Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Ako neko zeli da vidi stavljeno je na open strret map verzija auto puta... Obicno ovo znaci da je negde nesto zapoceti i da postoji neki plan i program...
Screenshot_2023-12-17-09-38-33-663_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2023-12-17-09-38-24-240_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2023-12-17-09-38-16-126_com.android.chrome.jpg
 
Steta sto nisu krenuli iz Zrenjanina, kako je obecano. No, sta je tu je, evo tacno u metar gde su zaorali pocetak radova:


Pogledajte prilog 183592

Zanimljivo da parcela pod brojem 354 sa koje su "počeli" radovi pripada Al Dahri. Dakle, nije urađena eksproprijacija na ovom delu a Al Dahra im je dala deo zemljišta na parceli da postave mašine i da se slikaju pred izbore.

Postoji napomena da je 25.12.2023. podnet zahtev pod brojem 952-06-015-144/2023 koji glasi:

"ЗАБЕЛЕЖБА ПРИЈЕМА ЗАХТЕВА БРОЈ: 952-06-015-144/2023 РЕАЛИЗАЦИЈА ПРОЈЕКАТА ЛИНИЈСКИХ ИНФРАСТРУКТУРНИХ ОБЈЕКАТА ОД ЗНАЧАЈА ЗА РС СА ИЗВЕШТАЈЕМ"

Ovo bi možda moglo da znači da će uskoro krenuti eksproprijacija.


1704361298787.png
 
Zanimljive podatke smo culi veceras od AV na dogadjaju Srbija 2027.

Kaze Vucic da su veliki problemi na autoputu BG - ZR - NS. Nije rekao kakvi, ali kaze da ce deonica od 24km do Kovacice biti zavrsena 2026. godine.

Dakle, rok po ugovoru za celu trasu od 105km je 5 godina a za 2 god zavrsavaju samo 24km. Ovim tempom trebace nam 9 godina da se zavrsi sve. Porazavajuce. Ali kao da se utesimo, bar se gradi,


1705776945753.png
 
Do sada je svugde pisalo Beograd Kovacica oko 32 km ako se secam sada ima samo 26km? To mi tek sada upade u oci...
 
I meni ovako iskustveno nema smisla da ima samo 24km do Kovacice iz Bg-a.
 
Tamo gde je trebalo biti iskljucenje tj gde je jos uvek planirano za Kovacicu, moze jedino 24 km ravnom linijom da se stigne
Screenshot_2024-02-02-14-12-21-765_com.google.earth.jpg
 
Vest je sveze okacena na sajtu Zrenjanina, ali ne znam koliko je zasta sveza.

Meni je zanimljiva okacena mapa. Zrenjanin se nalazi zapadnije od spoja tangente i novog AP, a AP ide na istok. Prakticno mu se ne priblizava, verovatno zbog spoja sa putem za Rumuniju i vezom ka Nisu. Verujem da od Pancevackog mosta ili Pupina preko AP uopste nece biti blize do Zrenjanina, nego starim putem, Slicno kao kod dela AP ZR-NS, Jedino sto se nece ici kroz naselja (ka NS se i ne ide kroz naselja),

Autoput%20BG%20ZR%20Final%20trasa_1-b.jpg
 
Ova trasa je definisana u prostornom planu još 2021. godine i tu ništa nije menjano. Nalepio sam sliku trase na sveži satelitski snimak. Tu gde si ti stavio crveni kružić su trenutno parkirani bageri i kamioni. Jedino što je novo jeste ovo jezerce nastalo vađenjem peska. Eksproprijacija nije završena u ovom delu, tj nigde, pa i ne mogu ništa da rade.

A trasa jeste glupa. Znam da mnogi kažu bolje išta nego ništa. Ovo će imati pun smisao kad se sektor D kruga oko BG završi za 20+ godina. Da bi se došlo do E75 odavde mora se ući u gužvu kroz Zemun ili na Pančevo pa jednog dana preko fiktivnog mosta kod Vinče. Očigledno ni mosta preko Ade Huje nema ništa.


1709551398771.png



Cela trasa:

1709551501671.png
 
Pa ja se nadam da ce nesto da isprave kada je najavljeno da je umesto 32 km do Kovacice safa 24...
I to stoji krupnim i crvenim brojevima iza samog Predsednika...
Nema ni jedan zvanican dokument koji prikazuje promenu trase. Čak su i Kinezi iz firme koja radi autoput pre par nedelja gradonačelniku Zrenjanina na sto stavili mapu trase iz 2021. godine.
 
Još jednom da ponovim: teška budalaština od pravca! Put je trebalo usmeriti ka Smederevu, sa malim krakom ka Beogradu kod Pančeva. Tako bismo dobili alternativu najopterećenijim deonicama A1. Ovako dobijamo alternativu "zrenjanincu". U prevodu: skoro ništa.
 
