Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Međutim, kad pogledam kilometražu ovog autoputa do Zrenjanina, i uporedim sa sadašnjim vremenom putovanja od petlje Borča do Zr, ne razumem ko misle da će im uopšte plaćati putarinu da bi stigli svega 5-10 minuta brže, a za istu kilometražu? Plus, i meni se čini da je ušteda vremena još manja jer od Bg do Zr ima prazan hod do Jabuke jer ide istočno umesto direkt severno ka Zr. Dobro je da se sva ta mesta povežu ali je duže vreme putovanja i onda obesmišljava zašto davati pare za putarinu. Dakle ako se autopu izgradi, ako ostane ideja da se naplaćuje putarina, biće im prazan autoput. Jer dok stigneš autoputem do petlje Jabuka, starim putem bi bio već iznad do Besnog Foka, a dok stigneš do Ćente, autoputem bi stigao u istoj geografskoj širini do Kovačice, dakle jedino ubrzanje autoputa bi bilo na vremenu iznad, na dužini do Zrenjanina od nekih 30tak km gde bi autoputem mogao ići 130, a starim putem 80-90, ali to je nedovoljna motivacija da dajes pare za putarinu. Po meni je važniji bio da se izgradi autoput Pa-Vršac jer je tu ušteda putovanja mogla biti i pola sata zbog usporeno prolaska kroz čak 6 sela, al ajde...
@NoLimit, ovako se kaže u prenetom tekstu:
Kako je navedeno, zatvoreni sistem naplate putarine uvodi se na deonici autoputa između naplatne stanice "Jabuka"i naplatne stanice "Kać"
Kako ja tumačim, znači između naplatnih rampi Ovča i Jabuka ostaje otvoren sistem, a to bi značilo da deo Bg-Pa ne bi bio u zatvorenom sistemu, tj ne bi se plaćala putarina.
 
Mislim da razlika neće biti 5-10 minuta. Zrenjaninski put je mnogo opterećen kamionskim saobraćajem (gotovo kao nekad Ibarska magistrala), tako da ako ne vredi auto-put, svakako bi vredeo moto-put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845220#p845220:ksh8rwm7 je napisao(la):
Earthmoving » 27 Apr 2021 06:47 am[/url]":ksh8rwm7]Međutim, kad pogledam kilometražu ovog autoputa do Zrenjanina, i uporedim sa sadašnjim vremenom putovanja od petlje Borča do Zr, ne razumem ko misle da će im uopšte plaćati putarinu da bi stigli svega 5-10 minuta brže, a za istu kilometražu? Plus, i meni se čini da je ušteda vremena još manja jer od Bg do Zr ima prazan hod do Jabuke jer ide istočno umesto direkt severno ka Zr. Dobro je da se sva ta mesta povežu ali je duže vreme putovanja i onda obesmišljava zašto davati pare za putarinu. Dakle ako se autopu izgradi, ako ostane ideja da se naplaćuje putarina, biće im prazan autoput. Jer dok stigneš autoputem do petlje Jabuka, starim putem bi bio već iznad do Besnog Foka, a dok stigneš do Ćente, autoputem bi stigao u istoj geografskoj širini do Kovačice, dakle jedino ubrzanje autoputa bi bilo na vremenu iznad, na dužini do Zrenjanina od nekih 30tak km gde bi autoputem mogao ići 130, a starim putem 80-90, ali to je nedovoljna motivacija da dajes pare za putarinu...
Али ће већина приступати будућем аутопуту преко СМТ и Моста на Ади Хуји, а онда им је ближе Овча. А ни путарина не би требало да буде скупа, на ту даљину.
 
