Pa dobro, sem kao ukras, može da služi i za asfaltiranje
Inače Mira ima jedan specifičan, suptilan način komunikacije koji ja jako poštujem, pa možda na prvi pogled nekome može delovati da ona nešto ne zna, ali u stvari ona zna ("zelena mašina radi zaustavnu traku"). Ja ne znam kolko to ljudi vide u njenim postovima, ali ja to vidim kroz svaki njen post. Ona nema nametljiv stil, ne raspravlja se, ne svađa se, ne ulazi u konflikte direktno, već na poseban način izrazi svoj stav, navede da se nešto kaže, podstakne... svaka čast i poštovanje za Miru koja se isto tako prema svakom članu ovde uvek odnosi sa poštovanjem i dobrom namerom
I koja siguran sam zna šta radi zelena mašina ali u njenom stilu pita
Ovo sam ranije pisao, većina je već čitala, ali pošto me Igor pozva, evo ukratko: finišer ili na engleskom - paver. Može za stabilizaciju tla ili za asfalt najčešće. A sfalt - "ne spada". Sastoji se od : lepljivog crnog naftnog bitumena koji spaja agregat (kamenčići, pesak...), kao i filera (sitni popunjivači praznina agregata) i dodataka (lepci, polimeri, omekšivači, reciklirani proizvodi...). Takav miks vrućeg asfalta se kamionom donese iz asfaltne baze, sipa u koš finišera, koji na dnu ima prenosnu traku koja asfalt dalje vodi do spirale koja okrećući se ravnomerno celom širinom pegle razastire asfalt na tlo koga onda pegla sabija i utabava, pre nego što dođu valjci da utabaju tako izliven asfalt. Finišeri mogu biti na točkovima (brži ali slabiji, širine asfaltiranja do oko 8 metara) ili na gusenicama (sporiji ali jači širine asfaltiranja do oko 16 metara). Brzina asfaltiranja oko 4-20 metara u minuti. A zavisi od donete količine asfalta, tražene debljine asfaltne podloge, vrućine, gustine, segregacije asfalta, šavova gde finišer staje i kasnije nastavlja.