Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

Та сад нема ништа од аутопута Београд-Сарајево. У Босни не могу да се сложе око трасе аутопута кроз БиХ, сваки ентитет вуче на своју страну, тако да сигурно, како неки кажу, за неких још пет година неће бити никаквог договора.

Propao "projekat mira": Auto-put Beograd - Sarajevo u slepoj ulici
Sputnjik | 11. 08. 2017 - 22:28h
Auto-put Beograd - Sarajevo, koji je pre samo pola godine slovio za "mirovni projekat koji je mnogo više od auto-puta", danas je, ispostavilo se, postao još jedna od jabuka razdora u Bosni i Hercegovini. Neslaganje dva entiteta o pitanju trase puta ukazuje na to da od projekta, makar u dogledno vreme, nema ništa.

http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/prop ... ci/l8c1me8
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=484296#p484296:1814fn88 je napisao(la):
varos kapija » Чет Окт 12, 2017 7:59 am[/url]":1814fn88]
Da li ćemo dobiti dva auto-puta?

Predsjednik Republike Turske Redžep Tajip Erdogan poručio je u Novom Pazaru da postoji neopravdana zabrinutost: "Jedan krak autoputa ide za Sandžak, a drugi preko Tuzle za Sarajevo".
http://www.rtvbn.com/3881800/da-li-cemo ... -autoputa-

У суштини можемо имати 3-4 ауто пута (брза пута) ка Босни (РС) :D Од Пожеге преко Ужица ка Сарајеву (наставак Моравског коридора и крак коридора 11), од Зворника ка Тузли (наставак на брзи пут/ауто пут НС-Рума-Шабац-Лозница-Зворник), затим наставак РС ауто пута Нови Град-Приједор-БЛ-Добој-Бијељина преко Мачве где би најрационалније било опет да се надовеже на НС-РУ-ША-ЛО пут, и као опција спајање РС ауто пута преко Раче са коридором 10 у Срему. Источној РС која је неразвијенији део РС би оваква боља повезивања са Србијом допринела економском опоравку и развоју, као и целокупној БиХ.
 
Izgradnja brzog puta Sarajevo-Vardište koštaće najviše 1,2 mlrd EUR

https://ba.ekapija.com/news/1929763/izg ... 2-mlrd-eur

“Varijante koje su rađene za računsku brzinu od 80 kilometara na sat su jeftinije u odnosu na varijante za 100 kilometara na sat, iako su većih dužina, ali su objekti znatno kraći. Preporuka je da se drži puni profil brze ceste, ali primjene ograničenja za brzinu od 80 kilometara na sat”, navode eksperti u studiji.


brza_cesta_cijene_tekst.jpg

https://trebevic.net/republika-srpska/k ... -vardiste/
 
Malo sam pod utiskom u poslednje vreme o ovom autoputu... Ja koliko shvatam Srbija uzima kredit za ovaj put i onda je na nama da odlucimo kuda ce on ici i cemu onda polemike u BiH...nama je nacionalni interes povezivanje sa RS a to je preko Zlatibora ka (Istocnom)Sarajevu makar i 2+2 ogranicenje 100km/h iz razloga daljeg razvoja Zlatibora, Tare, Drvengrada, Drine itd...u Rs Visgrada, Jahorine, a i u buducnosti put ka Sarajevu povezace koridor 10 i 11 preko moravskog koridora... Takodje je i interes povezati i Bijeljinu sa ap ali Bijeljina je 30 km od ap Beograd-Zagreb i sve je ravno sto se moze finansirati iz budzeta RS i Budzeta Sr...Po mom misljenju problem BiH je to sto njihov Vc ide suvise zapadno i obilazi Tuzlu.
 
Ne zaboravite ovo je najbliza veza Srbije sa morem preko Trebinja do Herceg Novog .Sto kazu dva najuznija srpska grada.
 
Koliko je ovo bolno slušati i gledati.
Meni najviše odgovara veza za Višegrad, ali je ona van svakog razuma.

Po nekoj mojoj logici, Srbija treba da uradi krak Kuzmin-Sremska Rača ( sa sve normalnim graničnim prelazom i kamionskim terminalom ) i da uradi auto-put Ruma-Šabac-Loznica-Zvornik. A neka preko Drine odlučuju hoće li ići na Vlasenicu i Romaniju ili ka Tuzli.

