Šta je novo?

Autokomanda

nije ovo toliko strašno, naši standardi predviđaju dosta tanak spoljnisloj betona.. ovi stubovi i nadvožnjaci su već renovirani ako se ne varam, i to ne tako davno? veći je rizik pančevac koji se već rušio, tj pristupni putevi
 
Pre dve noci kad sam se vraćao iz grada video sam da je ova traka ka autokomandi uz ogradu zatvorena i kako radnici farbaju ogradu. Sto je pohvalno kao redovno održavanje

1-A86-C2-D8-0-F8-D-41-F0-A8-C7-0-ED59-B03-F5-D7.jpg
 
To i inače rade svakih godinu-dve. Ali, na stranu koroziju i propadanje betonskog dela ograde: najveći problem su navijači, kojima tu ide glavna ruta za oba stadiona.
Inače, sredili su malo i onu konzolu na ulazu u ŽS Karađorđev park.
 
Između Autokomande i skretanja za Ustaničku/Južni bulevar/Novi Beograd se stvaraju velike gužve svakodnevno. Zanimljivo (u stvari i nije) je da kao da niko nikada nije ni pokušao da taj čvor malo raspetlja.

Bing mape nam daju odličan pogled.

Crvenim sam označio zonu konflikta (jedna od mana raskrsnica tipa detelina), i tu dolazi do ukrštanja koje se tako lepo i vidi na slici i koje generiše gužvu skoro do kružnog toka i skroz dole do autobusa koji se uključuje sa auto-puta.



Pozitivna stvar je što ima dosta mesta za radove koji bi mogli malo da pomognu. Tu prvenstveno mislim na proširenje trake (rampe) od auto-puta ka Ustaničkoj koje je sasvim izvodljivo.

ipak, najteži posao bi bila denivelacija u ovoj crvenoj zoni konflikta, ali mislim da za to ima sasvim dovoljno mesta (u kombinaciji sa proširenjem koje sam označio sivom bojom).

Iskreno, mislim da bi i samo nova siva rampa pomogla, sa jasnim putokazima na početku rampe gde bi oni koji ne idu ka Bulevaru oslobođenja od starta "držali" desne trake.

Eto jedne ideje koja može malo da raspetlja haos na ovom potezu.

Ima tu još jedna tačka nagomilavanja koja se jasno vidi na slici, a to je bus stajalište gde staju i međugradski autobusi, kao i oni koji nekoga čekaju.

Ja čak mislim da je ovo najveća "pritoka" autoputa u Beogradu, pa bi trebalo malo razmisliti i o dodavanju još jedne trake auto-puta na tom potezu.
 
Upravo zbog tog zakrčenja tu ja nikada ne bih odobrio izgradnju onog megalomanskog Delta Planeta. I ne znam kom mozgu u Gradu je uopšte palo na pamet da takvu ideju uopšte i razmatra...
 
Mislim da rešenje problema na isključenju za Ustaničku/Južni bulevar leži delimično i u narednim, odnosno prethodnim isključenjima sa auto-puta. Ova zona ne bi bila toliko problematična kada bi se izgradio planirani nadvožnjak između Dragana Mancea i Deligradske, kao i kada bi isključenje na Dušanovcu bilo dovoljno veliko, i kada bi onaj plavi mostić imao više od jedne trake, ali rekao bih da ovo nisu ni jeftina ni kratkoročno ostvariva rešenja
 
Problem je vrlo lako resiv. Direktna rampa sa autoputa, ali i od kruznog toka ka ustanickoj i juznom bulevaru.
Prostora ima, nivo autoputa (bulevara F. Deperea) je nizi nego sve ostale saobracajnice, sto je bitno jer olaksava posao, a red velicina novcanih sredstava nije strasan u odnosu na dugorocnu i masovnu korist.

Slican problem su imale beclije na petlji Erdberg iznad dunav kanala, gde su na klasicnu detelinu dodali jos direktnih rampi za najopterecenije pravce.
1f539377df843b70daa9f997b6254eb4.jpg


Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Kompletna situacija je suluda, počevši od kružnog toka, koji je višestruko "luđi" od Slavije, pa do tog čuvenog ukrštanja onih koji pokušavaju u Ustaničku/JB i onih koji sa AP pokušavaju ka centru. Naravno, neki čekaju u koloni, dok drugi prozvižde levom stranom i uvaljuju se pred samo isključenje ka Ustaničkoj.

Kakvo god rešenje da bude, mora mu se pristupiti relativno brzo, jer broj automobila raste, iz dana u dan. To je ujedno i generalni problem ovog grada, gde god da kreneš.

Koliko se samo putna vremena produžavaju, iz dana po dan, malo po malo... Ne primeti čovek (ili kuvana žaba) da sada putuje drastično duže, na istim rutama, kolima ili busom, nego pre samo deset godina.

