Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Zamislite firmu koju su sami popunjavali od vrha do dna, bez ijednog nasleđenog zaposlenog.
U principu regionalna deponija je ekološka katastrofa i trenutno je oko 50 puta veća nego što je prethodna deponija bila na svom vrhuncu.
Bilo je tu nekih zanimljivih ideja za odvajanje otpada u Užicu ali ništa nije zaživelo. A stotine kamiona koji svaki dan dolaze iz drugih opština je samo šlag na torti.
Uglavnom, bivša vlast je to lepo zamislila ali je sve to vođeno na najgori mogući način.
 
osim što oko 2 mld godišnje odlaze godišnje na odbranu nerealnog kursa?


"Od početka 2023. godine Narodna banka Srbije je neto kupila 3.350 miliona evra radi održavanja relativne stabilnosti kursa dinara prema evru u uslovima izraženih aprecijacijskih pritisaka na domaćem deviznom tržištu."
 
Ja mislim da je to pušteno dosta kasnije. Koliko se sećam tek negde 2014-2015 imali smo pun profil do Subotice. Ispravi me ako grešim, jer sećam da je pun profil bio do Novog Sada 2012. jer sam imao neku ribu/kombinaciju 2011-2012 u NS pa sam ĉesto vozio BG-NS i pitao sam se koje bilo cimanje voziti gore dole tom rutom da nemamo pun profil i da ne mogu da ga opalim po gasu koliko god može da ide tadašnji autić 😉 ako se dobro sećam traka za nazad za BG je bila lošija i zrela za rekonstrukciju.

To je bilo 2013 ili 2014. Znam jer sam 2012 prvi put vozio za Grčku na more i dobro se sećam da iza Leskovca više nije bilo autoputa. Ta deonica od 40 km mislim da je tek 2014-2015 puštena u totalu. Možda je ona tada 2012 bila u izgradnji, ne sećam se, ali to je ipak samo proširenje starog puta jer ako se dobro sećam nije to nova ruta, već se sve radi po staroj.

A od težih objekata ionako na tih 40 km nema ništa. Niti most, nit tunel, useci, i ostalo, nema ništa. Za razliku od full novih ruta koje su se gradile od 2012 pa na ovamo

Ma to je isto bilo bez ijednog teškog objekta. Ajd poredi tih 11 km sa ostatkom do Bugarske koji je pušten 2017-2018 ili kad već. To je neuporedivo. To je kao da porediš Stojadina sa BMW-om.

Ček, to glinena? Pa morali su komplet da je renoviraju koliko je dobro izgrađena tada. Ja to ne bih spominjao uopšte kao deonici. Ne znam ni sada jeli glinena skroz sređena.

Ja koliko se sećam samo ono malo oko KG je bilo izgrađeno - 10-15 km.

Ja se sećam da sam krajem 2014 gledao iz Dimitrovgrada stubove vijadukata na A4, i to je bilo to. Nije od 2012 do 2014 da su nikli samo ti stubovi.

A za južni krak, bio je napadnut taj deo, tih 40 km od Preševa do Vranja, proširenje postojeće trase, bez i jednog značajnijeg objekta.

Za vreme DS-a to napadnuto? Ja bi rekao da je to 2012 bilo samo u planovima i projektima, a da su konkretne akcije krenule tek 2012 pa je 2016 pušten u promet.

Taj pun profil je pušten ako me sećanje ne vara 2014 godine, a ne pre 2012.

To je jeste bilo izgrađeno, ali nije sve za pun profil. Tunel Straževica recimo nije.

I to jeste bilo izgrađeno za vreme prošle vlasti.

Jeste, i to je izgrađeno/rekonstruisano pre 2012

Al mislim pogledaj realno, to su sve ili proširenja starih puteva (sa poluprofila na pun), rekonstrukcije starih puteva, ako zanemarimo most na adi i most zemun borča ni jedan drugi bitan objekat nije izgrađen. Ni jedna potpuno nova deonoca, pričam o deonicama na kojima nikad ranije nije bio autoput, a ne o proširenjima/dogradnji postojećih

Pa mi do 2016. nismo znali šta znači imati tunel na autoputu, ejjj?

A obećanja su bila i te kako ozbiljna. 2002 su krenuli da nas leraju da će do Olimpijade 2004 biti gotov južno deo koridora 10.

Kada su Hrvati otvorili Dalmatinu 2004, naši su nas lerali da kreće sa izgradnjom BG-Južno Jadran. Koncesija propala i pre nego što je započeta.

