Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

To onaj tunel sto posle Konjica zaobilazi Jablanicu, tj kanjon Neretve, I izlazi na Hercegovacku ravnicu pre Mostara. Da, odavno se prica o njemu I da ce biti predugacak. Ne znam dal bi time bio I najduzi tunel na Balkanu, Karavanke izmedju Slo I Aus su koji km krace. Zapravo ovo je najtezi deo celog Vc, I kad bi se zaista izgradio, najveci deo Vc bi bio rešen.
Moji su inali zemlju nedaleko odatle, gore na Risovcu iza Čvrsnice, ja nemam nista, ali neki od familije I dalje su gore iza Jablanice. I upravo ovih dana izgleda da se zavrsava asfaltiranje iznad Jablanice na ulaz na Risovacki plato, tj Sovicka vrata. Gore na Risovcu je zadnjih 10tak godina izgradjeno dosta turistickih objekata I vikendica, kraj je zaista prelep, ali dosta zaturen pa je retko ko odavde bio tamo.
 
Nastavak od Tarcina ka Konjicu, sa tunelom kroz Ivan sedlo. Ako se napravi deo od Pozege do Sarajeva, onda ce kad tad ova dva autoputa spojiti,moguce bas negde izmedju Tarcina I Sarajeva.
https://youtu.be/e4W-MUVUh6s
Komšije grade novi tunel: Ulažu 57 miliona evra u "Ivana" VIDEO
Sarajevo -- U sedištu Javnog preduzeća "Autoceste FBiH" u Mostaru će biti potpisan ugovor o izgradnji tunela "Ivan" na deonici autoputa Tarčin – Konjic.
https://www.b92.net/biz/vesti/region.ph ... id=1609358
 
Turski kamp u Kuzminu i radovi na bušenju šipova za most. Radova ima samo sa Kuzminske strane, na drugoj obali nije ni raskrčeno.
d196387e2ecaa597d569dbd1b38dacf7.jpg
ae036fe794ae0007474093df179065c5.jpg
5d90609548f47b020939e910ac7e1a41.jpg
3987e03b1611fcec05074291b8b18961.jpg
a05db0ca28af767327335a94824aafc4.jpg


Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Kakva je sad procedura, sigurno ce da se prilongira dosta. Može li neko da pojasni šta sad sledi
 
@blagic
Mozda ne racunaju dio autoputa koji ce da ide kroz Brcko distrikt?
 
Ne znam sta je autor mislio ali znam da je napisao nebulozu. Da je samo bacio pogled na mapu video bi da ima vise od 31km.

Inace mislim da ce to jako kilavo da ide. Meni je najizvesnije da ce se prvo izgraditi deonica od Race do Bijeljine pa cak eventualno do granice Brcko distrikta. Sto se tice dela kroz Brcko distrikt to ce tek biti peripetija. Em para nema em tamo svako vuce na svoju stranu. Za deo od Doboja do Vukosavlja sto je deo koridora 5C relativno lako se mogu dobiti pare jer ce to finansirati EU. Onda nastaviti od Vukosavlja do Obudovca, taj deo mi se ne cini preterano tezak za izgradnju. Pa kad se sve to izgradi onda mozda i Brcko distrikt nadje pare i dogovor za njihov deo.
 
Obilaznica oko Brckog je sad zavrsena kakva je njena uloga u buducem autoputu.
Dali predstavlja jedan smer autoputa ili se sve nanovo radi i trasa autoputa nema veze sa obilaznicom?
 
I mene je to zainteresovalo pa sam pogledao na mapi. Izgleda kao da bi moglo da bude deo autoputa. Postoji par raskrsnica i kruznih tokova koji bi mogli da se pretvore u petlje. Postoji i nekoliko nadvoznjaka ali ne znam da li bi ispod njih mogla da se izgradi jos jedna traka.
 
To jos niko ziv ne zna, i tu ce kljucnu ulogu da igra politika. RS-u pripada koridor od 5 km, veoma uzak prolaz. Mislim da je sadasnja obilaznica na tih nekih 5 km od centra grada. Ako RS bude finansirala, sigurno ce traziti da autoput ide kroz njen dio distrikta. Ako ce da finansiraju Turci u sklopu "kruznog autoputa Sa-Bg-Sa", onda treba ocekivati da autoput ide nesto dublje, kroz dio distrikta koji pripada FBiH. U svakom slucaju, ne racunajte na ovom potezu ni na kakvu logiku, sve ce da bude stvar politickog interesa onih koji budu tada na vlasti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679730#p679730:ibq9d4bp je napisao(la):
brada » 13 Nov 2019 02:44 pm[/url]":ibq9d4bp] . . Ako ce da finansiraju Turci u sklopu "kruznog autoputa Sa-Bg-Sa", . .
Takav tzv. "kružni autoput" postoji samo kao politička budalaština, a
u realnosti postoji samo trasa BL - BG preko mosta kod Rače, pa Turci
sigurno neće "finansirati", tj. dati kredit za AP koji je u Republici Srpskoj.

