Šta je novo?

Autokomanda

БГД хроника трамваји на Аутокоманди вероватно тек од понедељка
 
Zavrsili su sve. Taj gornji deo je asfaltiran isto kao i onaj deo kod ukljucenja u kruzni tok. inace malopre kada sam se vracao iz centra video sam da je sa slavije isao onaj cudan tranvaj, valjda za glacanje sina. pretpostavljam da ce on veceras proveriti ispravnost sina i da ce mozda sutra biti izdata upotrebna dozvola tako da vec od sutra poslepodne ili prekosutra tranvaji mogu krenuti ovom trasom.
 
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=101334&datum=2007-03-20

Dozvola zakočila tramvaje
J. PETROVIĆ - V. B. MIKIĆ, 19. mart 2007

TRAMVAJI "9", "10" i "14" ni u utorak neće proći Autokomandom. Novo odlaganje ovoga puta nadležni pravdaju nedostatkom upotrebne dozvole, koju bi trebalo da odobri Komisija za tehnički pregled tek posle probne vožnje, zakazane za u utorak u 10 časova.

- Radovi na šinama završeni su još u nedelju uveče, ali da bi tramvajski saobraćaj startovao neophodno je testirati šine - rekao je za "Novosti" zamenik direktora "Beokom servisa", Nenad Stevanović. - Nadamo se da ćemo dobiti upotrebnu dozvolu, ali ne znam da li će ona biti privremena ili trajna.

U ponedeljak popodne Autokomandom prošao je takozvani "čistač šina" koji je obično prethodnica tramvajima. Kako smo nezvanično saznali, planirano je da "9", "10" i "14" od ponedeljka 26. marta, posle više od tri meseca, ponovo krenu starom trasom.

- Apelujemo na sve sugrađane koji od Autokomande do Trošarine na šinama parkiraju automobile da ih već od utorka uklone - naglasio je Stevanović. - Na taj način omogućiće da se trasa na tom delu opet vrati u funkciju.
Rekonstrukcija Autokomande, vredna 430 miliona dinara, počela je sredinom septembra prošle godine kada je i obećano da će sve biti završeno za tri meseca. Na ruku, neimarima išlo je i vreme, ali niko nije očekivao da će rokovi nekoliko puta biti probijani, a ova važna sobraćajnica dočekati kraj zime pod opsadom radnika i građevinskog materijala.

ISPRAVNOST
NOVI rok je postavljen, ali niko od nadležnih sa sigurnošću ne može da potvrdi hoće li tramvaji u ponedeljak zaista i krenuti. Dotrajali planovi, nezadovoljstvo gradskih čelnika podizvođačima nisu garancija da su radovi urađeni kvalitetno. U utorak će se videti da li će Autokomanda dobiti prelaznu ocenu.
 
Ovi gradski 'čelnici' ne znaju da postavljaju rokove.
Pre, u ono doba, uvek su se radovi završavali PRE ROKA.

Tako da su i Ovi dali rok 1.Maj, lepo bi se završilo 'pre roka' uz velike napore nasih radnih ljudi.
 
Zamena sina u ulici Milentija Popovica je prilika da se tramvajski koloseci postave na sredinu ulice kao sto je na pr. u Nemanjinoj. Poznato je da je to mnogo povoljniji polozaj koloseka nego onaj kad je kolosek izmedju kolovoza i trotoara. Naime u ovom drugom slucaju nepazljivi vozaci cesto parkiranjem ometaju tramvajski saobracaj. Dalje, voznja je mnogo brza kada su koloseci na sredini ulice. Ulica postaje dvosmerna sa odvojenim pravcima. Obicno se smanjuje i broj stanica kada su koloseci na sredini ulice a to ubrzava voznju. Voznja je sigurnija posto nema opasnosti da tramvaj zakaci neopreznog pesaka na trotoaru. Ovo je vazno posto su moderni tramvaji prakticno necujni. Jedini problem je sto se na mestu stanica moraju ostavljati "ostrva" trotoara za putnike koji ulaze i izlaze.. Inace odavno postoji plan da se i na Bulevaru Kralja Aleksandra koloseci postave na sredinu od Vukovog spomenika pa na gore.
 