Sve u svemu do otvaranja Ljig-Preljina ja se nisam iskreno obradovao nekom projektu u vezi autoputeva u Srbiji
dragane, ti li si?
selektivno i kratkorocno secanje (ako ga ima jer si bio bezbrizno dete)
Znam jer sam 2012 prvi put vozio za Grčku na more i dobro se sećam da iza Leskovca više nije bilo autoputa.
Ova tvoja hvaljena ekipa da je ostala 2000 verovatno bi te 2012 isao TAM150 na neko od ratista ne prvi put kolima na more bez vize
 
Ja ne znam za @dejanbg88, mladji si od mene samo godinu dana, ali neke stvari pises slucajno ili namerno kao da se nicega ne secas. 2000. smo imali situaciju kao da nas je poplava izbacila. Do 2012. smo izgradili celu drugu traku ap BG-SU - 200 km poluautoputa. Pustili smo na juznom kraku 40 tak km Od Vranja do Preseva. Deo do Niske Banje je bio zavrsen, 11 km Lajkovac - Ljig, dobar deo brze saobracajnice do KG, napadnut ceo istocni i juzni krak koridora X i napadnut Milos Veliki od Ljiga do Cacka. Obilaznica oko BG pun profil Surcin - Ostruznica i poluprofil do Orlovace gde su tuneli i mostovi bili izgradjeni za pun profil. Samo sa 200 km auto puta do Subotice, gde je cela stara traka rekonstruisana ne moze nikako biti tvoja prica da smo imali 20 km novog auto puta bili bi srecni. Plus odradjene dobre rekonstrukcije i prosirenja kao sto su Paracin - Zajecar, Zlatibor - Nova Varos (ne secas se po kakvim serpentinama se tu vozilo gde nisu mogla dva kamiona da se mimoidju), zatim tunel Ovcar Banja, tunel Mokra Gora rekonstrukcija. Zavrsen skoro Zemun Borca sa saobracajnicom do Panceva, (otvoren par meseci od smene vlasti), zavrsen most na adi, rekonstrukcija celog AP kroz Beograd i Gazele. Ne znam mozda te neko probudio 2012. kada se pre ne secas nicega
Nije Lajkovac Ljig nego Ub-Lajkovac, poznata i nadaleko cuvena "Mrkina" deonica, "glinena", deonica iz "njive u njivu"... Bruka i sramota nase gradjevinske struke, inzenjera i izvodjava. Ne bih je nikad spomenuo licno. Ta daleko cuvena deonica je otvorena 2014. a kako je radjena bolje i da nije otvorena. To je poslednja deonica koju neko treba da spomene na ovom forumu...
Pominjati tunel u Ovcar Banji pored ovoliko izgradjenih tunela sa po dve cevi na autoputevima je zaista presmesno.

Bas ono o cemu najvise govorite ovde sada iznosite, dvostruki arsini i selektivno pamcenje... Stvarno nije u redu.
 
Naravno da ima puno posla. Ali vidi se napredak, ako se malo pazljvije pogleda u Prilipcu betonski elementi napreduju (u odnosu na prosli snimak od 15.12), onaj jedan veliki nadvoznjak tik iza brda je skoro premoscen, ostala su jos 3 raspona. Onaj manji nadvoznjak nize u polju, napreduje. Takodje napreduje i nasipanje... Ovo moze i @Roske da potvdi. Za samo 6 meseci ovo ce biti sasvim druga prica.
Smatram da nije ni toliko vazno da li ce se zavrsiti u septembru 2024. ili u januaru/martu 2025. Pozega dobija izlaz na autoput za oko godinu dana.
 
Poslednja izmena:
Nije Lajkovac Ljig nego Ub-Lajkovac, poznata i nadaleko cuvena "Mrkina" deonica, "glinena", deonica iz "njive u njivu"... Bruka i sramota nase gradjevinske struke, inzenjera i izvodjava. Ne bih je nikad spomenuo licno. Ta daleko cuvena deonica je otvorena 2014. a kako je radjena bolje i da nije otvorena. To je poslednja deonica koju neko treba da spomene na ovom forumu...
Pominjati tunel u Ovcar Banji pored ovoliko izgradjenih tunela sa po dve cevi na autoputevima je zaista presmesno.

