Šta je novo?

Automobilska industrija

Što se tiče staro vs novo, da me neko pita, naravno da bih pre uzeo rendom novi 520 pa čak i dizel, nego rendom E39. Ali mislio sam na to da je veći izbor bio kad su ti stari izlazili kao novi. Eto primer gore trojka E46 koje je sve oblike.i motorizaciju imala. M3 nije bio skup kao sada. Plus je bio dosta siroviji. Ili je to tako delovalo dok si klinac kad ga vidiš 😁 Tako da ne pljujem novo kao novo, nego je po mom mišljenju auto industrija u padu. Nikakvo kiselo grožđe i slično 😄 U svakom slučaju, svako se pruža koliko je dugačak i to je to. Ne treba se toga stideti.
1992 BMW je nudio 4 modela, 3, 5, 7 i 8 serije, u varijanti kupe, kabrio i karavan, sve ukupno si imao 7 modela.

2024 BMW nudi 27 modela. (samo X serije ima 8 modela)

 
Ne mislim na celu marku, nego na pojedinačno. I ne na 1992. nego na kraj 2000-ih kao po mom mišljenju, zlatno doba.
 
Ovi sto kupe nov auto nemaju pravo glasa na ovoj temi🙂
Danas je automobil k'o ves masina,gledas da ima sto vecu garanciju I kad crkne izguras napolje. Bitna je dijagonala ekrana,sta je pod haubom? Nije bitno,nesto se vrti I kreće se. Dok je nov služiće,kad počne da zeza uvalićeš ga drugom da se pati,što je tema ovog razgovora. Izrada sve tanja, sklopovi su nepotrebno komplikovani,skupi za popravku....Kada kupis polovno vozilo, gledas da se vozis jos malo a ne da das za popravku vrednost vozila. Ne govorim o sklopocijama od 15 god,I vozila par godina stara imaju problem sto se vidi iz par primera. Tog sto je ubacio kaiš u ulje treba obesiti o isti.
 
Mnoge stvari su bolje kod novih generacija, a ono što jeste lošije je trajnost motora i cena popravke koja ide ka tome da će obuhvatati samo softversku dijagnostiku i na osnovu nje zamenu delova koji su sve skuplji. Sve manje će biti klasičnih majstora koji nešto čukaju, sluškaju koriste intuiciju za dijagnostiku a onda nešto šteluju, podmazuju....

Ja ako uspem da sklopim finansijsku konstrukciju za novi auto :) kupjem toyotu zbog 10g garancije, i generalno pouzdanosti. Živci nemaju cenu.
 
Kinezi isto imaju velike garancije i dobre cene u odnosu na nivo opreme. Ljudi koji ih voze kao nove nemaju zamerki.
 
Проблем са кинеским возилима у Србији је сервис.
Предуго се чека на поправке. Тренутно се то решава давањем заменских возила, али не верујем да ће та пракса још дуго трајати.
 
Што се тиче кинеза ја имам ту баријеру у глави која ми не допушта да размишљам о томе, без обзира колико био свестан да је та баријара ирационална.
 
Проблем са кинеским возилима у Србији је сервис.
Предуго се чека на поправке. Тренутно се то решава давањем заменских возила, али не верујем да ће та пракса још дуго трајати.
Kontam da će se to rešiti. Stiže aliekspres u svako selo na svetu 😄😄
 
Moj pežol ima 220k na satu i još ide tako da ne mora da znači da je sve loše :) Što se kineza tiče po pričama poznanika koji radi u Continentalu, kolega mu je kupio kineza, kaže da su se baš dobro potrudili. Kopirali su sve što treba, a mane izostavili, kvalitet je ok što je očekivano jer se probijaju na tržište pa nije logično očekivati česte popravke. Problem trenutni je servis da, čeka se na delove i nema puno majstora ali vremenom će se to peglati. I danas ako kupiš nov auto čekaš na deo koji god da je sem ako pasuje sa starog modela. Ja sam bacio oko na jednog kineza, ono što me odvraća je malo veća potrošnja u odnosu na dizela ali videćemo. Realno za taj novac u klasi nema ništa bolje.
 
Koliko sam primetio kinezi su puni opreme i svih mogućih korisničkih sistema dok EU vozila to furaju u nekim ful opremama uz nerealnu doplatu.

