Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Pa zna se da ne moze da bude ekonomski isplativ ako ima manje od 7000 vozila dnevno. Kako tolicna Crna Gora da generise toliki saobracaj ne znam. Plasim se da mnogi misle da znaju puno o ekonomiji a ne znaju, jer su mali. Odnosno bitno im je da odliju koliko im treba a sta ce posle biti sa AP, koliko je odrzavanje, moze li drzava vratiti to, briga ih oni ce biti na nekim ostrvima ili u Moskvi, ako ne blokiramo dobro pacovske kanale
 
Pa zna se da ne moze da bude ekonomski isplativ ako ima manje od 7000 vozila dnevno. Kako tolicna Crna Gora da generise toliki saobracaj ne znam.
Ali gledaj na to ovako:

Taj saobraćaj neće biti samo lokal ili samo Crna Gora. Svaki autoput generiše dodatni saobraćaj koji pre izgradnje ne postoji ili se jednostavno ne može isplanirati.

Ja vidim 2 potencijalno velika generatora saobraćaja na ovom autoputu koji trenutno ne postoje ili su minorni:

1) Teretni saobraćaj zbog luke Bar i Drač:

Ne zaboravite da u Rumuniji ima jako mnogo italijanskih firmi i fabrika. Sa autoputom do CG ovo postaje automatski najkraći put od Rumunije do juga Italije. Pa čak i do centralnih delova Italije će tako biti najbrže stići. Očekujem ogroman skok u teretnom saobraćaju kada bude gotov taj autoput, a tek ako u isto vreme bude gotov i BG-Temišvar, mislim da ćemo koliko odmah dobiti gužve što se tiče gomile kamiona na autoputevima uporedive sa EU.

Dalje, u jednom trenutku ćemo i sami postati deo EU i šengenskog prostora i to će sve još biti izraženije

2) Auto-turisti iz centralne Evrope u letnjoj sezoni:

Kada se autoput kompletno završi, Crna Gora će automatski postati još jedna destinacija koju će opsedati srednje i niže platežni turisti iz centralne i istočne Evrope. To su turisti koje sada viđamo leti u Hrvatskoj. Njima će se tada otvoriti i CG jer će imati direktnu autoputsku vezu od svojih zemalja do CG primorja.

Kada uđemo jednog dana u EU i šengen sve će to još i izraženije.

Samo te 2 stvari su dovoljno jaka pretpostavka da uz untrašnji i reigpnalni saobraćaj ovaj autoput jeste sigurno isplativ za izgradnju na dugi rok. I zato je bitno da se brzo ili makar relativno brzo izgradi kompletna deonica.

Nezaboravite da su Hrvati A1 dalmatinu izgradili za 4 godine komplet 400 km, sa jedno 20 tunela (nisam brojao, ali ima ih dosta) i to pre 20 godina, kada je tehnologija gradnje bila sigurno dosta zaostalija u odnosu na sada.

Ako dobro raĉunam ostalo je još oko 200 km sa naše i CG strane, što bi zaista morall da bude brzo rešivo, imajući u vidu da su Hrvati duplo dužu deonicu izgradilo za 4 godine.

Što znači da ako se zapne mi i Crnogorci možemo za 2 godine ovo kompletirati jer je duplo kraća deonica.
 
Ha, previđaš da Hrvatima nije bio problem zaduženje jer njihov prihod od turizma i mi i CG zajedno možemo da sanjamo.
Doći ćemo u situaciju da nećemo znati šta ćemo sa tim putem ako ga čak jednom i napravimo. Održavanje i upravljanje koštaće papreno, a ionako preskupe putarine to će jedva pokrivati.
Dalje poskupljivanje može samo da rastera novi saobraćaj.
@prostorni planer kaže da je 7000 vozila donja granica isplativosti. Ja čak mislim da u tim uslovima kompleksnosti trase, objekata na njoj i klimatskih uslova, uz nove standarde upravljanja, ne može da podmiri ni 10k.
A uz sve promene na tržištu vozila, dok taj put bude gotov, ili čak dok počne da se gradi, pitanje je koliko će odgovarati ovako zamišljen i koliko će se morati prilagođavati. Teško da neko sada može da predvidi kako će saobraćaj izgledati za petnaestak godina.
Možda mračim, ali videli smo kako se CG uvalila sa Ksenijom i slabo ko očekuje da će požuriti da nastave, iako im treba taj put.
A jedan metar da napravimo i da to godinama čeka crnogorsku stranu, bacanje je para. Rate će ići, kamate će se zbirati, a put neće imati upotrebnu vrednost.
 
