Verovatno ce deo posle tunela uskladiti da cela trasa sa naplatnom bude zavrsena kad I tunel.
Raspitivao sam se I zasto su vecina tunela u krivinama, najcesce u obliku latinickog I cirilickog slova S C, a retko kad pravi. Kazu mi dva inzinjera da je vise faktora, a interesantno je da na izlasku iz tunela treba biti sto kraci deo koji gleda na svetlost na kraju tunela da bi bila sto laksa adaptacija zenice oka na veliki svetlosni sok, te se I izlazi zbog toga pojacavaju sa vestackom svetloscu.
Cirilicno S ili latinicno C se uglavnom projektuje kad se prati konfiguracija terena, pa su oni obicno u recnim dolinama. Kad se projektuju prave duge cevi onda se obicno prave sa usponom I padom tako da se nikako ne moze videti svetlost sa kraja na kraj tunela. Odlican primer takvog tunela je ovaj novi Klisura dug 2.8km dug kao I Laz I Munjino I dok su oni u obliku S ovaj je prav kao strela ali se tek pri kraju vidi svetlost kod svih od njih. Tunel Manajle na izlazu ka Vranju ima zakrivljenje, a u pravcu Leskovca je prav, ali ima izrazen pad I gleda u obliznja brda tako da ni u njega ne udara jaka svetlost, naprotiv. Usponi I padovi se prvenstveno projektulu zbog odvodnjavanja.
Pojava koja meni nije jasna je zasto se projektuje I gradi odvodnjavanje povrsinskih voda na gotovo svim nasim AP I brzim saobracajnicama izuzev Sabac Loznica. Jeli to standard ili dobra volja investitora?
Inace moram reci da se taj projekat kao i brzi put do Golubovca realizuje iznad svih mojih ocekivanja.
I na kraju ne mogu a da se duboko ne zahvalim Srdjanu, vlad89 I SCS na ogromnom trudu.
Trasa tunela pre svega treba da isprati opstu trasu puta. Da bi se doslo od tacke A do tacke B i pre i posle tunela i to u odredjenom pravcu koji je neophodan, radijusom krivine koji ne bi generalno valjalo da je manji od 1 km, a ne sme nikako biti mnogo manji, zavisno od projektovane brzine, cesto ne ostaje opcija osim da sam tunel bude u krivini. Sto se tice poduznog nagiba on je neophodan za odvodnjavanje, i to tako da ceo tunel bude pod jednim nagibom ili da "vrh", spic, njegove vertikalne krivine bude u tunelu kako bi dvostrani nagib izveo vodu na ulaz i izlaz.

Sto se tice odvodnjavanja, preciscavanje je obavezno, nema nigde dobre volje, a sve sto spada u putni pojas spada u domen projekta i mora se predvideti i izgraditi. Preciscavanje vode sa okolnih kosina puta je pozeljno jer cestice od izduva i guma padaju svuda okolo, ne samo na kolovoz.
 
Vrh