Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549676#p549676:1cg5m7pb je napisao(la):
Žika » Pet Jul 06, 2018 1:46 pm[/url]":1cg5m7pb]https://www.danas.rs/ekonomija/izgradili-autoput-s-prakticno-nepopravljivom-greskom/

Zašto je trasa Koridora 11 od Lajkovca do Ljiga izgrađena ispod nivoa poplavnog talasa iz 2014. godine

Izgradili autoput s praktično nepopravljivom greškom



Bilo da je trasa novog autoputa na Koridoru 11, na deonici broj pet od Ljiga do Lajkovca, od početka loše projektovana ili kasnijim izmenama snižavana, odgovornost za sve propuste je na državi, saglasni su stručnjaci koje smo konsultovali, i čak i ako greške mogu da se isprave biće to skup trošak za sve građane Srbije.

Napori Danasa da od brojnih podizvođača dobiju komentare o nedostacima projekta ostali su bez rezultata. NJihova uzdržanost svodi se na konstataciju da rade po projektu, a da su ukazivali na manjkavosti onima kojima je trebalo.

Glavni projekat za Koridor 11 završen je još tokom mandata Milutina Mrkonjića kao ministra infrastrukture, a Mrkonjić je na pitanja Danasa o mogućim manama projekta rekao da je, dok je on bio odgovoran, nije moglo biti propusta, a da li je naknadno menjano, ne zna.

– Kada sam ja nadgledao projekat sve je bilo besprekorno, ja nisam imao uvida u to od 2013. godine, ne mogu da znam da li je nešto naknadno menjano. Takve mane nisu mogle da se dese, ali ako autoput zaista jeste niži nego što smo mi predvideli to je ozbiljan problem i propust, to mora da se ispita – naglasio je Mrkonjić.

Mihailo Maletin, Inženjer za projektovanje saobraćajnica i profesor građevinarstva u penziji, naglašava da reviziju projekta ove važnosti treba da odrade državne institucije, odnosno Ministarstvo građevinarstva i da propusta ne sme da bude jer ih je kasnije nemoguće ispraviti.

– Reviziju mora da radi država, a za ovako značajne puteve, svuda u svetu projekat radi državni institut za puteve. Ne institut samo po nazivu, kao ovaj naš „Institut za puteve“ koji nije državna firma već društvo sa ograničenom odgovornošću. Zato je sada pitanje koliku je kontrolu investitor imao nad institutom, i da li je revizija organizovana kako treba. Ako je neko i napravio grešku, tu sada nema spasa – naglašava Maletin. On dodaje da najteži deo ovog posla i jeste kako ostvariti vezu između leve i desne strane puta jer je to vitalno za sve meštane. Odgovornost za tako krucijalnu grešku, ocenjuje Maletin, snose svi.

– To se zove zajednička odgovornost. Investitor je kriv ako je dao pogrešan zadatak, projektant je kriv ako za dobar zadatak nije našao dobro rešenje, a kriva je i revizija ako nije videla greške. Na kraju, nadzor je morao da stavi primedbu ili zaustavi građenje ukoliko se pojavila greška prilikom gradnje. Sve to mora da postoji napismeno, da se zna koje ko je šta radio i ko je doneo te odluke. Ali ovde se preskaču faze u procesu planiranja, nema ozbiljne revizije i gledaju se neki drugi interesi – naglašava Maletin.

Goran Rodić iz Inženjerske komore Srbije ističe i da je deo odgovornosti na stručnjacima, koji bi morali da drže do stan=darda svoje profesije, čak i ako postoje pritisci investitora, u ovom slučaju države da se projekat izmeni.

– Ne može investitor ili neki političar da kaže šta da se radi, postoje pravila struke. Ako im je neko naredio da spuste put za metar, a oni znaju da će u tom slučaju biti poplavljen, oni mogu da izgube licencu za rad. Ako je bilo greške u projektu, to ne bi smelo da se gradi, a kamoli pusti u saobraćaj – naglašava Rodić. On objašnjava da ipak postoje načini da se to popravi, ali da to sve košta, i da će umesto da plati onaj ko je napravio grešku, to platiti – građani.

Ma opušteno :kafa: . Neka naredna generacija ili garnitura će morati da potroši više desetina puta više para za regulaciju vodostaja na datoj deonici i obezbeđivanje od eventualnog plavljenja, izgradnjom nasipa, brana, drenažnih kolateralnih kanala, akumulacijskih jezera itd ...... :bash:
 
@Kartograf,

Odličan timelapsa. Hvala i velika hvala.

