Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Da li neko zna kada i da li počinju radovi na obnovi puta Guča-Krstac, Guča-Čačak preko Jelice? Nakon svih ovih radova kolovoz je ozbiljno oštećen, a čini mi se da su se Kinezi obavezali da nakon radova saniraju sve pristupne puteve?
 
Oplata za sekundarnu vrlo blisko prati probijanje. Podnozni svod takodje ide uporedo. Probijanje+mesec-dva dana i gotov je tunel gradjevinski. Ako ne bude novih problema stvarno bi moglo do jeseni da se zavrsi. Nadamo se da nece biti gluposti sa pauzama oko uvodjenja izvodjaca za opremanje.
 
Jedno, možda glupo pitanje, ali sam građevinski laik a jako me zanima:

Na snimcima se vide one crvene tube - cevi (verovatno postoji stručan naziv) koje idu bočno uz zid tunela od tačke probijanja do izlaza iz tunela.

Da li se kroz njih izbacuje materijal iskopa napolje ?
Ako da - koja sila "gura" taj materijal napolje u onoj cevi dužine preko 1km ? Zemlja sigurno neće sama od sebe da ide :)

I koliko videh na snimku, Munjino brdo ne buši "krtica" nego se u jednom momentu na snimku kad je @vlad089 došao do kraja, vidi bager koji kašikom kopa zemlju...

I još - na trasi od petlje Lučani u pravcu tunela Laz se vidi neki materijal koji je posipan koji je tamno-sivkaste boje....Jeli to ustvari iskop materijala iz Munjinog brda (po boji bi se možda moglo naslutiti da je to taj strašni materijal zbog kojeg sve kasni, kao da je neka glina odnosno nešto što nije čvrsto)

Izvinjenje svima ako smorih malo i ako koristim neke nestručne termine, ali bih voleo da neko sa foruma čija je ovo struka objasni malo stvar sa tehničke strane...

P.S. Nisam.špijun :)
 
Jedno, možda glupo pitanje, ali sam građevinski laik a jako me zanima:

Na snimcima se vide one crvene tube - cevi (verovatno postoji stručan naziv) koje idu bočno uz zid tunela od tačke probijanja do izlaza iz tunela.

Da li se kroz njih izbacuje materijal iskopa napolje ?
Ako da - koja sila "gura" taj materijal napolje u onoj cevi dužine preko 1km ? Zemlja sigurno neće sama od sebe da ide :)

I koliko videh na snimku, Munjino brdo ne buši "krtica" nego se u jednom momentu na snimku kad je @vlad089 došao do kraja, vidi bager koji kašikom kopa zemlju...

I još - na trasi od petlje Lučani u pravcu tunela Laz se vidi neki materijal koji je posipan koji je tamno-sivkaste boje....Jeli to ustvari iskop materijala iz Munjinog brda (po boji bi se možda moglo naslutiti da je to taj strašni materijal zbog kojeg sve kasni, kao da je neka glina odnosno nešto što nije čvrsto)

Izvinjenje svima ako smorih malo i ako koristim neke nestručne termine, ali bih voleo da neko sa foruma čija je ovo struka objasni malo stvar sa tehničke strane...

P.S. Nisam.špijun :)
Ovi tuneli i velika većina tunela u našoj zemlji pa i šire se rade po austrijskom modelu. Koristi se dinamit, bageri i slične mašine za kopanje. Ako si pod terminom krtica mislio na one velike automatizovane mašine koje kopaju i postavljaju betonske elemente onda to nije to. One se zovu TBM i koriste se za kopanje metroa i baš dugačke tunele. Dve takve trebaju da stignu ove godine za beogradski metro. Takve mašine su kopale tunel od preko 50km u Alpima, tunele ispod Lamanša. To su skupe mašine i rade se po narudžbini. U Beogradu su već korišćene pri izgradnji tunela za Bg voz.
I ta creva se koriste za ventilaciju. Kad je naduvana to znači da se kopa tunel, a kad je izduvana onda nema radova u toj cevi.
Nisam stručnjak ali ponešto sam naučio 😁
 
Ovi tuneli i velika većina tunela u našoj zemlji pa i šire se rade po austrijskom modelu. Koristi se dinamit, bageri i slične mašine za kopanje. Ako si pod terminom krtica mislio na one velike automatizovane mašine koje kopaju i postavljaju betonske elemente onda to nije to. One se zovu TBM i koriste se za kopanje metroa i baš dugačke tunele. Dve takve trebaju da stignu ove godine za beogradski metro. Takve mašine su kopale tunel od preko 50km u Alpima, tunele ispod Lamanša. To su skupe mašine i rade se po narudžbini. U Beogradu su već korišćene pri izgradnji tunela za Bg voz.
I ta creva se koriste za ventilaciju. Kad je naduvana to znači da se kopa tunel, a kad je izduvana onda nema radova u toj cevi.
Nisam stručnjak ali ponešto sam naučio 😁
Hvala puno, sad i ja znam :)
 
Evo kratke računice:

- ako je bušenje počelo 2020 godine to je 48 meseci do sada.
- ukupna dužina sve četiri cevi je 11000 metara
- ako je ostalo još 1190 m, kako reče onaj inženjer, onda je za 48 meseci probušeno oko 9800 metara.
- znači 9800/48= 204 metra mesečno.

