INSAJDER
Radovi na autobuskoj stanici u Beogradu nisu počeli ni 15 meseci od „početka radova“
Objavljeno: 22.05.2019
Beogradska autobuska stanica (BAS), čiji je početak gradnje u novobeogradskom bloku 42 u februaru prošle godine ozvaničio tadašnji gradonačelnik Siniša Mali, još nije počela da se gradi. Iako zamenik gradonačelnika Goran Vesić za Insajder kaže da je gradnja nove stanice počela prošlog ponedeljka (13. maj) i da će biti završena za 18 meseci, Dragan Vučičević, pomoćnik generalnog direktora kompanije BAS koja finansira gradnju i sprovodi projekat, navodi da se na terenu ne dešava ništa, da nije završena planska dokumentacija, a samim tim nema ni građevinske dozvole. U ovom trenutku u Beogradu je pri kraju završetak izgradnje dve privremene autobuske stanice, a izmeštanje postojeće planirano je zbog ustupanja zemljišta kompaniji Beograd na vodi.
Zemljište na kome je predviđena izgradnja nove autobuske stanice Foto: InsajderZemljište na kome je predviđena izgradnja nove autobuske stanice Foto: Insajder
Pre 15 meseci tadašnji gradonačelnik Beograda, a sada ministar finansija Siniša Mali obišao je početak radova na izgradnji nove glavne autobuske stanice na Novom Beogradu. On je 28. februara 2018. izjavio da je počelo čišćenje terena i da će trajati mesec, mesec i po dana, a da potom kreće izgradnja objekata i perona. Tada je najavljeno da će projekat biti završen u roku od 18 meseci.
Na zemljištu na kome je predviđena izgradnja nove stanice danas, odnosno 15 meseci kasnije, ne dešava se, međutim, ništa. Nove glavne autobuske stanice, koja bi prema najavama trebalo da bude najmodernija u Evropi, nema ni u obrisima.
Na pitanje Insajdera zašto gradnja nije počela 28. februara prošle godine, kako je građanima predstavljeno, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, koji je u to vreme bio gradski menadžer, kaže je da je tada počelo raščišćavanje terena, a da je gradnja počela 13. maja ove godine.
„Niste dobro razumeli. Tada je počeo da se čisti teren. Izgradnja je počela u prošli ponedeljak i trajaće manje od 18 meseci“, navodi Vesić.
Na podsećanje da su i on i Siniša Mali u februaru prošle godine rekli da počinje izgradnja stanice, Vesić kaže da je to bilo uređenje zemljišta, što je „faktički bio početak radova“.
„Tamo je bila jedna neuredna površina i tada je počelo da se uređuje zemljište. Kao što sam rekao, gradnja je počela prošlog ponedeljka“, dodaje zamenik gradonačelnik Beograda.
Zamenik direktora BAS-a: Šta su političari pričali, to je njihova stvar
Osim što se na terenu ne vidi da je počela izgradnja stanice, i Dragan Vučičević, pomoćnik generalnog direktora BAS-a, kompanije koja finansira izgradnju stanice sa 23 miliona evra, kaže da gradnja još nije počela. On nije mogao da odgovori na pitanje Insajdera ni kada će radovi početi.
„U ovom trenutku se na terenu ništa ne dešava, ali sve ide po utvrđenoj dinamici“, kaže Vučičević.
Tabla sa izgledom buuduće autobuske stanice Tabla sa izgledom buuduće autobuske stanice
Upitan kako sve ide po utvrđenoj dinamici, kada je početak gradnje ozvaničen još u februaru prošle godine, a okončanje projekta najavljeno do kraja avgusta 2019, Vučičević kaže da “šta su političari pričali, to je njihova stvar“.
„Ovo što ja kažem je realno. Završava se projekat. Čim se završe planska dokumenta i kada Grad uradi svoj deo posla, odnosno uradi komunalnu strukturu, vodoinstalacije, presvlačenje elektromrežama, prilazne komunikacije… onda će gradnja ići vrlo brzo“, kaže pomoćnik generalnog direktora BAS-a.
Projekat izgradnje nove autobuske stanice, prema najavama, trebalo bi da bude realizovan kroz javno-privatno partnerstvo - grad Beograd ustupa zemljište, dok samu izgradnju sa 23 miliona evra finansira kompanija BAS. Prema projektu, buduća stanica imaće površinu od 13.000 kvadrata.
Dve privremene stanice pored sadašnje i buduće
I dok projekat izgradnje glavne beogradske stanice stoji, završava se izgradnja dve privremene stanice - prve pored postojeće u Savskom amfiteatru i nju je finansirao BAS, a druge (takozvani Aneks) pored buduće glavne stanice na Novom Beogradu i njenu izgradnju finansirao je Grad. Obe stanice bi trebalo da budu u funkciji dok ne bude izgrađena glavna.
Dragan Vučičević navodi da privremena stanica koju finansira BAS, a koja se zida pored postojeće, ima privremeno rešenje na tri plus tri godine i da su tu preseljeni dolazni peroni i parking. Na pitanje Insajdera da li to znači da nova glavna stanica u Beogradu neće biti završena za najmanje tri godine, Vučičević kaže da se dozvole tako izdaju po zakonu.
„Ne znači da će gradnja glavne stanice trajati tri godine. Može da bude i ranije“, dodaje on.
Završava se izgradnja privremene stanice na Novom Beogradu Završava se izgradnja privremene stanice na Novom Beogradu
Sa druge strane, privremenu autobusku stanicu pored buduće glavne, prema ranijim najavama, finansirao je grad Beograd sa 140 miliona dinara.
Goran Vesić je 26. februara 2018. godine za TV Pink izjavio da je na taj dan počela gradnja Aneksa, a da će izgradnja glavne autobuske stanice početi sutradan.
Kako je tada rekao, rok za završetak radova Aneksa je pet meseci.
Međutim, 15 meseci kasnije gradnja Aneksa je pri kraju, a izgradnja nove glavne stanice još nije počela.
Izvor: Insajder