Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Фазана има доста по НБГ али нажалост станиште у том кругу око пруге им се сузило у последњих 10ак година. Ваљало би да се организује њихово хватање па да их пребаце на сигурније, у пакрове код Ушћа или у неку шуму.
 
Na placu gde su bile "lepše nego originalne " Terazije pojavile se neke građevinske mašine,juče uveče ih videh u prolazu.
Da li to možda znači da nešto planiraju da počnu da rade?Sa druge strane pruge prekoputa buvljaka stanje redovno,tužna TAM-ova cisterna stoji u ćošku i ništa ne remeti zen tišinu gradilišta.
 
Danas sam prolazio pored , i videh na mestu nekadašnje replike Terazija , brdo peska. Da li je to za novi BAS ili NCR?
 
To je za NCR, gradnja pocinje 14. maja, kako je najavljeno.
 
INSAJDER

Radovi na autobuskoj stanici u Beogradu nisu počeli ni 15 meseci od „početka radova“
Objavljeno: 22.05.2019
Beogradska autobuska stanica (BAS), čiji je početak gradnje u novobeogradskom bloku 42 u februaru prošle godine ozvaničio tadašnji gradonačelnik Siniša Mali, još nije počela da se gradi. Iako zamenik gradonačelnika Goran Vesić za Insajder kaže da je gradnja nove stanice počela prošlog ponedeljka (13. maj) i da će biti završena za 18 meseci, Dragan Vučičević, pomoćnik generalnog direktora kompanije BAS koja finansira gradnju i sprovodi projekat, navodi da se na terenu ne dešava ništa, da nije završena planska dokumentacija, a samim tim nema ni građevinske dozvole. U ovom trenutku u Beogradu je pri kraju završetak izgradnje dve privremene autobuske stanice, a izmeštanje postojeće planirano je zbog ustupanja zemljišta kompaniji Beograd na vodi.

Zemljište na kome je predviđena izgradnja nove autobuske stanice Foto: InsajderZemljište na kome je predviđena izgradnja nove autobuske stanice Foto: Insajder
Pre 15 meseci tadašnji gradonačelnik Beograda, a sada ministar finansija Siniša Mali obišao je početak radova na izgradnji nove glavne autobuske stanice na Novom Beogradu. On je 28. februara 2018. izjavio da je počelo čišćenje terena i da će trajati mesec, mesec i po dana, a da potom kreće izgradnja objekata i perona. Tada je najavljeno da će projekat biti završen u roku od 18 meseci.

Na zemljištu na kome je predviđena izgradnja nove stanice danas, odnosno 15 meseci kasnije, ne dešava se, međutim, ništa. Nove glavne autobuske stanice, koja bi prema najavama trebalo da bude najmodernija u Evropi, nema ni u obrisima.

Na pitanje Insajdera zašto gradnja nije počela 28. februara prošle godine, kako je građanima predstavljeno, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, koji je u to vreme bio gradski menadžer, kaže je da je tada počelo raščišćavanje terena, a da je gradnja počela 13. maja ove godine.

„Niste dobro razumeli. Tada je počeo da se čisti teren. Izgradnja je počela u prošli ponedeljak i trajaće manje od 18 meseci“, navodi Vesić.

Na podsećanje da su i on i Siniša Mali u februaru prošle godine rekli da počinje izgradnja stanice, Vesić kaže da je to bilo uređenje zemljišta, što je „faktički bio početak radova“.

„Tamo je bila jedna neuredna površina i tada je počelo da se uređuje zemljište. Kao što sam rekao, gradnja je počela prošlog ponedeljka“, dodaje zamenik gradonačelnik Beograda.

Zamenik direktora BAS-a: Šta su političari pričali, to je njihova stvar
Osim što se na terenu ne vidi da je počela izgradnja stanice, i Dragan Vučičević, pomoćnik generalnog direktora BAS-a, kompanije koja finansira izgradnju stanice sa 23 miliona evra, kaže da gradnja još nije počela. On nije mogao da odgovori na pitanje Insajdera ni kada će radovi početi.

