Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Moram priznati da je dosta čudno sve ovo. BAS gradi privremeni parking od 1.4 ha i "privremene" objekte (površine 2.164,01 m2) koji će biti "u funkciji" projekta "Beograd na vodi" i to za ne malu sumu novca na zemljištu koje nije hjihovo i to u trenutku u kom su dobili zemljište na NBG. Verujem da će se pojaviti par teorija ovde na forumu.

BAS ovaj novac (3 miliona evra) ne može da "razvuče" i "skupi" za 5-6 godina, mora da obezbedi odmah (iz kredita ako nema dovoljno sredstava na računu). Za 3, a najkasnije 6 godina objekat mora da se "ukloni":

Ово решење је привременог карактера и важи за период од 3 (три године), од дана доношења као период у коме се објекат из тачке 1. диспозитива решења може користити, након чега је инвеститор у обавези да објекат уклони у року од 30 дана, од дана истека рока у коме су се исти може користити, с тим што се на захтев инвеститора, решење о привременој грађевинској дозволи може једном продужити за још три године.
 
@nikolas27 sve je ovo nelogično ali tako je.
Živimo u Srbiji, ovde nema tog roka koji je ispoštovan. Mene ovo sve lično iritira i moji postovi su pomalo i sarkastični. Činjenica je da je sve ovo bez jasne strategije i plana i da se odluke donose ad-hoc. Ko zna...dodje neka vlast druga za 4 godine i sve se opet preokrene, ni to nije isključeno. Uglavnom, sad će da se grade privremeni objekti na prostoru BNV dok su drugi uklanjani ekspresno....
 
Nama jeste nelogično, ali se ne bih složio da je ovo nužno bez strategije i plana. To što nije javno objavljen plan ne znači da ne postoji.

BAS je 30% u vlasništvu Republike Srbije (preko Akcionarskog fonda), 10% u vlasništvu PIO fonda a ostatak (60%) su mali akcionari. Bez dodatnog konteksta, deluje kao jako čudna investicija.
 
BAS je akcionarsko društvo bez prava države da učestvuje u upravljanju i odlučivanju. Vlasnici firme su radnici i penzioneri. Investicije su iz kase BAS-a, jer nije na budžetu niti ima donacije i dotacije. Zato finansije nisu bajne. Zemljište u bloku 42 nije baš "čisto" ...restitucija i međunarodni spor na vidiku. Zato se sad gradi šta se gradi a stanica kad bude. Pa i ova sadašnja je bila privremena a evo stoji već 50 god. Zato kažem, strategija je "videćemo šta ćemo" a tempo radova: "samo polako"!
 
Koliko samo Savanova može da stane u toliku prostornu i vremensku dimenziju? Mislim da će se pare čudovišno lako skupiti.
 
@Veteran Da, na tu činjenicu sam i ukazivao. Niko vas (nekako mi deluje da si insajder :D) ne bije po ušima da gradite privremen objekat na tuđem zemljištu nevezano za to šta se dešava sa blokom 42.

Sad sam bacio pogled na katastar, obe parcele (gde bi valjda trebala da bude nova stanica) u bloku 42 (2896/96 i 2896/97) se vode na grad Beograd a izvesna Milović Natalija je stavila zabeležbu na obe 4. aprila 2018. godine. Pretpostavljam da je to ta "restitucija" koju pominješ. Čudno je da se neko setio tek u 2018. godini da polaže prava na taj plac (bar je to "dijagnoza" sudeći po javno dostupnim podacima na katastru).

@GOJE
Ako niste pročitali između redova, ja nekako mislim da su pare zapravo problem. Ali ne na strani BAS-a.
 
To su sve pare namenjene finansiranju iste hobotnice, čiji se pipci nalaze u apsolutno svim izvorima finansiranja, tako da nikakvih problema tu neće biti. Pa zaboga tako je i planirano od početka.
 