Nije lako premjestiti sine na sredini ulice jer treba voditi racuna o svim pratecom infrastrukturom koja ide kroz tu ulicu - tu najvise mislim na telefonske kablove (svih vrsta).
Prije pet godina kada su poceli radovi na pariskom tramvaju vidio sam neke planova podemnih kablova koje je trebalo premjestiti.
Bolje da vam ne crtam sta je sve prolazilo tuda i sta su sv trebali premjestiti.

Ako se ima vremena, bolje je da tako urade.
 
Cude me ove dramatizacije oko zakasnjenja uredjenja nekih ulica (Nemanjina, Autokomanda) Pa zar je moguce da je neko bio toliko naivan da je ocekivao da ce rokovi biti ispostovani. Decenijama pratim izgradnju Beograda i koliko znam samo jednom su rokovi bili ispostovani. To je bilo 1961 kada je rekonstruisan, prosiren i asfaltiran Bulevar vojvode Putnika. Svetska konferencija vanblokovskih zemalja je pocinjala 1 septembra 1961 a bulevar je sredjen preko leta te godine. U vreme konferencije Beograd je bio centar sveta kao nikad pre ili posle toga. Dosli su i Nehru, Naser, Haile Selasije i mnogo drugih. Na bulevaru je radjeno svaki dan i nedeljom i praznikom a radnici su imali posebne premije. Kazu da je pretsednik Tito licno trazio redovne izvestaje o nepretku radova. A sto se tice sadasnje Autokomande pa zar je toliko vazno dali ce radovi biti zavrseni u februaru ili martu? Bitno je da se nesto uradi a za koju godinu bice i onako sve zaboravljeno.
 
Da li bi mogao, za nas mladje, da kažeš koji je to bulevar danas (Bulevar vojvode Putnika) ?

Što se rokova tiče, iako ima kašnjenja ja sam relativno zadovoljan pošto se ipak radi redovno na njima, skoro svuda se probijaju rokovi kada su u pitanju važni infrastrukturni projekti u centru grada (nažalost i ovde kod mene u Nemačkoj).
 
Vec smo pricali o rokovima i zasto su oni vazni. Za nekoga ko zivi na NBGD-u rekonstrukcija sina na Autokomandi je totalno nebitno desvanje, ali probijanje tih rokova utice na ostale projekte u gradu koji cekaju na listi.Ne zaboravite da je sve islo po planu jos sa Savskom, danas bi vec mogli da se prosetate rekonstruisanom ulicom Milentija Popovica, a ovako jos ni Autokomanda nije zavrsena. Ok je probiti rok, mislim desava se i tako nesto svuda u svetu pa i kod nas. Moze svasta u procesu da se desi i da se sve malo otegne. Ali drugo je probiti rok nedelju dana ili dve cak, ali dva meseca je ipak malo previse.
Sto se tice premestanja sina u Milentija Popovica na sredinu ulice to nazalost nije moguce jel ta ulica na svojoj sredini ima nekoliko stanica koje nemogu da se ugase a za njih na sredini nema mesta.Nemanjina nema stanice osim na vrhu ulice.Sa druge strane bilo kakvo suzavanje te ulice je opet nemoguce. Iako je sredisnji kolosek bolje resenje, u Milentija Popovica to nije izvodljivo i siguran sam da ce to resenje biti primenjeno svuda gde je to moguce,a oni koji ometaju saobracaj treba da budu surovim kaznama nauceni sta sme a sta ne.
 
Bulevar vojvode Putnika se tako zove vec nekih 80 godina i sigurno je da i u buducnosti nece menjati ime. On se direktno nastavlja na ulicu kneza Milosa, penje se preko Topciderskog brda i preko Topciderske zvezde spusta se u sam Topcider. To je sigurno jedan od najlepsih bulevara u Beogradu sa izvanrednim dvostrukim a negde i trostrukim drvoredom kestena. Sto se tice tramvaja u ulici Milentija Popovica mislim da su nepotrebne tri stanice. Dovoljna je ona jedna u sredini gde ulica prelazi autoput odnosno bulevar A. Carnojevica. Ona kod Hajata se moze ukinuti, radi se o svega 100 metara pesacenja. Ako neko smatra da treba vise stanica da ljudi ne bi pesacili onda bi tramvaj mogao da staje "kod svake bandere".
 
