Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Evo iz ličnog iskustva: nije mi padalo napamet da idem na tu stranu turistički (dakle sem ako baš ne moram), dok sam zavisio od Ibarske magistrale, ili ovih alternativnih pravaca. Povratak u BG, pa one gužve od Lipovice...

A i van toga, čisto zdravorazumsko gledajući, autoput sigurno mora generisati makar nešto novog saobraćaja, jer destinacije ljudima postaju mnogo dostupnije.

Dakle, potreban je, ali ne i dovoljan uslov za razvoj neke oblasti, u bilo kom smislu.
 
Ja kao mlad ali jako iskusan vozač nisam mogao da se načudim koliko ljudi zapravo slabo voze van svog mesta, pogotovu ako moraju da voze neki opterećenijim trasama. Kolege na poslu već u poznim godinama me ispitivae kakav je auto put, da li je strasno da se ode do Zlatibora na vikend. Ko zna koliko ima takvih vozača.
 
Voznja Ibarskom i sada, autoputem recimo do Pakovraca je neuporediva, po mom skromnom misljenju. Ne pricam samo o bezbednosti, ustedi u vremenu, kolicini paznje i napora tokom voznje, manjem zagadjenju itd itd...
Onda i ne cudi sve veci broj vozaca na autoputu. Tek ce taj broj da se uveca kada se zavrsi deonica do Pozege.
 
Saobraćaj vam je generisalo to što su Grci zatvorili granice, a većina naših nije htela u Albaniju.
Zlaja i Kop su bili #1 destinacije, nikad posećenije leti. Grčka nikad manje, Bansko zimus isto, kao i zapadne destinacije.... Crna Gora je s druge strane popustila kovid mere tokom leta.
Saobraćaj koji je "generisan" na A2 degenerisan je uglavnom sa A1 i nešto vrlo malo sa A4 i regenerisaće se kad padnu kovid mere.
Ja se nerviram zbog degenerika u Putevima, koji nisu u stanju da suptilno zabrane IIA259 za kamione i tamo "degenerišu" saobraćaj, nego A4 zvrji prazan, a ja se cimam sa turskim i inim šleperima po lokalnom putu, kao u stara dobra vremena. I sve to da bi klošari platili 2*5=10 evra manje. Sad su počeli da idu ka granici još od petlje Pirot zapad, pa posle naprave haos po petlji Gradina, pa se treseš dok se uključiš ka Sofiji i driblaš se sa šleperima ko na poligonu. To mene muči, a radujem se što bar vaš A2 dobija neki smisao, za razliku od ova 2, A4 posebno.
To da svi hoće na AP važi za one koji imaju, oni koji nemaju, a moraju ili se ciganče i klošare kao podosta vozača šlepera, ima da vijugaju ibarskom, sićevačkom i grdeličkom klisurom, ako im se, ovim potonjim, ne stane na put!
 
Isti problem ima i @Niko Kažanegra na ibarskoj ako su to oznake kamiona sto si napisao.

Mislim da si samo delom u pravu za A2 jer su Zaltibor i Tara postwli vikend planine za odmor i to nema veze ni sa Grckom ni sa CG.
Tacno je da je saobracaj bio haos kad su svi isli samo u CG na more, ali i bez toga sada je svaki vikend haos, a i radnim danima. Veruj mi, to vidimo mi lokalci @branik se sigurno slaze.

Sa ovog pravca saobracaj moze da ode na Divcibare i hoce kada ta planina dobije bolje uslove i vecu posecenost. Sada si za manje od 2h Bg- Zlatibor,a vredi doci. Uprkos svoj gradnji to je prelepo mesto ima i prirode ima i urbano, ima za decu, ima za odrasle...nije dosadno da mesec dana budes
 
Vrede i Morhalom, Budimpešta ili Temišvar, Terme Čatež, čak i Plitvice, koji su na k...met od BGD i bili su in, prepuni busevi, ali se nije moglo zbog kovida...
Ajd malo da sačekamo da se u postkoroni stabilizuje turističko tržište pa da vidimo šta ćemo i kako ćemo!
 
