Šta je novo?

Automobilska industrija

ja mislim da su elektricna kola vrlo odrzivo resenje, baterije nisu problem ako se recikliraju, kolko sam nesto malo istrazivao, to nije nesto preterano isplativ proces, ali je definitivno isplativiji od bacanja i kupovanja novih sirovina

takodje, problem odakle se dobija energija za pogon je mnogo lakse resiti kad je tako centralizovano, ti si svoj deo ekologije odradio kad si kupio elektricara, jer ne zavisi od tebe nego od drzave kako proizvodi struju, ako si u norveskoj to je 100% ekoloski, al ako si u kini..., za razliku od obicnih kola kod kojih gde god da si razvaljujes planetu
 
neki ekspert je skoro rekao da kada bi se sva kola sa sus motorom u srbiji zamenila električnim potrošnja struje bi porasla za oko sedam posto
 
I tu povecanu potrosnju bi pokri bez problema jer daleko manje trosimo struje u industriji zato sto smo je uspjesno unistili pogotovo velike potrsace... metalskog komleksa ...
Imt imr fob dmb jugostroj frigostroj rekord minel kotogradnju trudbenik itd itd ...
 
tragac":dgh2vgs4 je napisao(la):
neki ekspert je skoro rekao da kada bi se sva kola sa sus motorom u srbiji zamenila električnim potrošnja struje bi porasla za oko sedam posto
Vileo bih da procitam (pogledam) izlaganje tog eksperta, sobzirom da kapaciteti automobilskih baterija nisu uopste naivni. Ako imas, podeli link

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Popali se par klima i odmah apeli za smanjenje potrošnje. :D Ili kad se rudari.
Da vidimo kad se gomila vozila priključi na brze punjače.
 
a sto mora na brze?

veoma velika vecina ce koristiti samo "spore", od kojih ce proko 80% koristiti level 1 a ostali level 2 punjace, prosto zaato sto nije potrebno, level 3 su maltene samo za putovanja, pa stanes, napunis auto, popijes kafu, pa vozis itd

ovo sam kacio i na temu o punjacima:

https://www.youtube.com/watch?v=zBT5aXoJghY

https://www.youtube.com/watch?v=U_L2LvCvVWE

lik je odlicno objasnio zasto je velika zabluda da ce biti potrebna velika promena infrastrukture (u smislu pumpe>punjaci) jer se elektricni prosto tako ne koriste
 
Kakve realno veze za ukupnu kolicinu potrebne energije ima dal su brzi ili spori? Gotovo zanemarljivu.
Da, to jeste bitno za proizvodjace i distributere EE, zbog maksimalne snage. No cak i sa sporim punjacima, to je ozbiljna potrosnja. Takodje, imacemo vrsne sate, tipa po dolasku na posao, po povratku sa posla, i naravno od 00.00 kada ce svi oni u kucama sa dvoristima gledati da pune po jeftinijoj ceni elektricne energije.

Zimi, kada je potrosnja struje inace vec povecana, bice jos veci udar.

I sta kad ode celija ili vise njih?
Pogledajte svoje mobilne telefone i pad kapaciteta njihovih baterija.
Samo, zaboravite zamenu baterija za 1500-2000din ;)

I, dal cemo uopste smanjiti zagadjenje prelaskom na EV?
Neko je spomenuo da sama proizvodnja baterija stvori CO2 koliko konvencionalni automobil oslobodi na predjenih 200.000km (?)
Ako je taj podatak tacan, onda je cela prica o ekologiji potpuno izmisljna i nerealna jer ce na toj kilometrazi celije baterija vec biti ozbiljno ostecene, a neke i za zamenu. Ako tome dodamo i cinjenicu da se i proizvodnjom struje oslobadja CO2, onda je racunica jos nepovoljnija po EV

Takodje, ono sto je meni problematicno je autonomija, koja je "jedva do zlatibora" i to pod idealnim uslovima... :(



Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
nije 200000km, to je neko preterao, https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM ovde ima istrazivanje koje su radili, ne secam se tacno brojke al definitivno je daleko manje od 200000, drugo to sto se baterije kvare, to jeste neizbezno ali sa novijom tehnologijom sve duze traju, posle toga se ne bacaju na deponije nego se mogu reciklirati

evo sad cu lupiti pa da me ispravi neko koga ne mrzi da racuna: cenim da je trosak promene baterije u nekom manjem EV-ju (ne ona teslina od 15000eur polovnjak) tu negde kao odrzavanje klasicnog auta 10 godina, pogotovo ako je taj klasik kostao isto kao EV pa su mu delovi jako skupi
 
kolko sam ukapirao reciklaza se ne isplati nesto preterano mnogo, najveci benefit je zapravo ekologija, tako da reciklirane, ako su uopste poceli masovno da recikliraju, ne bi trebalo da su nesto mnogo jeftinije
 
Laki je u pravu. Dobro zapažanje.

Na trenutak stavimo na stranu priču o zagađenju. I recimo da baterije jednog dana toliko uznapreduju da im se kapacitet multiplicira a vremena punjenja smanje... U vreme kad su gradovi sve više opterećeni rastom broja uređaja u domaćinstvima i komercijali, osvetljenjem, mrežama, pametnim sistemima, opremom za nadzor, a od nedavno i blockchain sistemima i cloud serverima... šta će biti kad se svakog dana u određenim periodima milioni ljudi u nekom gradu ili regionu odluči da napuni ili dopuni svoj automobil u otprilike isto vreme?

Da je tranzicija neophodna, u to nema sumnje. Pre ili kasnije, fosilnih goriva će ponestati i biće nam neophodne alternative. A na kraju krajeva bitno je da tražimo nove tehnologije i da bismo pomogli planeti da se ponovo pročisti i oporavi. Ali kao i svaka trancizija, sve to mora da se uradi postepeno, smisleno i racionalno. Bez srljanja, nametanja, propagande, dvostrukih standarda, prećutkivanja, smandrljavanja i sličnog. A nažalost u zadnje vreme se baš forsira ideja da svi treba uveliko sutra da kupimo EV i pređemo na njih i sve će biti mnogo bolje. I onda jednog dana kad se svi dovatimo utičnice u istom momentu... CAP! Mrakčina preko pla planete. :lol: E zato mora da se ide postepeno i smisleno.
 
Бендер, са генералним твојим закључком се сасвим слажем. Подржавам форсирање развоја ЕВ али не и нагло и неопрезно увођење у масовну експлотацију. Повећање удела ЕВ у сабораћају треба да буде постепено, а сматрам да ни дугорочно СУС мотори неће бити потпуно избачени нити треба да буду. Када се смањи удео СУС мотора до одређене мере, али и употреба фосилних горива у индустрији укупне залихе више неће бити критичне.
Што се тиче утицаја на екологију ЕВ против СУС, сматрам да је, ако нисмо навијачки настројени, јако тешко створити објективну слику, јер моћни лобији трују научна истраживање. Имамо чак и универзитетска истраживања која су апсолутно различита. Док једни покушавају да минимизирају утицај производње струје, батерија и одлагања истих а потенцирају емисију гасова самих возила, друти апсолутно стављају акценат на ове факторе а заборављају да није битна само укупна емисија штетних гасова (приликом производње и експлоатације) без обзира да ли је она концетрисана у градским језгрима или ван њих (разне електране). Такође заборавља се и на девастацију земљишта у околини нафтних бушотина, а да не помињемо еколошке катастрове попут оне у Голфском заливу коју смо имали пре пар година. Такође транспорт фосилних горива представља већи ризик по екологију него транспорт струје (превртање бродова, удеси цистерни, проблеми на нафтоводима ...). Свакако и транспорт струје има својих еколошких проблема, попут разник машинских уља која се користе у трафо станицама, девастација земљишта због изградње далековода, недовољно испитана зрачења истих...
Дакле, сматрам да је укупан еколошки утицај одређен јако компликованом једначином са много параметара, а самим тиме и подложан манипулацијама разним лобијима.
У сваком случају код нас ће још дуго пресудан бити економски фактор, тако да ми не треба да се плашимо експанзије ЕВ годинама.
 