Koliko je ovaj muftija smešan i providan..."potencijalni milioni turista iz Turske"..."treba uraditi Sarajevo-Goražde pa pravo ka Srbiji gde izađe". Smehotres!
 
Srbija mora na prelaze sa Republikom Srpskom (Bjeljina ,Zvornik i Visegrad) da dovede auto put ili brzi put .Da uradi sve sto je do nje ,i pomoci koliko je moguce Repubici Srpskoj .Ipak sa druge strane Drine zivi milion Srba.A i obecano je Zlatiborskom okrugu dovesti auto put a posto svaki auto put ide do granice susedne zemlje tako ce i ova deonica da se radi ma sta pricali iz Sarajeva.
 
Ovde ne postoji nikakva dilema, reč je o običnom prepucavanju zarad skupljanje političkih poena. Ova dva puta se pružaju u totalno drugačijim pravcima. Od Požege preko Kotromana dalje do Sarajeva pravac je istok-zapad, dok je varijanta preko Bijeljine odnosno Tuzle u pravcu sever-jug. Prvi pravac bi trebao da spoji Sarajevo sa Istanbulom a drugi preko Beograda ili Osijeka sa Evropom. Jedan pravac apsolutno ne isključije drugi. Tako da je ovo zapravo lažna dilema.

Nevezano za njihova politička previranja mislim da bi građani Zlatiborskog okruga trebali da se pobune ako auto put posle Požege ne bi bio produžen makar do Zlatibora, odnosno Mačkata. S obzirom da je usvojena varijanta preko Ivanjice i Sjenice, Zlatiborski okrug kao dosda privredno aktivan kraj je ostao mnogo na gubitku. Tako da smatram da bi to bilo neko kompromisno rešenje. U suprotnom bi jugozapadna Srbija (prevenstno opštine Prijepolje, Priboj, Nova Varoš, pa i sam Zlatibor) ostali slepo crevo Srbije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468753#p468753:3il6a4sb je napisao(la):
laki72 » 01 Aug 2017 07:06 pm[/url]":3il6a4sb]Ih @Galeks , pa `svrnbi` ih sve sto ima veze sa Srbijom i srpstvom.
Sta ocekujes od sina autora ZETRA (zelena transverzala) ?

Тек сам данас ово прочитао и једноставно морам још једном да појасним.

ЗЕТРА јесте скраћено од зелена трансверзала, за разлику од турско-аустроугарског доба када је дељено по махалама, претежно верски, модерни урбанисти су поделили Сарајево на две лонгитудинале и неколико трансверзала од чега је једна зелена у којој је стадион Кошево, дворана Зетра и парк, очигледно мислећи да је свима јасно да зелено асоцира на природу, спорт и рекреацију.

Некако и схватам то колико се одмаћио тај појам Зетре, али и даље ми је мистерија одакле долази зелена боја, мислим носили су црвене фесове, па црне беретке французице са пипком на врху, ни у ношњи ни у турској застави нема ничег зеленог. Ако ико зна порекло означавања зеленим, молим нек напише...
 
Nurko, jel se sprdas, ili si ozbiljan?
Iskreno pitam, ne mogu da provalim?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Заправо сам озбиљан, и ниси први који користи тај штос са Зетром који је потпуно ишчашен. Зетра је зелена трансверзала у Сарајеву, спорт, рекреација, паркови, гробница Видовданских јунака, тј. ту је сахрањен Гаврило Принцип и другови, један од највећих споменика Младој Босни.

Мислим то се употребљавало као аргумент да су комунисти ове потајно подржавали, ето видиш у сред Сарајева направили ЗЕТРУ... веруј нигде везе са везом.


А што се тиче аутопута он је природно је одавно трасиран долином реке Босне па прати реку Саву и стигнеш угодном вожњом за нешто више од три сата. И нема се средстава да се и то заврши у следећих десет година. Све друго је само покушај да се некако лепше увије неопходно решавање повезивања забачених делова и једне и друге земље.
 
"Gavrilo Princip i drugovi..."
Vazi...