@caribrod kada procenis da je svugde realno i jednako slobodno zbog mera, jq te pozivam da nas posetis jer mi od 2016.vidimo promene koje su uglavnom bile u januaru i julu, avgustu do tada.
😄
Videcemo, malo je nezahvlano i porediti jer su ovo prvi km AP. u ovom kraju. Cesto sam govorila da su iz Nisa pre stizali fo Bg nego iz Pz, sada je dtugacije.
 
To što AP nije generisao turizam u Južnoj Srbiji ne znači da nije na Tari i Zlatiboru. A evidentno je da jeste. Tvoju teoriju da se sa A1 prelilo na A2 lako je demantovati čitanjem godišnjeg izveštaja naplate putarine... Da ne ulazim u to što je drugi tip turizma u pitanju (Niko ne ide na Zlatibor da se kupa, kakve veze ima Grčka?). E sad, zašto grad imena Georgi Dimitrova ne privlači isti broj turista kao Zlatibor je ipak za neku drugu analizu koja bi išla u oftopik.
 
AP moža nije generisao turizam u južnoj Srbiji - mada jeste u Grčkoj ohoho - ali svakako jeste generisao dodatni saobraćaj: Vranjanci npr. odavno 'preskaču' Niš kao regionalni centar i sele se masovno u Beograd. 'Razmena stanovništva' između dva grada za vikend je procenjivana i na nekoliko hiljada ljudi.

A zapadna Srbija uopšte nema svoj Niš, nego je sva usmerena na Beograd.
 
Tako je oduvek. Sever ima NS, jugoistok Niš, centar KG, a jugozapad sve do mora samo BG.

A2 jeste doneo nov saobraćaj ali ja zaista mislim da je to neki nivo, koji će vremenom se ustaliti uz minimalni rast. Možda kad se uradi do Mačkata, ohrabri još vikendaša. Doneće i na jug nov saobraćaj ali čak da bude i dupliran u odnosu na sada to je malo za autoput.
I A1 je imao odličnu godinu. Neuporedivo više nego na A2 tako nema govora o nekom prebacivanju saobraćaja.
Ako mene pitate, bolje je da Srbija uloži 2 milijarde u puteve do Mačkta i CG nego u avione, ali ja se ne pitam.
 
Poslednja izmena:
To što AP nije generisao turizam u Južnoj Srbiji ne znači da nije na Tari i Zlatiboru. A evidentno je da jeste. Tvoju teoriju da se sa A1 prelilo na A2 lako je demantovati čitanjem godišnjeg izveštaja naplate putarine... Da ne ulazim u to što je drugi tip turizma u pitanju (Niko ne ide na Zlatibor da se kupa, kakve veze ima Grčka?). E sad, zašto grad imena Georgi Dimitrova ne privlači isti broj turista kao Zlatibor je ipak za neku drugu analizu koja bi išla u oftopik.
Što bi rekla jedna profesorka Džon Nezbit ustanove :
Prvo, turizam je ovde praktično stao zbog korone, jer je 99,9% turista iz Bugarske (ostalih 0,01% noćenja ostvare narkomani sa svih strana sveta, koje uhvate na granici, danas je jedan u pratnji organa reda jurcao po bankama i menjačnicama da plati 1100e kazne karticom!?), najnevakcisanije zemlje EU, kojima su tražili PCR od tričavih 9000 rsd da bi se iz Srbije vratili u Bugarsku bez karantina iliti 150 evrova za par, 300 za četvoročlanu porodicu. Pre 2 dana su skinuli sve kovid-zabrane i svi smeštajni kapaciteti su rasprodati, mesta nema i za ovaj vikend i za uskršnji, kao ni za onaj posle, sve do Niša, tako da nas bole paja šta vi velegrađani o ovdašnjem turizmu mislite, a iz kurziva u citatu se da naslutiti da o tome pojma nemate.
O, da ima veze kupanje u Grčkoj i leto na Zlaji, da ponovim iz prethodnog pasusa: 150 evrova za par, 300 za četvoročlanu porodicu samo da uđeš, pa rizik da budeš pozitivan tamo, pa da te vrate na granici i da te karantiniraju tokom GO bilo tamo ili ovde, pa troškovi lečenja u inostranstvu i normalno je da ćeš da tražiš da ideš na letovanje tamo gde si barem u svojoj zemlji, koja jbg nema more, pa ajd na planinu. Nećeš valjda da sediš na +50 stepeni užarenog asfalta kad je vreme odmora. Tako razmišlja većina! Ja lično ne spadam u tu grupu, išao sam na odmor u Portugal kad je Srbija tamo bila ne na crvenoj nego na crnoj listi. Ali evridž građanin Srbije nije spreman da uđe u takav rizik, naročito ako ima decu i to je potpuno logično, nebitno da li je proleće ili zima, sigurnost odlaska iz i povratka u zemlju je bila upitna. Putovanje u inostranstvo je nosilo hiljadu rizika u prethodne 2 godine i zato su oživele domaće destinacije - i neka su!
Da li će tako ostati i u naredne 2 godine - sumnjam!
 
