@miki00
Crna Gora ima 680,000 ljudi, ali četvrt miliona gore dole - ko to broji? Ovaj autoput povezuje Srbiju sa susednim zemljama, povezuje luku koja nam je 260km bliže od Solunske, omogućuje meni da se spustim do mora za 3 i po sata. Inače, okeanski brodovi i kontejneri ne mogu ući u Beogradsku luku, a jedino osobi koja nikad nije videla račun za prevoz ili nešto prevozila morem može da bude nejasno zašto je to važno.
Poenta je da je Crna Gora veće tržište od Niša ili Novog Sada, ali autoput do tih mesta niko ne poriče...
I poenta je da ovo nije autoput od nas do njih, već povezuje jedan veoma zagušen pravac u Srbiji, omogućava jednom velikom regionu (Zapadna Srbija) da se poveže sa Beogradom, kao i morem vrlo brzo i jednostavno. Ekonomski, nama taj autoput treba više nego njima... uostalom, evo ti primer.
Da kupiš pirinač sad, on se brodom doveze do Rijeke, onda odveze u Budimpeštu, pa se kamionima prebaci u Beograd, gde ga ja kupujem. Nemam nameru da plaćam taj prevoz Hrvatima i Mađarima, pa još i našim tajkunima. Ovako, u pitanju je jedna zemlja sa kojom imamo slobodno trgovinski režim, kratak tranzit i jeftiniji proizvodi. Trebamo jedni drugima kao leba ako hoćemo da se razvijamo. Ko neće da se razvija i da ide napred, ne mora da ide tim autoputem...
320km ima do Bara vazdušnom linijom. Zamislite se dobro da li ima smisla da u 21. veku taj put traje 10 sati. U Zapadnoj Evropi se te daljine prelaze za sat i po vremena.
EDIT: I da, bilo bi kao praviti lift na prvi sprat slažem se. Samo što taj komšija sa prvog sprata ima aerodrom na krovu.