Taj lokalni put je bio po projektu ispod kuca nanize nekih 300 do 400m I cak je nekih tridesetak metara jos letos probijeno I onda su pocele svadje sa tim ljudima oko cene I tako je stajalo sve do sad. Ja sam I ranije pisao o tome, ali ocigledno da nije doslo do dogovora pa su naglo smotali trasu ispod vijadukta pored same trase I izveli put paralelno sa transom ap. Jeste da ce biti jedna ostra I ne pregledna krivina pod mostom I pojacan uspon dalje dok se ponovo ne spoji sa starom trasom, ali bar ce se osloboditi deo da se spoji primarna trasa ap bez daljih odlaganja I drugo tih nekoliko domacinstava ce sacuvati imanje.
Opsti je utisak da ce se otvorena trasa I Laz gotovo sigurno zavrsiti, ja cak mislim do Oktobra bar medju tunelima. Da je najveci problem ona kuca u Prilipcu ispod vijadukta, a sto se Munjinog tice jedina dobra vijest koju cuh je da sekundarna napreduje dosta dobro, ako se u vezi Munjinog brda moze reci ista da je dobro. Verovatno ce deo posle tunela uskladiti da cela trasa sa naplatnom bude zavrsena kad I tunel.
Raspitivao sam se I zasto su vecina tunela u krivinama, najcesce u obliku latinickog I cirilickog slova S C, a retko kad pravi. Kazu mi dva inzinjera da je vise faktora, a interesantno je da na izlasku iz tunela treba biti sto kraci deo koji gleda na svetlost na kraju tunela da bi bila sto laksa adaptacija zenice oka na veliki svetlosni sok, te se I izlazi zbog toga pojacavaju sa vestackom svetloscu.
Cirilicno S ili latinicno C se uglavnom projektuje kad se prati konfiguracija terena, pa su oni obicno u recnim dolinama. Kad se projektuju prave duge cevi onda se obicno prave sa usponom I padom tako da se nikako ne moze videti svetlost sa kraja na kraj tunela. Odlican primer takvog tunela je ovaj novi Klisura dug 2.8km dug kao I Laz I Munjino I dok su oni u obliku S ovaj je prav kao strela ali se tek pri kraju vidi svetlost kod svih od njih. Tunel Manajle na izlazu ka Vranju ima zakrivljenje, a u pravcu Leskovca je prav, ali ima izrazen pad I gleda u obliznja brda tako da ni u njega ne udara jaka svetlost, naprotiv. Usponi I padovi se prvenstveno projektulu zbog odvodnjavanja.
Pojava koja meni nije jasna je zasto se projektuje I gradi odvodnjavanje povrsinskih voda na gotovo svim nasim AP I brzim saobracajnicama izuzev Sabac Loznica. Jeli to standard ili dobra volja investitora?
Inace moram reci da se taj projekat kao i brzi put do Golubovca realizuje iznad svih mojih ocekivanja.
I na kraju ne mogu a da se duboko ne zahvalim Srdjanu, vlad89 I SCS na ogromnom trudu.