Bas ono o cemu najvise govorite ovde sada iznosite, dvostruki arsini i selektivno pamcenje... Stvarno nije u redu.
Vidiš, taj tunel ima mnogo veći značaj nego što misliš: posle 15 strašnih prethodnih godina domaća firma je imala i tehničke i ljudske resurse i stručno osoblje sa referencama i prokopala ga, čak i uprkos problemu koji se javio na ulazu sa klizanjem velikog dela brda. Isto tako, ta ista domaća firma je sagradila i most, kao i prethodno nekoliko mostova pri rekonstrukciji puta Borova glava - Kokin Brod od prefabrikovanih elemenata, što je tada bio pionirski poduhvat.
Sada te tunele kopaju strane firme, sada su strane firme pokušavale da zaustave neposlušno brdo... Videli smo kako im ide. U poslednjoj deceniji ubijena je domaća operativa. I naše firme su mogle sve to rade, samo da im je data prilika. Isti slučaj je i u Crnoj Gori.
U međuvremenu ostale su bez stručnog kadra koji je sa sobom odneo reference zlata vredne.
Tačno je, to su dvostruki aršini.
Da tada nije urađen taj tunel, još bi se išlo ispod one stene i kroz banju i mogu samo da zamislim kako bi to sad izgledalo sa ovolikim saobraćajem.
Posle više od decenije razaranja, neodržavanja i nerazvijanja, odnekud se moralo početi. Pre dvadeset godina prioritet je bilo unapređenje postojećih puteva kojim bismo se služili (služimo i još dugo služićemo se) dok posle svih kašnjenja ne stignu autoputevi. A osim ljudi koji se (povremeno) služe autoputevima, postoje i ljudi koji se svakodnevno služe tim starim.
I tu je opet dvostruki aršin: neko je gradio da bi ljudi posle katastrofe devedesetih mogli da nastave da žive, da se oporavi privreda koja će kasnije stvoriti supstancu iz koje će se graditi autoputevi. A neko se slikao na gradilištima, nosao raznobojne šlemiće, pravio veleotvaranja mnoho pre stvarnih početaka radova.
Naš narod ima izreku: "Pre zore ne može da svane!" Jednostavno, morao se ispoštovati neki redosled. Sad gradimo ap, a dobar deo puteva sa R oznakama se raspada.
Ali, uložene pare u te puteve ne donose ni izbliza rejting poena kao deonica od recimo desetak km napravljena kao iznuđeno rešenje (Preljina - Pakovraće, recimo).
 
Taj tunel je izuzetno znacajan za ceo taj kraj, pa i sam sam licno obilazio X puta to brdo u Ovcar Banji, pre nego sto je tunel izgradjen. Samo smatram da poredjenje nije na mestu. I uostalom, od svake sledece vlasti i vlade se ocekuje da radi vise i da gradi vise i bolje, kvalitetnije. Jednostavno se podize lestvica i to je potpuno normalno.
Iz tog razloga je poredjenje izgradnje tog tunela recimo sa Lazom ili Munjinim Brdom u najmanju ruku neumesna i neozbiljna...
 
Kako ga kopaju, videli smo i gledaćemo još.
Smatram da je ogroman uspeh bio imati 2005. firmu koja je preživela sankcije i rat, sačuvala opremu i ljude i mogla da se upusti u veliki projekat. A imala ih je tada.
20 godina kasnije istisnule su je strane firme, pokupile ljude... Rezultat: dobićemo put, pare odoše napolje, neće se okretati kod nas, a naša firma može da farba pešačke prelaze, naši ljudi ostadoše bez posla. Kredit neko i nekako mora vraćati.
Nije uporedivo, jednostavno.
 
Smatram da ne bi trebalo da pominjes to vreme kao neki reper i zlatno doba... Kad vecina nas znamo da nije bilo tako.
Neke promene su bile na bolje, neke bas i nisu...
Mislim da je sramota koliko je u to vreme uslo novca u zemlju, negde oko 70 milijardi $. A koliko je od tog novca narod video, koliko se ulozilo u puteve?
Koliko je bilo afera, losih privatizacija, koliko je zatvoreno nasih firmi kako si gore rekao... Pa tada smo se zvanicno otvorili za kapital i otvoreno - slobodno trziste...

Molim @Igora da obrise postove koji nisu u skladu sa temom...
 
Ma sve da se obrise od prve strane pa da poslednje sto nisu hvalospevi i ode.