Кад смо већ код Ул. Милентија Поповића, мислим да је реконструкција шина добра прилика да се у тој улици уреде и травњаци који постоје између две коловозне траке, као и између коловозних трака и тротоара. Требало би спровести неку врсту инфраструктуре за поливање и посејати траву. Да ли би то било кап-по-кап, или прскалица која би се укључивала рано ујутру - надлежни би проценили.

У сваком случају, сређен травњак даје САСВИМ другу слику улици. А М. Поповића то заслужује са свим оним стакленим зградама у њој.
 
Mogli bi ti iz staklenaca do odvoje neki dinar....za lepši pogled kroz to staklo. :D
 
Хаха, слажем се да би могли.
Ипак, то је надлежност локалних власти.

И натерати некако Сава центар да свој травњак одржава и оправи фонтану.
 
Sava centar bi trebalo ove godine da kompletno sredi svoju fasadu. Nadajmo se da ce tom prilikom i da urede okolne travnjake i fontanu.
 
Konačno završena rekonstrukcija Autokomande
Tramvaji tek od subote
Autor: Dražen Ostojić | 21.03.2007 - 11:02

Tramvajski saobraćaj preko Autokomande krenuće, najverovatnije, u subotu. Tramvajem sa oznakom „probna vožnja“ renoviranim delom Autokomande juče su se vozili izvođači radova, nadzornici, predstavnici gradske vlasti i članovi Komisije za tehnički prijem, od čijeg izveštaja zavisi „puštanje šina u saobraćaj“.
- Ne može se pre. Svi smo se nadali da će tramvaji krenuti u utorak, ali ćemo ipak morati da sačekamo da Komisija za tehnički prijem izda upotrebnu dozvolu, odnosno saglasnost za početak probne vožnje. To će najverovatnije biti sutra ili prekosutra, a mi smo odlučili da prvi tramvaj sa putnicima krene tek za vikend, u subotu, kada će biti manja gužva u saobraćaju - objašnjava Nenad Stevanović, zamenik direktora „Beokom servisa“.

U tramvaju koji je juče isprobavao nove šine bilo je tridesetak ljudi među kojima i članovi Komisije za tehnički prijem.
- Renovirani deo je veoma dobar. Nismo našli krupne nedostatke, ali sitnih ima. Mora se očistiti kompletna tramvajska baštica, postaviti nadstrešnica... Međutim, to ne smeta tramvajskom saobraćaju, zbog toga ćemo najverovatnije već danas dati dozvolu za probne vožnje - kaže Milan Nikolić iz Gradskog zavoda za veštačenje.

I Branislav Smiljanić, zamenik gradskog sekretara za saobraćaj, hvali novi izgled Autokomande.
- Deluje zaista svetski. Neverovatna je razlika između renoviranog dela i tramvajskih baštica u Vojvode Stepe i od Veterinarskog fakulteta do Slavije. Štampani beton doprinosi boljoj statici, pa šine imaju oslonac čitavom dužinom - kaže Smiljanić i dodaje da za krupnije radovi na rekonstruisanom delu sigurno neće biti potrebe u narednih 20 godina.

Kvar sprečio drugi kontrolni krug
Nakon prvog kruga renoviranim delom trase, članovi Komisije za tehnički prijem odlučili su da „turu“ ponovo još jednom. Međutim, nije im uspelo. Na kružni tok „Slavija“ tramvaj sa oznakom „probna vožnja“ nije mogao da uđe zbog kvara na kontaktnoj mreži, što pokazuje razliku između renoviranog i starog dela.

tramvaj_velika.jpg
 
Taj se deo za sada nece dirati i verovatno ce biti obuhvacen projektom sveobuhvatne rekonstrukcije i izgradnje slavije. Uostalom sada se prelazi na druge tramvajske pravce u gradu.
 