TapaT
 
Bravo, Laki. Kako mi odlažemo logična i neophodna rešenja, to je čudo. Pa, ni uključenje iz pravca Autokomande ka Nišu nije postojalo do pre 15-ak godina, nego je i taj saobraćaj morao u Ustaničku, pa u tri lepe... Bukvalno je ovo isključenje sa autoputa postalo horor, lično, često se popnem na prethodnoj rampi i onda oko kružnog toka polukružno, pa nazad u Južni bulevar.

Naravno, trajno rešenje je i poštena petlja na Dušanovcu, što na našu sramotu čekamo već pola veka.
 
Ja vozim kola tek oko 5 godina i to ne svaki dan, pa vidim toliko problema koji su rešivi.

Najprostije je mnoge stvari rešiti dodatnom trakom za levom skretanje (ili dužom postojećom), negde i dodatna traka za desno je potrebna (a ne ona što ide i desno i pravo).

Eto, i za Autokomandu se može naći rešenje, imamo problem sa kružnim tokom na NBGD...

Problem je što nadležni to ne vide jer se voze službenim kolima sa vozačem, često pod rotacijom i za njih je sve prohodno. (Evo pre neki dan saznadoh da neki nepoznati poslanik što je doživeo saobraćajnu nesreću ima svog vozača)

Kada bi se svima oduzeli vozači, rotacije, pa i automobili i da su prinuđeni da se voze gradskim prevozom, i oni sami bi tražili rešenja. Vlast je otuđena od naroda (na svim nivoima) i to se vidi, između ostalog, i na ovim primerima.
 
Pitanje za razmišljanje. Ako neko hoće sa autoputa iz pravca NBG za Južni bulevar ili Ustaničku , dobija svoju zasebnu rampu , što je OK. Ali time se rešava samo jedan deo problema. Kako rešiti pitanje ukrštanja onih koji žele iz pravca Vojvode Stepe , Marakane i Stadiona JNA , i iz Bulevara Oslobođenja (pravac sa Banjice) da idu u Južni bulevar i Ustaničku sa onima koji žele sa autoputa iz pravca NBG ka Slaviji? Živim u neposrednoj okolini i često se susrećem sa pomenutim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579651#p579651:nflhysko je napisao(la):
astrodule » Sre Nov 07, 2018 9:48 am[/url]":nflhysko]Problem je što nadležni to ne vide jer se voze službenim kolima sa vozačem, često pod rotacijom i za njih je sve prohodno. (Evo pre neki dan saznadoh da neki nepoznati poslanik što je doživeo saobraćajnu nesreću ima svog vozača)

Kada bi se svima oduzeli vozači, rotacije, pa i automobili i da su prinuđeni da se voze gradskim prevozom, i oni sami bi tražili rešenja. Vlast je otuđena od naroda (na svim nivoima) i to se vidi, između ostalog, i na ovim primerima.
Problem kod nadležnih je to što oni što u svojoj glavi zamisle , to uopšte ne preispituju , jer apriori smatraju da je to najbolje rešenje , te sve više imamo situaciju da se mi obični građani moramo prilagođavati tim rešenjima , umesto da se rešenja prilagođavaju nama , kao što je to nekad bilo. Ovo se odnosi na saobraćajnice , parkinge , gradski prevoz , parkove , međuzgradne prostore , trgove , skverove , platoe , urbane džepove , uređenje ulica , pešačke zone , pešačke prelaze , kante za đubre , javne česme... Mnogo više se stiče utisak , da oni , ne da ne vide stvari zato što se svuda voze kolima , nego zato što se izgleda svuda "teleprontuju".
 
Мени за аутокоманду пада једно на прву руку монструозно решење, ал верујем да би било функционално - велики кружни ток у који се уливају Булевар ослобођења (са обе стране Аутокоманде), Јужни булевар, Устаничка, проширенаТабановачка, Војводе Степе, Милутина Ивковића и аутопут. И да исти има најмање 8 трака. Наравно, ово не би био правилан кружни ток геометријског облика кружнице. У току дана ћу нацртати план.
 
@Solecar Tu jedino pomaže neka denivelacija. Upravo sam taj potez i označio crvenim i to je najskuplje za rešiti (i rekao bih glavni problem). Denivelacija tu ne bi mnogo smetala jer tu već imamo mnogo petlji, ali to treba neko pametno da isprojektuje.
 
meni se cini da bi najjednostavnije resenje bila rapma-nadvoznjak koji bi sve iz pravca nbg-a a koji zele u ustanicku direktno odvelo u tu ulicu. znaci umesto mesanja sa drugim pravcima i celog kruga udesno preko prvovencnog i raskrsnica sa bl oslobodjenja i sa j. bulevarom (sto bi ostao pravac za sve koji idu u j. bulevar a ne u ustanicku) rapma koja bi odmah presla autoput ulevo i isla direktno na ustanicku. cini mi se da prostora ima sasvim dovoljno i da bi to znatno uticalo i na guzve na postojecim raskrsnicama i semaforima na tom pravcu.
 