Niko nikoga nije vredjao, niti se pisalo o necemu sto nema direktne/indirektne veze sa putevima. Da je gradnja intenzivnija koncentrisali bi se na nju, kako nije onda malo odemo u sirinu ali u okviru teme. E sada, sto se ta sirina nekima ne svidja i voleli bi da se ne pise ni rec o tome to svakako nije razlog za cenzuru. Ovo je jedan od retkih bastiona slobode misljenja i govora.
Nadamo se svi da tako i ostane.
A evo apel i od mene, krenucu od samoga sebe, da se vratimo konkretnije na temu.
 
Овде некима смета право на критичко мишљење! Не улазим у то да ли су плаћени или једноставно не могу разумети дубину приче! На жалост у овој земљи је све политика, и због глупости приличног броја људи лажу , петљају и краду безкрајно! Мени није свеједено ако је нешто требало бити отворено 2021- да ће можда бити отворено можда 2025-е при томе кошта пола милјарде еура, које ћемо сви ми враћати кроз пдв, акцизе и све могуће и немогуће намете. Коме је то ОК, надам се да ће му тако бити и у кући!
 
Иако се слажем да да у целом друштву итекако недостаје критичког размишљања, не слажем се да је у реду било коме желети нешто што самима себи не бисмо пожелели.

Намете који се вама у Србији чине огромним и непотребним једноставно морају да постоје да би држава функционисала. Сива економија је огромна на првом месту а гомила намета је много нижа у односу на друге земље.

Дуго читам овај форум али се не сећам да је неко имао смислен предлог како да финансирамо изградњу путева у држави или како да надоместимо мањак у буџету уколико бисмо смањили акцизе за гориво на пример пошто се на њих и на цене путарина сви жале.

Имам неки осећај да наши људи очекују да се држава према њима опходи као Немачка према својим грађанима, али да се ми односимо према њој на исти начин као и до сада.
 
Mwne zanima ta siva ekonomija koja je ogromna? Siva ekonomija je cibi se nikad manja u odnosu na period od raspada sfrj?

I kako se to ljudi prema drzavi ophode drugacije od Nemaca? Svi moraju da plate porez i racune, ko to ne uradi idu tuzbe i eventualno izvrsitelji. Plaxaju se porezi visestruko na vec oporezovane stvari, nikad veci prihodi od poreza , jer je jos pride yve dihitalizovano. Ja jddnom nisam mesec dana plafio ratu poreza stigla opomena pred tuzbu.

Meni deluje da sistem uzimanja para 'drzavd od naroda" funkcionise tip top kao u Danskoj.

Inace kad se prica o temi gradnje i para, ovo sto se sada radi kod nas i to bas zbog ove vlasti je toliko sporo i tromo, i na kasicicu, da bi se svako posten porsamio sebe. Ljudi su u neznanju prvo koliko sta treba da traje, a i totalno demotivisani i pomireni sa sudbinom daj sta das. I jos isprskani istinom marketinskom u vidu munje. To je stvar koja izaziva tugu i bes, mada se to i ocekivalo sve jer je uvek tako kad su radikali na vlasti. Al tako se voli, to su neke bolesti mase sta ja znam, a i ne zanima me bas . Jedino sto me zanima je da neko bas toliko laze da ide u skroz drugu krajnost kako je to sve mnogo dobro . Sta je bre dobro matori? Moze 150 puta bolje.
Mislim ocigledno je da cemo ostati na istom standardu kao Makedonija , Crna Gora, Bosna, sta su sebi uradile zemlje kao Madjarska Slovacka i Rumunija za 10 godina sa neke i manjim parama u proseku nego sto mi sad zajmimo, digli sebi standard. Nas standard danas je gori nego pre 13 godina. Na sta to bre lici? Ovako da tavorimo jos 20 godina ili koliko?
 
Poslednja izmena:
Mwne zanima ta siva ekonomija koja je ogromna? Siva ekonomija je cibi se nikad manja u odnosu na period od raspada sfrj?
Kad ti je neki majstor izdao račun za neke radove? U očima države socijalni slučaj, a meni naplati 500 evra za jedan dan posla. Jel u Nemačkoj na pijaci možeš da kupiš kućnu hemiju, kafu i tunjevinu? Jel možeš da rentiraš stan na crno? Jel možeš da voziš auto na ovlašćenje? Jel poslodavac daje deo plate na ruke?
 
Da se razumemo, sive ekonomije ima svuda, ali je kod nas prilično izražena. Sve primere koje je @StariPosmatrač su tačni i dobri primere. Pritom porezi koji se plaćaju na imovinu na primer su prilično niski, a i PDV je medju nižima, recimo u HU je 24%, u HR 25%....

