Šta je novo?

Autobuske stanice u Srbiji

Svrljig:

31483.jpg

31484.jpg
 
Gledam ove slike i ne mogu da se načudim da ovi relikti prošlosti gradjeni za vreme SFRJ nisu nimalo renovirani a bivša nam država ne postoji već 35 godina.
Bukvalno fale samo oni stari Sanosi iz 80ih da doživljaj bude upotpunjen.
Ovo je zaista tužna slika Srbije, treba modernizovati ove objekte ako je moguće ili srušiti i izgraditi potpuno nove autobuske stanice jer ovo je zapošteno, oronulo, jednostavno pregazilo vreme.
 
Zgrada stare autobuske stanice Loznica u naselju Gradilište. Ovaj objekat je sagrađen možda i zajedno sa nekadašnjom fabrikom Viskoza u čijoj neposrednoj blizini se nalazi, današnja stanica u centru grada je nastala mnogo kasnije. Ovde se pored pružnog prelaza nalazi i železnička stanica Loznica Fabrika u kojoj je do svog ukidanja stajao malozvornički Re voz, današnja dva IR polaska staju samo na glavnoj lozničkoj stanici. U vreme kada je Viskoza radila punom parom su radnici verovatno mogli birati hoće li na posao ići autobusom ili vozom, i jedan i drugi su išli često i stajali na dva koraka od fabrike.
P3150034.JPG

P3150040.JPG

P3150041.JPG
 
Аутобуска станица Шабац. Прва слика, главни улаз, испод ове две терасе.
20241108_054443.jpg

Поглед на станични плато, постоји коловозна ниша за остављање путника, па до ње тротоар на ком је такси станица и на улици стајалишта јавног превоза.
Тротоар уз саму станицу није баш најпроходнији због паркираних аута, башта локала брзе хране и сл.
20241108_054543.jpg

Детаљ на фасади, реклама еминентног локала који доминира у станичној згради.
20241108_055907.jpg

Главни хол зграде након уласка.
20241108_054919.jpg

20241108_054927.jpg

Мрачно, лоше одржавано и слабо искоришћено, пуно празних локала, мало посетилаца.
Шалтер сала и чекаоница, ретко ради више од 2 шалтера.
20241108_054854.jpg

Међуградски перони. На слици стандардни призор раног јутра, полазак радника МУПа који путују бесплатно за Београд аутобусом Мачва експреса.
20241108_054809.jpg

Простор између станичне зграде и перона. И ако делује јефтино, овде је увек било пријатније отпратити некога на аутобус и чекати са њим до самог доласка у односу на одржаванији бивши БАС где је нехумана ограда онемогућавала комуникацију са путницима на перону. Доста празних локала, има пар угоститељских са те стране зграде.
20241108_054713.jpg

Бочно десно гледано са улаза налазе се приградски перони. Као што видимо на њима су аутомобили. Због неслагања између власника аутобуске станице и предузећа Дуга Петловача које обавља јавни превоз у Шапцу, већином приградски, на те пероне долазе углавном остали превозници из околних општина са мање дневних полазака. У исто време више Дугиних зелених МАН аутобуса полазак чека на улици испред станице са обе стране.
20241108_054623.jpg

Лева страна зграде аутобуске станице, туда обично путници који стигну у Шабац пролазе ако хоће да избегну пролазак кроз станичну зграду.
20241108_055244.jpg

Наспрам те стране се налази ова ужасна барака у којој је смештен диспечер који контролише рампу у просторији где сија светло, већина зграде је празна и целокупна је оронула. Док је била мигрантска криза у јеку око ње је увек спавало по 4-6 њих. Иза ње се преко улице налазе плац бивше штампарије која је скоро срушена за неку новоградњу, и лево до ње на ћошку раскрснице Лидл.
20241108_055153.jpg

Поглед од бараке ка улици и станичном платоу. Ту, где је бели комби, постоји већи ограђен плац, идеалан за паркинг, али је приватан, припада еминентном угоститељском локалу у станичној згради, и његов власник ту планира рентакар.
20241108_055210.jpg

И за крај еминентни локал који доминира станицом са пекарама на уличном фронту станице, већ украшен за празнике. На спрату имају и већу салу за прославе.
20241108_055351.jpg
 
Nisam potpuno siguran, ali mislim da je ovaj parking u centru Požege nekada bio prva gradska autobuska stanica, pre nego što je izgrađen današnji veći objekat na izlazu iz mesta prema obilaznici. Mislim da imamo forumaše iz Požege, možda oni znaju da li je na ovom mestu nekada bila autobuska.

