Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Taj ko je odredio ovu trasu je zlonamerni id***!
Put prolazi na skoro 10km od Vršca, jedinog grada između Pančeva i Temišvara. Vrščani će se pre uključivati na autoput kod Alibunara, nego da pređu 8-9km do uključenja na autoput kod Margite, a da se pritom uopšte ne približavaju Beogradu i Pančevu. Putu sa ionako malim očekivanim prometom dodatno smanjuju potencijal
Jedina prepreka na celoj trasi su Vršački ritovi, a to je moglo da se zaobiđe i sa južne strane.
Postoji li ijedan grad u zemlji koji "ima" autoput, a da je put toliko udaljen? Možda Požarevac, ako ga računate da ima autoput, ali i u tom slučaju je prilaz autoputu u smeru Beograda, a ne bočno.
Rešenje je sramotno i nadam se da će se neko dozvati pameti i korigovati ovo!
 
Smederevo gornji milanovac nisu baš blizu.
Slazem se da je 10 km puno za male gradiće
 
Поново, ретардирано пројектовање и разрада теме: како да град има што мање користи од прескупог инфраструктурног објекта. Генијалци. Због оваквог чинодејствовања кабинетских пројектантских секти, на укупно једном месту од Ниша до Бујановца може да се сипа гориво. У Врању су нпр. бензинске пумпе остале уз стари пут, као и мотел, који је отишао у стечај! Изгубљене десетине радних места. Супротан пример - Велика Плана, у којој је зона око аутопута процветала, јер друм пролази где треба.

И терају они даље, без мозга. Само напред.
 
Eto, i kod njih najvažnije se prvo izgradi nemački interes severozapad-jugoistok. Nemačka je sahranila Evropu, zlo sebično, samo ja ja i ja
Tačno je da su u istoriji postojali i postojaće moćne dražave i zavisne države. Danas u svetu imamo svetske sile (SAD, Velika Britanija, Rusija, Kina), regionalne sile (Nemačka, Iran, Saudijska Arabija, Brazil...) a ostalo je zavisna boranija. Za vreme Despota Stefana, Miloša Obrenovića, Kneza Mihajla Srbija je bila zavisna država koja je dobro procenjivala međunarodne političke prilike, tražeći maksimalnu korist i minimalnu štetu.

Cela nesovjetska postkomunistčka zona Evrope je zona interesa pre svega regionalne sile Nemačke, i to bez rata teško da će se promeniti.

Najgora stvar koju mali narod može sebi učiniti je da bude gord. Zato su Srbi naj.... a Ukrajinci nisu ništa naučili od njih, pa je sada aktuelno njihovo nadj.... Gordost zatvara uši i oči, i mali gordi narod nikada nikome nije potpuni saveznik, obično karta za razmenu, topovsko meso, ili ker na lancu koji klizi po zategnutoj žici paralelnoj sa ogradom.

Za koga Srbi smatraju Rumune? Za bedne, za propale, za cigligane. Susedne države sa sličnim mentalitetom, tamo gde su logistički troškovi minimalni, gde imamo mnogo ljudi koji govore oba jezika, koje imaju luke, sa kojima imamo zajedničke velike reke, a jake prijateljsko-poslovno-ekonomske veze su pitanje i vojne bezbednosti. Na sve to, kada se vrše ankete tek bednih +/-5% anketiranih smatra da je za Srbiju najvažnija saradnja sa susedima!