Rešenje je delom i u lokalnoj proizvodnji struje na nivou kuće ili zgrade /ulaza...od vetra, gasa gde postoji, sunca...tu ne postoji problem prenosa, struja nije možda uvek dostupna jer vetra i sunca nema uvek, ali kad ima onda dosta rastereti mrežu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580192#p580192:1qpg7zmh je napisao(la):
tragac » Fri Nov 09, 2018 9:44 am[/url]":1qpg7zmh]Rešenje je delom i u lokalnoj proizvodnji struje na nivou kuće ili zgrade /ulaza...od vetra, gasa gde postoji, sunca...tu ne postoji problem prenosa, struja nije možda uvek dostupna jer vetra i sunca nema uvek, ali kad ima onda dosta rastereti mrežu.

Ovo je dobar predlog. baterija e autmobila može da bude skladište električne energije koje se proizvodi u kući pomoću obnovljivih izvora. Ipak, nije to kompletno rešenje. potrebno ej imati gustu mrežu stanica za napajanje, ne može se uvek pouzdati u ovakvu proizvodnju.
Zamasovnu upotrebu električnih vozila je ipak potrebno još vreme i razvoj tehnologije, utidak je da se stagnira iako su vodeće auto kompanije , bar na rečima, podržale njihov razvoj i svi imaju posebne departmane za električne automobile.
Malo i države koče, benzin je svuda oporezovan, akcize, porez za ovo za ono, ne može se dozvoiti da se ceo sitem jednostavno sruši, mora se izgraditi alternetiva
 
mene zapravo tu najvise plasi da ce u nasoj divnoj i normalnoj zemlji uvesti posebna brojila u kuce za punjace gde ce struja biti 10 puta skuplja jer "taksa za luksuz"

ne kazem ja da (dugorocno) treba da bude jeftinija struja za punjenje, nego samo da treba da kosta realno, tj isto kao normalna struja
isto zato mi je mnogo glup sistem crvena tarifa i to, pa covek kolko potrosi treba da plati, ako potrosi duplo treba da plati duplo a ne petostruko
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581082#p581082:1kidcdtr je napisao(la):
nekianonimnilik » Uto Nov 13, 2018 1:24 pm[/url]":1kidcdtr]mene zapravo tu najvise plasi da ce u nasoj divnoj i normalnoj zemlji uvesti posebna brojila u kuce za punjace gde ce struja biti 10 puta skuplja jer "taksa za luksuz"
Nemoguće je da to funkcioniše u praksi, pošto ne može niko da te spreči da u garaži u kući koristiš struju sa svog normalnog brojila.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581082#p581082:1kidcdtr je napisao(la):
nekianonimnilik » Uto Nov 13, 2018 1:24 pm[/url]":1kidcdtr]ne kazem ja da (dugorocno) treba da bude jeftinija struja za punjenje, nego samo da treba da kosta realno, tj isto kao normalna struja
isto zato mi je mnogo glup sistem crvena tarifa i to, pa covek kolko potrosi treba da plati, ako potrosi duplo treba da plati duplo a ne petostruko
Ne, ne treba čak ni duplo da plati ako je duplo potrošio, nego manje! U svim normalnim zemljama, što više trošiš struje, to je jeftinija. Što je skroz normalno, jer to važi za sve stvari koje se kupuju. Samo su ovi naši naopaki... A pritom struja se proizvodi ovde, znači nije neki mnogo luksuzan resurs, plus im se normalno isplati da trošiš što više. Verovatno se vode srpskom logikom - ovaj koji puno troši struje, mora da ima neki biznis ili nešto, znači dobrostojeći je, daj njemu da naplatimo dodatno, on ima da plati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=581082#p581082:3thmu3g7 je napisao(la):
nekianonimnilik » 13 Nov 2018 12:24 pm[/url]":3thmu3g7]mene zapravo tu najvise plasi da ce u nasoj divnoj i normalnoj zemlji uvesti posebna brojila u kuce za punjace gde ce struja biti 10 puta skuplja jer "taksa za luksuz"

ne kazem ja da (dugorocno) treba da bude jeftinija struja za punjenje, nego samo da treba da kosta realno, tj isto kao normalna struja
isto zato mi je mnogo glup sistem crvena tarifa i to, pa covek kolko potrosi treba da plati, ako potrosi duplo treba da plati duplo a ne petostruko
vala ako bude 10x skuplja ima da bicikliram u sobi ceo dan da je pravim :D
 
Dobra priča

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PFzp1pVPDPg[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=twoJahPTjq4[/youtube]
 
Šta kažu švabe na zabrane dizelaša.
Gooogle prevodilac .