Bićeš demantovan! Narod sve vise zeli da svaki vikend ide negde i zato Zl ima posetu cele godine. Ja pricah o Bg, a zapravo je to cela Srbija zato turista ima svugde.
I Vrnjacka Banja iz tog razloga ima vecu posecenost, skoknes do nje, moze da bude mnogo jeftinije nego odlazak u inostranstvo sto nije bas jednostavno.
Zlatibor godinama prerasta u dzunglu, nije samo 2godine, ali od 2016. To je svaki vikend seoba Srba.
Nisi pratio temu i iskljucenje u Preljini ( Cacak) petkom, godinama u nazad i kolone, cak je i u Obrenovcu bilo zagusenja tokom nedelje i povratka na sever, a to je bilo i pre korone.

Videcemo ko ce pobediti, ko se kladi na moju pretpostavku? Smanice se poseta u nasim krajevima kad sve bude bez kovid mera, ali neznatno.
 
Bićeš demantovan! Narod sve vise zeli da svaki vikend ide negde i zato Zl ima posetu cele godine. Ja pricah o Bg, a zapravo je to cela Srbija zato turista ima svugde.
I Vrnjacka Banja iz tog razloga ima vecu posecenost, skoknes do nje, moze da bude mnogo jeftinije nego odlazak u inostranstvo sto nije bas jednostavno.
Zlatibor godinama prerasta u dzunglu, nije samo 2godine, ali od 2016. To je svaki vikend seoba Srba.
Nisi pratio temu i iskljucenje u Preljini ( Cacak) petkom, godinama u nazad i kolone, cak je i u Obrenovcu bilo zagusenja tokom nedelje i povratka na sever, a to je bilo i pre korone.

Videcemo ko ce pobediti, ko se kladi na moju pretpostavku? Smanice se poseta u nasim krajevima kad sve bude bez kovid mera, ali neznatno.
Ova godina je jednačina sa mnogo nepoznatih. Petnaesti pik osamnaestog talasa korone, rat u Ukrajni, cena goriva, inflacija kod nas,...

Ako pretpostavimo de će sve biti dobro, mogu da ponovim moja predviđanja.

koridor X je tu gde jeste, a ako se ne unapredi i ako ostanu smaranja na granici, a sa druge strane EU završi put preko Vidina imaće pad u budućnosti. Ipak, deonica od Novog sada do Niša ostaje ubedljivo najfrekventnija u Srbiji sa danima preko 100.000 vozila.

A2 na izgrađenom delu će imati blaži rast. U danima špica i preko 30.000. Deonica od Požege ka jugu, kad bude izgrađena može doneti plafon 7.000 vozila prosečnog dnevnog saobraćaja. stojim iza toga. I to je optimistička prognoza, realno je do 5.000.

