Izvor:
http://www.yu-build.rs/index.php/urbani ... embar-2017
Odlaže se izgradnja autobuske stanice u Novom Beogradu - Rok za završetak posla pomeren za novembar 2017.
Izgradnja nove autobuske stanice u Novom Beogradu se pomera, što odlaže i raseljavanje postojeće BAS i Lastine stanice. Odabrani izvođač je u petak (3. marta 2017. godine) trebalo da završi projektnu dokumentaciju za zgradu autobuske stanice, međutim, od Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda tražili su produženje rokova.
Novi datum za izradu tehničke dokumentacije pomeren je za maj, dok će celokupan posao biti završen umesto u julu, pet meseci kasnije - u novembru.
U odluci, koju je pre pet dana donela Direkcija za gradsko građevinsko zemljište, navodi se da je zahtev izvođača za produženje rokova opravdan.
Grupa domaćih preduzeća - Saobraćajni institut CIP, Meta Balkan, Geomehanika i Krip inženjering, predvođeni firmom Bauwesen iz Lazarevca, uslove za izradu tehničke dokumentacije dobila je sa zakašnjenjem. Takođe, naručilac posla nije na vreme izdao neophodan nalog, uputstva i odobrenja. Osim toga, prilikom izrade Idejnog rešenja za pribavljanje lokacijskih uslova, projektant je naišao na niz problema, kao što su visinska kota objekta autobuske stanice, koja mora biti spuštena. I pozicija postojećeg vodovodnog i kišnog kolektora koji onemogućava povezivanje zgrade, kako je predviđeno konkursnim rešenjem, jeste jedan od problema koji je usporio projektante.
Predviđeno je bilo da oni za sedam meseci otkako su uvedeni u posao urade projektno-tehničku dokumentaciju za izgradnju objekta autobuske stanice sa podzemnom garažom, peronskog prostora i staničnog trga sa pripadajućom infrastrukturom.
Javna garaža sa 200 mesta
Planirano je da stanični objekat ima osnovne sadržaje neophodne za putovanje - informacije, kupovinu karata, toalet, garderobu, hol, pešačke staze do peronskog prostora, pasarele ka stajalištima javnog gradskog saobraćaja. Prolazi treba da budu prilagođeni za kretanje putnika sa prtljagom, opremljeni pokretnim trakama i liftovima. Javna garaža treba da ima najmanje 200 parking mesta u podzemnoj etaži. Potrebno je obezbediti i mesta za dolazne i polazne perone prigradskog, međugradskog i međunarodnog saobraćaja.