Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Screenshot (2280).png
 
Ovo je baš inprovizacija. Kad je već tu, treba uvesti liniju koja ide do centra grada. Ali to ćemo videti, možda i jeste u planu. Donekle pristojno bi bilo i kada bi BG voz isao redovnije pa možeš do Karađorđevog parka i Vukovog sponenika (koji ne znamo kada će biti zatvoren). Ali sve je to do uprave u BAS-u. Grad Beograd koliko se sećam ima 25% vlasništvo, promenio je upravu koju koliko se sećam čini 11 ljudi i sa četvrtinom vlasništva doveo je u upravu 6 članova i novog direktora. Totalno suludo. Ispravite me ako grešim oko brojeva.
Pričao sam sa sindikalcima, direktor je žestoko kritikovao sektor ugostiteljstva. Suludo je kritikovati i onoliko povećavati cene kada nema investicija.

Ako gledamo u tu buduću staničnu zgradu koja je na dugačkom štapu, mislim da je najbolje rešenje da prostor za ugostiteljstvo i trgovinu izdaju i tako ubiru profit. Ovakav BAS izgleda kao preduzeće iz socijalističkog perioda. Na taj način BAS bi mogao da se fokusira najviše na saobraćaj i higijenu/izgled buduće stanice što i jeste princip u celoj Evropi, a i imali bi manje radnika pa bi mogli bolje da manevrišu sa novcem.

No ogroman je problem što će biti velikih odpuštanja, to uopšte nije pravedno. Trebalo je prvo završiti staničnu zgradu, radnike prepustiti zakupcima prostora gde bi verovatno imali bolje uslove i plate. Ovako će žestoko nadrljati radnici u ugostiteljskom sektoru, a i sam BAS mora da im isplati odpremnine.

Uzgred , da li se zna kada će saobraćaj tačno biti premešten, rekli su od nove godine.
 
Zašto se lupetanje vlgozilatora uzima kao nesto relevantno lik lupa gluposti
Sto se tice radnika ej 750 radi na stanici da nije malo mnogo tolike firme su zatvorene sad žaliti radnike basa koji nisu skontali da su se vremena promenila
 
No ogroman je problem što će biti velikih odpuštanja, to uopšte nije pravedno. Trebalo je prvo završiti staničnu zgradu, radnike prepustiti zakupcima prostora gde bi verovatno imali bolje uslove i plate. Ovako će žestoko nadrljati radnici u ugostiteljskom sektoru, a i sam BAS mora da im isplati odpremnine.
Ne vidim zašto ih treba žaliti, uopšte im nije smetalo što je BAS završio u finansijskom bunaru da bi isplaćivao 500 radnika i što je dobrim delom zbog takvog "domaćinskog poslovanja" trpela zgrada na NBG, sad kad su doterali cara do duvara i kad moraju da prave rezove da bi opstali i završili onaj Skadar na Bojani sad treba da ih žalimo, jeste.

Uostalom, pametno reče direktor, propadale su i veće firme u kojima su radnici nešto zapravo radili.
 
Najbolja stanica u Evropi neće imati ivičnjake. Ovo je za nas misaona imenica. https://www.hansab.com/en/most-modern-bus-station-lithuania
Kažu da će biti u rangu stanice u Lisabonu.
Screenshot_20240104-123608~2.png

Screenshot_20240104-124731~2.png

Kako će ova temeljna jama da bude u rangu sa bilo kojom stanicom?
Screenshot_20240104-123928~2.png

Onaj aneks bi mogao da prođe ali na nekoj jačoj okretnici. Da li postoji neki projekat koji nisu upropastili naši stručnjaci? Da je bilo pameti političke i volje zadnjih 50 godina, drugi gradovi bi se poredili sa Beogradom.
 
Poslednja izmena:
Nesto mi se cini da ipak stanica nece poceti pre kraja godine u najboljem slucaju. Jedino sto gura napred je sto su prodali plac beogradu na vodi i sto oni guraju pricu oko preuzimanja tog terena.
 