Cesto idem zrenjaninskim putem ka Zrenjaninu. Mislim da ovi koji tvrde da ce biti neka usteda u vremenu veoma grese. Sada se od Padinske Skele do Zrenjanina izuzev Cente uglavnom vozi prosecnom brzinom oko 100 km/h (oko 80 % ucesnika u saobracaju slobodnom procenom). Usteda u vremenu ce biti smesna, a kada auto put odvuce deo saobracaja tek besmislena sto se tice price o opterecenosti. I sada imate situaciju da 50% kamionskog saobracaja od Leskovca do Preseva ide starom magistralom zbog putarine, koliko li ce tek ovde biti veliki procenat. Druga stvar je sto dosta saobracaja koji od Zrenjanina idu ka Kikindi i istoku dolazi novim auto putem zapadno u odnosu na Zrenjanin i morace da prodje ceo grad sto je opet nepovoljno i ne predstavlja vremensku ustedu s obzirom da se obilaznica oko Zrenjanina pravi decenijama.
 
Isto i ja razmišljam @prostorni @earth ali dobro, videćemo.

@ivchony Razlika Ibarske i Zrenjaninskog puta je ogromna u svakom pogledu pa i broju kamiona.

@prostorni Obilaznica se gradi godinama, medjutim nismo toliko daleko od završetka iste. Mislim da je bar pola uradjeno i u funkciji, postoji jedan zastoj do Temišvarskog druma gde opasno kasne jer mora dalekovod da se izmesti, medjutim i to će biti završeno uskoro uključujući. i most preko Begeja. Ostalo bi par kilometara do sadašnjeg puta za Beograd koji ide kroz njive i tu ne bi smelo biti problema sem naravno ekspropriacije.

Interesantno je da deo ka Novom Sadu, posle Žablja, izlazi na sadašnji put te za NS neće biti dostojne alternative.
 
Ovaj autoput bi imao smisao sa vinjetama ili da bude kao do Kragujevca ili Valjeva sto se sad gradi brza cesta 100km/h bez putarina. Ja licno ne bi dao ni 50 dinara tu za putarinu, a jako dobro poznajem ceo kraj, babini su mi iz junzog Banta, plus sam u svakom mestu tu imao po neku zensku (Pancevo, Vojlovica, Kacarevo, Perlez, Ivanovo, Zrenjanin, Vršac...) pa sam jako dobro upoznat sa potrebnim vremenom putovanja i kad zuris i kad ides nocu i kad ides poslom, i kad ides lagano. Što reče rođak Milaki da se žalim da je Beograd zakinut, jeste, najveće siromaštvo infrastrukture po glavi stanovnika u celom kraju je Beograd, tačnije Pančevački most, i broj jedan prioritet je trebala biti obilaznica oko Beograda do Pančeva sever, do puta za Vršac. Odatle je onda dalje lako i jeftino graditi i za Vršac i za Zrenjanin i povezati dobro sva okolna mesta, ali taj deo Bg obilznice sa drumsko-železničkim mostom Vinča-Starčevo preko Dunava je ubedljivo najsloženiji i najskuplji, posle te deonice je sve laganica. Ali dobro, ovima je prioritet ušteda 10 minuta do Zrenjanina i 5 minuta do Novog Sada. A što reče @Prostorni i sada tu vec svi jure stotku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845220#p845220:1n2h77e6 je napisao(la):
Earthmoving » Tue Apr 27, 2021 6:47 am[/url]":1n2h77e6]
@NoLimit, ovako se kaže u prenetom tekstu:
Kako je navedeno, zatvoreni sistem naplate putarine uvodi se na deonici autoputa između naplatne stanice "Jabuka"i naplatne stanice "Kać"
Kako ja tumačim, znači između naplatnih rampi Ovča i Jabuka ostaje otvoren sistem, a to bi značilo da deo Bg-Pa ne bi bio u zatvorenom sistemu, tj ne bi se plaćala putarina.

Da presečemo odmah tumačenje bilo čega iz medija i pređemo direktno na dokumentaciju.
Naplatna stanica Jabuka se nalazi pre petlje Glogonj/Jabuka na kojoj će se izlaziti za samu Jabuku. Evo isekao sam i vizuelno, lakše je razumeti na mapi. Ova kocka posle mosta preko Tamiša predstavlja čeonu naplatnu stanicu Jabuka.
 