Na suprot toga deonica ka Bosni, pogotovo deo do Mačkata bi imao dobar rast i gurao bi do 20.000 možda i celih 25.000 (jer deo saobraćaja ostaje na starom putu)

eto to je moja prognoza od pre par godina i ne odustajem od nje
 
Poslednja izmena:
Ne razumem čemu uvrede... Opovrgao sam tvoju teoriju vezanu za "presipanje" sa A1 na A2, a da bi se turizam povećao mora da bude veći od 0 (0 puta 1000 je i dalje nula) iako ja mislim da je taj deo Srbije jako lep, vikend turista tu nema šta da traži. Drugo, čoveku koji je nameračio da ide na more u Grčku alternativa nije ZLATIBOR iz očiglednog nedostatka mora, nego Crna Gora, Turska, BUGARSKA ili neka treća zemlja koja je u tom trenutku imala relaksirane mere.

Saobraćaj na Autoputevima u Srbiji u totalu je povećan skoro duplo od 2012 (80 i nešto procenata)... Jedino da svi ti koji se "presipaju" vole da se vozikaju uzduž i popreko po Srbiji dok se ne prespu :)
 
Cene diktira zakon ponude i potražnje. Da nema tolikog broja ljudi koji su spremni da plate tolike cene, ne bi ih ni držali tako visoko.

Na temu generisanja saobraćaja na A2 mogu da kažem, kao neko ko je iz Zrenjanina da je i celoj Vojvodini olakšan pristup zapadnoj Srbiji, od Divčibara pa sve do Zlatibora i Tare i naravno da dosta ljudi to koristi i za vikend putovanja.

Imam čak i u porodici rodjaka koji je kupio vikendicu u okolini Ljiga, iako nikakve veze nemamo sa tim krajem. Preko Pupinovog mosta i A2 stiže se za oko 2h što je ništa. Da nema autoputa, nikada mu ne bi palo na pamet da uradi tako nešto.
 
Dobro, vikend turizam je svakako jak adut zapadne Srbije sada sa autoputem. Tu je i najveća promena.

Ljudi, Duga Poljana nije destinacija za vikend, niti bilo koji drugi, turizam. Da li je neko od cenjenih kolega koji razvijaju ovu teza ikada bio u Dugoj Poljani? Golija i može da postane, ali će mnogo vode da proteče Moravicom dok od tog turizma AP počne da ima smisla.

Sa druge strane, Zlatibor jeste vikend destinacija, a uzgred i na ruti sadašnje veze ka CG koja će to biti do daljeg i pravac do Mačkata je toliko očigledan prioritet da mi je smešno da to dokazujem. Bez veze sa CG pravac ka DP nema baš nikakvog smisla, a košta boga oca.
 
Ne razumem čemu uvrede... Opovrgao sam tvoju teoriju vezanu za "presipanje" sa A1 na A2, a da bi se turizam povećao mora da bude veći od 0 (0 puta 1000 je i dalje nula) iako ja mislim da je taj deo Srbije jako lep, vikend turista tu nema šta da traži. Drugo, čoveku koji je nameračio da ide na more u Grčku alternativa nije ZLATIBOR iz očiglednog nedostatka mora, nego Crna Gora, Turska, BUGARSKA ili neka treća zemlja koja je u tom trenutku imala relaksirane mere.

