Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Objavljuje se studija o uticaju na životnu sredinu, traži se mišljenje Koridora Srbije (link) a tačnu trasu ne znamo jer je paralelno raspisan tender za izmenu prostornog plana i trase autoputa sa rokom završetka od godinu dana. Pa kakvo je ovo ludilo, neko se zaje*******ava sa nama. Ovo je druga studija i druga izmena prostornog plana.

Inace, studija ima skoro 600 strana i staru trasu. Na primer, isključenja za Ečku i ZR će biti drugačija od ove iz studije:

1688023485058.png
 
Sad kad je najavljen novi most kod Batajnice, moguće je da se zato i radi ponovna izmena prostornog plana. Ovo zapravo i jedino ima smisla.


Pogledajte prilog 165798
Да ли се на крају зна да ли ће траса од БГ према ЗР бити ближа Пупиновом мосту или Панчеву?
Последње што сам видео је да се размишља о томе да се траса што више приближи Панчеву, отприлике онако како сам скицирао горе и да АП прође поред Јабуке, Дебељаче и Ковачице. Таква траса била би нешто дужа за релацију БГ - ЗР али би покупила и део саобраћаја са потеза између Ковачице и Панчева па претпостављам да је и то један од разлога. Ако би се АП изградио таквом трасом уз полупрстен око Панчева саобраћај из Баната према југу би могао да иде и на Ковин и Смедерево и на Бубањ Поток. Када се заврши деоница од Зрењанина до Новог Сада и брза саобраћајница од Новог Сада до Руме веза средњег и северног Баната и Срема је најкраћа трасом ЗР-НС-РУ.
 
Poslednja izmena:
Danas iz nekog Blicovog texta... Kolko vidim za sada makar osnovna zamisao je ostala ista... Mozda neko da vise detalja i informacija...
IMG_20230630_142832.jpg
 
Прошлог месеца је у Београду, у просторијама Градске општине Палилула, одржана јавна расправа и презентација Студије о процени утицаја на животну средину пројекта изградње ауто-пута Београд – Зрењанин – Нови Сад. Расправљало се о првој деоници, од Овче до Зрењанина, дужине 67 километара. Посебно поглавље студије посвећено је наплати путарине.

На деоници од Овче до Зрењанина предвиђено је шест наплатних станица, од којих је она у Овчи чеона и налази се на траси ауто-пута. Остало ће бити споредна наплатна места у оквиру денивелисаних раскрсница.
На територији града Зрењанина предвиђена су три наплатна места – Орловат, Ечка и Зрењанин – Запад. Планирано је да наплатно место у Орловату има пет канала, у Ечки осам, а на западу града 17.

„Концепција наплате путарине на ауто-путевима је опредељена кроз затворени систем. То значи да сваки улазно – излазни саобраћајни ток са ауто-пута и на њега пролази кроз наплатно место. Садашњи начин рада овог система је да се при уласку на ауто-пут добије идентификациона картица која бележи податке о улазу на њега, да би се по напуштању ауто-пута, а на основу података из картице, плаћао одређени тарифни износ. Основна предност затвореног система је што се обухватају сви корисници ауто-пута, без обзира да ли се ради о транзитном, регионалном или локалном саобраћају, а заобилазак наплате путарине се искључује“, пише у поменутој студији.

Како ће изгледати траса​


Почетак трасе планиран је на петљи Овча, на делу такозване Северне магистралне тангенте. Траса даље прелази пругу, иде североисточно преко пољопривредног земљишта, а затим прелази реку Тамиш где је планиран мост.

Траса даље наставља на север, где су планиране петље Глогоњ/Јабука, као и петља Ковачица. У овом делу положај трасе био је условљен положајем изграђених заливних система као и планираних ветропаркова.