Vagen električnim podizačima nazad do pre par godina bio LuX klasa. Kurbla bajo moj
 
A ovlašćeni servisi su im tek bezobrazluk.

Crkla mi ma Evu klapna gasa pre dve godine. Poslao par upita dobavljacima pa i ovlašćenom servisu.

Ponuda vlašćenog 78000 dinara + zamena+ se čeka deo mesec dana.

Ponuda neovlačćenog 14000+ ruke + ima odmah.

U oba slučaja je originali kataloški deo Bosch, nije zamenski.
 
Ovi sto kupe nov auto nemaju pravo glasa na ovoj temi🙂
Danas je automobil k'o ves masina,gledas da ima sto vecu garanciju I kad crkne izguras napolje. Bitna je dijagonala ekrana,sta je pod haubom? Nije bitno,nesto se vrti I kreće se. Dok je nov služiće,kad počne da zeza uvalićeš ga drugom da se pati,što je tema ovog razgovora. Izrada sve tanja, sklopovi su nepotrebno komplikovani,skupi za popravku....Kada kupis polovno vozilo, gledas da se vozis jos malo a ne da das za popravku vrednost vozila. Ne govorim o sklopocijama od 15 god,I vozila par godina stara imaju problem sto se vidi iz par primera. Tog sto je ubacio kaiš u ulje treba obesiti o isti.
Šklopocija može da bude i auto od 5 godina, a kamoli od 15. Ali nije godište jedino merilo. Drugovi i ja trenutno sređujemo jedan auto star 21 godinu koji će da bude ispravniji od mnogih mlađih. Nije baš nivo Budućih klasika, ali je predobar auto i žao mi je što nije moj 😁 Opet se vraćam na ono s teme o autobusima, da je za mene jedino merilo tehnička ispravnost vozila. Komša ima nekog Megana keca kao iz fabrike, daleko je od šklopocije, iako gazi 26. godinu. S druge strane jedan sa 159-kom zaprašuje komarce tokom cele godine 😆
 
- Dostupnost rezervnih delova kod ovlašćenih (bilo koji brend):
Zavisi jedino, isključivo i samo od ovlašćenog. Niko im ne brani da imaju veliku halu i u njoj delova/komponenti u vrednosti od npr. 5-10-15 miliona evra (u zavisnosti od tržišnog udela nekome je dovoljno 5, a nekome 15 da bi bio na istom nivou sa delovima kao onaj od 5 jer je znatno zastupljeniji brend na konkretnom tržištu).
U toj situaciji svaki deo ima na stanju, čekanje je za ubedljivu većinu artikala nepostojeće. Ipak, to niko od ovlašćenih ne radi.
Neće to da rade jer su pare u lageru delova/komponenti uglavnom zarobljene pare (svi delovi moraju da se plate od strane ovlašćenog, delovi/komponente su kupljene ali onda čekaju budućeg nepoznatog kupca). Da bi to čekanje budućeg kupca bilo što kraće, u lageru se zato drže samo delovi/komponente koji se često/sezonski kupuju, dok se sve ostalo čeka jer se poručuje za poznatog kupca.

Slično kao što u nekom salonu možete da vidite izložen skoro svaki aktuelni model tog brenda, pa onda opet svaki od njih možete i da probate (postoji test vozilo), a kod nekih drugih ni blizu nije tako. To je opet ista stvar kao sa delovima/komponentama.
Svaki auto koji stoji u salonu ovlašćeni mora da plati fabrici, a onda on stoji i čeka budućeg nepoznatog kupca = zarobljene pare. I, tako može da čeka godinu dana ili više da dođe kupac koji baš hoće u toj boji, u tom paketu opreme... a onda mora da mu se spušta cena ako je već stajao toliko.
Za test vozila je malo drugačije jer ovlašćeni takve automobile kupuje sa ozbiljnim popustom od fabrike, ali zato ima uslova kad on može da se proda - mora da ima toliko i toliko km na satu, mora da bude star toliko i toliko, i tek kad se ti uslovi ispune može da se proda (faktički se tada prodaje kao polovnjak).

