Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

AP "Požega - Užice - Kotroman" ima posebnu temu :
viewtopic.php?p=685712#p685712
.
file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688547#p688547:2x57ry9h je napisao(la):
msksim1 » Пет Дец 13, 2019 7:40 pm[/url]":2x57ry9h]http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/ekonomija/3772974/potpisan-sporazum-o-realizaciji-auto-puta-beograd-sarajevo.html

Drugari mislim da je ovom vescu potvrdjeno da cemo sigurno graditi deo od pozege do kotromana! Za nas iz cacnskog kraja odlicna vest! Jos samo da se dogovore u Bosni i da deo do Gorazda i do granice dobije AP ili makar brzu saobracajnicu
Мислим да је у неформалном плану да се гради преко Рогатице после Вишеграда, а не преко Горажда.
 
Nisam znao da ce da se gradi i deonica Bijeljina -Obrenovac i ukljucenje na koridor 11 kod Obrenovca?
 
Na BH strani u ovoj priči postoje ogromni problemi.

Prvo - trasa. RS gura da put ide preko srpskih etničkih prostora, pravcem ka Rogatici, Sokolcu, pa dalje ka Sarajevu, čime bi kompletan put praktično bio na teritoriji Republika Srpske. Federacija gura varijantu preko Goražda. Ova trasa ide većinom preko muslimanskog etničkog prostora. Teško da tu ima prostora za bilo kakav dogovor. Prva trasa prolazi kroz teži, planinski teren, ali dobro pokriva pasivne krajeve RS koji bi eventualno mogli da se ekonomski podignu izgradnjom moderne saobraćajnice. Druga varijanta ide dolinama, lakša je donekle za izgradnju, ali RS od nje nema neke vajde.

Drugo - pare. Ni RS i Federacija nemaju novca da ovo finansiraju, ni direktno, niti u formi otplata kredita. U oba slučaja radi se o slabije naseljenim područjima iz kojih stanovništvo masovno migrira. Tu poseban problem ima RS, mada ni Federacija nije daleko.

Treće, a vezano je za prvo - politika. BIH je nemoguća država gde nema saglasnosti ni oko osnovnih stvari vezanih za funkcionisanje države. Osnovni generator nestabilnosti je muslimanska politička elita u Sarajevu koja ciljano opstruiše sve što može da se opstruiše u državi vođena suludom pretpostavkom da će paraliza dovesti do intervencije međunarodne zajednice i unitarizacije Bosne, starog ratnog cilja koji oni u ratu nisu uspeli da ostvare. Sasvim je realno da že bilo kakav zajednički poduhvat sa Srbijom biti i pasivno i aktivno opstruisan od sarajevske čaršije. Setite se samo mosta u Bratuncu koji stoji završen i ne može da se koristi jer muslimani uporno odbijaju da daju saglasnost za izgradnju graničnog prelaza.

Sve u svemu - do Kotromana možda jednog dana, a dalje - teško.
To dovodi u pitanje i svrhu izgrade autoputa od Požege dalje na zapad, osim eventualno kraka do Užica koji bi imao velikog smisla.
 
Nisam siguran da je išta dogovoreno na BH strani i bio bih iskreno iznenađen da jeste...
Što se trase tiče, varijanta preko Goražda ima još jednu veliku manu: mnogo zaobilazno ide u odnosu na osnovni pravac BG-Sarajevo. Plus, geografski gledano, upitno je da li bi uopšte bila jeftinija jer, dok u početnim deonicama u FBIH može da se trasira dolinama oko Goražda, kasnije ka Sarajevu udara na planinske masive koji su veoma teško prohodni. Sa druge strane, trasa ka Rogatici jeste teška, uslovno rečeno na potezu od Višegrada do Rogatice, ali kad se popnete do Rogatice, idete kroz visoravan Ravne Romanije koja, iako nimalo naivna, nije toliko strašna za trasiranje puta. I tako sve do Sokolca, a posle toga ima problema pri silasku u Sarajevo, jer teren nije baš lak.

Sve u svemu - Srbija mora da aktivno lobira za trasu kroz RS. Pored političkih, mislim da su i ekonomski argumenti na toj strani. Plus - realno kraće je nego ponuđena alterinativa preko Goražda.
 
Mitrović je naveo da je krak koji ide prema Vardištu u ovom trenutku izuzetno bitan za Pale i Olimpijski centar Jahorina

Niko ne gradi autoput zbog ski centra.
 
Pa realno to i nije auto put za ski centar, ali je auto put koji će proći jako blizu, pa je samim tim od značaja i za ski centar. S obzirom na to da je veliki broj posetilaca Jahorine baš iz Srbije, taj put naravno igra veliku ulogu da se velikom broju potencijalnih gostiju olakša pristup destinaciji na koju ionako idu, samo mnogo lošijim (i nesigurnijim) putevima.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1Ki-UjYpMpk[/youtube]

Keson u reci Savi kod Sremske Rače. Kada vidim ovu vodu da curi na ivicama, nisam ni siguran odakle naježim se, i ako pretpostavljam da je sigurno.
Može li mi neko reći kako tačno funkcionište izgradnja stuba ovog za most? Oni su ogradili prvo ovo, ispumpali vodu i onda izbušili rupe u koje su zabili šipove? I šta sada? Hoće li u ovu rupu samo stprati armaturu i beton ili procedoura ide nekako drugačije? A bogami koliko mogu odokativno da procenim tu je Sava duboka 5-6 metara najmanje.
 
Не изгледа пријатно, како раде незнам!
 
Da Dule, meni deluje da u principu rade baš tako kao što si napisao. Sada će pune rupu betonom dok stub ne dostigne željenu visinu iznad reke za šta im kod ovog stuba treba još par meseci, a onda spajanje raspona stubova vodoravno betonom za šta isto treba par meseci-pola godine i posle još završni radovi, hidroizolacija, asfalt, ograde i ostalo još 2-3 meseca. Mislim ako se radi, ako se ne radi može i beskonačno dugo.
 
Јутрос у Крчагову, наглашавам јер и даље заобилази Ужице, председник рече да ће до средине следеће године завршити пут до Пожеге, а да одмах креће ка Ужицу. Сјенички правац не помену. А Паковраће до краја године
За обилазницу рече да ће да је праве у пуном аутопутском профилу.
Кога не мрзи, нека гледа и нека се забавља коментарима.
https://www.facebook.com/uziceoglasnata ... 646940233/
 
Просто је невероватно шта све наприча, а ево на Тари страшан пожар!
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2vx0tlo4FIU[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=n7lwf2RWx6g[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R_kfdpC8YZ8[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xit-nK9aYkY[/youtube]
 
Vrh