Аутобуску станицу на Новом Београду гради фирма са црне листе
За неке од најуноснијих грађевинских пројеката у Београду, изградњу нове аутобуске станице и пасареле од Калемегдана до Савског кеја, јавно предузеће Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу изабрало је фирму „Баувезен“ (Bauwesen) са вишегодишњом лошом репутацијом. Ова фирма налази се на листи највећих пореских дужника, на црној листи Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, а због непоштовања уговорених рокова и обавеза незадовољни клијенти су јој пре три године доделили и негативну референцу регистровану на порталу јавних набавки, открива Пиштаљка.
Зато и не изненађује да је рок за завршетак аутобуске станице чак пет пута пробијен, па је седмог марта ове године – уместо да буде отворен нови објекат – потписан анекс уговора којим се термин завршетка радова одлаже за јун 2018. Колике су шансе да мартовски анекс буде и последњи говори и податак да су медији већ објавили да се завршетак радова очекује тек у септембру 2019. године.
Фирма из Лазаревца „Баувезен“ је посао вредан око милион евра добила у преговарачком поступку заједничком понудом са још четири фирме (Саобраћајним институтом „ЦИП“, фирмама „Мета балкан“, „Геомеханика“ и „Крип-инжењеринг“) у јулу 2016. године. Конкурент им је била једино група понуђача коју су чинили „Кото“, „Машинпројект копринг“, „ВД Конкорд Вест“ (WD Concord West), архитектонски „Југо биро“ (Yugo biro), „Геомер груп“ (Geomer group) и „Бео потез“, јер је јавно предузеће Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда које је спроводило јавну набавку, позив за подношење понуда послала само тим двема конзорцијумима. У поступку преговарања оба конзорцијума су навела идентичан рок за извршење радова, али је група коју је предводио „Баувезен“ посао добила јер је понудила седам милиона динара нижу цену.