Realno, mracite malo vise za moj ukus, izvinite sto sam iskren ali dozvolicete da jos neko kaze svoje misljenje.
Mozda ste u pravu, mozda smo mi ludi optimisti. Ali ova rasprava definitivno nema svrhu niti poentu.
Hocete reci da CG nece nastaviti dalje gradnju ka Srbiji? Ili insinuirate da Srbija nece nastaviti dalje od Pozege?
Mozda biste to voleli, mozda se plasite kamata, zaduzivanja itd itd.
Prelistajte malo unazad forum pa pogledajte sta je vecina pisala za AP do Cacka, kada bude zavrsen Moravski koridor ocekujem da Cacak generise poprilican broj vozila i da primi tranzit sa A1 (o ovome valjda ne moramo da diskutujemo).
Svakako mnogo promenljivih utice na celu pricu, nije samo broj vozila koji povezuje trenutno tacku A i tacku B. Pa nije to seoski put iz njive u njivu...
 
Nisam rekao da Crnogorci neće nastaviti, već da neće skoro. Sa postojećim su se uvalili, nemaju saobraćaja koliko su očekivali. Na jednoj strani putarina, na drugoj konfiguracija, kamiondžije ozbiljno izbegavaju autoput, a to se i te kako oseća. Veliki broj tunela i nadzor u njima, konfiguracija, poskupljuju upravljanje putem.
A trčati da uradimo naš deo dok su oni neizvesni, morate se složiti da je neracionalno. Isto je tako neracionalno, bez nastavka, ostaviti put na Dugoj Poljani u sred ničega - dovoljno daleko i nepristupačno moćnom N. Pazaru, prillično daleko malenoj Sjenici...
Neka ja mračim, ali moj način razmišljanja nije: "Samo neka se gradi, pa taman kilometar prešao 20 miliona!".
Treba da se gradi, ali sve što se gradi, mora da ima upotrebnu vrednost.
Isto ću pljuvati upotrebnu vrednost puta koji će se završiti kod Prilipca, bez veze sa magistralom kod Požege. Benefiti i bezbednosti i dobitka vremena anuliraće se na postojećem putu.
 
Poslednja izmena:
Imam neki osecaj da ce nakon kompleiranja trase Pozega - Boljare - Bar negde 2045. godine GavSa ovde napisati "Jel sam vam rekao! A vi mracili svo vreme." :)
U sto marki da ce da bude tako.
Ne razumem tvoj post. Trebalo je da bude šaljiv. Sad bi trebao da ti objašnjavam na šta se odnosi moj post, ali to bi ličilo na pravdanje a ti da opet napišeš "šaljivu" opasku. Putuj igumane.
 
"Ministar kapitalnih investicija Ervin Ibrahimović je naveo da je ministarstvo apliciralo za bespovratna sredstva za izgradnju glavnog projekta za drugu dionicu, te da je uvjeren da će do kraja ove godine dobiti pozitivan rezultat i da će već 2024–2025. moći da raspišu tender za izvođenje radova", javlja RTCG.

Uveren je da ce verovatno biti mozda ako...

Crna Gora nece doci do Boljara pre 35-te i zao mi je sto mracim i rusim kucice od cokolada i marmelada ali svako ko bar malo poznaje sveukupnu situaciju u CG jasno vidi da je to tako.
 