Bio sam skeptičan u vezi sremske strane ali izgleda da napreduje odlično. Tempo radova na sremskoj strani je takav da se sve više smanjuje vremenski jaz od otvaranja deonice Obrenovac - LJig, što je jako jako dobra vest!
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gwjDZ-CgwMw[/youtube]
 
Propeler":1oe2mzsf je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549676#p549676 je napisao(la):
Žika » Pet Jul 06, 2018 1:46 pm[/url]":1oe2mzsf]https://www.danas.rs/ekonomija/izgradili-autoput-s-prakticno-nepopravljivom-greskom/

Zašto je trasa Koridora 11 od Lajkovca do Ljiga izgrađena ispod nivoa poplavnog talasa iz 2014. godine

Izgradili autoput s praktično nepopravljivom greškom



Bilo da je trasa novog autoputa na Koridoru 11, na deonici broj pet od Ljiga do Lajkovca, od početka loše projektovana ili kasnijim izmenama snižavana, odgovornost za sve propuste je na državi, saglasni su stručnjaci koje smo konsultovali, i čak i ako greške mogu da se isprave biće to skup trošak za sve građane Srbije.

Napori Danasa da od brojnih podizvođača dobiju komentare o nedostacima projekta ostali su bez rezultata. NJihova uzdržanost svodi se na konstataciju da rade po projektu, a da su ukazivali na manjkavosti onima kojima je trebalo.

Glavni projekat za Koridor 11 završen je još tokom mandata Milutina Mrkonjića kao ministra infrastrukture, a Mrkonjić je na pitanja Danasa o mogućim manama projekta rekao da je, dok je on bio odgovoran, nije moglo biti propusta, a da li je naknadno menjano, ne zna.

– Kada sam ja nadgledao projekat sve je bilo besprekorno, ja nisam imao uvida u to od 2013. godine, ne mogu da znam da li je nešto naknadno menjano. Takve mane nisu mogle da se dese, ali ako autoput zaista jeste niži nego što smo mi predvideli to je ozbiljan problem i propust, to mora da se ispita – naglasio je Mrkonjić.

Mihailo Maletin, Inženjer za projektovanje saobraćajnica i profesor građevinarstva u penziji, naglašava da reviziju projekta ove važnosti treba da odrade državne institucije, odnosno Ministarstvo građevinarstva i da propusta ne sme da bude jer ih je kasnije nemoguće ispraviti.

– Reviziju mora da radi država, a za ovako značajne puteve, svuda u svetu projekat radi državni institut za puteve. Ne institut samo po nazivu, kao ovaj naš „Institut za puteve“ koji nije državna firma već društvo sa ograničenom odgovornošću. Zato je sada pitanje koliku je kontrolu investitor imao nad institutom, i da li je revizija organizovana kako treba. Ako je neko i napravio grešku, tu sada nema spasa – naglašava Maletin. On dodaje da najteži deo ovog posla i jeste kako ostvariti vezu između leve i desne strane puta jer je to vitalno za sve meštane. Odgovornost za tako krucijalnu grešku, ocenjuje Maletin, snose svi.

– To se zove zajednička odgovornost. Investitor je kriv ako je dao pogrešan zadatak, projektant je kriv ako za dobar zadatak nije našao dobro rešenje, a kriva je i revizija ako nije videla greške. Na kraju, nadzor je morao da stavi primedbu ili zaustavi građenje ukoliko se pojavila greška prilikom gradnje. Sve to mora da postoji napismeno, da se zna koje ko je šta radio i ko je doneo te odluke. Ali ovde se preskaču faze u procesu planiranja, nema ozbiljne revizije i gledaju se neki drugi interesi – naglašava Maletin.

Goran Rodić iz Inženjerske komore Srbije ističe i da je deo odgovornosti na stručnjacima, koji bi morali da drže do stan=darda svoje profesije, čak i ako postoje pritisci investitora, u ovom slučaju države da se projekat izmeni.

– Ne može investitor ili neki političar da kaže šta da se radi, postoje pravila struke. Ako im je neko naredio da spuste put za metar, a oni znaju da će u tom slučaju biti poplavljen, oni mogu da izgube licencu za rad. Ako je bilo greške u projektu, to ne bi smelo da se gradi, a kamoli pusti u saobraćaj – naglašava Rodić. On objašnjava da ipak postoje načini da se to popravi, ali da to sve košta, i da će umesto da plati onaj ko je napravio grešku, to platiti – građani.

