Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

To što hoće da ukinu stajališta na Autokomandi i kod Hitne možemo da diskutujemo, ali tih par stotina buseva u toku dana ne čine ni 1‰ (promil) ukupnog saobraćaja na auto-moto putu kroz grad.
Како зашто? Па да би могли да сабирају тих 300 или колико већ динара по глави. Ако буде стајалиште 30% ако не и више оних који нису лењи или који заиста немају новца улазе без да плате таксу.
5 милиона путника х300дин= 1,5милијарди

30% је 500 милиона динара изгубљене добити а потребно је само забранити стајалишта

Сада када је и град у власништву БАС они раде све да део свог колача увећају.
 
Онда треба да се запитамо да ли је БАС ту да пружа услугу, или да зарађује?
 
Онда нема потребе да се укидају успутна стајалишта ван њихове контроле. Или нек направе успутна стајалишта и нек управљају њима, али и услуга да буде поштена.
 
Inače to stajalište na autokomandi je apokaliptično i totalno neprikladno svrsi kojoj trenutno služi. Đubre i blato na sve strane, bez WCa, pešački veoma nepristupačno, premalo prostora za sve autobuse koji tu staju. Razumem da ljudima i kao takvo znači ali ko je jednom bio tamo zna o čemu pričam ......
 
Inače to stajalište na autokomandi je apokaliptično i totalno neprikladno svrsi kojoj trenutno služi. Đubre i blato na sve strane, bez WCa, pešački veoma nepristupačno, premalo prostora za sve autobuse koji tu staju. Razumem da ljudima i kao takvo znači ali ko je jednom bio tamo zna o čemu pričam ......
Dabome, zato bi neko normalan izgradio tamo adekvatno stajaliste
Mora covek pravi pajser da bude da ukine i to kakvo je
 
Нек БАС направи ту објекте инфраструктурно попут бензинске пумпе - мања зграда као чекаоница са угоститељским и трговачким садржајима и тоалетом, пар перона са великом надстрешницом, било би пожељно у оквиру објекта да буде и станица комуналне милиције-Белих, за такве објекте има простора.
 
Онда нема потребе да се укидају успутна стајалишта ван њихове контроле. Или нек направе успутна стајалишта и нек управљају њима, али и услуга да буде поштена.
Jedna od ideja je da BAS preuzme pod svoju kontrolu stajališta ali ima mnogo problema počev od imovinskih do organizacionih tako da im je sada lakše da ih "ukinu" obilaženjem. Neke procene kažu da stajališta čine čak 50% u ukupnom broju prevezenih putnika tako da BAS računa na udvostručenje prihoda od prodaje karata. BAS nema sopstvene autobuse pa je zarada od provizije i peronizacije osnov njihovog ekonomskog delovanja i postojanja. Videćemo kako će reagovati prevoznici na sve ali je činjenica da ako hoće da rade moraju da održavaju vozni red sa stanice koja je monopolista. Nema tu prostora za neke pregovore jer je država preuzela upravljanje u BAS.
 
Ако је БАС сад државни, онда нема проблема да направе крштена успутна стајалишта са инфраструктуром на Аутокоманди. То је минимум који се мора очувати због огромне популације у том делу града. НБГ блок 42 је ок опција за путнике из Земуна, НБГ, Чукарице, центра града и Палилуле, и дела Савског венца који се може ослонити на превоз преко мостова на Сави, али није ок решење за грађане Вождовца, Звездаре и осталог источног Београда. Замислите нпр. путовање аутобусом Калуђерица-Ниш.
 
Iako je suludo nije iznenađujuće.

Sva ta neograđena stajališta gube novac BASu. A ovo takođe omogućava naprednjacima da pričaju kako su ulepšali grad jer sad marva iz provincije sa svojim seljobusima neće više prolaziti kroz ceo grad i preko mostova.
E sad, svi ti autobusi umesto da prave gužvu na autoputu i malo u Savksoj sada će ulaziti u nimalo preopterećenu i zagušenu Jurija Gagarina. I to ne direktno nego kroz Vojvođansku ili Ivana Ribara.

E sada zamislite stare i bolesne iz unutrašnjosti koji imaju zakazano na Kliničkom (mnogi prevoznici koje znam su stajali i na Autokomandi i kod Kliničkog). Nisi pri snazi, svakako si ustao jako jako rano, čekaju te sati čekanja kod lekara i ceo put ti je ovim produžen za makar 2 sata.

Ili studentarija smeštena u Karaburmi, Rifatu, 4. Aprilu. Ili ne dao ti Bog da privatno plaćaš smeštaj negde u Jerkoviću, Medaku ili Kumodražu. Sreća sreća radost odlaska kući i povratka u Bg i dom.
 
Dosta mi smeta ovi termini "marva" i "seljobusi", bez obizira da li je licna percepcija ili vidjenje percepcije valsti ka narodu iz unutrasnjosti (tj van beograda)
jedina opravdana situacija kada moze biti koriscen izraz "marva" u kontekstu autobusa i prevoza jesu za sitne novce prodane duse koje prevoze po politickim mitinzima (svih stranaka)
primenjujuci prostu logiku, ako zagrebemo malo (ne ni toliko daleko daleko) 95% nas stanovnika beograda je nekad bila "marva" koja je seljobusima dosla u beograd, a gotovo 100% ima "marvu" kao rodbinu.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
PXL-20240815-112449882-EDIT.jpg

produzuju traku za levo
 
Iako je suludo nije iznenađujuće.

