Nemoj Laki , molim te to ni ne pominji![url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549366#p549366:3s81t15n je napisao(la):laki72 » Sre Jul 04, 2018 10:32 pm[/url]":3s81t15n]Ne bih da mracim, al polako razmisljam da stavim neki dinar na to da ce opet probiti rok
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Ili to, ili je prica povezana sa odredjenim problemima oko beogradske obilaznice.Darko78":2ot1fzbx je napisao(la):Meni deluje da je finasiski deonica pred samim krajem i sad se navlaci konopac oko dodatnog aneksa i upumpavanja novca za " dodatne radove" zato se ovako odugovlači .Volio bi da gresim ali mislim da nisam daleko od istine.
Već sam iznosio misljenje o strahu od kolapsa na Obrenovackom putu i onda svi polako razvukli nema žurbe i prodje još god.Bolje haos jednu nego dve god od Obrenovca do Bg.(kraje sledece gotova veza sa Surcinom)[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549501#p549501:1fk13pba je napisao(la):laki72 » Čet Jul 05, 2018 3:23 pm[/url]":1fk13pba]Ili to, ili je prica povezana sa odredjenim problemima oko beogradske obilaznice.Darko78":1fk13pba je napisao(la):Meni deluje da je finasiski deonica pred samim krajem i sad se navlaci konopac oko dodatnog aneksa i upumpavanja novca za " dodatne radove" zato se ovako odugovlači .Volio bi da gresim ali mislim da nisam daleko od istine.
Najverovatnije i jedno i drugo.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Gringo, rok je prošao. Sad smo u dugom zaustavnom vremenu.Gringo":s058p3qu je napisao(la):Krcane, svaka cast!!!
I ja se smucam po svetu, samo sam inzinjer, ali gotovo iz identicnih razloga, pa te potpuno razumem.
Elem, mislim da Darko ipak previse mraci. Meni ovo lici na gotov posao, i kao sto citam po portalima, samo se ceka da onaj potpise, pa da nam se oci zamazu naglim otvaranjima i K10 i K11 i BnV i ko zna cega. Inace se kod nas uvek ostavi neka nezavrsena deonica, blizu glavnog puta, da politicari mogu da dodju, kamere snime mehanizaciju, daju se obecanja, pojede se i popije, ... Zato ne brinite. Ako tunel nije problem, stize se sve u roku.
Ma znam. Samo podsecam ;-)Gringo":1mj6q3kz je napisao(la):Ivchonny, mislim na onaj poslednji verbalno saopsten rok za otvaranje u Novembru, ove godine, kada su na nekim konferencijama za stampu svevisnji i strumpfeta to orocili.
Prvo je bilo pustanje za dve do cetiri godine, pa par puta jedna do najvise dve godine, ovo sto je Krcan snimio lici na 2-4 meseca fizickog posla + Xmeseci tehnicki prijem. Ali kao sto sam u prethodnom postu napisao, ako treba zbog politike, otvorice se vrlo brzo, pa ce se nedostaci popravljati "u hodu", tj. najskuplje i najnekvalitetnije.
Ma druze ja sam ovde proglasen vise puta botom da u svemu podrzavam vlast.Ma sad je jul a nije trasa oko tunella ni probijena a sta je unutra nije sjajno bila reportaza pre mesec dana i lepo rekose najranije nova god za tunel .Nije mi jasno zasto kilave otvorenu trasu ako nisu u pitanju pare.Od lajkovca do petlje Ljig na zavrsnom po meni je 17 , 18 od 20 km pa sta cekaju .Od petlje ljig do spoja sa Dicima je oko 4 km.Lepo vreme Bogovadja stoji zasto? Od samog starta sam optimista ali bas preterase.A deonica prema Obrenovcu je i gora .Slazem se da se sve moze zavrsiti za 30 , 40 dana zasto onda kilave.Dnevno jedna ekipa moze da stavi oko 1 km zavrsnog a ima ih najmanje 3 sto se vidi po slikama .Razlog svega ne znam samo nagadjam ali bas pretjerase.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549543#p549543:18avms37 je napisao(la):Gringo » Čet Jul 05, 2018 7:29 pm[/url]":18avms37]Krcane, svaka cast!!!
I ja se smucam po svetu, samo sam inzinjer, ali gotovo iz identicnih razloga, pa te potpuno razumem.
Elem, mislim da Darko ipak previse mraci. Meni ovo lici na gotov posao, i kao sto citam po portalima, samo se ceka da onaj potpise, pa da nam se oci zamazu naglim otvaranjima i K10 i K11 i BnV i ko zna cega. Inace se kod nas uvek ostavi neka nezavrsena deonica, blizu glavnog puta, da politicari mogu da dodju, kamere snime mehanizaciju, daju se obecanja, pojede se i popije, ... Zato ne brinite. Ako tunel nije problem, stize se sve u roku.