Nego neka sada RS počne pregovore sa Kinezima o izgradnji i kreditu.
 
RS je imala tih 5km, ali sa osnivanjem Brcko distrikta situacija je postala malo komplikovana. Sada je to kondominijum tj formalno je pod zajednickom upravom RS i Federacije na celoj teritoriji ali sa vlastitim institucijama.
Takođe mislim da je obilaznica i na federalnom delu, jer je tokom rata linija bila uz sam grad a obilaznica je otišla znatno južnije.
 
Znači mogao bi autoput da bude i neki vid granice!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679782#p679782:2ltsetu5 je napisao(la):
Darko78 » Sre Nov 13, 2019 5:32 pm[/url]":2ltsetu5]Znači mogao bi autoput da bude i neki vid granice!
Žicu svakako ima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679745#p679745:124mk6m4 je napisao(la):
dragan » Sre Nov 13, 2019 4:13 pm[/url]":124mk6m4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679730#p679730:124mk6m4 je napisao(la):
brada » 13 Nov 2019 02:44 pm[/url]":124mk6m4] . . Ako ce da finansiraju Turci u sklopu "kruznog autoputa Sa-Bg-Sa", . .
Takav tzv. "kružni autoput" postoji samo kao politička budalaština, a
u realnosti postoji samo trasa BL - BG preko mosta kod Rače, pa Turci
sigurno neće "finansirati", tj. dati kredit za AP koji je u Republici Srpskoj.

Nego neka sada RS počne pregovore sa Kinezima o izgradnji i kreditu.

Ako idemo s pretpostavkom da Turska želi da poveže muslimanski živalj na tom delu Balkana sa Turskom, onda i te kako ima logike da finansira i deo od Požege, preko Kotromana, Rogatice pa do Sarajeva. Prvo, Miloš i Milo Veliki sa kog se nastavlja taj krak auto-puta ka Sarajevu idu kroz tzv. "Sandžak" i blizu Novog Pazara, koji je važan većinom muslimanski grad. Drugo, to predstavlja bližu Vezu Konstantinopolja i Sarajeva. I treće, time se bolje povezuju i Novi Pazar i Sarajevo - glavni muslimanski gradovi u Srbiji i u Bosni.

S druge strane to i nama znači, jer povezuje bolje Srbiju i taj deo Bosne i Hercegovine gde živi veliki broj Srba (da ne kažem - Srba pravoslavaca).

Tako da mislim da Turska ima interes da finansira i taj dfeo auto-puta. E sad, da li i koliko taj interes može nama da naškodi u budućnosti, to je veliko pitanje...
 
Prvo, moj citirani post se odnosio na trasu 'Banja Luka - Beograd'.

Drugo, turci ništa neće da "finansiraju", već bi Srbija uzela kredit.

Treće, Srbija plaća/finansira deonicu sa mostom 'Kuzmin - Rača'.
 
Izvini druže, pogrešno sam razumeo na šta si mislio kod kružnog AP-a.

Što se tiče termina "finansiranje" to je u kolokvijalnom rečniku postao sinonim za kreditiranje. Nisam koristio u svom postu bilo kakvu aluziju na "doniranje", tako da nema potrebe za pametovanjem. Naravno da neće Turci ništa donirati bilo kome.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679999#p679999:1qjnoy6h je napisao(la):
ivchonny » 14 Nov 2019 11:11 am[/url]":1qjnoy6h] Nisam koristio u svom postu bilo kakvu aluziju na "doniranje", . .
Verujem da nisi, ali sam morao da naglasim tu razliku, jer se i u medijima
često piše da Turci plaćaju ili finansiraju autoput, a zaborave da mi moramo
da vraćamo kredit koji smo od njih uzeli, slično kao kod kineskih aražmana.
 
Мени је банка финасирала стан и ауто, али ми их није поклонила, већ ће лепо да заради од моје отплате.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679689#p679689:2lcwpj1x je napisao(la):
blagic » Sre Nov 13, 2019 1:57 pm[/url]":2lcwpj1x]
Trasa autoputa Vukosavlje-Brčko-Bijeljina-granica s Republikom Srbijom bi iznosila ukupno 31 kilometar
:?: :?: :?:

Sama deonica Vukosavlje-Brcko je 32km po ovom tekstu.
Odlukom o pristupanju izradi je određeno da taj autoput sa gasovodom čine dvije različite, odvojene dionice: dionica Vukosavlje–Brčko dužine 32 km i dionica Brčko–Rača dužine 38,50 km.

http://www.prijedordanas.com/?p=136919
 
Vrh