Nego, de samo mi objasni za sta je robijao 'babo' sadasnjeg ''samo da vas prekinem''

Ne, rekao bih da ili svesno manipulises mladjim generacijama, ili ne znas PRAVO znacenje 'zelene transverzale'.

Sto se tice planiranog puta, samo drzavljani BiH kao i njihova privreda mogu da imaju stetu od odustajanja od gradnje na pravcu istok-zapad.

(Dolinom Bosne i Save, pa stignes gde?
U Bg? A ako ti je odrediste Sofija? Solun, Atina? Istanbul, Ankara, Damask?
Pristina, Tirana?
Pajes, valjda je logicno da se prvo malo idena sever do Save, pa posavinom do Bg, da i se krenulo na jug.
A inace, uz reku Bosnu ide koridor Vc, koji veze nema sa ovom pricom...)

Mi smo hvala Bogu definisali takav pravac dolinom Djetinje i Zapadne morave - Moravski koridor.

PS.
2 sata ces putovati Samac-Beograd, pa nesto cisto sumnjam da se od Samca do Sarajeva moze stici za 1 sat, no kao sto rekoh sumnjam, ne tvrdim.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500617#p500617:1ig13ec1 je napisao(la):
Vocar » 13 Dec 2017 10:19 pm[/url]":1ig13ec1]
Po nekoj mojoj logici, Srbija treba da uradi krak Kuzmin-Sremska Rača ( sa graničnim
prelazom i kamionskim terminalom ) i da uradi auto-put Ruma-Šabac-Loznica-Zvornik.
A neka preko Drine odlučuju hoće li ići na Vlasenicu i Romaniju ili ka Tuzli.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500801#p500801:1ig13ec1 je napisao(la):
Darko78 » 14 Dec 2017 02:31 pm[/url]":1ig13ec1]Srbija mora na prelaze sa Republikom Srpskom (Bjeljina ,Zvornik i Visegrad) da dovede auto put ili brzi put .
Srbija će izgraditi deonicu Rača - Kuzmin uporedo sa gradnjom planiranog Brzog puta Bjeljina - Rača.
Već je odavno u planu i Brzi put NS-Ruma-Šabac-Loznica-Zvornik, a počinju radovi na Novi Sad - Ruma.
Treba pomenuti i malo skrajnuti pravac Sremska Mitrovica - Bogatić - Batrovci - Bjeljina.

Pravac Požega - Užice - Višegrad treba graditi prema potrebama sa obe strane Drine.
 
Нама је од стратешког значаја што боље повезивање са РС и БиХ. Сва три правца ка БиХ треба да буду на листи приоритета пре пута ка Приштини и Албанији. Такође упоредно са друмским повезивањем мора се нешто урадити и на плану железничког повезивања што би подразумевало електрификацију и ремонт пруга Рума-Зворник и Шид-Бијељина.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501134#p501134:2t4w3ycg je napisao(la):
laki72 » 15 Dec 2017 11:40 pm[/url]":2t4w3ycg]"Gavrilo Princip i drugovi..."
Vazi...

Nego, de samo mi objasni za sta je robijao 'babo' sadasnjeg ''samo da vas prekinem''

Ne, rekao bih da ili svesno manipulises mladjim generacijama, ili ne znas PRAVO znacenje 'zelene transverzale'.

Sto se tice planiranog puta, samo drzavljani BiH kao i njihova privreda mogu da imaju stetu od odustajanja od gradnje na pravcu istok-zapad.

(Dolinom Bosne i Save, pa stignes gde?
U Bg? A ako ti je odrediste Sofija? Solun, Atina? Istanbul, Ankara, Damask?
Pristina, Tirana?
Pajes, valjda je logicno da se prvo malo idena sever do Save, pa posavinom do Bg, da i se krenulo na jug.
A inace, uz reku Bosnu ide koridor Vc, koji veze nema sa ovom pricom...)

Mi smo hvala Bogu definisali takav pravac dolinom Djetinje i Zapadne morave - Moravski koridor.