Ma opušteno :kafa: . Neka naredna generacija ili garnitura će morati da potroši više desetina puta više para za regulaciju vodostaja na datoj deonici i obezbeđivanje od eventualnog plavljenja, izgradnjom nasipa, brana, drenažnih kolateralnih kanala, akumulacijskih jezera itd ...... :bash:
Vidi, prvi ne verujem ovim lažovima u vlasti. Lažu kad i gde stignu.Ali tekst Danasa mi nije skroz potpun. Ne vidim na osnovu čega tvrde da je put ispod nivoa poplava. Pored toga, ako odeš na sajt Koridora, videćeš da je svuda predviđena regulacija vodotokova. Ne kažem, ne bi me čudilo da su učinili propust (tj. da je tekst zasnovan na istinitim činjenicama), ali bih voleo i da vidim nešto pouzdanije poput nekakve revizije ili nalaza stručnjaka.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
U Nedelju popodne obilazim levu obalu Save tj. Sremski deo od mosta do obilaznice. Plecko hvala na ponudi! Bilo bi mi zadovoljstvo proci tvojim stazicama, samo neznam kako da se nadjemo? Bilo bi mnogo lepse da finaliziramo sa mostom... daj mi neki kontakt
 
Krcane sutra radim ceo dan, a ako sam dobro pročitao danas voziš ćerku na aerodrom pa se možemo videti u povratku s aerodroma... Samo da znaš ako dolaziš iz pravca Obrenovca da se u Ostružnici ne možeš uključiti na obilaznicu prema aerodromu jer je privremeno zatvorena... Produži za Bgd...
 
Kad tacno mozes i kako da te nadjem? :sesir:
Plecko ja sam relativno fleksibilan...
 
Poslao sam ti broj mobilnog telefona u privatnoj poruci pa me zvrcni, ali pitanje je dali danas možemo nešto obići zbog dosadne kiše....
 
Јесте сигурно ће будућа генерација да плаћа за поправљање... Увешће ропство да то реше :lol:
 
Dok čekamo da se KrCan vrati s terena (juče bio na sremskoj strani mosta preko Save a danas je u tunelu...)evo malo mojih slika s obrenovačke petlje...
postavljaju bukobrane...

pogled prema mostu...
 
Kao sto sam i obecao za Srpsku dijasporu u Australiji i sve forumase :gobb:
Ovih par dana sam imao ludu srecu da "zlatnim recima otvorim gvozdena vrata"! :sesir:
Uci u Kineski kamp kod gradilista na novom mostu, je gotovo nemoguce bez brojnih dozvola i akreditacija. A da vas kroz objekte provede glavna osoba za obezbedjenje svih Kineskih gradilista , e to je vec ravno dobitku na lotu! :vops: Na zalost kisa me ubijala :rant:
Proci deonice pored strazara nekada i moguce, nekada vrlo, vrlo tesko! A prici i proci kroz barijere, pored bukvalno fizicke snage treba imati i dusu za unistavanje guma i auta :oops:
A uci u tunel Brancic, a da nije politicka promocija ili eventualno drzavna televizija, mislim da od pocetka gradnje, sve ove godine da nikad niko nije prosao i napravio detaljnu reportazu!
Zaista EXCLUSIVE!!! :violina: :bg4:
 
A za sutra slag na torti!!!Pogledajte prilog 1
Nadam se da ce te uzivati! Znam da je neskromno sa moje strane, ali ovo je zaista EXCLUSIVE :gobb: :vops: :vops: Valjda cu zaraditi koji plusic :lol: :vops:
 
@KrCan
Care, svaka ti čast!
Samo za tebese sutra pose "sto godina" logujem sakompa i imas, ne jedan, vec pluseve na svim postovima :)

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Hvala veliko @Krcan ...takodje kao i @laki koristim tapatalk ali za ovoliki trud vredi logovanje!
 
Kao i do sad odlično jedva čekamo ostatak a posebno stanje u tunelu.
Ogromna greska vlast je slabo prikazivanje radova a i ono sto prikažu kroz dve emisije koje se bave ovom temom nisu ni do kolena ovim reportazama .
 
@KrCan
Svaka cast. Sve pohvale. Ovo je bilo pravo uzivanje zadnjih dana zahvaljujuci tebi :) . Cekamo paparazzo ekskluzivu :)

Imam malo 'strucno' zapazanje, posto sam 'strucnjak' za bleju :-D . Nisu to blato i pesak na slikama, to je glina koja ide u trup puta, kako bi put bio kvalitetniji, kao na Ub Lajkovac :-D
 
Vrh