Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Bus levo je Velmortrans, jaka firma koju su sps-ovci samo obrisali.

Mislim da je potpuno suludo tražiti od prevoznika koji dolaze u BG preko Vrčina da idu na Obilaznicu, jer je tamo dalje čitava 22km nego kroz grad.
I slovima: dvadeset i dva kilometara
To znači pomeranje redova vožnje i poskupljnje autobuskih karata zbog cca 40 km veće kilometraže. To što je nešto suludo samo za njih je veći motiv da sprovedu.
 
Blabla je i sad, i sa vecim cenama jeftiniji od autobusa, a usluga dodje ista
Ja u ludilu ne planiram da odem do NBG, da placam sad sigurno skuplju kartu, i da na to jos placam peronsku kad mogu to
Tako ce i cela moja generacija; jedini koji im ostaju su penzioneri koji ne znaju za bolje
Kad rekonstruisu prugu, prevoznici kao Nis Ekspres i ostali ce potpuno da odu u zaborav
 
Po logici stvari voz treba da bude kao i za Novi Sad brži i efikasniji prevoz dok autobuski prevoz treba da bude sporiji, ali da pruži mogućnost boljeg presedanja pogotovu pošto istočni Beograd osim Prokopa nema stanicu.
 
Ne verujem da ovo sa ne-stajanjem na istocnoj strani moze da prodje.
Stvarno zvuci kao dezinformacija, nelogicno cak i za Sapicevu vlast.
 
Da da, kao saljimo zagadjenje Savskim blokovima, prebaci samo par KM iznad zagadjenje.
 
Možda nas iznenade pa prebace i KBC na NBG. Pa kažu “eto vidite da smo sve vreme imali plan” 🤣 Šta drugo reći a ne zaplakati.

Posebno je zgodan momenat što će u isto vreme da prebace BAS na NBG i da zatvore stari tramvajski most i ukinu tramvaje kao vezu nove stanice sa centrom grada.
 
Staro je pravilo da je trava preko plota uvek zelenija, ali dovoljno je da se tek malo začeprka po internetu pa da se vidi da je ovo, u neku ruku, još luđa priča od naše: više od 20 godina (od 2002) traje mrcvarenje u vezi s izgradnjom nove autobuske stanice u Rijeci.

https://riportal.net.hr/rijeka/vide...otovo-50-milijuna-kuna-gradskih-novaca/85644/

Sam projekat, po kome se danas gradi, star je više od 15 godina i dobijen je na javnom arhitektonsko-urbanističkom konkursu na kojem je pobedio poznati zagrebački studio 3LHD.

https://www.3lhd.com/hr/projekt/autobusni-terminal-zabica/

Tek 2022. pronalazi se investitor: u pitanju je austrijska firma Best in parking (kod nas upravo završavaju dve garaže u centru Novog Sada), koja će zadržati vlasništvo nad garažom i ostalim komercijalnim prostorima, dok će samu autobusku prodati, uz obavezu da je, po sistemu preče kupovine, prvo ponudi gradu Rijeci.

https://www.novilist.hr/rijeka-regi...biva-novi-autobusni-kolodvor-i-rivu-bez-auta/

Eto, malo petnaestominutnog istraživačkog novinarstva. :)

P.S. Verujem da ne moram da napominjem da ovaj riječki igrokaz ne predstavlja ni najmanji alibi za ovdašnji gradoupravljački vodvilj.
 
Прво, глупост је да аутобус, који за превоз истог броја путника заузима мање површине у саобраћају од аутомобила, иде дужим путем и тако не пролази путем који одговара већини путника. Ако је већ проблем гужва, треба одређеним мерама смањити број аутомобила, а не број возила јавног превоза. Свако возило јавног превоза, било градског, приградског, међумесног или међународног, смањује гужву у граду.
Друго, та гужва није увек једнака те не постоји оправдање да, због неколико сати гужве (шпица) у току радних дана, међумесни аутобуси прелазе већу километражу сваки дан у свако време. Ако је гужва од Новог Београда ка Аутокоманди само радним данима поподне, зашто би се аутобуси терали са мото-пута у радних дана пре подне и увече и викендом?
 