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/hamb ... 45729.html

Dizel skandal
Što drugi gradovi mogu naučiti iz zabrane vožnje u Hamburgu


Hamburg je bio prvi njemački grad koji je uveo zabranu vožnje dizelskim automobilima, a mnogi će ga slijediti 2019. godine. Privremeni rezultati u Hanzeatskom gradu pokazuju što se može očekivati ​​od opština.

Montag, 31.12.2018 08:32

U maju je Hamburg bio prvi grad u Nemačkoj koji je uveo zabranu vožnje dizelom. U Hanseatic gradu zahvaćene su dve prometne ulice u četvrti Altona: 600-metarski dio Max-Brauer-Allee i 1,7-kilometarski dio Stresemannstraße.

Iako se zabrana u Max-Brauer-Allee-u odnosi na sva vozila i kamione koji ne zadovoljavaju emisijski standard Euro 6, Stresemannstraße će biti zatvorena samo za kamione ispod Euro 6 standarda. Iz zabrane vožnje isključeni su stanovnici i njihovi posetitelji, kao i taksiji, autobusi, ambulante, kamioni za smeće i dostavna vozila.

Iduće godine u Hamburgu će slediti još gradova. Početak u januaru u Stuttgartu s ograničenjima vožnje za dizelska vozila emisijskog standarda Euro 4 i niža u ekološkoj zoni. Tokom godine slede Köln, Bonn, Berlin i brojni drugi gradovi. Što mogu naučiti od zabrana vožnje u Hamburgu - a što ne? Odgovori na najvažnija pitanja.

Je li kvalitet vazduha u Hamburgu poboljšan?

Ne još. Uprkos zabrani vožnje na Stresemannstrasse i Max-Brauer-Allee, privremeni rezultat je čak i neznatno negativan. Iako je nivo azotnog dioksida u Stresemannstrasseu pala ispod mesečnog ograničenja od 40 mikrograma po kubičnom metru zraka u junu . U sledećim mesecima, međutim, vrednosti u obe ulice bile su ponovno iznad granica. Merne stanice dve dionice zabeležile su u oktobru čak 48 mikrograma azotnog dioksida po kubičnom metru vazduha - što je povećanje od 23 % u odnosu na isti mesec prošle godine. Smatra se da su granične vrednosti ispunjene ako je 40 mikrograma sniženo u godišnjem proseku.

Za smislenu ravnotežu između dva tranzitnih ograničenja prerano je, tvrdi hamburško ekološko telo. "Vruće, suho ljeto i jesen, tokom nedelja mirnih vremenskih uvjeta, onemogućavaju zaključivanje reprezentativnih trendova izmerenih vrednosti za celu godinu iz tog razdoblja", rekao je predstavnik vlasti. Prema tome, ocena je moguća tek nakon godinu dana zabrane vožnje.

Mogu li se sprovesti ograničenja vožnje?

Prvi zapisnik o nadzoru iz Hamburga sugeriše da se mnogi vozači ne pridržavaju zabrane vožnje. Od početka avgusta do sredine decembra pregledano je 1156 vozača. 268 kontrolisanih vozača ilegalno je ušlo u zonu bez vožnje. Tako da je svaki četvrti vozač zanemario ograničenja vožnje.

Hamburgska policija kontrolisala je vozače samo slučajnim redosledom, jer je nadzor vrlo dugotrajan. Kako bi saznali da li vozač krši zabranu vožnje, policajci moraju pregledati dokumente vozila. Automobili se ne mogu videti, koji emisijski standard ispunjavaju. Tokom godine više puta se raspravljalo o tzv. Plavoj značci. To znači da je vozilo u skladu s Euro 6 normom o emisiji. Do sada, međutim, savezna vlada je protiv označavanja.