Након петље Ковачица, траса благо скреће северозападно. Непосредно пре Предела изузетних одлика Потамишје даље наставља северно, где је планиран мост преко реке Тамиш и прелаз преко пруге. Затим иде северно до петље Орловат. Након ње, траса скреће северозападно према Ечки, где ће се налазити нова петља, планирана у близини фабрике гума „Линглонг“. Траса у овом делу је планирана јужно од Зрењанина.

Даље идући ка западу, траса прелази реку Бегеј и наставља према планираној петљи Зрењанин – Запад. Ова петља истовремено представља и крај прве деонице ауто-пута Београд – Зрењанин, заједно са везом са обилазницом северно од Зрењанина.
 
Raspisan je tender za promenu trase i izradu novog prostornog plana. Rok sledece leto. Gornji tekst samo sadrzi reciklirane informacije od pre par godina. Bilo bi dobro da novinari ili autori malo prate temu o kojoj pisu.
 
Ali.. sve ovo iznad nije bitno jer je ovaj autoput vec dobio oznaku A6:

"Vlada Republike Srbije usvojila je na sednici Uredbu o kategorizaciji državnih puteva kojom su novi auto-putevi dopunjeni kao državni putevi prvog A reda:
- A6 Novi Sad-Zrenjanin-Beograd
"
 
Za BG - Zrenjanin - NS se vec ispotpisivalo dosta ugovora/memoranduma o razumevanju i sl. Nadam se da je ovo konacno finansijski ugovor.

Zanimljivo da je cena autoputa sa 600 miliona skocila na 1.4 milijarde evra. Masala. Kako god, skupstina mora da odobri zaduzivanje. A skupstina ce se raspustiti uskoro i nece se nova vlast formirati bar do aprila minimum. No, ni to nije bitno jer rok za izmenu trase i promenu dokumentacije po tenderu traje do minimum jula 2024. U najboljem slucaju radovi mogu da krenu na jesen 24. ili prolece 2025.
 
Ne pratim temu Banata pa upadam kao padobranac.
Ima li u planu neka brza saobraćajnica od Zr do smajlija?
Ja pratim povremeno kolko sam cuo, video, razumeo (nista ne garantujem za izreceno...) Valjda od Beceja ili Novog Beceja neka brza saobracajnica ka smajliju, ali svakako po svakoj logici nesto ce ici (jednog dana...).
 
1697493267977.png



Opet mu je neko naskrabao pogresnu trasu. Put ne ide iznad Zrenjanina vec prolazi juzno od grada.

Al ajd to na stranu, veliki je problem lose osmisljeno povezivanje na E75. Od Pupinovog mosta treba da se udje u Zemun pa preko Gazele do Bubanj potoka i autoputa. Ili desno na aerodrom. Dok se ne izgradi novi most na Dunavu ovo ce biti mucenje.
 
Ja pratim povremeno kolko sam cuo, video, razumeo (nista ne garantujem za izreceno...) Valjda od Beceja ili Novog Beceja neka brza saobracajnica ka smajliju, ali svakako po svakoj logici nesto ce ici (jednog dana...).
U stvari, smajli ide kroz Beceje, a BP bi trebo da poveze Zrenjanin i smajli kod Novog Beceja (valjda pre mosta na Tisi).
Ovo bi ostvarilo nekoliko efekata
- Skratilo put od Panceva i Zrenjanina ka Subotici i Madjarskoj (preusmerilo deo saobracaja)
- Bolje povezalo Temisvar sa Zrenjaninom i prema jugu preko ovog AP (generisalo deo saobracaja)
- Povezalo Sombor sa Zrenjaninom, sto je do sad bilo vrlo lose povezano (samim tim pojacalo i vezu Sombora sa Pancevom i Vrscem)
 
7 godina od prvog posta na temi koji počinje "gradi se..." i dalje ne znamo trasu i nemamo prostorni plan!?
 