- Cene kod ovlašćenih (OEM delovi) u odnosu na aftermarket delove:
Podudaranje kataloškog broja za komponentu od istog dobavljača ne znači da je isti kvalitet komponente ''iz originala'' i ''zamenske''.
OEM (prva ugradnja) je kvalitetnija jer mora da izdrži garanti rok koji je obično barem 4-5 godina i barem 100k-150k kilometara (ne važi za potrošne delove).
Aftermarket (zamenski) deo istog dobavljača sa istim kataloškim brojem ima garanciju od maksimalno 2 godine. Zato se u startu pravi drugačije jer manje mora da izdrži, tj. kraći mu je garantni rok. Fabrike automobila na OEM delove uobičajeno stavljaju svoje oznake, a ne stavljaju se oznake dobavljača (proizvođača komponente).
Ovo ne znači da rade sa minimalnom zaradom na servisu/delovima kad su ovlašćeni u pitanju, ali daleko od toga da je sva razlika u ceni (OEM vs aftermarket) komponenti samo eto rezultat njihove alavosti.

- Zlatno doba auto-industije je bilo tad i tad, i slične priče:
Sve te priče uglavnom su bez osnova i pre svega rezultat ''kiselog grožđa''.
Zbog toga, priča o ''zlatnom dobu auto-industije'' se stalno pomera kako određeni modeli postanu dostupniji prosečnom kupcu.
Npr. nekada se pričalo da je E46 poslednja prava Serija 3... pa kako je E90 postao cenovno dostupniji pričalo se to isto za njega, a pošto sada sve više ljudi ima pare za F30 on je postao ''poslednja prava Serija 3'' (iako je to prva Serija 3 i s'motorom sa 3 cilindra ispod haube, iako je to prva Serija 3 sa elektro-servom na volanu, prva koja uopšte više nije imala atmosferce pod haubom, prva koja je imala i PHEV...).

- Oko paketa opreme, tj. za šta sve neko traži doplatu, a neko drugi daje u okviru cene:
To je normalno u auto-industriji. Što si više premium možeš više da se bahatiš sa doplatama (opcijama opreme), i obrnuto.
Kad se probijaš kao nov na tržištu onda moraš faktički da daješ skoro sve u okviru cene, tj. imaćeš vrlo malo doplata (opcija opreme). Kad si premium imaćeš 1001 opciju.
A kad si Ferrari ili Porsche - onda možeš da tražiš doplatu npr. i za držače za čaše, a ako su karbonski možeš da tražiš i po 10k evra samo za takve držače. I platiće ti. :cool:
 
@neshaoct

Druže, nikakvo kiselo grožđe kod mene, samo komentarišem kao ljubitelj. Što se tiče dostupnosti, i nova serija 3 i ona E90/1/2/3 su mi misaona imenica trenutno. 😆 S klasa će mi uvek biti misaona imenica, ali smem da kažem valjda da je za mene pojam W221. Dakle ne jedina prava i poslednja prava, nego za mene najbolja i najimpozantnija. Naročito AMG verzija. A pritom nemam pare da kupim ni W140 (verovatno) 😎 Ali valjda sme mišljenje da se iskaže.
 
Pa, smem i ja valjda da iskažem svoje mišljenje. :)
Rekao sam da su ''pre svega rezultat toga'' (što znači da nije baš kod svih ljudi, ali smatram da jeste kod velike većine).
 
Dobro, tačno je da sam i ja od kupaca znao da čujem da je taj koji su kupili poslednji pravi model :D
 
@neshaoct i pored svega ovga alavaost ovlašćenih servisera je bezobrazna. Originalni delo može da se nabavi na više lokacija.
Multiair jedinica za Fiat koja je u Srb ovlašćenom servisu bila 2100 evra može samostalno da se uveze za 1400. Lično proverio.
Isti slučaj i sa klapnom gasa što uvezao dtugi dobavljač za nekoliko puta manje para.

Takođe ovlašćeni serviseri mogu da ponude i aftermarket deo ako oem nemaju na stanju.
 
Poslednja izmena:
Ovlašćeni može da ponudi aftermarket deo:

- ako je vozilo izašlo iz fabričke garancije.

- ako vlasnik to želi znajući da time gubi fabričku garanciju na određeni sklop.

- ako je u pitanju deo koji po pravilima principala može da bude aftermarket i da se ne gubi garancija zbog toga (npr. na malom servisu filter ulja mora biti OEM, ali se dozvoljava da filter klime i/ili vazduha bude aftermarket).

