To je istoZar Rača kuzmin nije dio ap bg Bl tj banjaluka doboj brcko bjelijina beograd a ne ovog maštanja za sa
To je istoZar Rača kuzmin nije dio ap bg Bl tj banjaluka doboj brcko bjelijina beograd a ne ovog maštanja za sa
Vesić: Sarajevo vrlo aktivno radi na svom dijelu autoputa prema Beogradu
On je istakao da će Srbija do kraja godine završiti projektovanje autoputa Požega - Kotroman, što je dionica prema Višegradu.
Naravno da je njima Tuzla značajna, samo što nije sada prioritet krak od Tuzle ka Brčkom, već bolje spajanje sa Sandžakom (uz to i pravcem za Tursku), ujedno i zapadnom Srbijom jer će autoput ići prema Požegi ali s obzirom da ni Beograd ni Sarajevo nemaju novca za izgradnju tog kraka, moraju da traže od Erdogana.Privredna saradnja Turske i BiH nije uopšte velika (Srbija im je daleko veći i značajniji partner).
Prvenstveni značaj tog pravca za Sarajevo je povezivanje sa Sandzakom. Oni žele da budu centar za sve muslimane sa Balkana (npr dobar deo Goranaca se danas izjasnjava kao Bošnjaci)
Sa druge strane Tuzla im je značajna na unutrašnjem planu posto je to najmnogoljudniji kanton i centar industrije.
Ne znam koja od tema se sad najviše čita pa ću i ovde staviti...
Sada kad smo dobili EXPO 2027 trebalo bi to iskoristiti za brzu izgradnju kraka do Mačkata (Zlatibor). Vučić je rekao da Beogradu sada treba novih 130 hotela za Expo, s obzirom da trenutno ima svega oko 10.000 ležajeva. Međutim problem je jer su trenutno krediti za gradnju hotela izuzetno skupi kao i to što bi posle Expa ostali prazni odnosno sa malim procentom popunjenosti, odnosno neisplativi.
Nameće se Zlatibor sa 50.000 ležajeva i još neki centri van Beograda. Ako bi se izgradio krak do Mačkata za Expo onda bi gosti mogli da spavaju na Zlatiboru i šatl prevozom autoputem da budu za 90 min do Beograda. Takođe i Ponikve bi moglo da organizuje air šatl prevoz za 20 min do Beograda (brzi put 15-20min sa Zlatibora do aerodroma Ponikve je pri kraju)
130 hotela bi koštalo od 1,5 do 2,5 milijarde evra, što je dosta skuplje od celog autoputa Požega - Kotroman!
Trebalo bi da ova ideja nekako dođe do Vučića, Vesića i Malija...
Нема од тога ништа, паре ће дати на стадион и ЕХПО комплекс, а мањак хотела ће надокнадити по моделу Белвил, направиће стамбене зграде за смештај гостију које ће после да продају.
Након ЕХПО неће бити пара за остале пројекте па ће ови аутопутеви широм Србије да успоре са изградњом.
Da, posebno ovi fiktivni kao npr BG - ZR, Vozd Karadjordje, Sombor - Kikinda, Pozega - Boljare, Bubanj potok - Pancevo, Pancevo - Vrsac....Autoputevi širom Srbije bi do tad trebalo da budu gotovi
Kako god mi ovaj put zvali to su sve politički eufemizmi da bi lakše prošlo u nekim društvenim krugovima.
Ništa od toga ne može promeniti suštinu ovog putnog koridora gledajući iz državnog nteresa Srbije i Republike Srpske (politički korektniji ugao gledanja), odnosno kao interesa srpskog naroda (politički nešto manje korektno gledište).
Ovde mi govorimo o autoputu (putnom koridoru) Beograd - Prijedor i da se ja pitam tako bih nazvao i ovu temu.
Po deonicama: Beograd - Bijeljina - Brčko - Modriča - Doboj - Banjaluka - Prijedor
Između Banjaluke i Prijedora je valjda započela izgradnja autoputa, a to je prirodan produžetak koridora dalje od Banjaluke.
Jedino još treba pamet u glavu, pa sa putnim graditi i železnički koridor. Nedostaje između Modriče i Bijeljine paralelni železnički kolosek. Od Bijeljine do Srbije postoji sačuvana trasa i železnički most preko Save. Potrebne su korekcije trase na prostoru Srema do veze sa prugom Stara Pazva - Šid, eventualno i prugom Šabac - Loznica. Kroz sam grad Brčko postoji i trasa i Železnička pruga.