PS.
2 sata ces putovati Samac-Beograd, pa nesto cisto sumnjam da se od Samca do Sarajeva moze stici za 1 sat, no kao sto rekoh sumnjam, ne tvrdim.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk


Користио си скраћеницу ЗЕТРА па сам морао да појасним шта значи и да није повезана са тим што си написао, немој се љутиш.

Аљо, Омер и другари су написали Исламску декларацију, једно модерно филозофско дело о вери, народу и нацији, својеврсни Мајн Кампф ислама. Дало би се повезати са данашњим агресивним исламом и чини се да су га детаљно проучавали по свету. Нама је занимљива и стратегија умиљавања док не остваре већину на неком подручју а онда да почну потчињавати, истребљавати и угњетавати мањину.


Када говоримо о путевима, вода тече најлакшим путем, пратиш реке и стигнеш, из Сарајева то је наједноставнији пут до Загреба и до Београда. Пропустио си Скопље у набрајању, али пропустио си и истину да многи мањи градови природно гравитирају Сарајеву, попут Ужица и Прибоја (рецимо ФАП и ФАМОС су скоро технолошки јединствена целина) и да свакако их треба боље повезати.
Исто тако од неке најезде Турака пут Сарајева нема неке наде, њих занима европа а не наша сиротиња, треба договорити са хрватима да се повећа, убрза, стабилизује прелаз на Батровцима и проблем је решен.
 
Nisam ja govorio o vaznosti pravca od Sarajeva preko Uzica ka pomoravlju kao pravcu najezde turaka (u bilo kom kontekstu ;) ) vec o pravcu privrednih delatnosti.
Pa je put od Sarajeva do skoplja ili Pristine gotovo duplo duzi nego 'logicnom trasom ka jugoistoku', no ajd, sta je tu je.
A verujem da puno privrednika iz BiH ima poslovanje kako sa jugoistokom evrope, tako i sa turskom i bliskim istokom.

U TOM smislu, vlada u Sarajevu je ovime sebi "pucala u koleno" jer je potpomogla bolje povezivanje BL, sto joj svakako nije bio cilj (no da se razumemo i u meni je proradio 'mali nacionalista' koji je rekao, "e bas neka" :D ).

O Batrovcima i koriscenju tog putnog pravca A1(HR) imam identicno misljenje zasnovano na zdravom razumu, ali je onda potpuno suluda prica o "vezi SA - BG preko Tuzle, jer koridor Vc ce ici maltene paralelno sa tom planiranom trasom.

Mozda se nekome cini drugacije, ali po meni BiH je i ovoga puta (na zalost) dokazala da je jedna totalno nefunkcionalna drzava.
Samo sto podele ovaj put nisu po etnickom i po granicama entiteta.
No efekat je isti.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Мени овај последњи предлог - Сарајево-Пазар-Приштина најмање реалан.
 
To su stara maštanja iz doba Austrougarske. Pre Balkanskih ratova su planirali da izgrade prugu Sarajevo-Pazar-Priština i da izbiju u Solun. Pobede Srbije i Crne Gore 1912. osujetile su ovu ideju..
 
Samo što se mnogi ne mire sa činjenicama .,i crtaju nevidjene gluposti.
 
Haha, pa bar im se mora priznati istrajnost u težnjama da se zaobidje Srbija-i sa istoka, a i sa zapada. Samo će teško u neko dogledno vreme biti završen koridor 4 u punom profilu kroz Rumuniju i Bugarsku, a o ovoj varijanti preko Bosne ne treba ni pričati. Ali jedan koridor neće nikad uspeti da skrenu-Dunav :D
 
Руководили су се они свакавим интересима, али пре свега економским. Калајева титула је министар финансија и кад су вратили улагања у окупацију БиХ онда су је анектирали.

Што се пруга тиче следили су реке и од Сарајева Миљацком до Пала, Прачом до Дрине и онда Лимом до Рудог и други крак Рзваом према Ужицу. Пре Балканских ратова направили су оба крака, а Краљевина је завршила крак до Ужица али и крак до Прибоја. И обе пруге су биле рентабилне и одлично су развијале читаву регију. Нажалост пруге Сарајево-Прибој и Сарајево-Вишеград-Ужице су биле сувише ниско па су због изградње хидроелектрана и акумулација морале бити потпопљене.
 
Vrh