Pa ako uzmemo kao hipotezu da investicija od 3 miliona evra za nešto što na papiru ima samo 3 godine rok trajanja i nije baš pametna (pogotovu za firmu koja taj novac i "nema baš"), onda znači da je upravni odbor (tzv) nezavisne firme prihvatio istu zbog jednog od 2 razloga: pritisak ili taljenje. Ako je pritisak u pitanju onda je sigurno da je novac problem bez obzira na hipotetičku "hobotnicu" i njene moći. Ako je taljenje, onda tu ta hipotetička "hobotnica" gubi jer je ceo plen već njen.
 
@nikolas ne raduje se BAS što mora da gradi objekat koji već ima (parking), nego zato što se postojeći uklanja zbog infrastrukture BNV. Jednostavno sve je iznuđeno...da je blok 42 čist , za 3 Milke tamo bi se već asfaltirao peronski prostor....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548083#p548083:3ogq0cpz je napisao(la):
Veteran » Pet Jun 29, 2018 1:25 pm[/url]":3ogq0cpz]@nikolas ne raduje se BAS što mora da gradi objekat koji već ima (parking), nego zato što se postojeći uklanja zbog infrastrukture BNV. Jednostavno sve je iznuđeno...da je blok 42 čist , za 3 Milke tamo bi se već asfaltirano peronski prostor.

Ako pitaš mene kao Beograđanina, ja bi vam oduzeo ovo što imate i ne bih vam dao novi plac na korišćenje. Ceo biznis privatne firme se bazira na monopolu. Ja ću bre za nedelju dana da skupim ne 3 već 30 miliona evra od "investitora" i da izgradim savremenu "privremenu" zgradu i perone, samo da mi grad pokloni par hektara najskupljeg zemljišta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=548085#p548085:2oozwqpj je napisao(la):
Veteran » Pet Jun 29, 2018 1:44 pm[/url]":2oozwqpj]http://www.politika.rs/scc/clanak/386665/Pogledi/Restitucija-u-novobeogradskom-Bloku-42

Hvala, mislim da sam sklopio teoriju 1 :)

Parcelu koja se pominje u ovom tekstu (2896/1) je pojela maca, nema je više na katastru. Ako ćemo "ni po babi ni po stričevima", vraćanje placa na NBG nacionalizovanog 1958. godine je ravno poklanjanju 20 loto sedmica, nevezano za slovo u zakonu. Za razliku od zgrada u centru grada, ovi "placevi" su bili okruženi njivama. Ne može se vratiti plac u urbanom delu grada u zamenu za njivu. Zakon je inače takav da se naslednici mogu "izvrdati" tako što će se sada izgraditi recimo parking i peroni BAS-a (dok je npr u toku proces u recimo Strazburu) - što bi koliko god paradoksalno zvučalo bilo u javnom interesu. Ako do toga ipak ne dođe i ako "naslednici" dođu u posed bloka 42 na NBG onda je veza jasna. BAS je prihvatio iracionalnu investiciju da bi omogućio ovo. Na uštrb interesa malih investitora i na uštrb javnog interesa Beograđana. Jesam blizu :?:
 
@nikolas27 zemljište je oduzeto a nije 60 godina privedeno nameni, dakle može se u naturalnom obliku vratiti. Sad što neko hoće da gradi danas (pod firmom privođenja nameni) a postupak restitucije pokrenut pre više godina, ne pije vodu, pogotovo ne u Strazburu.
Da je tu sagrađeno bilo šta za 60 god ovoga ne bi bilo. Primer je i čuvena "Mitićeva rupa" , ni drug Tito nije ništa napravio za sve vreme vlasti. Jednostavno to je nekome oteto i naslednici hoće, po zakonima ove države, nazad. Možda je to dobitak vredan kako kažeš 20 dobitaka na lotou ali zamisli da je to zemljište oduzeto tvom dedi. Ne bi te interesovalo? Javni interes? Pa naravno postoje mehanizmi eksproprijacije ali kasno je sad, restitucija ih preduhitrila. I naravno, država izabrala sporni plac a one neosporne prodaje stranim investitorima. Tako da tu je BAS kolateralna šteta, platiće svoj opstanak ma gde ga smestili.
 