Људи моји, БАС има свеукупно око 500 међумесних полазака дневнo. Не располажем тачним подацима о коридорима, па нек паушално претпоставимо да 200 долази из Војводине и преко Милоша Великог. Преостаје нам неких 300 полазака са југа односно 300 бусева у току цела 24 часа. А Газелом прође 120 хиљада возила дневно. Значи имамо 12,5 бусева по часу у просеку наспрам 5 хиљада других возила по часу у просеку. О чему онда причамо.
Наравно, оптерећење је веће у неким часовима очигледно, није просек најмеродавнији, али и из овога је све јасно.
 
Poslednja izmena:
Људи моји, БАС има свеукупно око 500 међумесних полазака дневнo. Не располажем тачним подацима о коридорима, па нек паушално претпоставимо да 200 долази из Војводине и преко Милоша Великог. Преостаје нам неких 300 полазака са југа односно 300 бусева у току цела 24 часа. А Газелом прође 120 хиљада возила дневно. Значи имамо 12,5 бусева по часу у просеку наспрам 5 хиљада других возила по часу у просеку. О чему онда причамо.
Наравно, оптерећење је веће у неким часовима очигледно, није просек најмеродавнији, али и из овога је све јасно.
Pritom od tih 300 sa juga, 100 je iz pravca Ibarske i A2 da ne kazem Milosa Velikog.
 
Od starta ne deluje da su obradili taj deo ulaska autobusa sa juga do kraja. Ne deluje logično da se ide preko obilaznice. Po onome kako rade te najave, popice od prevoznika jedan ultimatum teški i napravice neki last minute kompromis/ devijaciju u vidu nekog dopusta preko Mostara ali možda bez zaustavljanja ili slično. Prosto ne deluje logično da se voziš ekstra 22km. Više verujem da grad/drzava to nije obradio misaono do kraja. Kakvi su ne bi me čudilo.
 
Obilaznica je noboizgrađena saobraćajnica i potrebno ju je promovisati. Obzirom da nije puštena nijedna linija gradskog prevoza, preostaju nam jedino međugradski autobusi. Oduvek bilo sa novim saobraćajnicama.​
 
Nekoj normalnoj vlasti, drzavi, gradu,bi trebalo nekoluko meseci da zbudzi mini stanicu kod komande .
Znali su ovi lopovi da nista nece uraditi od infrastrukture ubgradu ikada sto trrba da bude investicija u ljude i grad, a ne u sopstveni dzep, pa su tako otkazali ump, koji je trebalo da tunelom poveze most na adi sa komandom, i time kompletira ceo ovaj problem , zajedno sa stanicom na komandi.
Sad smo u pat poziciji, a sto se tice guzvi , pa te guzve i danas postoje kada autobusi izlaze na autoput kod mostara, zar ne?
 
Прво, глупост је да аутобус, који за превоз истог броја путника заузима мање површине у саобраћају од аутомобила, иде дужим путем и тако не пролази путем који одговара већини путника. Ако је већ проблем гужва, треба одређеним мерама смањити број аутомобила, а не број возила јавног превоза. Свако возило јавног превоза, било градског, приградског, међумесног или међународног, смањује гужву у граду.
Друго, та гужва није увек једнака те не постоји оправдање да, због неколико сати гужве (шпица) у току радних дана, међумесни аутобуси прелазе већу километражу сваки дан у свако време. Ако је гужва од Новог Београда ка Аутокоманди само радним данима поподне, зашто би се аутобуси терали са мото-пута у радних дана пре подне и увече и викендом?
Овде је проблем што међу надлежнима имамо саобраћајно неписмене особе. Њима није јасан прво сам термин обилазница, да је то обилазк града а не улазак у њега.
Други проблем је што су нам државни апарат и политика однародновани, па немају реалан додир са функционисањем међуградског превоза.
Трећи проблем је гађење према средствима масовног превоза, међу њима и аутобуса. Аутобуси се склањају из елитистичко-естетских, а не функционално-економско-еколошких разлога.
 
Vrh