...mada, imaj u vidu, kada se napravi planirana petlja na Dušanovcu, broj tih koji će se na Autokomandi odvajati za Ustaničku značajno će opasti. Onda ispada da su važniji ovi koji idu na Južni bulevar. Njih je nemoguće povezati direktno rampom, ali, možda može nešto preko ćorsokaka od Gospodara Vučića.
 
iha, kad se zavrsi ump i tunel od save do dunava, petlje, treca linija metroa... bice im super.

ne tvrdim ja nista sa sigurnoscu, samo mi se cini da se cesto drzimo zatecenog stanja i budzimo nego sto smo spremni za iole radikalnije ali planske promene. u tom slucaju bi onda tu rampu (ili jednu njenu traku) mogli usmeriti na suprotan pravac ustanicke i tako taj saobracaj dovesti direktno do raskrsnice na pocetku juznog bulevara. znam, sve kosta, uvek fali mesta, nemamo planove koje postujemo i kojih se drzimo....
 
Ali, petlju na Dušanovcu/Konjarniku je trebalo prioritetno graditi još pre 30 godina. Ne treba da se čeka UMP, neka se priključci sagrade naknadno. To je jedna od većih sramota Beograda.

Inače, ovo za uliv rampe u smer Ustaničke ka Južnom bulevaru - nije loše.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579688#p579688:2xu72lpu je napisao(la):
solecar » 07 Nov 2018 11:18 am[/url]":2xu72lpu]Pitanje za razmišljanje. Ako neko hoće sa autoputa iz pravca NBG za Južni bulevar ili Ustaničku , dobija svoju zasebnu rampu , što je OK. Ali time se rešava samo jedan deo problema. Kako rešiti pitanje ukrštanja onih koji žele iz pravca Vojvode Stepe , Marakane i Stadiona JNA , i iz Bulevara Oslobođenja (pravac sa Banjice) da idu u Južni bulevar i Ustaničku sa onima koji žele sa autoputa iz pravca NBG ka Slaviji? Živim u neposrednoj okolini i često se susrećem sa pomenutim.

resenje za ovaj cvor je kruzni tok. i to ne trokraki nego cetvorkraki + rampa ka autoputu, u njega bi se ulivali/izlivali i juzni bulevar i ustanicka, pored osloboodjenja i prvovencnog. naravno, uz neophodne podhodnike ili pasarele za pesake duz bul oslobodjenja i juznog bulevara, narocito u delu kod hrama i bolnica
 
Imate dosta dobrih predloga ali ono što mene brine je da li bi se našlo mesta za njih. Sa svakog aspekta lokacija cele AK je baš ''gadna'' a uz to su neki koridori i rampe već izgrađeni pa bi time bili prepreka za nova, tj. dalja rešavanja i intervencije.

Evo npr ta rampa autoput-Ustanička bi imala problem jer bi morala prvo naglo da se podigne iznad autoputa a onda naglo da se spusti u nivo Ustaničke. Da stvar bude gora, morala bi prvo da prođe iznad rampe koja povezuje smer autoputa ka NBG i Južni bulevar (ona rampa gde su vatrogasci) i onda naglo da se spusti i ulije u Ustaničku.

Zato kažem, baš nezgodna lokacija.
 
ne znam za taj deo sto spominjete, tuda retko prolazim, ali mislim da je jedan od najvecih problema ukljucenje na autoput iz juznog bulevara, koje napuni rasksnicu pa se napuni i tako se stvaraju guzve u ustanickoj, ali i bulevaru oslobodjenja od onih koji idu ka ustanickoj, sto se produzi i ka onima koji idu ka juznom bulevaru, i verovatno je ta guzva cak do rampe pa to pravi problem o kom diskutujete
 
ja kako vidim problem je sto mi volimo da dobijamo a ne da platimo, tj platimo al ocekujemo da ce pare da odu nekome u dzep a ne na prave troskove. stalno imamo vesti, beograd dobija obilaznicu, srbija dobija autoput, nis dobio bolnicu, novi sad dobio most... ko da postoji neki loto i bingo za gradove pa vesici i slicni kupuju lozove, vrv od svoje love od silne ljubavi za sve nas, pa mi malo malo medj dobitnicima.. kad jednom dobijemo i tc na autokomandi i svi dobijemo neki poslovni neboder umesto udzerica, sto bi bio neki znak razvoja a ne valjanja u blatu, onda cemo da se nadamo da cemo da dobijemo i teleport uredjaj..