Prilozi

  • Naplatna Jabuka.jpg
    Naplatna Jabuka.jpg
    767,5 KB · Pregleda: 2.921
Da, ovo na crtežu je svakako pre petlje Jabuka (ili što bi rekli bivši stanovnici Dunavske Švabe - Appeldorf). Plus treba imati u vidu da je sve od Zemuna do petlje Ovča ograničenje 80, dakle isto kao na većini sadašnjeg Bg-Zr, pa onda dalje prema crtežu imamo moguće usporenje kod petlje Ovča usled skretanja ulaska na novi autoput, pa onda par km možda 130, ali opet kratko jer verovatno već pre Tamiša kreće usporenje za čeonu naplatnu rampu gde se spušta na 40 km/h. Kažem, do petlje Jabuka si za to vreme već mogao biti starim putem severno do Besnog Foka. Stvarno bi voleo da vidim analizu ko misle da će im ovde plaća putarinu? Mislim da je vlast previše alava na putarine, sad su istripovali da im je to neka zlatna koka ali da su se ovde preračunali.
 
Ja mislim da vlasti uopste nije purtarina na umu, nego jako puno kraduckaju sa drugovima Kinezima, jer km auto puta od zutih i Evropskih banaka i tendera je narastao sa 5-7 mil po km na 10-12 mil po kilometru. I sada se zna da je auto put sa saobracajem manjim od 7000 vozila dnevno neisplativ. Plus na Milosu velikom znam pouzdano iz prve ruke da su inkasati svi do jednog omladinci sns, to im je nacin i da uposle svoje poslusnike. Nece oni vracati kredite nego obican narod, a postojeca magistrala sa obilaznicama oko naselja i prosirenjem na 4 trake u atarskim delovima je od Borce do Zrenjanina sasvim dovoljna, pa dalje i do Novog Sada. Bespotrebno je trositi toliki novac i unistavati toliko plodnog zemljista. Bolje da su za taj novac od lakat krivine u Ovci na SMT uradili obilaznicu oko Panceva do Bubanj potoka, tu za sada sa ovakvom privredom i takvim opada jem broja stanovnika u celom Banatu (najvecem posle istocne Srbije) nije potreban nikakav auto put
 
Да, с тим што бих ја рекао и да Кинези све веће инвестиције условљавају аутопутем.
 
Sto se tice gustine saobracaja i nekih poredjenja, Zrenjaninski put moze da se poredi sa magistralom Valjevo-Lajkovac, nikako sa ibarskom magistralom. Od Zrenjanina do Kikinde nekada ne sretnete vise od 10 vozila. Cesto putujem po Srbiji i imam neki osecaj. Slican Zrenjaninskom putu je saobracaj na deonici Sabac- Loznica gde se takodje kao i na Valjevo-Lajkovac pravi brzi put, tako da ne vidim potrebu da ovaj put nije mogao biti realizovan kao brzi sa ogranicenjem 100 km/h i profilom 2+2. Izuzev petka i nedelje popodne i perioda godine kao sto su zetva i branje secerne repe na Zrenjaninskom putu necete sresti neki ogroman broj kamiona, a i danasnji kamioni nisu kao nekada Fapovi i Rabe i cak puni idu najmanje 80 km/h.

Pantograf- lepe investicije, ogromna fabrika guma. Sada Zrenjaninci uz zagadjenu vodu imace i jako zagadjen vazduh. Sve prljave tehnologije koje ne mogu u Evropi, fabrike guma, termoelektrane, fabrike litijumskih baterija i litijuma doci ce kod nas. Malo nam je karcinoma, steriliteta, plucnih bolesti, trebaju nam njihove investicije i skromne zarade. Nece imati ni ko da im radi u tim fabrikama za par godina. Te pare su mogli i u zeleznicu da uloze, pa gume, rude i belu tehniku da transportuju vozom, a ako je elektricno napajanje pruge zagadjenje bi bilo minimalno
 
Možemo da raspravljamo o prioritetima, ali rasprava da li nekom regionu u 21 veku treba autoput ili ne, to je stvarno van pameti.

I da nije gumare, Pančevo - Zrenjanin - Kikinda - granica RO se moraju spojiti autoputem ili delom sa brzom saobraćajnicom.