Saobraćaj na Autoputevima u Srbiji u totalu je povećan skoro duplo od 2012 (80 i nešto procenata)... Jedino da svi ti koji se "presipaju" vole da se vozikaju uzduž i popreko po Srbiji dok se ne prespu :)

Na uvrede samo odgovaram uvredama.
Nisi razumeo i dalje ne razumeš.
Ajd ponovo: Zabole nas uvo šta ti misliš o ovim krajevima i što ne dolaziš. Ima ko otje, što bi rekao Šojić.
Nemaš pojma o turizmu na istoku Srbije, uopšte, ni najmanje, još to sve bezobraznije potenciraš.
Ne znaš ni gde je ni šta je Srna, šta Nišavska dolina, šta Kapica..
Ja se ovih mesta generalno gadim. Kičerica, etnofenseraj (moš mislit etno, građeno u XXI veku), hajp i dranje do gole kože.
Možda za Babin zub znaš, ali i on je za tebe 0. Vlasinsko jezero recimo, Zvonačka banja, Sukovski i Poganovski manastir, Vrelo, Slavinjsko grlo.
Ciljna grupa nisi ti i tebi slični. Nisam ni ja. Ciljna grupa je dvomilionska Sofija sa okolinom. I uvek je puno. Troše ko blesavi. Imaju.
Nažalost, potražnja te vrste kupaca je otužna: pleskavicea (bljak) i prženi kartofi (pomfrit), živa muzika (pevaljka) i dozvoljeno pušenje unutra. I udri.
Trgovina: žuti duel omekšivač i selekšn prašak, najlepše želje, smoki, jelensko pivo, knjaz Miloš kisela, plavo brašno (kikindsko ili fidelinka nema veze) i nadasve paprika u pavlaci.
Od manifestacija: šušenica (Dimitrovgrad), peglana kobaja (Pirot), banica (Bela Palanka), vurda (Babušnica) i vrh vrhova Roštiljijada u Leskovac.,
Stotine i stotine agencijskih autobusa, privatnih automobila, krcati smeštajni kapaciteti. Kvazi gastronomski turizam, ružno za moj ukus, ali mnoooooogo više od 0.
A itekako ima šta da se vidi. Čak i u "gradu sa imenom Georgija Dimitrova" (hahahah veri fani, jaaako smo duhoviti jbt). Pitaj Krcana.
Ali turistički djelatnici ovdašnji nisu radi da se malo potrude na promociji ozbiljnih atrakcija, što bi kad im etnogazde sponzorišu šetnje po regionu da ih promovišu.
S druge strane ja sam na Zlatiboru bio još dok se to zvalo Partizanske vode. Palisad. Slobodan Mulina live. Bio i kad su bile Kraljeve vode. I tad mi se više svideo nego sada. Fensi-šmensi, urbanistički haos. Duše bez. Svaki put sve manje autentičnosti, sve više komercijalizacije. Više volim da uđem u neku nebitnu birtiju sa dobrom klopom, nego u taj "glamur", koji niče. To je zapadna Srbija koju volim. Ono što se prodaje novim masama - jok.
 
Nije da nema, još kada bi te šume malo više čuvali umesto zatrpavali smećem, ajli 'ajde, nije tema u ovoj temi :) .

Bilo kako bilo, dete do DP se rađa, valja ga ljuljati. No, izbor prioriteta za gradnju nije imao veze sa raciom, u najboljem slučaju imao je veze sa oportunizmom, a u realnom slučaju sa nečim mnogo gorim, i jedno i drugo nas ubi...
 
Istočna Srbija "ima potencijal" da se izrazim u skladu sa Forumom. Na žalost, za njene lepote znaju negde do Niš, a već npr. Čarapani i Jagodinci samo Zlatibor.
Evo ja iskreno volim Zlatibor, ali idem kao paradajz turista, ne posećujem kafane. Istočnoj Srbiji fali jedan geografski definisan i zaokružen planinski centar. Nije to mnogo dalje od Zlatibora, dolazili bi i ljudi sa severa.
A da se vratimo temi, da li u novo nastalim okolnostima ima bar teoretske šanse da se išta radi da od Požege bilo na jug ili zapad?
 
Možda je ne gledam dobro ali iz ovih slika nisam uspeo da detektujem da postoji bilo kakav problem.
Mada to, što ja ne vidim problem, ne znači da isti ne postoji.
Voleo bih da čujem mišljenje nekog ko se bolje razume.
 
Vrh