Поводом приче о роковима ;)

Najskuplji stadion ikada izgrađen koštao je 1,17 milijardi evra

Skoro dve godine posle predviđenog roka i po daleko višoj ceni od planirane, konačno je otvoren novi londonski stadion "Vembli". Poznate kule-bliznakinje na starom "Vembliju" zamenjene su džinovskim polukružnim svodom, koji drži krov i koji se vidi na nekoliko kilometara od stadiona. Unutar stadiona su strmo postavljena crvena sedišta.

Rušenje starog i izgradnja novog stadiona je koštala 800 miliona funti (1,17 milijardi evra) i trajala šest godina. Novi "Vembli", kapaciteta 90.000 mesta, najskuplji je stadion ikada izgrađen.

Prvu utakmicu na novom stadionu u subotu će ogirati mlade reprezentacije Engleske i Italije. Fudbalski savez Engleske će, pod uslovom da na toj utakmici ne bude bezbednosnih i organizacionih problema, potom dati dozvolu da se na novom stadionu, 19. maja, igra i finale FA kupa. Utakmici mladih reprezentacije Italije i Engleske, međutim, moći će da prisustvuje samo 60.000 gledalaca.

Poslednju utakmicu na starom "Vembliju", 7. oktobra 2000. godine, igrale su reprezentacije Engleske i Nemačke, a domaćini su izgubili sa 0:1, posle čega je selektor Kevin Kigan podneo ostavku. Stari "Vembli" je izgrađen 1923. godine, a 1948. je bio i poprište takmičenja na letnjim Olimpijskim igrama. Navijači su, međutim, na starom "Vembliju" zbog atletske staze bili daleko od terena. Oni koji su se nalazili iza golova čak i po 40 metara.

Novi stadion nema atletsku stazu, a tribine prekriva krov, koji je dva puta viši od starog, što će sigurno uticati i na atmosferu. "Stadion je veličanstven", rekao je kapiten Liverpula Stiven Džerard, koji je sa engleskom reprezentacijom već trenirao na novom stadionu. "Svi smo bili uzbuđeni dok smo izlazili na teren i jedva čekamo da zaista i igramo na njemu. I u klubovima igramo pred punim tribinama, ali ovo je 'Vembli', ovo je nešto posebno. Svi smo odrasli gledajući velike utakmice na starom stadionu", dodao je Džerard.

Jedini problem novog stadiona jeste kvalitet travnatog terena, po kojem je stari "Vembli" bio neprikosnoven. Trava na novom stadionu, međutim, letela je na sve strane na treningu engleske reprezentacije. Stiv Velč, koji je zadužen za kvalitet terena, objasnio je da se trava još nije ukorenila zbog stalnih radova na stadionu. "Zato nismo mogli da osvetlimo teren i pospešimo rast trave. Teren je postavljen još juna prošle godine, ali je sve vreme u mraku", rekao je Velč, koji je, međutim, izrazio uverenje da će do finala FA kupa sve biti savršeno.
.Izvor vesti: Beta

_42697569_wem_5.jpg


daylight_aerial_1.jpg


Dec_8_400.jpg
 
Sta bi tek bilo da "nasi neimari" dobili da grade Vembli :D
 
Bilo bi dobro da se napravi par slika sadasnjeg stanja sina u Milentija Popovica, Trecem Bul. i kod Buvljaka da bi se 1. septembra uporedilo i onda s pravom hvalilo ili kritikovalo :)
 
Tranvaju preko autokomande od danas saobracaju kao i pre rekonstrukcije. Sine su odlicno odradjene i koliko sam primetio isti je kvalitet kao u nemanjinoj.
 
Ja sam jutros kasno isao kuci preko komande , krenuo je vec dnevni saobracaj, i prolazio je jedan tramvaj preko kruznog toka i isao ka gradu. Iz kola, iz te perspektive , izgledalo mi je kao neki ultra moderan nemacki grad... Berlin
 
Vrh