Lek bi također mogao stvoriti automatsku registraciju registarskih oznaka. Početkom studenog, njemačka vlada donijela je zakon na temelju kojeg je moguće provoditi inspekcije s kamerama. Nacrt će uskoro biti u Bundestagu i Bundesratu. Gradovi odbijaju automatizirani lov na dizelske grešnike, ali daleko od toga. Čak i Hamburgov službenik za zaštitu podataka Johannes Caspar smatra da je registracija registarske pločice ustavno upitna.

Izmešta li se saobraćaj sa glavnih ulica na stambena područja?

Da, jer alternativni pravci koje označavaju vlasti vode delom kroz stambena područja. U Hamburgu, put za izbegavanje kamiona prolazi kroz Augustenburger Straße, na samom ulazu u školu u susedstvu. Roditelji su protestvovali protiv alternativnog puta i skupljali potpise kako bi ukinuli zabranu vožnje na Stresemannstraße. Max Brauer Allee zaobilazi brojne vozače automobila vozeći Harkortstraße - koja vodi kroz drugi najveći stambeni prostor u Hamburgu.

Jesu li vožnja povezana s zabranom zaobraćaja samo uvod u veće probleme?

To je moguće - ali ovisi o poboljšanju kvalitete vazduha. Prema procenama hamburškog senatora za okolinu Jensa Kerstana (Zeleni), dalje zabrane vožnje mogle bi uslediti 2019. godine. Organizacija za zaštitu okoline BUND mogla bi sprovesti daljne zabrane za starije dizelske motore , navodi se u izveštaju u "Hamburger Abendblatt". Shodno tome, daljnja ograničenja vožnje koja se odnose na ulice ne mogu se isključiti. Za Nordkanalstraße i Habichtstraße će doći u pitanje.
 
Ovo mi nije jasno ???? Jednom probali i završilo se tragično po vlasnika vozila i sad opet se vraćaju na isto.

https://www.b92.net/automobili/razno.ph ... id=1487947

Automobili koji se otključavaju pomoću otiska prsta stižu 2019.
Hyundai će ovu tehnologiju ponuditi najpre na SUV modelu Santa Fe, u prvom kvartalu sledeće godine.

11605781495c29d212305d9122337198_v4_big.jpg


Korejski proizvođač predstavio je novi sistem u Kini, gde će se prvo i naći u upotrebi, da bi se zatim postepeno proširio i na druga tržišta širom sveta.

Tehnologija očitavanja otiska prsta omogućiće vozaču ne samo da otključa svoje vozilo, već i da startuje motor, s obzirom da je Huyndai biometrijski senzor osim u kvaku ugradio i u dugme za pokretanje pogonskog agregata.

17582831705c29d21249e59865220976_v4_big.jpg


istem će takođe omogućiti da kompjuter identifikuje vozača i da, u slučaju da isti automobil koristi više osoba, izvrši podešavanja vozila prema ranije definisanim i sačuvanim preferencijama onog koji je u tom trenutku za volanom.

Tako će se nakon očitavanja otiska prsta automatski podesiti pozicija vozača, retrovizori, sadržaji i funkcije multimedijalnog sistema i sl.
Korejski proizvođač navodi i da je sistem opremljen bezbednosnom tehnologijom koja će sprečiti falsifikovanje (simuliranje) otiska prsta vozača.

Ako se pitate koliko će jedan ovakav sistem biti pouzdan u automobilu, Hyundai tvrdi da do pogrešnog očitavanja može da dođe tek u jednom od 50.000 slučajeva i dodaje da je njihova tehnologija pet puta bezbednija od konvencionalnog automobilskog ključa.

Događaj od pre 13 godina

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4396831.stm

Malaysia car thieves steal finger
By Jonathan Kent
BBC News, Kuala Lumpur

Police in Malaysia are hunting for members of a violent gang who chopped off a car owner's finger to get round the vehicle's hi-tech security system.
The car, a Mercedes S-class, was protected by a fingerprint recognition system.

Accountant K Kumaran's ordeal began when he was run down by four men in a small car as he was about to get into his Mercedes in a Kuala Lumpur suburb.

The gang, armed with long machetes, demanded the keys to his car.

It is worth around $75,000 second-hand on the local market, where prices are high because of import duties.

