Šta je novo?

Autobuske stanice u Srbiji

20220217_144046.jpg

Nikad otvorena stanica Bijelijna RS
 
Haha Istočno Sarajevo, to je tako upetljano tamo, jadan onaj koji mora da putuje u Sarajevo.

Čak su i Centrotrans (prevozničku firmu) podelili na onu u Sarajevu i Istočnom Sarajevu, pa kada pozoveš pogrešnu samo ti zalupe slušalicu, isto važi i za suprotnu stranu.

A tek stanica, usred ničega, neki stambenjaci, moraš hodati do Dobrinje da bi uhvatio prevoz do Grada.
Jbt istovari ljude u Sarajevu, a ne na kraj sveta, to je kao u Beogradu kada bi te neko ostavio na Ledinama.
Šta su napravili od Bosne i jedni i drugi, to je neverovatno.
 
Haha Istočno Sarajevo, to je tako upetljano tamo, jadan onaj koji mora da putuje u Sarajevo.

Čak su i Centrotrans (prevozničku firmu) podelili na onu u Sarajevu i Istočnom Sarajevu, pa kada pozoveš pogrešnu samo ti zalupe slušalicu, isto važi i za suprotnu stranu.

A tek stanica, usred ničega, neki stambenjaci, moraš hodati do Dobrinje da bi uhvatio prevoz do Grada.
Jbt istovari ljude u Sarajevu, a ne na kraj sveta, to je kao u Beogradu kada bi te neko ostavio na Ledinama.
Šta su napravili od Bosne i jedni i drugi, to je neverovatno.
Ako neko iz Srbije putuje u federalno Sarajevo nema nikakav problem da stigne do njega, trolejbus okreće 200 metara od stanice Istočno Sarajevo. I Mostar ima 2 autobuske stanice, jednu u istočnom, drugu u zapadnom delu grada koja se zove kolodvor. Kosovska Mitrovica ima 2 stanice. Novi Pazar ima jednu stanicu koja se nalazi tačno na neformalnoj međi između srpskog i bošnjačkog dela grada. Ne znam kako je u Jerusalimu, Nikoziji, sigurno nemaju jednu autobusku stanicu gde se svi stanovnici u duhu bratstva i jedinstva opušteno druže i mirno raspravljaju o svojim političkim stavovima.

Ovakvu BiH je napravio onaj ko ju je 1943. u Jajcu nacrtao sa tim granicama i ko je generalno povlačio međurepubličke granice u Jugoslaviji, pa i u SSSR. Tragična zabluda je bila pomisao da će multietnička federacija sa preteškim istorijskim nasleđem moći mirno da se rasparča posle pedesetak godina, a da će jedna multietnička republika stvorena u Jajcu moći da opstane u granicama koje je od nje dobila i to sa građanskim sistemom koji nije bio čak ni u toj federaciji. Teško je to pojmiti nama koji živimo u Centralnoj Srbiji i ne strepimo da li nas prvi komšija gleda preko nišana, ali Savski Venac i Ledine nisu ratovali pre manje od 30 godina, isti većinski narod živi u oba naselja i deo su Grada Beograda. Sarajevo i Istočno Sarajevo su 2 odvojena grada u 2 entiteta, imaju 2 ustavna poretka, 2 gradonačelnika. Tu gde je sada međuentitetska linija je do Dejtona bila linija fronta, čak i do danas ima mnogo oštećenih i izbušenih zgrada po Dobrinji koje nisu obnovljene, prolazio sam tamo. Ako je velika Jugoslavija umrla, mala Jugoslavija može samo da vegetira na aparatima i da na unutrašnjem planu skoro i ne postoji, a da na spoljnom planu stranci silom održavaju tu fasadu jedinstvene države. Tako će biti i sa Ukrajinom ako i posle rata zadrži preostale 4 većinsko ruske oblasti, u šta sumnjam.
 
Offtopic: Je li taj satelitski centar u životu? Vidim da se za m:sat preusmerava na pozivni broj iz čačanskog kraja.
 
Ovaj parking je nekada bio autobuska stanica Višegrad, nalazi se odmah prekoputa čuvene ćuprije. Danas se možda koristi samo za lokalni saobraćaj, još 2017. su autobusi za Beograd stajali na magistrali sa leve obale Drine i nisu ulazili u centar grada.

vis 109.jpg
 
Ti si @Užice retko bolestan ćovek :)

Svaka čast na otvaranju ove teme, a bogami i na ideji da slikaš sve stanice kroz koje si prošao.

Od sada dodajem novu maksimu - autobuska stanica je ogledalo lokalne samouprave.

Takođe ona može biti i odličan pokazatelj duhovnog stanja u mestu. Znate ono kako je neko mesto jednostavno depresivno - e pa ove slike pokazuju koja su to mesta - potpuno ubijena u pojam. Nije ni čudo što svi beže u Beograd ili neki drugi veći grad.
Daću kontraprimer Belorusije, gde je dosta jasno definisana uloga javnog prevoza, i socijalni minimum koji se tiče i dostojanstvenih uslova čak i u najbednijoj opštini.
- Ne samo da svaka autobuska i železnička stanica izgleda pristojno, nego i stajališta. Retko se dešava da stajalište nema nadstrešnicu.
- Uvek postoji red vožnje, a.
- Definisani minimum je obično jedan polazak ujutru, jedan uveče. Za decu postoje žuti školski autobusi.
- Cene karata za garantovane polaske državnog prevoznika su kontrolisane iz prestonice.
- Minimalni autobuski prevoz se ne preklapa sa železnicom.
- Peronske karte, odnosno prodaja ničega, van Balkana ne postoji!

Ovo čak nije ni preskupo, samo je pitanje volje države da nešto tako preduzme. U siromašnoj opštini, ako zaposliš petoro ljudi na maloj autobuskoj stanici to je 5 garantovanih radnih mesta. Istovremeno, dostojanstveni uslovi za narod tamo, uvek ima nekog da da informaciju, i minimalni preduslov za razvoj turizma. Čak autobuska i železnička blagajna/informacija mogu biti objedinjeni, a samim prisustvom ljudi objekat sačuvan od vandalizma i propadanja. Da li bi održavanje staničnih zgrada finansirala opština, ili republika, ili bi republika pomagala samo siromašnim opštnama, drugo je pitanje. Minimalni javni prevoz do svih opština i prevoz đaka jednoznačno treba da pokrije republički budžet. Više polazaka mogu da organizuju sami prevoznici komercijalno, ili da opština pomogne.
 
Vrh