Sva ta neograđena stajališta gube novac BASu. A ovo takođe omogućava naprednjacima da pričaju kako su ulepšali grad jer sad marva iz provincije sa svojim seljobusima neće više prolaziti kroz ceo grad i preko mostova.
E sad, svi ti autobusi umesto da prave gužvu na autoputu i malo u Savksoj sada će ulaziti u nimalo preopterećenu i zagušenu Jurija Gagarina. I to ne direktno nego kroz Vojvođansku ili Ivana Ribara.

E sada zamislite stare i bolesne iz unutrašnjosti koji imaju zakazano na Kliničkom (mnogi prevoznici koje znam su stajali i na Autokomandi i kod Kliničkog). Nisi pri snazi, svakako si ustao jako jako rano, čekaju te sati čekanja kod lekara i ceo put ti je ovim produžen za makar 2 sata.

Ili studentarija smeštena u Karaburmi, Rifatu, 4. Aprilu. Ili ne dao ti Bog da privatno plaćaš smeštaj negde u Jerkoviću, Medaku ili Kumodražu. Sreća sreća radost odlaska kući i povratka u Bg i dom.
Очекујмо ефекат Зрењанинца и Ибарске на НБГ дуж нових траса аутобуса ка новој БАС.
 
Мени се чини да је колега недефинисани имао у виду перцепцију власти кад је писао "марва" и "сељобус". Јер ако не би било те перцепције, не би било ни таквих несувислих решења.

Јер за одрођену од народа власт и оних коју ту власт подржавају својим новцем, сви остали су "марва" и не заслужују ништа боље осим "сељобуса"
 
Trenutna vlast je morala da pređe na lendrovere i bentlije kada su shvatili da i oni sitniji mogu da imaju bembare i audije. Gradonačelnik koji se hvali da od srednje škole nije ušao u gradski prevoz.

Pa kakav im može biti stav prema narodu iz "unutrašnjosti" koji nekom mukom moraju da putuju u Beograd? Koliko god prezirali Beograd i svesno ga uništavali prihvatili su taj najgori snobizam o "Beograđanima" i "onima iz unutrašnjosti" i mnoge svoje planove sprovode kako bi se maksimalno izolovali od svih grupa koje ih vređaju samim svojim postojanjem i siromaštvom.
 
Inače to stajalište na autokomandi je apokaliptično i totalno neprikladno svrsi kojoj trenutno služi. Đubre i blato na sve strane, bez WCa, pešački veoma nepristupačno, premalo prostora za sve autobuse koji tu staju. Razumem da ljudima i kao takvo znači ali ko je jednom bio tamo zna o čemu pričam ......
Pišeš o BAS-u ili o Autokomandi, nešto mi nije jasno?
BAS naplaćuje potpuno nepostojeću uslugu. Šta kupuješ za cenu peronske karte?
Mogućnost da prođeš i izađeš na peron. Samo stajanje busa na peronu plaća prevoznik.
Neka se liberalizuje tržište pružaoca usluga autobuske stanice.
Npr. neko napravi stanicu na Ikea parkingu, a odatle cena karte za jug 800 dinara niža od one sa BAS.
 
E sada zamislite stare i bolesne iz unutrašnjosti koji imaju zakazano na Kliničkom (mnogi prevoznici koje znam su stajali i na Autokomandi i kod Kliničkog). Nisi pri snazi, svakako si ustao jako jako rano, čekaju te sati čekanja kod lekara i ceo put ti je ovim produžen za makar 2 sata.​
Planirana je linija koja bi povezivala Novi BAS sa Kliničkim centrom. Zvanično je najavljeno.​
 
Moze li neko da opise kako posluju bus prevoznici trenutno na relaciji BG-NS?

Sta mozemo da ocekujemo kada glavne pruge budu sredjene? Mozemo li se nadati totalnom unistenju lokalnih serifa koji drze autobuske firme?
 
Zavisi od političkog pritiska. Nama je pruga do Pančeva bila jedno vreme kako-tako sređena, pa nikad nije zaživeo vozni prevoz ka tom gradu kako treba. Jači takt ima voz koji putuje od Budimpešte kroz čitavu Austriju nego linija između ova dva grada.
 
Planirana je linija koja bi povezivala Novi BAS sa Kliničkim centrom. Zvanično je najavljeno.​
Ma da. Sada postoji rešenje, koje sigurno nije najbolje, ali je vrlo paraktično, jer ih međugradski bus dovozi direktno do klinike, tako da mogu da stignu u 8h na pregled/prijem.

Sada će te ljude voziti 22,5km više Obilaznicom, što ajde manje više, ali će onda ti ljudi ići gradskim prevozom.
Da li taj neko ima bus u 4h da krene da bi stigao u 8h?
Verovatno ne
 
A koje zakonsko rešenje će da primene da nateraju autobuse da idu na obilaznicu?
Staviće znak zabranjeno za autobuse (osim GSP) na gazeli?
 
Mozda ni prevoznici ne postuju zakon, ali im se to dozvoljava.
Mogu da ih ucene, da idu obilaznicom i nastave po starom ili da ih kaznjavaju.
 
Vrh