Stripped naked

The attackers forced Mr Kumaran to put his finger on the security panel to start the vehicle, bundled him into the back seat and drove off.

But having stripped the car, the thieves became frustrated when they wanted to restart it. They found they again could not bypass the immobiliser, which needs the owner's fingerprint to disarm it.

They stripped Mr Kumaran naked and left him by the side of the road - but not before cutting off the end of his index finger with a machete.

Police believe the gang is responsible for a series of thefts in the area.
 
Kako izgleda sedište luxuznog automobila

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5XDuvbyIfWs[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558345#p558345:1jwnsb56 je napisao(la):
Žika » Čet Avg 09, 2018 6:53 pm[/url]":1jwnsb56]Da li treba uvesti kao obaveznu opremu radare i uređaje za automatsko kočenje za sva vozila teža od 7,5 tona ?
Obzirom na masu veoma su opasna naročito za putnička vozila. Na sledećim snimcima se vidi kako jedno naletanje prerasta u veliku nesreću.
Sam radar i adaptivni tempomat postoje još od početka 2000-ih godina, automatsko kočenje je relativno novijeg datuma.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2-eBUZP0FJ0[/youtube]


Ono što sam pisao postaje obaveza od 2020. godine ali su zaboravili da ubace i teža vozila koja su daleko opasnija u slučajevima naletanja.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sVGvGHjS1bA[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YHMjMud8Vto[/youtube]

Sistem automatskog kočenja obavezan od naredne godine

a%20kocenje.jpg


Četrdeset država sveta, predvođene Japanom i EU, postigle su danas u Ženevi dogovor o nacrtu regulative Ujedinjenih nacija o obaveznoj ugradnji sistema za automatsko kočenje u slučaju opasnosti (AEBS) u sve nove automobile i laka komercijalna vozila od 2020. godine.

Kako je saopštila nadležna agencija UN, u skladu sa novom regulativom, koja će biti obavezna za države koje je prihvate na sastanku u junu, sva vozila u prodaji moraće da imaju ugrađenu tehnologiju koja, uz pomoć senzora, prati koliko je blizu pešak ili objekat, prenosi agencija AP.

Taj sistem, koji će se primenjivati na vozilima pri brzinama do 60 kilometara na sat, automatski će aktivirati kočnice ako se sudar smatra neizbežnim, a vozač ne odreaguje na vreme.

Procjenjuje se da će ova odluka svake godine biti primenjena na četiri miliona novih vozila u Japanu i 15 miliona u Evropi.
 
Valjda su u međuvremenu usavršili uređaj :D :D :D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o9O-aejD0vI[/youtube]
 
previše tema o automobilima mogle bi se svesti u jednu. ovi udesi su sa testiranja.. naravno da uvek nešto može da otkaže na autu pa i ovaj sistem detekcije sudara. imate koliko dugo na raznim automobila adaptilni kruz kontrol? Pa onda na audijima i mečkama više klase ono za start stop saobraćaj. rešiće i ovo, nemojte se brinuti samo treba malo vremena i novca da se to sredi do kraja.
što se tiče struje, na onoj drugoj temi smo razmatrali tu drastičnu potrošnju i došli do zaključka, tj ja kao došao, da je dovoljno ubaciti 250 vetrenjača za pola automobila, znači 500 za sve, i to rešava sve probleme, i uračuanti su svi viškovi, manjkovi, manajk vetra itd. "jeftina" struja će se svakako menjati. e sad, bacio sam pogled na net malo, ima interesantnih malih vetro turbina za 250 eur komad koje tobože daju 500w, znači 4 takve mogu skoro pa sigurno u proseku da pokriju 10kw dnevno koliko je procenjena prosečna potreba dnevna. to se otplati kroz 3 godine moje vožnje sa sve dodatim inverterima i možda nekim minijaturnim skladištem. jedan kredit na 4 godine ili 5 godina bi mi omogućio da u startu smanjim mesečne troškove (kad se samo to gleda)
ekologija veliki plus i takođe smanjili bi vremenom spoljno trgovinski deficit.
Laki, razlikuju se baterije za auto i baterje za telefon. druga hemija, drugi fazon potpuno.
 
Vrh