dziggy
Advanced
Mogu tek da zamislim kako bi mi izgledalo da je bio i neki novi moderan tramvaj
Izvor: Beograd.orgНацрт плана просторне целине Аутокоманда
Нацрт плана детаљне регулације дела централне зоне, просторна целина Аутокоманда, општина Вождовац изложен је на јавни увид у Градској управи, Трг Николе Пашића 6. Нацрт овог плана моћи ће да се погледа и у просторијама градске општине Вождовац до 15. маја, сваког радног дана од 9 до 15 сати.
Информације о предложеним решењима за уређивање просторне целине Аутокоманда могу се добити уторком и четвртком од 11 до 15 часова на Тргу Николе Пашића 6, а средом и петком у исто време у општини Вождовац.
Писане примедбе на предложена решења могу се доставити Секретаријату за урбанизам и грађевинске послове, улица 27. марта 43–45, најкасније до 15. маја.
цео текст ПолитикаКоначно лакше до аутопута
Деценијама трају муке возача који Авалским путем послом долазе у главни град из Јужне и Источне Србије, Поморавља и Шумадије намерни да се код Аутокоманде укључе на аутопут – трака према Нишу. Очигледно је да су градитељи те петље, пре више од тридесетак година, заборавили на тај путни правац што се у тадашњим условима може и разумети, али то да потоње генерације досад нису исправиле „криву Дрину” тешко је схватљиво – пише нам читалац, инжењер Петар Јанковић из Београда. Са саобраћајне тачке гледишта, читалац Јанковић је у праву – потпуно је неприродно да људи возе из правца Авалског пута до Славије, ту се окрећу назад и упућују у смеру аутопута ка Нишу. Или, још горе, да на „кварњака” окрећу своја возила код здања Ветеринарског факултета, стварајући опасне непотребне гужве, да би наставили даље према југу.
Ова возачка мука биће, по свему судећи, на задовољство свих, решена, веровали или не, у следећих неколико месеци.
Наиме, инжењер Миша Драговић, из „Мостпројекта”, један од најбољих познавалаца саобраћајних прилика у граду, рећи ће да та идеја није нова, да се преноси са генерације на генерацију, али да ће по његовом сазнању, проблем ускоро бити решен. О свему томе – каже Драговић – много више зна Бранко Смиљанић, па ће вам он дати прецизније информације докле се стигло са остварењем пројекта.
Господин Бранко Смиљанић спреман је да обрадује суграђане рекавши да је главни пројекат нове саобраћајнице – прикључка на аутопут – урађен и усклађен са регулационим планом. Потребно је, објашњава он, изместити стару водоводну цев и на ред стижу путари.
– По плановима – вели Смиљанић – цео тај посао могао би да буде завршен до краја лета. Немојте да ме држите за реч, али мислим да су то реални рокови. Може да буде малих одступања, али је најважније да су сви претходни послови обављени. Најважније нам је да то буде урађено пре него што почну радови на обнови аутопута на „Газели”.
...
izvor NovostiAUTOKOMANDA
PREMA detaljnom urbanističkom planu deo između ulica Triše Kaclerovića, Bulevara oslobođenja i Autoputa, koji je od juče na javnom uvidu u Opštini, predviđa se gradnja poslovnog jezgra. Ovaj prostor predstavljen je kao veliki građevinski potencijal, na kojem su oronuli objekti predviđeni za rušenje.
Na zemljištu prema petlji Autokomande gradiće se 188.000 komercijalnih kvadrata. Jedna ili dve poslovne zgrade biće visine do 21 sprata, dok će sve ostale sa prizemlja moći da se izdignu do četiri etaže. Strana ka autoputu odvojena je za parking sa 320 mesta. U drugoj poslovnoj zoni niz autoput ka Nišu gradiće se tržni centri i poslovne zgrade do četiri sprata. Tu će zemljište biti izdeljeno na parcele od 12 do 50 ari i dato investitorima za gradnju. U poslovnom kvartu izgradiće se park-trg i trafostanica čiji će kapaciteti pokriti veliki deo Voždovca i nešto površine Savskog venca.
izvor Studio BU toku je javna rasprava detaljne regulacije ovog dela Autokomande, završen je glavni projekat za izgradnju silazne rampe i preostaje samo da Beogradski vodovod, krajem maja, počne sa zamenom stare cementno – azbestne vodovodne cevi promera 300 mm, čija zamena je preduslov za početak radova saobraćajne veze između Autokomande i skretanja na autoput za Niš.
