Прошлог месеца је у Београду, у просторијама Градске општине Палилула, одржана јавна расправа и презентација Студије о процени утицаја на животну средину пројекта изградње ауто-пута Београд – Зрењанин – Нови Сад. Расправљало се о првој деоници, од Овче до Зрењанина, дужине 67 километара. Посебно поглавље студије посвећено је наплати путарине.
На деоници од Овче до Зрењанина предвиђено је шест наплатних станица, од којих је она у Овчи чеона и налази се на траси ауто-пута. Остало ће бити споредна наплатна места у оквиру денивелисаних раскрсница.
На територији града Зрењанина предвиђена су три наплатна места – Орловат, Ечка и Зрењанин – Запад. Планирано је да наплатно место у Орловату има пет канала, у Ечки осам, а на западу града 17.
„Концепција наплате путарине на ауто-путевима је опредељена кроз затворени систем. То значи да сваки улазно – излазни саобраћајни ток са ауто-пута и на њега пролази кроз наплатно место. Садашњи начин рада овог система је да се при уласку на ауто-пут добије идентификациона картица која бележи податке о улазу на њега, да би се по напуштању ауто-пута, а на основу података из картице, плаћао одређени тарифни износ. Основна предност затвореног система је што се обухватају сви корисници ауто-пута, без обзира да ли се ради о транзитном, регионалном или локалном саобраћају, а заобилазак наплате путарине се искључује“, пише у поменутој студији.
Како ће изгледати траса
Почетак трасе планиран је на петљи Овча, на делу такозване Северне магистралне тангенте. Траса даље прелази пругу, иде североисточно преко пољопривредног земљишта, а затим прелази реку Тамиш где је планиран мост.
Траса даље наставља на север, где су планиране петље Глогоњ/Јабука, као и петља Ковачица. У овом делу положај трасе био је условљен положајем изграђених заливних система као и планираних ветропаркова.
Након петље Ковачица, траса благо скреће северозападно. Непосредно пре Предела изузетних одлика Потамишје даље наставља северно, где је планиран мост преко реке Тамиш и прелаз преко пруге. Затим иде северно до петље Орловат. Након ње, траса скреће северозападно према Ечки, где ће се налазити нова петља, планирана у близини фабрике гума „Линглонг“. Траса у овом делу је планирана јужно од Зрењанина.
Даље идући ка западу, траса прелази реку Бегеј и наставља према планираној петљи Зрењанин – Запад. Ова петља истовремено представља и крај прве деонице ауто-пута Београд – Зрењанин, заједно са везом са обилазницом северно од Зрењанина.