Nisam rekao da Crnogorci neće nastaviti, već da neće skoro. Sa postojećim su se uvalili, nemaju saobraćaja koliko su očekivali. Na jednoj strani putarina, na drugoj konfiguracija, kamiondžije ozbiljno izbegavaju autoput, a to se i te kako oseća. Veliki broj tunela i nadzor u njima, konfiguracija, poskupljuju upravljanje putem.
A trčati da uradimo naš deo dok su oni neizvesni, morate se složiti da je neracionalno. Isto je tako neracionalno, bez nastavka, ostaviti put na Dugoj Poljani u sred ničega - dovoljno daleko i nepristupačno moćnom N. Pazaru, prillično daleko malenoj Sjenici...
Neka ja mračim, ali moj način razmišljanja nije: "Samo neka se gradi, pa taman kilometar prešao 20 miliona!".
Treba da se gradi, ali sve što se gradi, mora da ima upotrebnu vrednost.
Isto ću pljuvati upotrebnu vrednost puta koji će se završiti kod Prilipca, bez veze sa magistralom kod Požege. Benefiti i bezbednosti i dobitka vremena anuliraće se na postojećem putu.
Razumem te, sada je jasnije šta si hteo reći.
Cinjenica jeste da povezivanje sa CG nece ici brzo i da ce trajati deceniju, ako ne i duze.
Onda je po meni i nerealno prognozirati sta ce biti za 10-15 godina, kakav ce biti protok vozila itd itd. Tek kada se zavrsi deonica do Pozege, mozemo otprilike videti sta ce biti dalje, sta se planira, sta je realno a sta ne.
Evo i novog snimka sa Sentinela od danas. Deo oko petlje Lucani.
1698076069368.png
 
Poslednja izmena:
Kada si siromašan i ne priliva ti, možeš da uzmeš kredit za novi IPhone, a možeš i da platiš uvođenje struje u kuću.

I jedno i drugo je lepo i korisno, fino je imati i oba ali ti nisi taj, nemaš , a jasno je bez razmišljanja šta je prioritet.

Otprilike to je odnos deonica do Ivanjice i Mačkata, respektivno. Gledano od kote "Požega 2025".
 
Pa poređenje ti nije baš na mestu...
Više kao Samsung i Huawei :)
 
Luksuzan, ali osim za imidž suštinski preskup overkill vs nasušna životna potreba.

Verujem da je upravo odgovarajuće poređenje.
 
Pratim forum vec duze, ali sad nisam mogao da odolim da se registrujem samo da bih rekao
DA NAMA NE TREBA NISTA GRADITI.

Danas sam posle duze vremena isao ka Cacku, posle skretanja za Lajkovac auto put se pretvara u autoput duhova,
tek po neki auto sa obe strane, sto dalje implicira da posle Cacka ce ici po 1 na svaki 7 dana otprilike.

Cacani bukvalno izbegavaju MV u sirokom luku kako nebi platili putarinu i potrosili koji litar vise goriva
jer ipak je lakse ici Ibarskom 6 sati do Beograda jer je free. :D Kakav smo mi fenomen od naroda.
Cacanima bi zazidao onaj izlazak na MV. pa neka idu Ibarskom zauvek.
 
Да би смо се правилно разумели ја сам апсолутно за то да се сав простор где живе Срби повеже АПа и према ЦГ и према Реп. Србској. Међутим у држави би требало да постоје приоритети, бар у нормалним је тако! По мени а и по ПГДСу део до Златибора је приоритет, односно до Мачаката. Због чега је " смајли" приоритетнији треба питати Хила. Бгд-Зрењанин, обилазница до Панчева и ово до Мачката су стварни приоритети. Што се тиче коришћења АПа посебно за камионе, једноставно се уведу вињете и решен проблем ( уз регистрацију ). Ни то им не одговара! Дуго смо овде расправљали и одржавању АПа преко Пештери зими једног дана када буде изграђен, право решење за тај проблем не постоји са овим нивоом организације и броја потребне механизације! Имају проблем са одржавањем до Чачка зими а не нешто друго!
 