Preostalo još: 1190/204 što je približno 6 meseci, znači kraj avgusta 2024. godine.

Ali ako sada probijaju 3 m dnevno na 4 mesta istovremeno, to bi bilo oko 100 dana, odnosno polovina juna. Nadajmo se boljoj varijanti.
Hvala puno, sad mi je sve mnogo jasnije :D
 
Slazem se sa @Orfanelin , pazite , da su sad probili Munjino brdo i da se bas ubrzaju na otvorenim deonicama pa da kazemo oktobar.
Mi smo cak ( ja sam) mislila kada probiju tunel to je izvesno, ali moze se desiti kao u Lazu npr... tako da se nista ne zna.
Ali kad probuse obe cevi pa na to barem 6meseci.... Veliki je posao sve to, a nista nije izvesno dok ne krenu sa opremanjem.
Valjda, valjda Sv Nikola 2025. I da se i to čudo zavrsi.... kao da lopatama kopaju, a opet, secam se i Brancica i busenja i haosa....nije im lako, pa uz blokade....
Znam da nema veze puno, ali mozda oba tunela opremaju elektro u isto vreme, da im nije nesto jeftinije pa zato razvlace Laz? Jel on krenuo sa postavljanjem toga, ne?
 
Na Petlji Požega (Prilipac), gledajući slike i snimke je dobar deo terena poplavljen.
Na google earth se vidi da se izmešta korito Moravice, ali mi se čini da i za sanaciju poplava oko same petlje treba isto vremena. Možda čekaju leto, pa da i temperature od 40C prirodno pomognu....ali deluje i da je to osim Minjinog brda jedan od ozbiljnijih problema da se sve stigne do oktobra
 
Sećam se kada je predsednik rekao kako će deonica biti gotova do svetog Nikole 2021. Jao kukala mu majka. Pa ni drugi tunel još nije probušen.

Ako budemo imali auto put do CG granice do 2040 biće dobro.
pa i 2040 ce valjda biti Nikoljdan :grand:
Jos ako SPC uskladi kalendar sa ostatkom sveta ima da kazu da su uradili pre roka
 
Vala i ove vremenske (ne)prilike tj. odsustvo zime idu na ruku radovima...
 
Biće u oktobru 2024. do Požege.

шта ће бре бити у октобру? нема шансе да буде до краја ове године, а не у октобру

Vala i ove vremenske (ne)prilike tj. odsustvo zime idu na ruku radovima...

ма није ствар у томе, већ што су имали геолошких проблема, па им се урушавао тунел. а да не причамо што није скроз трасирано кроз Ртаре и Марковицу
 
Navodno pre 2 godine. Sa tim što ipak neće stići ove godine jer su rekli da se ove godine za metro radi samo plitki iskop.
Ne bih da se udaljimo van teme... Naručene su navodno krajem prošle godine. Dok stignu, pa dok se namontiraju, krenuće da buše tek početkom 2026. Moraju prvo iskopi za stanice da se urade da bi ih krtice povezale.
 
Ne bih da se udaljimo van teme... Naručene su navodno krajem prošle godine. Dok stignu, pa dok se namontiraju, krenuće da buše tek početkom 2026. Moraju prvo iskopi za stanice da se urade da bi ih krtice povezale.

Nisu oni ništa naručili, a ako su naručili a da nema jedan pismeni trag toga onda je to za dužu robiju.
 


Prosto mi je neprijatno da bilo ko od nas kaci ove snimke od @vlad089 jer svi plusici I zasluge trebaju ici iskljucivo njemu.
Prvi put u toliko godina da je neko prosao celu deonicu I to I dronom I autom koliko se moglo po ovom uzasnom blatu I docarao nam realno stanje na trasi. Ja sam pokusao isto to u septembru, ali je deonica tada bila ispresecana kanalima I potpuno ne prohodna, tako da sam odustao, te tako jos I vise cenim rad ovog mladog entuziaste. Imenjace veliko hvala!
 
Vrh