Sami Rumuni kažu "Jedina dva suseda sa kojima nismo ratovali su Srbija i Crno more. Istovremeno u pitanju je najduža granica ka susedu koju imamo, a gde su mutirani radikali ukinuli putničke vozove tako da javnost nije ni trepnula. Potencijalno imamo čak 4 drumsko-železnička pravca koje bi mogli bolje iskoristiti:
1) Kikinda - Temišvar.
2) Zrenjanin - Jaša Tomić - Temišvar
3) Vršac - Temišvar
4) Negotin - Krajova (više varijanti).
Ono što je važno da pogranične regije dobiju zamajac razvoja, a ne da budu periferija. Ja sam živim u velikom kopnenom gradu na tromeđi. Kako se razvijaju gradovi na tromeđi? Ako su narodi normalni tamo uvek ima posla vezanog za prekograničnu saradnju. U pograničnoj zoni jako puno i belorusa i poljaka govori i poljski i ruski, i čak u ovim politički teškim vremenima vrte se kako da maksimalno obiđu sankcije. Do početka rata je pogranična zona Ukrajine gravitirala jako ka velikim pograničnim beloruskim gradovima, i tu je ogroman broj spontanih doseljenika iz Ukrajine. Još Arčibald Rajs je u "Čujte Srbi" napisao kako pogranična regija sa pomešanim stanovništvom treba da bude most među narodima.
 
Mala digresija.
Kazes, nikada nismo ratovali sa Rumunijom. Ne zaboravi 2 podatka
- Prvi napad sila osovine je dosao vece pre bombardovanja Beograda, iz Rumunije, preko Dunava
- Rumunija je odbila da napadne Jugoslaviju, zato sto njen zahtev da zapadni Banat pripadne Rumuniji (Kikinda, Zrenjanin, Pancevo i Vrsac) nije prihvacen od Hitlera, vec je ta teriorija, iako zvanicno ostavljena pod Srbijom, bila pod direktnom kontrolom Nemacke, zbog velikog broja lokalnih Nemaca.
Koliko je ljudi ubijeno uz granicu u pogranicnim carkama posle 1948, verovatno se nikada nece saznati. Cesto su pronalazeni lesevi u njivama, a nije ih izbacio NLO.
 
Руму9ни често наводе да смо ми као турски вазали учествовали у неком походу на њих, мада тада није било данашње Румуније као државе.
За неучешће у агресији и распарчавању Краљевине Југославије наводно су битни фактори што нам је краљица била румунка, и што је питање Баната било спорно између Мађарске и Румуније па је Хитлер одлучио да то буде Рајков протекторат под командом фолксдојчера.
Али на страну све то, мислим да је веома занемарен потенцијал сарадње са Румунијом док се форсирају нпр. Словенија и Албанија са неупоредиво мањим потенцијалом.
 
Ovaj plan autoputa je bio mnogo bolji, petlja izmedju Uljme i Izbista i onda se prilazi Vrscu sa juzne strane tik uz sam grad.

auto2bput2bvrsac2btemisvar-620x330.jpg
 
Ma ova trasa sa prostornog plana će morati da se koriguje, od 2 naselja koji imaju kakav-takav privredni potencijal koji makar donekle opravdava izgradnju autoputa ti naprosto odlučiš da zaobiđeš jedno od njih i da autoput primakneš selu koje nema ni 200 živih duša u njemu. Autoput bi po svakoj logici trebao da prođe između grada Vršca i planirane industrijske zone "Sever", dakle svakako pre VŠ Ritova a ne kroz njih ili prema Margiti.

Ako se ovo ne sredi i ako trasa ne bude imala bar malo više smisla čitav projekat autoputa ka TM se moše smatrati nedonoščetom i naneće nesagledive finansijske posledice po Srbiju. Mada, obrni-okreni, zna se da posledica neće biti za one koji su tako bajni plan iscrtali u Banovini.
 
Poslednja izmena:
A trasa za medalju. Imaš dva mesta koja jedva opravdavaju izgradnju autoputa i ti makneš isti što dalje od jednog od njih. I po svemu sudeći ne planiraju da odustanu od te trase, cirkus.
 
Zna li se gde će se nalaziti petlja kod Alibunara? Ona mapa mi bas i ne daje tačnu informaciju
 
Za one koji nisu iz ovih krajeva:

snimak vožnje od planiranog ukrštanja autoputa sa putem Zrenjanin-Vršac, da steknete predstavu koliko je autoput udaljen od grada i da vidite sami da li to ima ikakvog smisla

 
Naravno da nema smisla. Kao i većina drugih "crtanja" poslednjih godina. Diletanti vode državu, pa i taj segment.
 