ne znam ali verujem da u nekim drugim sredinama gradjani ne ocekuju da dobiju novi kruzni tok gde je potreban a ne postoji nego nadlezni i za to placeni sednu i vide koliko to kosta, jel moze ili ne moze, sracunaju i plate infrastrukturu ukoliko zakljuce da je za opste dobro. mi ovde dobijamo bnv a nemamo pare da zavrsimo kolektor.

slazem se da je lokacija zeznuta ali je jako bitna, vec na granici kapaciteta a sa puno potencijala za koji je da bi se iskoristili neophodno uloziti neka srdstva. vrv velika ali mnogo manja ukoliko se uloze planski i razvojno a ne naknadno u zbudzevinu da bi se nekako sanirao problem koji svi vec vidimo. ne slazem se da mesta nema, narocito imajuci u vidu i mogucnost blage korekcije trase samog autoputa
 
Мора да се направи дупла петља да се то ефикасно реши

Јако неелегантно, али да се направи петља за изласке на аутопут, а преко ње петља за остале улице (и УМП), и онда ко оће на аутопут има искључење типа код инфективне/суда/кружног тока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=579756#p579756:2d9gc55t je napisao(la):
razgradjevinar » 07 Nov 2018 02:52 pm[/url]":2d9gc55t]ja kako vidim problem je sto mi volimo da dobijamo a ne da platimo, tj platimo al ocekujemo da ce pare da odu nekome u dzep a ne na prave troskove. stalno imamo vesti, beograd dobija obilaznicu, srbija dobija autoput, nis dobio bolnicu, novi sad dobio most... ko da postoji neki loto i bingo za gradove pa vesici i slicni kupuju lozove, vrv od svoje love od silne ljubavi za sve nas, pa mi malo malo medj dobitnicima.. kad jednom dobijemo i tc na autokomandi i svi dobijemo neki poslovni neboder umesto udzerica, sto bi bio neki znak razvoja a ne valjanja u blatu, onda cemo da se nadamo da cemo da dobijemo i teleport uredjaj..

ne znam ali verujem da u nekim drugim sredinama gradjani ne ocekuju da dobiju novi kruzni tok gde je potreban a ne postoji nego nadlezni i za to placeni sednu i vide koliko to kosta, jel moze ili ne moze, sracunaju i plate infrastrukturu ukoliko zakljuce da je za opste dobro. mi ovde dobijamo bnv a nemamo pare da zavrsimo kolektor.

slazem se da je lokacija zeznuta ali je jako bitna, vec na granici kapaciteta a sa puno potencijala za koji je da bi se iskoristili neophodno uloziti neka srdstva. vrv velika ali mnogo manja ukoliko se uloze planski i razvojno a ne naknadno u zbudzevinu da bi se nekako sanirao problem koji svi vec vidimo. ne slazem se da mesta nema, narocito imajuci u vidu i mogucnost blage korekcije trase samog autoputa

Razgrađevinar, naša sredina je potpuno neuka u ovim stvarima. Ne postoji niti jedan racionalan razlog da se bilo koji objekat infrastrukture za koji se zaključi, stručno, da je "potreban" - ne gradi, i to bez odlaganja. Priče da nema para su najobičnije gluposti i posledica nerazumevanja kako ekonomija funkcioniše. Upravo zbog toga, Beograd je u ovoj meri zakržljao grad. Ne postoji naseobina na severnoj polulopti gde se čeka 50 godina da se poruše udžerice i izgradi bulevar, ni na istoku ni na zapadu. Samo u našim eksperimentima od države

Dakle, UMP, SMT, nedostajuće petlje, mostovi... metro - ne postoji razlog da se odugovlači, jer su gubici usled toga kolosalni.
 
solecar":1v6p25t0 je napisao(la):
Pitanje za razmišljanje. Ako neko hoće sa autoputa iz pravca NBG za Južni bulevar ili Ustaničku , dobija svoju zasebnu rampu , što je OK. Ali time se rešava samo jedan deo problema. Kako rešiti pitanje ukrštanja onih koji žele iz pravca Vojvode Stepe , Marakane i Stadiona JNA , i iz Bulevara Oslobođenja (pravac sa Banjice) da idu u Južni bulevar i Ustaničku sa onima koji žele sa autoputa iz pravca NBG ka Slaviji? Živim u neposrednoj okolini i često se susrećem sa pomenutim.
Jednostavno, dodatnim krakom sa kruznog toka desno pored iskljucenja ka nisu, pa na istu rampu koju sam pominjao, od nbg ka ustanickoj i juznom bulevaru.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Vrh