Danas prolazim pored ovih radova na izmeštanju trase i zapitam se što nisu odmah na ovoj novoj trasi na levoj strani pravili nadvožnjak, do sada bi već bio polu urađen...[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548801#p548801:2wj6nfyy je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549629#p549629:2b7e8lq2 je napisao(la):vlasta » Pet Jul 06, 2018 10:37 am[/url]":2b7e8lq2]Ajde objasni nam šta će ovo u temi:
"Autoput A2: Beograd-Požega (Koridor 11)"
???
I kod nas je u funkciji samo 20 minuta autio-puta. :bash:[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549653#p549653:2vmvw6x8 je napisao(la):Darko78 » Pet Jul 06, 2018 11:35 am[/url]":2vmvw6x8]Meni ne smeta samo mi nije dobro kad ovo vidim pa kad ce ovo da zavrse a samo je 40 km.
Zašto je trasa Koridora 11 od Lajkovca do Ljiga izgrađena ispod nivoa poplavnog talasa iz 2014. godine
Izgradili autoput s praktično nepopravljivom greškom
Bilo da je trasa novog autoputa na Koridoru 11, na deonici broj pet od Ljiga do Lajkovca, od početka loše projektovana ili kasnijim izmenama snižavana, odgovornost za sve propuste je na državi, saglasni su stručnjaci koje smo konsultovali, i čak i ako greške mogu da se isprave biće to skup trošak za sve građane Srbije.
Napori Danasa da od brojnih podizvođača dobiju komentare o nedostacima projekta ostali su bez rezultata. NJihova uzdržanost svodi se na konstataciju da rade po projektu, a da su ukazivali na manjkavosti onima kojima je trebalo.
Glavni projekat za Koridor 11 završen je još tokom mandata Milutina Mrkonjića kao ministra infrastrukture, a Mrkonjić je na pitanja Danasa o mogućim manama projekta rekao da je, dok je on bio odgovoran, nije moglo biti propusta, a da li je naknadno menjano, ne zna.
– Kada sam ja nadgledao projekat sve je bilo besprekorno, ja nisam imao uvida u to od 2013. godine, ne mogu da znam da li je nešto naknadno menjano. Takve mane nisu mogle da se dese, ali ako autoput zaista jeste niži nego što smo mi predvideli to je ozbiljan problem i propust, to mora da se ispita – naglasio je Mrkonjić.
Mihailo Maletin, Inženjer za projektovanje saobraćajnica i profesor građevinarstva u penziji, naglašava da reviziju projekta ove važnosti treba da odrade državne institucije, odnosno Ministarstvo građevinarstva i da propusta ne sme da bude jer ih je kasnije nemoguće ispraviti.
– Reviziju mora da radi država, a za ovako značajne puteve, svuda u svetu projekat radi državni institut za puteve. Ne institut samo po nazivu, kao ovaj naš „Institut za puteve“ koji nije državna firma već društvo sa ograničenom odgovornošću. Zato je sada pitanje koliku je kontrolu investitor imao nad institutom, i da li je revizija organizovana kako treba. Ako je neko i napravio grešku, tu sada nema spasa – naglašava Maletin. On dodaje da najteži deo ovog posla i jeste kako ostvariti vezu između leve i desne strane puta jer je to vitalno za sve meštane. Odgovornost za tako krucijalnu grešku, ocenjuje Maletin, snose svi.
– To se zove zajednička odgovornost. Investitor je kriv ako je dao pogrešan zadatak, projektant je kriv ako za dobar zadatak nije našao dobro rešenje, a kriva je i revizija ako nije videla greške. Na kraju, nadzor je morao da stavi primedbu ili zaustavi građenje ukoliko se pojavila greška prilikom gradnje. Sve to mora da postoji napismeno, da se zna koje ko je šta radio i ko je doneo te odluke. Ali ovde se preskaču faze u procesu planiranja, nema ozbiljne revizije i gledaju se neki drugi interesi – naglašava Maletin.
Goran Rodić iz Inženjerske komore Srbije ističe i da je deo odgovornosti na stručnjacima, koji bi morali da drže do stan=darda svoje profesije, čak i ako postoje pritisci investitora, u ovom slučaju države da se projekat izmeni.
– Ne može investitor ili neki političar da kaže šta da se radi, postoje pravila struke. Ako im je neko naredio da spuste put za metar, a oni znaju da će u tom slučaju biti poplavljen, oni mogu da izgube licencu za rad. Ako je bilo greške u projektu, to ne bi smelo da se gradi, a kamoli pusti u saobraćaj – naglašava Rodić. On objašnjava da ipak postoje načini da se to popravi, ali da to sve košta, i da će umesto da plati onaj ko je napravio grešku, to platiti – građani.