Interesovalo bi me da je oduzeto mom dedi, a interesuje me očigledno i sada. Kako možeš porediti Mitićevu rupu i blok 42? Šta je jedna lokacija predstavljala u vreme nacionalizacije a šta druga? Nacionalizacija (sa restitucijom) je pandan sadašnjoj eksproprijaciji. Ne možeš dobiti vrednost koju to zemljište ima posle privođenja nameni jer nisi učestvovao investicijom u razvoj. U razvoj NBG je učestvovala cela zemlja. Pričam o legitimitetu, ne o slovu zakona (koje se kod nas svakako ne poštuje). Inače, i sadašnji parking je privođenje nameni :) Naravno da u ovom slučaju treba uzeti u obzir i protok vremena i propuštenu "dobit" (60 godišnjih zarada od useva!?), ali jednostavno moram (kao retko kad) da stanem u odluku naših organa.

Što se Strazbura tiče... nisu oni spasioci, ne treba polagati velike nade u njih.

EDIT: Da se razumemo, svako bi pokušao to što pokušavaju naslednici. I siguran sam da bi se oko svakoga sjatili kojekakvi vampiri, to prosto tako ide sa zemljšitem u Beogradu. Samo skrećem pažnju na legitimitet, javni interes i na to da se zakoni mogu tumačiti na hiljadu načina.
 
Pa da im se ponovo otme nevracena zemlja za rad javnog interesa . Promocurni ljuiidi su kupovali placeve nanbg kao investiciju prije rata .Moze bas novi i na autokomandu a moze i na nbg na parcelu koja nije sporna neka maknu buvljak koji treba da se seli takodje .Neki bi ovdje ponovo da zavrnu gradjane koji docekase zakon o restituciji .
Oni sad prave novi parking iza postojeceg basa jer im sadasnji treba za gradnju nove najavljene zgrade .
 
Jučerašnje stanje

a14a4d5853cab7f37242b04546bcd583.jpg

8353667f2a2462ef0dbfe4108675e6e8.jpg

10b990b8d8b6838e82259767ae62bd81.jpg
36464baff143807f54b319ffce5dd84b.jpg
f63407603f364ed44c3711d094d396ab.jpg
1ef20124e2caee63e29b246a9f3d548c.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nema mnogo gradova ovako dobru autobusku stanicu, treba da budemo ponosni što ćemo jedini u svetu imati ovako modernu autobusku stanicu. Poglejdajte je samo.
 
Kako je njima dobro...

A što smo pomerali železničku čak do Prokopa kad imamo onoliki prostor ispod Mostarske petlje i Gazele, još na trasi pruge, kakva propuštena šansa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=549651#p549651:us484a5f je napisao(la):
Piccolo » 06 Jul 2018 11:26 am[/url]":us484a5f]

A što smo pomerali železničku čak do Prokopa kad imamo onoliki prostor ispod Mostarske petlje i Gazele, još na trasi pruge, kakva propuštena šansa.

Ако ово није неки специфичан смисао за хумор, онда морам признати да сам премро од страха... :shock: :shok:
 
Cak i da pocnu da rade nesto,koliko sam ja razumeo,oni ce samo poceti da prave privremenu BAS,a kompletna,nova autobuska stanica na NBG ce se zavrsiti otprilike kad i Beograd na vodi.
 
ovo trenutno je aneks privremene bas, ili kako sam ga ja krstio "aneks aneksa aneksa prototipa statue figure makete stajalista autobuske stanice", samo sam zaboravio da dodam privremeno...
 
Jel oni misle da na ovu privremenu sto se sada gradi prebace sledece godine sve autobuse sa trenutne BAS stanice?
Gledali smo plac na kome treba da se gradi odavno pustena u prodaju BW Magnolia i deluje mi da ona zauzima celom parcelom trenutno parkiraliste autobusa, nije mi jasno kako ce stati svi ti autobusi na ovo privremeno sto se gradi?
 
Ako će sledeće godine da prebacuju , čemu onda proširenje sadašnjeg BAS-a?
 
Vrh