Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

"Pricao sa covekom iz Bakua, covek je radio u 10 zemalja...

Zar su Azeri zaista toliki neimari?
Ja sam sve bio ubedjen da je kod njih ekspanzija krenula u zadnjih 10-15 godina... :-/
 
Ma ko zna koji su motivi scanie. Sve uzimati sa rezervom

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Гага":3mr0m0i1 je napisao(la):
Scania V8":3mr0m0i1 je napisao(la):
Pozdrav svima,vidim da se dosta toga pisalo o koridoru 11 dosta je slika dodato ali niko da pomene ili napise nesto o kvalitetu tih radova evo ja posto radim na deonici Ljig Preljina vec 3.5 godine moram reci da se radi ocajno, ovo sto se radi na autoputu je sramota nasa putna laboratorija tkz CPL dozvoljava sve zivo da prodje blato kisa ne bitno je sve se pusta,pricao sam sa covekom iz Bakua covek je radio u deset zemalja kaze da jos nije video ovako nesto,njih u principu boli uvo oni ce ovo da zavrse u roku i da odu a nama ce da ostane autoput koji ce morati ponovo da se prepravlja
@Сканија В8, добро дошао на форум.

Ово што сам зацрнио мало поближе објасни, доста си не јасно написао, барем мени је не јасно. У ком смислу Централна путна лабораторија - Нови Сад (http://cpl.rs/ ) пушта да проће блато, киша,... и кроз шта да прође ?!!!!?
Pri pravljenju autoputa u ostalim jakim zemljama imas 3 4 nezavisne komisije koje proveravaju da li je materijal koji se stavlja pred asvalt kvalitatan tvrd da nema blata vode itd ,znaci najbitniji su ti ti radovi pre asvalta sabgrejt,bejz,sabejz,da nebi posle stavljanja asvalta bilo potonuca asvalta uvala neravnog asvalta itd,e posto mi nemamo nezavisnih komisija nego jednu zavisnu labaratoriju CPL nama ce autoput biti kao i ostali po Srbiji
 
laki72":2la68y3j je napisao(la):
"Pricao sa covekom iz Bakua, covek je radio u 10 zemalja...

Zar su Azeri zaista toliki neimari?
Ja sam sve bio ubedjen da je kod njih ekspanzija krenula u zadnjih 10-15 godina... :-/
Tacno od prilike toliko 10 15 godina ali su mnogi od njih radili po Turskim firmama i imaju dosta iskustva,konkretno Azvirt je pre ovog projekta imao posla u Rumuniji i Ukrajini
 
MilisaV":2nxb3z7z je napisao(la):
Ma ko zna koji su motivi scanie. Sve uzimati sa rezervom

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
Nzm druze kakve bi ja motive po tebi mogao da imam,ja sam samo obican radnik vozac koji je od prvog dana na tom autoputu i znam kako se i sta sve radi
 
Scania V8":199rr3gy je napisao(la):
Pozdrav svima,vidim da se dosta toga pisalo o koridoru 11 dosta je slika dodato ali niko da pomene ili napise nesto o kvalitetu tih radova evo ja posto radim na deonici Ljig Preljina vec 3.5 godine moram reci da se radi ocajno, ovo sto se radi na autoputu je sramota nasa putna laboratorija tkz CPL dozvoljava sve zivo da prodje blato kisa ne bitno je sve se pusta,pricao sam sa covekom iz Bakua covek je radio u deset zemalja kaze da jos nije video ovako nesto,njih u principu boli uvo oni ce ovo da zavrse u roku i da odu a nama ce da ostane autoput koji ce morati ponovo da se prepravlja


Колико сам ја чуо од најупућенијих стручњака у држави, основни проблем са подлогом је заправо то што су наши стандарди веома застарели (негде из седамдесетих година), тј. што више нико тако не прави асфалт. Други проблем је, наводно, рафинерија, коју је тешко натерати да произведе адекватан битумен (причам по сећању - треба тип 90, а они праве 60 или већ слично томе). Дакле, чак и без ошљарења које си описао - и могућег лоповлука - пут је у старту осуђен на слабашан квалитет.
 