=====

Dostupnost OEM komponenti van sistema ovlašćenih nije dozvoljena. Zato se i zovu "ovlašćeni" na konkretnom tržištu.

Situacija koju si pomenuo, može da bude jedna od sledećih varijanti:
- ta komponenta nije bila OEM iako je prodavac tvrdio da jeste.
- ta komponenta jeste bila OEM i na crno je uvežena u SRB.
- ta komponenta jeste bila OEM, ali je prošlo do 10 godina od kraja proizvodnje konkretne verzije modela, pa su drugačija pravila principala oko dostupnosti OEM komponenti.

Nekada davno (pre 15-20 godina) postojale su firme koje su u SRB uvozile OEM delove iz npr. SLO ili HUN (a nisu imale nikakve veze da principalom/fabrikama automobila)... i sve su morale biti zatvorene kada je tržište počelo da bude uređeno jer je to posao za ovlašćene zastupnike određenog brenda.
Oni mogu imati svoje poddilere, ali sve što oni imaju na stanju je ušlo u državu preko ovlašćenih.

I ne samo to... čak ni ljudi kao pojedinci (fizička lica) ne mogu legalno uvoziti OEM delove/komponente van sistema ovlašćenog.
Znam za čoveka koji je pakovao auto, posao je trajao oko godinu dana. U okviru tog posla je uvezao drugi motor za taj auto, platio carinu, sve regularno. Kad je završio sve, kad je došlo vreme da registruje auto - nije mogao. Nije mogao jer nije imao papir od proizvođača, a njega nije mogao da dobije jer nije uvezao motor preko njih (ovlašćenog). Nije znao da je za taj motor morao da se obrati ovlašćenom da ga oni uvezu umesto njega (i naplate za tu uslugu)...

Ako druga pravna lica ili fizička lica mogu uvoziti i prodavati OEM delove/komponente, za šta je onda to ovlašćen ustvari ovlašćen ako svako može da ga zaobiđe?
Zato to i ne može, osim za onu situaciju kad prođe oko 10 godina od kraja proizvodnje određenog modela (njegove verzije). Kažem "oko 10 godina" jer nema striktne odredbe koja to definiše, ali u praksi bude tako. Za popularne modele automobila fabrike i duže od 10 godina drže OEM dostupnost (prave nove ugovore sa dobavljačima za komponente)...
 
Poslednja izmena:
Vidim da dobro barataš sa ovim administracijama. Ja iskreno nemam pojma, samo znam da sam lagano dobio originalni deo po ceni zamenskog. Na oduševljenje čak i majstora.
Čak i da je ilegalno uvezen opet je bezobrazna marža jer sigurno trošak uvoza nije multiplikator cene sa 15 na 78k dinara. Polovan original 10e
 
Moji stavovi lično su antiglobalistički i ovlašćeni servis smatram prevarom i nužnim zlom samo zbog ispunjenja garancije. :)
Kako sa autima tako i sa svom ostalom tehnologijom pa čak i u mojoj struci.

Neće da zarovljavaju pare u magacinu delova, al kad kupuješ auto plaćaš ga pre nego što ga naprave.
 
Мени су за оригинални ретровизор за Шкоду Октавију А7 пре 3 године узели 400€ у Алпросу.
Наручено директно из фабрике, стигло за 15ак дана.

Редовни сервиси у последње време су око 20к, радим их на 15к.
Иако је пар људи у фазону "не мораш да радиш у овлашћеном" обзиром да сам узео нов ауто у јуну 2020. мирнија ми је глава ако идем у овлашћени.
И кредит за ауто ми истиче ускоро, па се можда одлучим за замену у овлашћеном сервису, а тада ће комплетна сервисна документација бити плус.

Једино што ми је жао да по овим ценама купујем нов ауто, иако сам свестан да цене никад неће бити као пре короне.
 

The Renault 4 Savane 4x4 Concept Is Europe’s Answer To The Rivian R3X.

Е, кад Французи могу да врате класиче аутомобиле на улице, онда можемо и ми.
1747832685184.png

Изгледа обећавајуће и веома је модеран. Citroën такође има план да врати спачека да буде одговор Рено кампусу. Ево лепотана.
1747832892656.png

Чланак о овоме.

Citroën 2CV se vraća kao retro gradski automobil.

Једва чекам да се ово врати на улице. Ово ће да буде добро.
 
Poslednja izmena:
Vrh