„U ovom trenutku se na terenu ništa ne dešava, ali sve ide po utvrđenoj dinamici“, kaže Vučičević.

Tabla sa izgledom buuduće autobuske stanice Tabla sa izgledom buuduće autobuske stanice
Upitan kako sve ide po utvrđenoj dinamici, kada je početak gradnje ozvaničen još u februaru prošle godine, a okončanje projekta najavljeno do kraja avgusta 2019, Vučičević kaže da “šta su političari pričali, to je njihova stvar“.

„Ovo što ja kažem je realno. Završava se projekat. Čim se završe planska dokumenta i kada Grad uradi svoj deo posla, odnosno uradi komunalnu strukturu, vodoinstalacije, presvlačenje elektromrežama, prilazne komunikacije… onda će gradnja ići vrlo brzo“, kaže pomoćnik generalnog direktora BAS-a.

Projekat izgradnje nove autobuske stanice, prema najavama, trebalo bi da bude realizovan kroz javno-privatno partnerstvo - grad Beograd ustupa zemljište, dok samu izgradnju sa 23 miliona evra finansira kompanija BAS. Prema projektu, buduća stanica imaće površinu od 13.000 kvadrata.

Dve privremene stanice pored sadašnje i buduće
I dok projekat izgradnje glavne beogradske stanice stoji, završava se izgradnja dve privremene stanice - prve pored postojeće u Savskom amfiteatru i nju je finansirao BAS, a druge (takozvani Aneks) pored buduće glavne stanice na Novom Beogradu i njenu izgradnju finansirao je Grad. Obe stanice bi trebalo da budu u funkciji dok ne bude izgrađena glavna.

Dragan Vučičević navodi da privremena stanica koju finansira BAS, a koja se zida pored postojeće, ima privremeno rešenje na tri plus tri godine i da su tu preseljeni dolazni peroni i parking. Na pitanje Insajdera da li to znači da nova glavna stanica u Beogradu neće biti završena za najmanje tri godine, Vučičević kaže da se dozvole tako izdaju po zakonu.

„Ne znači da će gradnja glavne stanice trajati tri godine. Može da bude i ranije“, dodaje on.

Završava se izgradnja privremene stanice na Novom Beogradu Završava se izgradnja privremene stanice na Novom Beogradu
Sa druge strane, privremenu autobusku stanicu pored buduće glavne, prema ranijim najavama, finansirao je grad Beograd sa 140 miliona dinara.

Goran Vesić je 26. februara 2018. godine za TV Pink izjavio da je na taj dan počela gradnja Aneksa, a da će izgradnja glavne autobuske stanice početi sutradan.

Kako je tada rekao, rok za završetak radova Aneksa je pet meseci.

Međutim, 15 meseci kasnije gradnja Aneksa je pri kraju, a izgradnja nove glavne stanice još nije počela.

Izvor: Insajder
 
Očekivano, neće ovo još 2 godine minimum početi da se gradi, a završenu ćemo imati najranije za 5-6 godina, pritom to će se pogurati samo zbog Bnv. Sama izgradnja tog dolaznog perona i parkinga kod postojeće govori da ovi iz BAS-a ne planiraju skorije da se izmeštaju i dobro je da nisu podlegli pritisku pa da imamo situaciju kao sa železnicom da se izmešta stanica a da nova nije ni izgrađena/završena, pritom je autobuska stanica uz aerodrom najvažniji objekat za vezu Beograda sa Srbijom i svetom, čak ima i par miliona više putnika godišnje od njega.
 
Vesić u novoj epizodi zasmejavanja članova Beobuilda

NOVA AUTOBUSKA STANICA DO 2021.