P2060018.JPG
P2060017.JPG
 
Poslednja izmena:
Nisam potpuno siguran, ali mislim da je ovaj parking u centru Požege nekada bio prva gradska autobuska stanica, pre nego što je izgrađen današnji veći objekat na izlazu iz mesta prema obilaznici. Mislim da imamo forumaše iz Požege, možda oni znaju da li je na ovom mestu nekada bila autobuska.

Pogledajte prilog 219441Pogledajte prilog 219440
Tako je, tu se nalazila stara autobuska stanica. Nova je otvorena negde u drugoj polovini devedesetih.
 
Tako je, tu se nalazila stara autobuska stanica. Nova je otvorena negde u drugoj polovini devedesetih.
Znaš li kada je sagrađena ta stara autobuska? Beograd je svoju prvu centralnu stanicu na Tašmajdanu dobio tek 1947. Požega je još uvek bila selo posle Drugog Svetskog Rata, a poznata stvar je da je u Brozovo vreme bila dosta razvojno zanemarena kao četnički kraj, slično kao Ivanjica i Topola.
 
Znaš li kada je sagrađena ta stara autobuska? Beograd je svoju prvu centralnu stanicu na Tašmajdanu dobio tek 1947. Požega je još uvek bila selo posle Drugog Svetskog Rata, a poznata stvar je da je u Brozovo vreme bila dosta razvojno zanemarena kao četnički kraj, slično kao Ivanjica i Topola.
Ne znam zaista kad je sagrađena, ja zapravo i nisam iz Požege već iz Arilja. Samo znam sigurno da je prestala sa radom u drugoj pol. devedesetih, toga se sećam jer sam tad svakodnevno preko Požege putovao u školu u Užice. Inače ta stara stanica bila je prilično skroman objekat, kako što se tiče zgrade tako i po pitanju prostora koji nije bio dovoljan za tadašnji intenzitet autobuskog saobraćaja. Zato se otišlo u drugu krajnost i izgrađena je nova predimenzionisana stanica u kojoj je većina lokala uvek zvrjala prazna i koja je danas prilično zapuštena.
 
Наспрам те стране се налази ова ужасна барака у којој је смештен диспечер који контролише рампу у просторији где сија светло, већина зграде је празна и целокупна је оронула. Док је била мигрантска криза у јеку око ње је увек спавало по 4-6 њих. Иза ње се преко улице налазе плац бивше штампарије која је скоро срушена за неку новоградњу, и лево до ње на ћошку раскрснице Лидл.

Kad sam bio bas mali, secam se autobuske kada jos nije bila podignuta sadasnja zgrada. Koliko se secam, karte su se prodavale u toj baraci

Sto se tice stamparije, neko je negde pominjao da ce tu biti BIG?


Inace, stanicna zgrada je bas promasaj. Mislim da nikada nije bilo ni polovina popunjenih lokala
 
Била је прво прича да МИНТ ту гради станове за кинезе али последње што сам чуо исто је БИГ.
Станица је мегаломанска, можда је и имало смисла 80их када је ту врвило од народа и када је покојни 7. јули имао пуно линија до села и општина у околини аа честим редом вожње. Сад неће никад бити више од 5 аутобуса у исто време на међуградским перонима.
Опет, и сам власник станице је недорастао изазову одржавања станице. Цела приватизација 7. јула је трапаво одрађена са ружним крајем.
У целу причу је могао да улети град, и да се ти празни простори искористе за потребе градских служби, нпр. ЈКП који је дуго био подстанар у кругу Зорке након продаје њиховог плаца Лидлу. Чак су и механизацију могли да паркирају у кругу аутобуске. Не знам да ли локал у приземљу Зоркиног солотера где су данас изнајмљују или је њихов. Исто је и Дом здравља ту могао да се усели у неке веће локале, а имао је проблема након исељења из медицинске школе.
 
