Da li neko zna kada i da li počinju radovi na obnovi puta Guča-Krstac, Guča-Čačak preko Jelice? Nakon svih ovih radova kolovoz je ozbiljno oštećen, a čini mi se da su se Kinezi obavezali da nakon radova saniraju sve pristupne puteve?
To je ta vrsta stene, kamen, poput škriljca, možda neko zna stručniji terminI još - na trasi od petlje Lučani u pravcu tunela Laz se vidi neki materijal koji je posipan koji je tamno-sivkaste boje....
Ovi tuneli i velika većina tunela u našoj zemlji pa i šire se rade po austrijskom modelu. Koristi se dinamit, bageri i slične mašine za kopanje. Ako si pod terminom krtica mislio na one velike automatizovane mašine koje kopaju i postavljaju betonske elemente onda to nije to. One se zovu TBM i koriste se za kopanje metroa i baš dugačke tunele. Dve takve trebaju da stignu ove godine za beogradski metro. Takve mašine su kopale tunel od preko 50km u Alpima, tunele ispod Lamanša. To su skupe mašine i rade se po narudžbini. U Beogradu su već korišćene pri izgradnji tunela za Bg voz.Jedno, možda glupo pitanje, ali sam građevinski laik a jako me zanima:
Na snimcima se vide one crvene tube - cevi (verovatno postoji stručan naziv) koje idu bočno uz zid tunela od tačke probijanja do izlaza iz tunela.
Da li se kroz njih izbacuje materijal iskopa napolje ?
Ako da - koja sila "gura" taj materijal napolje u onoj cevi dužine preko 1km ? Zemlja sigurno neće sama od sebe da ide
I koliko videh na snimku, Munjino brdo ne buši "krtica" nego se u jednom momentu na snimku kad je @vlad089 došao do kraja, vidi bager koji kašikom kopa zemlju...
I još - na trasi od petlje Lučani u pravcu tunela Laz se vidi neki materijal koji je posipan koji je tamno-sivkaste boje....Jeli to ustvari iskop materijala iz Munjinog brda (po boji bi se možda moglo naslutiti da je to taj strašni materijal zbog kojeg sve kasni, kao da je neka glina odnosno nešto što nije čvrsto)
Izvinjenje svima ako smorih malo i ako koristim neke nestručne termine, ali bih voleo da neko sa foruma čija je ovo struka objasni malo stvar sa tehničke strane...
P.S. Nisam.špijun
Hvala puno, sad i ja znamOvi tuneli i velika većina tunela u našoj zemlji pa i šire se rade po austrijskom modelu. Koristi se dinamit, bageri i slične mašine za kopanje. Ako si pod terminom krtica mislio na one velike automatizovane mašine koje kopaju i postavljaju betonske elemente onda to nije to. One se zovu TBM i koriste se za kopanje metroa i baš dugačke tunele. Dve takve trebaju da stignu ove godine za beogradski metro. Takve mašine su kopale tunel od preko 50km u Alpima, tunele ispod Lamanša. To su skupe mašine i rade se po narudžbini. U Beogradu su već korišćene pri izgradnji tunela za Bg voz.
I ta creva se koriste za ventilaciju. Kad je naduvana to znači da se kopa tunel, a kad je izduvana onda nema radova u toj cevi.
Nisam stručnjak ali ponešto sam naučio
Dve takve trebaju da stignu ove godine za beogradski metro.
Biće u oktobru 2024. do Požege.
Hvala puno, sad mi je sve mnogo jasnijeEvo kratke računice:
- ako je bušenje počelo 2020 godine to je 48 meseci do sada.
- ukupna dužina sve četiri cevi je 11000 metara
- ako je ostalo još 1190 m, kako reče onaj inženjer, onda je za 48 meseci probušeno oko 9800 metara.
- znači 9800/48= 204 metra mesečno.
Preostalo još: 1190/204 što je približno 6 meseci, znači kraj avgusta 2024. godine.
Ali ako sada probijaju 3 m dnevno na 4 mesta istovremeno, to bi bilo oko 100 dana, odnosno polovina juna. Nadajmo se boljoj varijanti.
Nema teoretske šanse da bude gotovo do oktobra 2024.Biće u oktobru 2024. do Požege.
pa i 2040 ce valjda biti NikoljdanSećam se kada je predsednik rekao kako će deonica biti gotova do svetog Nikole 2021. Jao kukala mu majka. Pa ni drugi tunel još nije probušen.
Ako budemo imali auto put do CG granice do 2040 biće dobro.
Biće u oktobru 2024. do Požege.
Vala i ove vremenske (ne)prilike tj. odsustvo zime idu na ruku radovima...
A kad su te mašine naručene pa da treba da stignu ove godine?
Ne bih da se udaljimo van teme... Naručene su navodno krajem prošle godine. Dok stignu, pa dok se namontiraju, krenuće da buše tek početkom 2026. Moraju prvo iskopi za stanice da se urade da bi ih krtice povezale.Navodno pre 2 godine. Sa tim što ipak neće stići ove godine jer su rekli da se ove godine za metro radi samo plitki iskop.
Ne bih da se udaljimo van teme... Naručene su navodno krajem prošle godine. Dok stignu, pa dok se namontiraju, krenuće da buše tek početkom 2026. Moraju prvo iskopi za stanice da se urade da bi ih krtice povezale.
Ima, na kineskom pismu.