I to realizovati mnogo pre Boljara ili Prištine.
 
Ne mozemo se u velikim investicijama u infrastrukturu nositi time sta pojedinac misli da je normalno u 21. veku, vec se moramo nositi time sta je ekonomski opravdano, isplativo i da li se to moze odrzavati sa ekonomskim i demografskim potencijalom. Kikinda je toliko pusta i propala da postojeca magistrala izmedju Zrenjanina i Kikinde je za nju premija. Grad je opusteo, skole se zatvaraju, kuce urusavaju. Da li mislis da ce im pomoci jos brza saobracajnica? Onda ce 500 vozila dnevno koristiti magistralu, a 500 brzu saobracajnicu. Nigde veze, to je uzalidno trosenje novca. Slicno kao autoput od Mackata do Visegrada
 
Ljudi koji su ostali i u Mačkatu i u Kikindi moraju da imaju dobre, sigurne i brze puteve. Ne može da se spuca milijarda u metro a da deo zemlje tretiraš kao stoku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845321#p845321:2gfpz3r3 je napisao(la):
Cheyenne » 27 Apr 2021, 13:53[/url]":2gfpz3r3]Ljudi koji su ostali i u Mačkatu i u Kikindi moraju da imaju dobre, sigurne i brze puteve. Ne može da se spuca milijarda u metro a da deo zemlje tretiraš kao st***.

Ovo je apsolutno tačno, ali izgleda da u Srbiji postoji dva ekstrema - il ne radi ništa ili gradi odmah auto put bez obzira na ekonomske posledice.

Zadnjih decenija je izgrađena solidna mreža autoputeva i to delom naravno opravdano kako bi se zaokružila infrastruktura u zemlji, ali dosada se niko nije setio da pravi brze saobraćajnice / moto puteve sa denivelisanim raskrsnicama, obilaznicama oko gradova, trakama za isključenje i uključenje i povremeno za preticanje - a svuda i zaustavne trake.

Takvi putevi se ne naplaćuju pod sistem putarina. Mislim da bi za deonice od Užica do R ili Kikinde motoputevi bili savršeno, bezbedno a i jeftino rešenje za duuugi niz godina. Bukvalno da se završi ova deonica do Požege, u ostatku zemlje da izgradiš (standardizovane) moto puteve i zaokružena je infrastruktura za narednih 20-30 godina.
 
Cheyenne - Izvini ali to su gluposti sto ti pises. Ne mozws nekome izgraditi auto put samo da ne bi bio po tvom licnom osecaju diskriminisan. Ako gradjanima Kikinde nije potreban auto put, a realno nije jer su im i postojece magistrale dovoljne to je isto kao da poredis da li deset ljudi koji zive u garsonjeri treba da dobiju bar dve sobe i jednoj babi izgraditi isto dve sobe zato sto si ovo deset ljudi. To sto ti pises je apsurdno i ni mnogo bogatije zemlje ne grade auto puteve tamo gde nema ljudi i saobracaja. Kikinda je sada spala na nekih 30 k ljudi, videce se na sledecem popisu. Kada bude porastao broj na 200 k a nece nikad, tada im izgraditi auto put. Slicno je sa deonicom Mackat- Visegrad ponekad ne sretnes ni pet automobila, a put na mnogim delovima ima i tri trake kao i ogranicenje 80. Za koliko godina bi ti se isplatilo ulaganje u auto put, gde ce sada 3 auta u nekom vremenskom periodu proci auto putem, a 2 magistralom koja je i onako prazna.
To sto si napisao dobre i bezbedne puteve svi treba da imaju je tacno, ali to ne znaci i auto puteve. Uraditi u mnogim delovima zemlje rekonstrukcije postojecih magistralnih puteva, dodavanje obilaznica oko naseljenjih mesta, tunela kroz neke prevoje kao sto je Kadinjaca, nadvoznjaka i sl. se takodje dobijaju sigurni i bezbedni putevi i za mali broj stanovnika i slabu privrednu delatnost sasvim dovoljni. Hoces da mi kazes da out Kikinda - Basaid, rekonstruisan sirine 8 m kakav je sada sa dve krivine i ogranicenjem od 80 km/h gde niko ne vozi ispod 100 km/h nije dovoljan Kikindi, nego im treba pored jos jedan Moto/ auto put iako i ovim ne prodje vise od 1-2 hiljade vozila dnevno
 