Аутобуска станица Шабац. Прва слика, главни улаз, испод ове две терасе.
Pogledajte prilog 219384
Поглед на станични плато, постоји коловозна ниша за остављање путника, па до ње тротоар на ком је такси станица и на улици стајалишта јавног превоза.
Тротоар уз саму станицу није баш најпроходнији због паркираних аута, башта локала брзе хране и сл.
Pogledajte prilog 219385
Детаљ на фасади, реклама еминентног локала који доминира у станичној згради.
Pogledajte prilog 219386
Главни хол зграде након уласка.
Pogledajte prilog 219387
Pogledajte prilog 219388
Мрачно, лоше одржавано и слабо искоришћено, пуно празних локала, мало посетилаца.
Шалтер сала и чекаоница, ретко ради више од 2 шалтера.
Pogledajte prilog 219391
Међуградски перони. На слици стандардни призор раног јутра, полазак радника МУПа који путују бесплатно за Београд аутобусом Мачва експреса.
Pogledajte prilog 219392
Простор између станичне зграде и перона. И ако делује јефтино, овде је увек било пријатније отпратити некога на аутобус и чекати са њим до самог доласка у односу на одржаванији бивши БАС где је нехумана ограда онемогућавала комуникацију са путницима на перону. Доста празних локала, има пар угоститељских са те стране зграде.
Pogledajte prilog 219393
Бочно десно гледано са улаза налазе се приградски перони. Као што видимо на њима су аутомобили. Због неслагања између власника аутобуске станице и предузећа Дуга Петловача које обавља јавни превоз у Шапцу, већином приградски, на те пероне долазе углавном остали превозници из околних општина са мање дневних полазака. У исто време више Дугиних зелених МАН аутобуса полазак чека на улици испред станице са обе стране.
Pogledajte prilog 219394
Лева страна зграде аутобуске станице, туда обично путници који стигну у Шабац пролазе ако хоће да избегну пролазак кроз станичну зграду.
Pogledajte prilog 219395
Наспрам те стране се налази ова ужасна барака у којој је смештен диспечер који контролише рампу у просторији где сија светло, већина зграде је празна и целокупна је оронула. Док је била мигрантска криза у јеку око ње је увек спавало по 4-6 њих. Иза ње се преко улице налазе плац бивше штампарије која је скоро срушена за неку новоградњу, и лево до ње на ћошку раскрснице Лидл.
Pogledajte prilog 219396
Поглед од бараке ка улици и станичном платоу. Ту, где је бели комби, постоји већи ограђен плац, идеалан за паркинг, али је приватан, припада еминентном угоститељском локалу у станичној згради, и његов власник ту планира рентакар.
Pogledajte prilog 219397
И за крај еминентни локал који доминира станицом са пекарама на уличном фронту станице, већ украшен за празнике. На спрату имају и већу салу за прославе.
Pogledajte prilog 219398
Шта се десило са прозорима на фасади са обе стране надстрешница изнад главног улаза? Зар нису ту била стакла?
 
Сомбор.
Неугледна чекаоница са три дрвене клупе, коцкарница и у наставку паралелно са перонима лимени киосци из осамдесетих од којих је половина напуштена.
1003455452.jpg
1003455454.jpg
 
Poslednja izmena:
То је тај шмек шољица за кафу са плавим рубом и лимених пиксли у станичном бифеу док је радио.
Недостаје само овај Санос на перону 😄
1003455466.jpg
 
Poslednja izmena:
I taj bi bio bolji od ovih šarenih polovnjaka. Od onog Jerkovića ili kako se već zvao sve je uništeno. Razoriše jednog od većih prevoznika.

Послато са 2201123G помоћу Тапатока
 
Сећам се да су ови Саноси уз Сканије возили за Београд све негде до средине двехиљадитих.
Након тога су још радили у локалу до пре неку годину.
Да, чувени гробар и краљ приватизације Миле Јерковић који је од једног од најуспешнијих превозника Севертранс довео до фирме која већ 20 година не може да исплива из дугова.
Да немају монопол и највише цене карата у Србији одавно би ставили катанац.
 
Poslednja izmena:
Vrh