Ništa onda, uporedićemo taj PGDS za nekoliko godina pa ćemo videti kako stojimo i da li je ostao na 7000 kako neko reče 😎
Evo za poređenje PGDS deonica Takovo Preljina:
2019 - 6800
2022 - 12000
 
Poslednja izmena:
Ljudi moramo se odlučiti brzo Vesara rekao gotovo do PŽ u septembru! :D
Logično bi bilo nastaviti projekat i doći do Ivanjice pa i ako zapne posle uradio si dosta za taj deo Srbije, približio
mnogo lepše planine od Zlatibora uz nadu da se neće uništiti. Dva AP ka Sarajevu je previše, dovoljno je postojeći put srediti.
 
Nisam u šoku jer znam kako je taj kraj bio povezan ranije. A može i mora bolje. Master plan za Goliju odavno postoji i pitanje je kad će se razviti nadam se ne kao jedan Zlatibor ali recimo kao Tara, Zlatar itd...
Ne posmatram stvari tako usko i iz jednog ugla. Put ka Dugoj Poljani je trenutno u lošem stanju, to stoji. Ali mi ovde povezujemo regione, države, a ne Dugu Poljanu, Boljare ili Arilje ili Ivanjicu.
To je jedan kraj sa ogromnim potencijalom, turističkim, ekonomskim itd itd.
Golija, Mučanj, Javor imaju kapacitet jednog Zlatibora, Kopaonika, Tare...
Da ne govorim o malini, krompiru, jednom gigantu kakav je recimo Matis...
Jel vi ljudi stvarno mislite da južnije od Čačka ništa ne postoji i da ljudi ne žive?
Da ništa ne rade, da ne postoji profit, ekonomija?
No comment...
Заборављате ко је купио све што се купити може на Голији самим тим се већ зна да ће аутопут ићи ка Дугој Пољани и то много пре него ка Златибору. Заправо сам мишљења да ће се пре урадити аутопут ка Дугој Пољани него ка Златибору а да Златибору предстоји брза саобраћајница као замена за аутопут на неодређено време.
Живи били па видели али нешто ми се јавља....
 
Roske ja mislim da je CIP vec zavrsio projekat do Kotromana, ili je makar u zavrsnoj fazi.
 
Prosle godine je bio zavrsen projekat, da bi ove godine bio "jos se radi, samo sto nije zavrsen". Citiram Vesica. Mozda ga stvarno spustaju na brzi saobracajnicu?
 
Pratim forum vec duze, ali sad nisam mogao da odolim da se registrujem samo da bih rekao
DA NAMA NE TREBA NISTA GRADITI.

Danas sam posle duze vremena isao ka Cacku, posle skretanja za Lajkovac auto put se pretvara u autoput duhova,
tek po neki auto sa obe strane, sto dalje implicira da posle Cacka ce ici po 1 na svaki 7 dana otprilike.

Cacani bukvalno izbegavaju MV u sirokom luku kako nebi platili putarinu i potrosili koji litar vise goriva
jer ipak je lakse ici Ibarskom 6 sati do Beograda jer je free. :D Kakav smo mi fenomen od naroda.
Cacanima bi zazidao onaj izlazak na MV. pa neka idu Ibarskom zauvek.
Ovo je odličan predlog. Treba zatvoriti prilaze MV ne samo Čačanima već svima koji nisu Beograđani da im ne pravimo dodatnu gužvu u migraciji na Kaluđericu2 tj Zlatibor.
A recimo mogli bi da se naplaćuju stotine kilometara autoputa koji Beograđani koriste besplatno. Skupio bi se toliki novac da bi komotno MV mogao da bude besplatan za taj sporadični saobraćaj. Pa kada se kroz 10 - 20 - 30 godina stanovnici Centralne Srbije naviknu na besplatan autoput onda im početi naplatu.

Stvarno smo fenomen od naroda. Stanovnik BGD koji ide od Pančeva do Obrenovca i pređe 50-60km autoputem ne plati ništa a Čačanin koji hoće da pređe sa istočnog na zapadni deo Čačka i pređe 10km autoputem mora da plati. Strašno kakav smo narod postali.
 
Autoput u Beogradu nije besplatan samo za stanovnike Beograda tj. vozila sa BG tablicama, već za sva vozila što uopšte nije fer prema građanima Srbije koji žive u ostatku države
 
Vrh