Ok a kako navesti rafineriju da proizvodi savremeni bitumen? Da li se bitumen za Koridor 10 uvozi?
 
tragac":3mpjjsf1 je napisao(la):
Ok a kako navesti rafineriju da proizvodi savremeni bitumen? Da li se bitumen za Koridor 10 uvozi?
Jako prosto je naterati rafineriju na to.
Rafinerija pravi proizvode za trziste.
Ako trziste trazi kvalitetnije, bojkotovace taj losijeg kvaliteta.
Posto su (kako kazete) nasi propisi "ne zahtevaju" kvalitetniji bitumen, "svi" trljaju ruke, jer na taj nacin smanjuju trosak - povecavaju profit.
 
Aham, a šta ćemo sa evropskim propisima na koridoru 10? Tu su sigurno strožiji standardi gradnje i kvaliteta materijala nego na ovom našem internom autoputu Beograd-Požega.
 
Cisto sumnjam da se to odnosi na kvalitet asfalta...

Ne znam, nagadjam :)
 
Scania V8":2o83wtl8 je napisao(la):
Pozdrav svima,vidim da se dosta toga pisalo o koridoru 11 dosta je slika dodato ali niko da pomene ili napise nesto o kvalitetu tih radova evo ja posto radim na deonici Ljig Preljina vec 3.5 godine moram reci da se radi ocajno, ovo sto se radi na autoputu je sramota nasa putna laboratorija tkz CPL dozvoljava sve zivo da prodje blato kisa ne bitno je sve se pusta...
Pri pravljenju autoputa u ostalim jakim zemljama imas 3 4 nezavisne komisije koje proveravaju da li je materijal koji se stavlja pred asvalt kvalitatan tvrd da nema blata vode itd ,znaci najbitniji su ti ti radovi pre asvalta sabgrejt,bejz,sabejz,da nebi posle stavljanja asvalta bilo potonuca asvalta uvala neravnog asvalta itd,e posto mi nemamo nezavisnih komisija nego jednu zavisnu labaratoriju CPL nama ce autoput biti kao i ostali po Srbiji

Sve to ima i kod nas. Prvo se radi ispitivanja terena, izrada elaborata geomehaničkih ispitivanja pa revizija tog elaborata. Posle toga ide projekat kolovozne konstrukcije pa revizija projekta. Onda ide nadzor na gradilištu pa na kraju merenje i ispitivanje ugrađenih slojeva. Što su četiri stepena provere same kolovozne konstrukcije.

e posto mi nemamo nezavisnih komisija nego jednu zavisnu labaratoriju CPL
Tehničku kontrolu (ili ovde nadzor) vrši preduzeće koje ima potrebne licence i koje pobedi na tenderu. U ovom slučaju, to je CPL, koja je privatna firma, pa ne znam šta tačno misliš pod ,,zavisna labaratorija".
pricao sam sa covekom iz Bakua covek je radio u deset zemalja kaze da jos nije video ovako nesto,njih u principu boli uvo oni ce ovo da zavrse u roku i da odu a nama ce da ostane autoput koji ce morati ponovo da se prepravlja...
Dobri izvođači su namazaniji od starleta. Oni ne poštuju pravila izvođenja i fušere i onda te ubede da smo najgori i ti klimaš glavom i aplaudiraš.

Пантограф":2o83wtl8 je napisao(la):
Колико сам ја чуо од најупућенијих стручњака у држави, основни проблем са подлогом је заправо то што су наши стандарди веома застарели
Problem je nivo ulaganja u ispitivanje terena. Za detaljne analize u našoj državi nema para, pa se radi prema iskustvima i nadom u srcu. Drugi problem je što ne postoji mehanizam koji bi sankcionisao onog ko za*ebe. Ako se teren slegne pa propadne put, krivi su izvođači ili geotehničari. Ako se na asfaltu pojave one mrlje koje liče na ulje, problem je u projektu kolovozne konstrukcije. Al nikom ništa. Ni ovde niko neće sankcionisati Azerbejdžance ako se za godinu dana nešto dogodi.

Naši standardi se ne razlikuju od stranih pošto su prepisani od Švajcaraca, Švaba i Amera. Standardi koji se tiču asfalta su preuzeti iz američkih AASHTO propisa iz 1993 koji su u Americi bili u upotrebi do 2012-2013. Od tamo 2003-2004 pa do 2010. izvršena je harmonizacija naših i evropskih propisa (sada pored SRPS, stoji i znak EN) čime su propisi u manjoj ili većoj meri izjednačeni sa evropskim.