Takođe, Branko Smiljanić za ovo leto najavljuje radove na proširenju Južnog bulevara, u delu od ulice Maksima Gorkog do veze sa Ustaničkom ulicom. Proširenjem ove saobraćajnice značajno će biti rasterećen saobraćaj na delu od Južnog bulevara i Autokomande ka skretanju za pravac Novog Beograda.
U toku su i razgovori predstavnika gradske uprave i menadžmenta »Železnica Srbije« na razrešenju imovinsko – pravnih odnosa, a zbog nastavka radova u Savskoj ulici. Predviđeno je uređenje druge saobraćajne trake u Savskoj ulici, na zemljištu koje pripada »Železnici«.
Pre godinu dana obnovljen je tramvajski kolosek od Glavne železničke stanice do Mostarske petlje i rekonstruisana je postojeća saobraćajna traka u Savskoj ulici, kaže Branko Smiljanić, zamenik Gradskog sekretara za saobraćaj.
izvor Press29.06.2007, BEOGRAD
Izvor: PRESS
MULJANJE
Gradski čelnici još nisu naplatili odštetu od preduzeća "Svitelski" zbog kašnjenja rekonstrukcije Autokomande, iako su u obavezi da to učine
Ni posle skoro četiri meseca od završetka radova na Autokomandi, grad nije naplatio "radnu odštetu" za tromesečno kašnjenje otvaranja ove značajne saobraćajnice! Iako su veoma grlato sa sebe skidali krivicu za kašnjenje radova i prebacivali je na izvođača - preduzeće "Svitelski", zamenica gradonačelnika Radmila Hrustanović sa svojim saradnicima još nije ispoštovala proceduru, iako je to u obavezi da uradi!
Reč je o penalu od oko 400.000 evra koje je preduzeće "Svitelski" trebalo da uplati gradu. Ova suma može da se naplati i tako što bi grad od ukupne vrednosti ovog posla odbio ovaj iznos.
Prema važećim gradskim propisima, za svaki dan zakašnjenja preduzeću koje je dobilo posao odbija se određen procenat od ukupne vrednosti radova, što je u ovom konkretnom slučaju oko 400.000 dinara dnevno. Ovu sumu treba pomnožiti sa 79 dana, koliko je kasnilo otvaranje Autokomande, i dobija se "sumica" od oko 400.000 evra koja će "negde" završiti.
Iako je bilo predviđeno da sve bude završeno do Nove godine, radovi su, da podsetimo, trajali do 20. marta. Međutim, prema rečima Milutina Štrbića, tehničkog direktora firme "Svitelski", "nije bilo nikakvog kašnjenja, već samo produžetka radova" (?!).
- Nemamo mi šta da platimo jer smo sve završili u roku. Radovi su se odužili zbog dodatnih poslova koje su nadležni u gradu naknadno tražili, ali koji nisu bili predviđeni tenderom. Reč je o čak 22 dodatne intervencije za koje je trebalo, usred radova, praviti projekte i tražiti odobrenja, zbog čega je čitava investicija koštala 20 odsto više nego što je dogovoreno - kaže Štrbić.
- Na primer - nastavlja Štrbić - tražili su dodatne radove na saobraćajnom delu, na raskrsnici sa Bokeljskom ulicom, trakama za isključenje i "ostrvima", čak su promenili projekat za semafore, pa smo morali da stavljamo druge.
Te dodatne projekte, prema njegovim rečima, radio je "Beograd put". Što se tiče "Svitelskog", dodaje Štrbić, priča o Autokomandi je završena i neće biti nikakvih penala.
- Mi smo uradili kompletnu analizu radova i ustanovili da nije bilo ni dana kašnjenja - tvrdi Štrbić.
U "Beograd putu" demantuju da su imali ikakve poslove sa pomenutom firmom, sem što su na njihov poziv dolazili da asfaltiraju delove ulice koji su završeni.
- Nikakve projekte za "Svitelski" nismo radili. To je izmišljotina - kaže za Press Dragomir Spasić, pomoćnik direktora "Beograd puta".
Grad: Obećavamo da nećemo oštetiti budžet
U Skupštini grada rečeno nam je da "Svitelskom" nije uplaćena čitava dogovorena suma novca upravo zbog naplate duga, ali da ne mogu sa njima da privedu kraju račune zbog nesaradnje ovog preduzeća koje neće da dostavi potrebne papire. Oni, ipak, obećavaju (?!) da gradski budžet neće biti oštećen ni u kom slučaju.
M. Malešević
neverovatno kad je projektovana ta petlja da je neko prevideo tih pedesetak-sto metara asfaltaNenad":2rwccsdc je napisao(la):Ja sam to ovako razumeo. Ako je drugacije vristite!
[url]http://img208.imageshack.us/img208/5910/autoap3.png[/url]