Одмах, на прву лопту, да кажем да се не слажем са већином аргумената које је изнео Earthmoving. Па да кренемо у рат.
У Немачкој пре свега граде путеве за себе, за повезивање сопствених градова. Путеви ка иностранству су само логични наставак, сем пар основних коридора, условљених позицијом земље. Друго, неупоредиви су токови робе и путника на тим путевима у Немачкој у односу на већину земаља у Европи, Србију ни да не помињем. Није то питање само броја становника, него и економске снаге, привредне повезаности регија и држава.
Питања да ли инфраструктура ствара тражњу или тражња захтева инфраструктуру у као кокошка и јаје. Међутим, ту треба бити реалан. Да ли је реално очекивати да се у будућности значајно повећа оптерећеност пута ПА-ВШ? Да ли су значајнији токови ка Молдавији и Украјини релност? У ком периоду? Токови ка Немачкој, Турској, Грчкој, већ јесу реалност. Зато су коридори на том путу потребни одма', сада, одма'. Па да ли је логичније прво правити пут на паневропском коридору, или на локалу? Које су прво Немци направили аутопутеве? Ја сам се, игром случаја, задесио у Румунији на мору, али је реалност да се иде у Грчку. Осим тога што Турци и сви остали у транзиту користе тај правац, нама су највећи градови у земљи на тој линији. Да не причам у бившој држави.
Да ли заиста 2,2 милиона становника гравитира том правцу и има жељу и потребу да у будућности путује туда? Ја сам из јужног Баната, волим тај крај, али ми није то аргумент да тражим аутопут туда, само да би га мој крај имао. Или да очекујем да ће се ту створити саобраћај, по принципу ''мајке ми, хоће''.
Мој став је да струка треба да процени садашње и будуће токове саобраћаја, робе, економска кретања, приоритете у односу на развој других видова саобраћаја (пре свега железничког), па ако каже да има оправданости да буде аутопута, нека га буде. Свео стало је нерационално. Међутим, према оном то сам до сада сазнао, на том правцу су потребни мост код Винче, обилазнице око села и нека ситна ''пеглања'', уз унапређење железнице. Уз то, унапредити путну мрежу (опет, на оправданом нивоу), на правцима Београд - Зрењанин - Кикинда и Нови Сад - Темишвар - Вршац и Банат би био цакум-пакум.
У Немачкој пре свега граде путеве за себе, за повезивање сопствених градова. Путеви ка иностранству су само логични наставак, сем пар основних коридора, условљених позицијом земље. Друго, неупоредиви су токови робе и путника на тим путевима у Немачкој у односу на већину земаља у Европи, Србију ни да не помињем. Није то питање само броја становника, него и економске снаге, привредне повезаности регија и држава.
Питања да ли инфраструктура ствара тражњу или тражња захтева инфраструктуру у као кокошка и јаје. Међутим, ту треба бити реалан. Да ли је реално очекивати да се у будућности значајно повећа оптерећеност пута ПА-ВШ? Да ли су значајнији токови ка Молдавији и Украјини релност? У ком периоду? Токови ка Немачкој, Турској, Грчкој, већ јесу реалност. Зато су коридори на том путу потребни одма', сада, одма'. Па да ли је логичније прво правити пут на паневропском коридору, или на локалу? Које су прво Немци направили аутопутеве? Ја сам се, игром случаја, задесио у Румунији на мору, али је реалност да се иде у Грчку. Осим тога што Турци и сви остали у транзиту користе тај правац, нама су највећи градови у земљи на тој линији. Да не причам у бившој држави.
Да ли заиста 2,2 милиона становника гравитира том правцу и има жељу и потребу да у будућности путује туда? Ја сам из јужног Баната, волим тај крај, али ми није то аргумент да тражим аутопут туда, само да би га мој крај имао. Или да очекујем да ће се ту створити саобраћај, по принципу ''мајке ми, хоће''.
Мој став је да струка треба да процени садашње и будуће токове саобраћаја, робе, економска кретања, приоритете у односу на развој других видова саобраћаја (пре свега железничког), па ако каже да има оправданости да буде аутопута, нека га буде. Свео стало је нерационално. Међутим, према оном то сам до сада сазнао, на том правцу су потребни мост код Винче, обилазнице око села и нека ситна ''пеглања'', уз унапређење железнице. Уз то, унапредити путну мрежу (опет, на оправданом нивоу), на правцима Београд - Зрењанин - Кикинда и Нови Сад - Темишвар - Вршац и Банат би био цакум-пакум.