Valja biti i načisto šta smatramo zastarelim standardom. Metoda koja se koristi za proračun napona u kolovoznoj konstrukciji je nastala 1934. i uz manje izmene se koristi i danas. Matematika je dobra, a asfalt se još uvek sastoji od veziva i agregata. Noviji propisi koriste malo bolje statističke metode za izračunavanje temperaturnih oscilacija i saobraćajnih opterećenja, ali to su nijanse. Novi propis je preko potreban u dva slučaja: kada se pojavi novi materijal za izradu asfalta i kada se raspored osovina i težina kamiona toliko promeni da počne da ,,ore" put. Ovo drugo je realan problem, pošto su noviji kamioni teži, tehnologije se menjaju pa moraju i propisi. Ovo prvo, i nije toliko, pošto većina novih mešavina koje se pojave su toliko skupe da se i ne koriste.
 
New video of the Highway E-763 (Ljig-Preljina)
https://drive.google.com/file/d/0B6IwwQ ... UyZmM/view
video traje 52 minuta evo i par visinskih fotki,vredi pogledati :)
fotografija6015.jpg

fotografija6016.jpg

fotografija6018.jpg

fotografija6021.jpg

fotografija6026.jpg

fotografija6027.jpg

fotografija6028.jpg

fotografija6030.jpg
 
Kao prvo da kazem da nisam gradjevinac i da se u izgradnju puteva ne razumem. Medjutim nesto moram da primetim i da pitam vas koji se razumete da mi to objasnite i kazete zasto se to ne primenjuje kod nas.

Naime ja sam 2001g. poceo da radim za nemacku firmu i tada sam putovao za Bremen gde se radila obilaznica oko grada i obratio sam paznju kako su je radili. Ono sto je bitno je da je ta obilaznica deo autoputa A27 koji ide iz Bremerhafena prema Hamburgu i Hanoveru (autputu br A7). Njom prolazi neverovatan broj teskih kamiona jer je Bremerhafen najveca luka za izvoz i uvoz automobila iz i u Evropu a ujedno i jedna od najvecih kontejner luka. Od kada je taj deo put uradjen pa do danas (skoro 15g.) na njemu nema nikakvih ostecenja od kamiona i saobracaja (svake godine bar 3 puta prodjem njime). Drugo primetio sam da su poceli da postavljaju na putevima i neki asfalt na kome, prilikom bez obzira na jacinu kise, nema oblaka vode iza vozila. To izgleda nestvarno, vozite po auto putu, auto ili kamion ispred vas dize oblak kroz koji se nista ne vidi i onda odjednom nema nista kao da kisa uopste ne pada i da je put suv!!! Nema to svugde ali sve vise i vise mesta je time pokriveno!

Kako i zasto to tamo moze a kod nas plombe iz zuba ispadaju po nasim autoputevima a posle 2 kamiona vec ima kolotraga?! Svaka cast svim ucesnicima u radovima ali glavnu krivicu snose nadzoni organi koji trebaju da na to ukazu a ako zakoni ne valjaju oni trebaju i da pokrenu akciju da se zakoni (propisi) promene. Svaki izvodjac radova ce pokusati da ustedi gde moze i kako moze ali zato nadzor to treba da spreci da ne bude na ustrb kvaliteta!
 
има такав асфалт само није отпоран на ниске температуре.
 
Postoji na primer ovo:

1280px-Demonstration_experiment_of_the_permeable_paving_%282012.10.07%29.jpg


Ne znam da li se to u Nemackoj koristi bas za autoput, ali postoji = Drainasphalt. Taj asfalt propusta 90 % padavina.
 
:kafa: To postoji i u Italiji...a norveska svedska i finska imaju grejace ispod auto puteva sta reci tek za to...
 
Vladica-86":1b7866ak je napisao(la):
Postoji na primer ovo:

1280px-Demonstration_experiment_of_the_permeable_paving_%282012.10.07%29.jpg


Ne znam da li se to u Nemackoj koristi bas za autoput, ali postoji = Drainasphalt. Taj asfalt propusta 90 % padavina.


a gde se drenira ta voda? U podlogu? :shock:
 
Vrh