Vesić je potpisao okvirni sporazum o projektu izgradnje brze saobraćajnice Sombor – Kikinda i komercijalni ugovor Beograd – Zrenjanin – Novi Sad sa kompanijom Šangdong internešnal.

 
Okvirni sporazum verovatno znaci da Sombor - Kikinda nece skoro. Ovaj komercijalni za ZR obecava. Steta sto se ne zna trasa jos :)
 
"Потписан је и уговор о изградњи ауто-пута између Београда, Зрењанина и Новог Сада, који ће бити дуг 105 километара. Пројектовање тог ауто-пута се завршава и очекује се да радови почну следеће године, рекао је Весић"

Kako se zavrsava projektovanje kad je rok za zavrsetak dokumentacije za promenu trase jun 2024? Sicve laze skoro pa ko precednik.
 
Okvirni sporazum verovatno znaci da Sombor - Kikinda nece skoro. Ovaj komercijalni za ZR obecava. Steta sto se ne zna trasa jos :)
Vidim da odlicno pratis i da se ovde maltene najbolje razumes u trasu...
Sta ako su odlucili da ustekaju neke pare(nema ih...) I da uopste ne naprave autoput ispod Zr, nego da novu Zr obilaznicu(ostao jos samo jedan krak kod linglonga da se napravi) predstave kao brzo saobracajnicu gde ce se spajati dva autoputa, Za Bg i za NS. Ne znam dal sam se najbolje izrazio i dal se shvata poenta mog texta... Jer mi je jednostavno nemoguce da jos uvek ima neke stare trase i papire u rukama a ovo mi lici na obilaznicu postojecu...
Screenshot_20231017_110916_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20231017_110908_com.android.chrome.jpg
 
To je sadasnja obilaznica. Ne verujem da ce ici na takvu opciju, ali nista nije nemoguce za sad. U svakom slucaju, petlje ce se raditi kod Linglonga i jugoistocno od Aradca, a zemljiste juzno od grada nije toliko komplikovano za otkup i tesko za izgradnju AP (nema mnogo ukrstanja sa drugim putevima i prugom), tako da ne bi bila neka usteda u odnosu na ceo projekat.
 
Okvirni sporazum verovatno znaci da Sombor - Kikinda nece skoro.
Kazu da radovi krecu za mesec dana, da su izdate gradjevinske dozvole.
Ono sto se moze naci u nekim novinskim clancima je da su put podelili na segmente i krecu sa izgradnjom od Sombora, dok neki delovi, pogotovo oko kikinde, nisu daleko odmakli od ideje. Ili planski rade u etapama, ili je lokalna administracija zakazala. Tu je i ideja da se odjednom BP zavrsi u Srpskoj Crnji. Ne znam konkretan razlog za takvu iznenadnu promenu, osim da su Rumuni sa svoje strane rekli ne Nakovo-Lungi, i dogovorili se sa nasima da se rekonstruise crnjanski/zomboljski granicni prelaz.
 
To je sadasnja obilaznica. Ne verujem da ce ici na takvu opciju, ali nista nije nemoguce za sad. U svakom slucaju, petlje ce se raditi kod Linglonga i jugoistocno od Aradca, a zemljiste juzno od grada nije toliko komplikovano za otkup i tesko za izgradnju AP (nema mnogo ukrstanja sa drugim putevima i prugom), tako da ne bi bila neka usteda u odnosu na ceo projekat.
Sve je to meni jasno ali kazem da po ovoj mapi sto predsednik drzi izgleda mi identicno kao i bas ova sadasnja obilaznica oko Zr... Opet kad se uzimaju i trose tudje pare nista nije skupo...
 
Koliko vidim, dve mape su sa trenutnim stanjem obilaznice. Nema veze sa trasom AP. Cak nece biti ni direktno spojena na AP, zato sto su petlje udaljene od nje (istocna je kilometar dva dalje prema Aradcu, a zapadna sa druge strane Linglonaga, znaci bar 1 i po km).
 
Vrh