Mogu samo da odgovorim da od granice do pred Pančevo ima oko 60km, a dalje do BG već zavisi kuda i dokle računaš BG. Kako su na SCS snimku došli do 65km, to ne znam. Možda oni znaju nešto više.

Gugl kaže ovako:

dalje od vrsca.jpg



blize vrscu.jpg


Sve je ravnica, fizičkih prepreka nema. Ravno je kao tepsija - visinska razlika je do 10m na celom potezu od Alibunara do pred granicu. Potreban je most preko kanala i jedan prelaz preko pruge u oba slulčaja, a i ta pruga je prethodnih godina uništena.
 
Poslednja izmena:
Potreban je most preko kanala i jedan prelaz preko pruge u oba slulčaja, a i ta pruga je prethodnih godina uništena.

Прелаз преко пруге имаш између Алибунара и Владимировца, где је међународна пруга Београд - Темишвар на којој се вози 100 км/ч. Тако да, далеко да је уништена.

Ти си вероватно мислио на прелаз преко пруге Вршац - Пландиште - Зрењанин која је укинута.
 
Прелаз преко пруге имаш између Алибунара и Владимировца, где је међународна пруга Београд - Темишвар на којој се вози 100 км/ч. Тако да, далеко да је уништена.

Ти си вероватно мислио на прелаз преко пруге Вршац - Пландиште - Зрењанин која је укинута.
Da, pričam o delu između Alibunara i Vršca (pruga VŠ-ZR) jer se tu razlikuju trase na ove dve slike što sam postavio. Od Pančeva do Alibunara (odnosno ukrštanja sa lokalnim putem između Alibunara i Banatskog Karlovca) nije sporno - to je najnormalnija putanja. U tom delu je jedno ukrštanje sa prugom i nakon njega treba izbeći nezgodni teren u delu između Vladimirovca, Alibunara i Banatskog Karlovca, što su i uradili. Mislim da je tamo možda i klizište (mesto gde pruga ide tik uz put). Nakon spuštanja sa peščare je ka istoku sve ravno do 5-6 km pred granicu, kada se približavaju Vatinskim krugovima, a moguće je da će i njih uništiti prilikom izhradnje.

Edit:
Greška, postoji i prelaz preko pruge Vršac-Temišvar, ali i taj postoji u oba slučaja.
 
Poslednja izmena:
Dakle razlike i nema, jedino što trasa prolazi ispod odnosno iznad Ritskih ribnjaka.

Da mi je znati onda logiku kojom je izabrana trasa za deonicu Alibunar-Vršac...
 
Čak ni ribnjaci nisu ko zna koliki problem. To je voda duboka par metara, nije Tihi okean, pa da ne može preko njih. Drugde godinama buše tunele i izmeštaju korita reka, a ovde planiraju nakaradno. Ali da ne smorim pričom...
 
Nadam se da meštani Lokva i Barica idu često za Beograd..tipa svaki sat da bi ovaj put bio isplativ...? Ili očekujemo najezdu Rumuna kao onomad Bugara?
 
To je i logično, projekat autoputa još ne postoji i teško da će biti gotov pre leta, i kod nas a i kod Rumuna koji ne idu ništa brže. Ako oni ubace autoput u svoj budžet za 2025. onda će i naši, sve zavisi od rumunske strane i njihovog tempa.
 
To je i logično, projekat autoputa još ne postoji i teško da će biti gotov pre leta, i kod nas a i kod Rumuna koji ne idu ništa brže. Ako oni ubace autoput u svoj budžet za 2025. onda će i naši, sve zavisi od rumunske strane i njihovog tempa.
i taj projekat mora da se plati
 
Vrh