I ovo nije opravdanje za laganje u vezi sa rokovima završetka izgradnje, tromost lokalnih samouprava u vezi sa eksproprijacijom, već je podsetnik da državni budžet punimo mi, gradjani. A činjenica jeste da naši ljudi generalno gledaju kako da plate što manje državi.

Iako sam protiv SNSa, i uvek glasao za opoziciju prethodnih godina, mislim da nije istina da je standard niži u odnosu na pre 13 godina. U proseku standard gradjana je porastao, mogao je i mnogo više, ali reći da je u proseku niži standard jednostavno nije istina.
 
Дуго читам овај форум али се не сећам да је неко имао смислен предлог како да финансирамо изградњу путева у држави или како да надоместимо мањак у буџету уколико бисмо смањили акцизе за гориво на пример пошто се на њих и на цене путарина сви жале.
Evo jedan način: Finansirati manjak u budžetu tako što će se manje krasti iz državne kase. Finansirati izgradnju puteva tako što će se provoditi javni tenderi i plaćati realan iznos po km puta, a ne naduvane cifre.
 
Kad pričate o sivoj ekonomiji, zaboravljate da su u utaju poreza uključene najveće srpske korporacije koje su direktno pod kontrolom vlasti. Ne propada drzava zbog preprodavca na pijaci nego zbog Pink korporacije i sličnih.
 
Smatram da ne bi trebalo da pominjes to vreme kao neki reper i zlatno doba... Kad vecina nas znamo da nije bilo tako.
Neke promene su bile na bolje, neke bas i nisu...
Mislim da je sramota koliko je u to vreme uslo novca u zemlju, negde oko 70 milijardi $. A koliko je od tog novca narod video, koliko se ulozilo u puteve?
Koliko je bilo afera, losih privatizacija, koliko je zatvoreno nasih firmi kako si gore rekao... Pa tada smo se zvanicno otvorili za kapital i otvoreno - slobodno trziste...

Molim @Igora da obrise postove koji nisu u skladu sa temom...
koliko nam je kratko pamcenje, tj nadam se da je to i da ovakve izjave nisu intereno obojene
kazes 70, a ne pominjes deviznu stednju, zajam za preporod, rat koji su nam isti ovi ostavili, sankcije pod kojima smo bili, kao i da smo svi bili zarobljenici haga zbog super politike koja je vodjena,
na to mozemo dodati i najvecu svetsku krizu krizu 2008 (bar od 70tih i nestasica goriva, mada kazu da je bila i gora zbog lobalizacije), mnogo partija koje su trebale biti podmirene i komsiluk sa kojima ne da nismo imali odnose, nego nije bilo sve jedno ni u tranzitu proci kroz isti
ajde da po strani ostavimo puteve (za koje se skoro utvrdilo da je vise izgradjeno i popravljeno do 2012 nego posle), 2000 srbija nije imala prebijenog cvonjka i totalno raspali sistem, pa opet do 2012 je uveden red u bankarski sektor, PDV, konsolidovane finansije i zapocete (a neke i u potpunosti zavrsene) velike strane investicije, dakle u samo 10g od totalnih sankcija i bombardovanja
da bilo je losih privatizacija kao u svakom tranzicionom drustvu, ali nesto ne videsmo da je neko uhapsen, kao sto nece biti niko ni iz Milenijuma, Aca Bosanac, Roaming, Bauvesic, Kopernikus, Mitrovic.....
Sigurno nije bilo zlatno doba, ali najgore sto je to doba izrodilo su ovi koji su takav slab sistem (u oprovaku od njihovih sranja) iskoristili na najgori moguci nacin pa sad nema ni jednog tendera, sve se radi preko lex specijalisa i direktnim pregovorima, puteve gradimo skuplje nego norvezani a jos nisam upoznao nekog da je zaradio velike pare a da nema bar 3 kontakta u GO SNS.
Znam neke nase ljude koji rade puteve po nemackoj, kazu ima i tamo manifetluka ali to sto se kod nas radi jer organizovan kriminal od strane drzave. Ovde su odustali od posla jer nece da rizikuju poslove po EU (iako kaze da su ovde unosniji ugovori), vec samo rentaju visak masina firmama koje su "specijalizovane" za nase sistem izgadnje javne infrastrukture
 
Nije tačno druže, to su sve paušalne ocene i tvoje procene...
Gomila neistina
 
Vrh