ZAMENIK gradonačelnika Goran Vesić, rekao je povodom početka izgradnje nove glavne autobuske stanice u novobeogradskom Bloku 42, da će Beograd dobiti novu i modernu autobusku stanicu kojom ćemo se ponositi, te poručio da će radovi biti završeni do kraja 2020.

- Izgradnja nove stanice i stanične zgrade višedecenijski je san Beograda - kazao je Vesić.

Vesić se sa pomoćnikom gradonačelnika Andrejom Mladenovićem i gradskim urbanistom Markom Stojičićem sastao sa delegacijom "Beogradske autobuske stanice" (BAS).

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... kraja-juna

Ima u ovom članku još dosta nerealnih obećanja
 
Ma da super, za Savski trg jos nije gotov ni projekat a kamoli tender zavrsen ali mogu komotno oni to da pocnu za mesec dana....
 
IMG-20190608-200201.jpg


IMG-20190608-200447.jpg



IMG-20190608-200508.jpg
 
Zasto se ne ide u zatvor zbog ovakvih izjava kakve daje Vesic? Ocigledno je laganje u lice, jel nema krivicnog gonjenja za to?
 
RDT7B.jpg
Неки су приметили неки нису сигурно, стара ограда Бас станице код парка је уствари изведена од три слова у шари ограде БАСБАС односно латиницом BASBASBAS. Ово постављам као занимљивост и приказ креативности у то време далеко комунистичко и пример који данас рецимо скоро да је немогуће да се догоди јер је све шаблонски и типски па тако имамо фонтане исте у Београду и Дубаију.. расвету исту и Пољској и Србији итд.
 
Тада се више ослањало на нашу производњу и дизајн, а сада се све увози шаблонски. Бивша Југославија је имала врло креативна дизајнерска решења између осталог и мобилијара као што су ограде, бандере и сл.
 
Али данашња није ништа боље решење, осим што је на саобраћајном чворишту које је у фази гашења (укинута ГЖС, срушена Ласта, најављено измештање окретнице). Нова ће макар имати БГ воз (надам се да ће средити пругу до Земуна негде у време отварања нове БАС, али све ми се чини да ће то бити и после тога, због новоизграђеног долазног перона и паркинга).
 
Mi je zovemo uporno BAS , a ona je ustvari ASB. Neki su primetili , neki nisu sigurno. :)
 
Nova će imati i vezu sa vozom (čuj mene turističkim, brzim), što je veoma bitna komparativna prednost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=632058#p632058:1q2dguyj je napisao(la):
solecar » Чет Јун 20, 2019 11:21 pm[/url]":1q2dguyj]Mi je zovemo uporno BAS , a ona je ustvari ASB. Neki su primetili , neki nisu sigurno. :)
Шта више они са сами тако називају, сајт им је bas.rs, свуда су натписи БАС и тако им пише по легитимацијама, вратима...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=632104#p632104:1q2dguyj je napisao(la):
ccc » Пет Јун 21, 2019 7:22 am[/url]":1q2dguyj]Nova će imati i vezu sa vozom (čuj mene turističkim, brzim), što je veoma bitna komparativna prednost.
Када се мало погледа и дистрибуција становништва, а и пословног простора, чини ми се уствари да позиција станице у најнасељенијој општини (НБГ, око 200.000), а одмах преко моста на Ади је Чукарица (око 160.000), док су релативно близу, тј. граниче се са општином НБГ и Земун (око 190.000), Сурчин (око 50.000), Савски венац (око 40.000) и Стари град (око 50.000), + што су ту одмах УМП и мост, Жст. НБГ и БГ воз, трамвај, пословна зона НБГ у ужој и широј близини, локација уопште није лоша и има потенцијал да буде веома функционална. Једино је незгодна из угла Палилуле, Звездаре, Врачара и Вождовца, мада им ни стара БАС није баш најнаклоњенија, мада се може порадити и на њиховом повезивању.
 
Vrh