Još jednom da ponovim: teška budalaština od pravca! Put je trebalo usmeriti ka Smederevu, sa malim krakom ka Beogradu kod Pančeva. Tako bismo dobili alternativu najopterećenijim deonicama A1. Ovako dobijamo alternativu "zrenjanincu". U prevodu: skoro ništa.
Druze mozda tebi, kad naidje traktor ili kamion ispred tebe od iskljucenja (Borce) do Zr treba nekada i sat ipo vremena, sdruge strane od Zr ulazak u sam Beograd preko Pancevca putovao sam vise puta po 2 sata... Nije mi ni to normalno... Takodje vise puta u spicu sam od Zemuna (preko Pupina naravno) do Pionira putovao sat vremena... Ja ne znam dal vi svi imate predstavu kolko je Zrenjaninski put preopterecen i u narednim godinama koliko ce jos biti...
 
Претпостављам да се АП приближава Панчеву како би покупио део саобраћаја и ЗР - БГ и ЗР - ПА и транзита ка југу преко Смедерева и да би у будућности изместио део транзита са моста Земун - Борча.
Реалније је очекивати да ће сектор Ц бити завршен много пре сектора Д.
Много практичније и повољније је пре сектора Д урадити обилазницу око Панчева, спајање АП БГ - ЗР и петље планираног АП Београд - Вршац / сектор Ц било у профилу АП, 2+2, 1+1...
Што се тиче Панчева тиме се сав транзит измешта из града и северна индустријска зона добија много бољу везу.
Што се тиче Баната ко долази из Баната а иде на А2 не би више морао да иде на мост Михајла Пупина и СМТ већ обилазница Панчево - сектор Ц - сектор Б - А2, нешто више километара али се не иде кроз град тако да је временски краће и свакако повољније.
Код иде у БГ избегава Борчу.
Ко долази из Баната а иде на А1 према Нишу може да бира да ли око Панчева па преко Ковина на Смедерево, што је и најкраће или око Панчева па на сектор Ц и Бубањ Потока и Врчин.
Ко из Зрењанина иде у Инђију и Пазове најкраће му је као и до сада, ЗР - НС - А1.
За А3, Руму, Сремску Митровицу, Шид ЗР - НС па фрушкогорским коридором.
 
Poslednja izmena:
Ово је регионални правац који уоквирује шире подручје Београда и Новог Сада са северне стране, кроз Банат - тј. више него потребан и важан пут. Са јужне стране, имаћемо правац Београд - Рума - Нови Сад, по средини нажалост остаје Стари новосадски са атрактивнијом трасом од Новог (центар Београда - центар НС аутопутем 100 км).

Треба нам још и пруга Београд - НС кроз Банат, јер тај крај (знатно) заостаје за сремским потезом (Пазове, Инђија), мада му је географија повољна (али њу мора да прати инфраструктура).

Од Смедерева до Панчева није лош пут, а може се и проширити и побољшати по потреби.
 
У суштини ово што су планирали је доста добро и логично, само да буде завршено што пре.
Тренутним АП Мостарска петља - Футошка пијаца / Булевар ослобођења - 93 км.
Будућим фрушкогорским коридором Београд - Рума - Нови Сад 88 - 90 км.
Поред тога што се много боље повезују Бачка и Срем, Банат и Срем, Бачка, Банат и Мачва фрушкогорски коридор растерећује и А1 између БГ и НС а АП БГ - ЗР је много боља веза Баната и Београда а у будућности би требао и да буде веза са секторима Ц и Б који представљају везу са А1 и А2.
Потез Панчево - Смедерево ни тренутно није лош, пут од Панчева је врло добар, обилазница око Баваништа, пролази самим ободом Ковина, практично изван насеља. Једини чеп и проблем је Радинац.
 
Poslednja izmena:
Да, по гугл мапама тренутно је само 15 минута разлике ако се иде преко Руме, као и ако се код Пазове искључује на стари друм и избегава путарина. Траса аутопута БГ - НС је повољна само за транзит - што су знали и кад су га градили, па су планирали одвајање крака кроз Фрушку гору, до Моста слободе и Булевара ослобођења. Пошто од тога нема ништа, остаје железница као најдиректнија веза - што је у принципу и добро, али нажалост због изнад реченог Стари новосадски пут трпи велико оптерећење. Неопходна је обилазница око Инђије, за почетак.
 
Да, траса А1 је најпогоднија за транзит, најповољнија траса али релативно далеко од града и када се искључиш са А1 практично се враћаш према граду.
Фрушкогорски коридор скраћује и километражу и време, када се заврши биће временски исто, до центра Новог Сада неколико километара краће.
Пегла се и скраћује део око Ирига, тунел скраћује и олакшава пут преко Фрушке горе а будући мост сече и скраћује од Парагова преко Морнарице до кружног тога где се спајају три булевара што је отприлике и географски центар.
Инђија може да се обиђе ако се искључиш пар км даље за Марадик па даље преко Банстола и Сремских Карловаца.
Мислим да је та петља и веза рађена пре неких 10-15 година баш да би се транзит изместио из Инђије.
 
Poslednja izmena:
Moje misljenje je da ce AP BG-ZR dobiti pravo znacenje ako se uradi najavljeni BP ZR-Becej. To ce sznacajno kratiti put ka Subotici. Ne bi me cudilo da se rese da i to bude AP. Nekako ovako:
2.jpg
 
Vrh