Ako se ovaj projekat realizuje, onda je pošteno pričati o Zrenjanin - Temišvar ))
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845232#p845232:2alpw8h0 je napisao(la):
prostorni planer » Tue Apr 27, 2021 9:15 am[/url]":2alpw8h0]Cesto idem zrenjaninskim putem ka Zrenjaninu. Mislim da ovi koji tvrde da ce biti neka usteda u vremenu veoma grese. Sada se od Padinske Skele do Zrenjanina izuzev Cente uglavnom vozi prosecnom brzinom oko 100 km/h (oko 80 % ucesnika u saobracaju slobodnom procenom). Usteda u vremenu ce biti smesna, a kada auto put odvuce deo saobracaja tek besmislena sto se tice price o opterecenosti. I sada imate situaciju da 50% kamionskog saobracaja od Leskovca do Preseva ide starom magistralom zbog putarine, koliko li ce tek ovde biti veliki procenat. Druga stvar je sto dosta saobracaja koji od Zrenjanina idu ka Kikindi i istoku dolazi novim auto putem zapadno u odnosu na Zrenjanin i morace da prodje ceo grad sto je opet nepovoljno i ne predstavlja vremensku ustedu s obzirom da se obilaznica oko Zrenjanina pravi decenijama.
Iz Vladicinog Hana sam poreklom i ne slazem se sa tvojom tvrdnjom da polovina kamionskog saobracaja koristi staru magistralu.
Lokalni saobracaj delom koristi, ali sve sto ide za Makedoniju koristi autoput.
Osim ako nemas neke cifre koje bi me demantovale.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845579#p845579:1nm9kqx1 je napisao(la):
lukarts » Sre Apr 28, 2021 10:26 am[/url]":1nm9kqx1]Ako se ovaj projekat realizuje, onda je pošteno pričati o Zrenjanin - Temišvar ))

Tačno. Ali samo ako se završi cela trasa. Nema nikakvih naznaka da bi ZR - NS deo mogao da počne da se gradi pre 2025.
 
Autoputevi kao hobi - Pre neki dan je bio prilog na prvoj iz nekog sela kod Vranja gde kazu da oko 500 slepera dnevno i dalje prolazi magistralom i da i dalje nemaju mira i da im nije bezbedan prelaz. Sa prve su izracunali da 500 kamiona dnevno koliko prodje svaki dan izmedju Leskovca i Preseva magistralom umesto auto putem, drzava ostaje kratka za tri miona evra od putarine
 
Zna li neko je l' se ovaj autoput direktno veže na Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica?
 
Valjda kod Kaćke petlje, sa gornje slike taj spoj otprilike ovako izgleda.
 

Prilozi

  • 2021_05_01_09_20_42_Autoput_Beograd_Zrenjanin_Novi_Sad_Strana_8_BEOBUILD_FORUM_Google_Chrome.jpg
    2021_05_01_09_20_42_Autoput_Beograd_Zrenjanin_Novi_Sad_Strana_8_BEOBUILD_FORUM_Google_Chrome.jpg
    24,4 KB · Pregleda: 1.870
Nadam se da trasa ne prolazi kroz zemljište PKB-a odnosno novog vlasnika Al Dahre kome smo prodali parcele za pasulj maltene, a sada ako bi trebali da kupujemo isto to zemljište po višestruko višim tržišnim cenama onda mislim da su to najveći maloumnici ikada. Ali evo ostavljam prostora, nadam se da ovo ipak nije tačno.
 
Naravno da prolazi preko zemljišta Al Dahre. Jedini način da se izbegne je da se kopa tunel pa da se ide ispod.

Autoput prolazi preko 15 parcela koje pripadaju Al Dahri.
 
Vrh