Da li je ovaj parking privremeni? To bi bio jedini razlog zašto nisu napravili ivičnjak.
 
Jeste, ta parcela pripada gradu i verovatno će biti i tu neka gradnja kad se BAS završi. Parking stanice će biti ispred zgrade (a postoji i onaj ispod pruge koji mogu da prošire).
 
Било је приче да су паркинг за аутобусе лоше пројектовали.
 
Da, u prvobitnom projektu ga je Lojanica potpuno zaboravio, u ovom ga je stavio, ali nije mogao da ugura koliko je potrebno, tako da su prilikom prezentacije projekta rekli da će biti ispod nadvožnjaka dodatni. Ne znam da li su mislili na železničku stanicu ili na UMP (deo pored buvljaka?).
 
Jel ovo realno?
Zamisli smišljaš autobusku i zaboraviš na mesto gde će biti parkirani autobusi, au jbt...
Nije zaboravio samo je projektovao 50% parking mesta od potrebnih, koliko sada ima BAS, na staroj lokaciji. Problem je kad projektuješ nešto što nije projektovano poslednjih 50 god a ne pitaš korisnika šta je tehnološki minimum za projektni zadatak. Onda kreće preprojektovanje čitaj improvizacija!
 
У то време неафирмисани део струке више није желео да учествује на јавним конкурсима јер су Лојанице и Реџић добијали практично сваки, колико год им лоши и непрофесионални пројекти били. Било је радова где су тимови трошили хиљаде евра само на рендере конкурсних решења а нису ни откуп добили.

Надам се да је овај аутобуски фијаско од станице симбол почетка краја те несрећне доминације аутобуског превоза у држави.
 
Надам се да је овај аутобуски фијаско од станице симбол почетка краја те несрећне доминације аутобуског превоза у држави.

Samo da ne bude bespotrebno iživljavanje nad ljudima koji nemaju niti će imati u dogledno vreme dobar železnički prevoz.
 
Па ако СНС буде радио транзицију тако ће бити. Прво укинеш па онда почнеш да размишљаш шта и како.
Али СНС се неће одрећи акциза на бензин и неће трошити новац на а субвенције железнице тако да се аутобуски вашар сели на НБГ
 
Da, u prvobitnom projektu ga je Lojanica potpuno zaboravio
Ne definiše Lojanica potrebe grada Beograda i BASa. Onaj ko raspisuje konkurs, pretpostavljam grad u ovom slučaju, definiše projektni zadatak i bira pobednika konkursa u skladu sa time da li je i kako ispunio projektni zadatak.

E sada ili taj parking nije bio deo projektnog zadatka ili ga projektant totalno zanemario, što mi je teško da zamislim. A ako je praking premali onda su zahtevi pogrešno definisani. Bilo kako bilo za to može biti kriv samo investitor, odnosno grad koji upravlja projektom, a kako upravlja i vidi se na licu mesta.
 
Све у свему лоше осмишљено, а сада видимо још лошију реализацију.
По мени је главна штета што је НЦРу дат део блока 42 ка Милутина Миланковића, а БАСу део ка Јурија Гагарина. Требало је обрнуто.
 
Не дефинише потребе Лојанице града Београда и БАСа. Онај ко расписује конкурс, претпостављам град у овом случају, дефинише пројектни задатак и бира победника конкурса у складу са тиме да ли је и како испунио пројектни задатак.

Е сада или тај паркинг није био део пројектног задатка или га пројектант тотално занемарио, што ми је тешко да замислим. А ако је пракинг премали онда су захтеви погрешно дефинисани. Било како било за то може бити крив само инвеститор, односно град који управља пројектом, а како управља и види се на лицу места.
Slažem se , čak ni servis sa perionicom nisu predvideli.
 
Vrh