Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Ovi renderi o kojima govorite nisu prvonagradjeno resenje po kome ce se raditi. To je jedno od resenja tj ARCVS
 
Naravno :D

Svi prikazi i opis pobednickog resenja mogu se videti na linku http://beobuild.rs/blok-42-pregled-pobe ... p2407.html
140603-BLOK42-01.jpg

140603-BLOK42-04.jpg

140603-BLOK42-07.jpg

140603-BLOK42-08.jpg

140603-BLOK42-10.jpg

140603-BLOK42-13.jpg
 
Šta se može i šta će biti izgrađeno za pomenutih 133 milki bez PDV-a?
 
Aneks autobuske stanice ispod kontrukcije UMP-a i parking
 
Мене су учили да реч АНЕКС значи додатак/допуна нечега. Како ће да раде анекс пре било чега? Ваљда ће прво да раде основни објекат па онда на то може некакав анекс?! :?
 
па код нас, чика Брано, то иде наопако. прво се гради анекс, па онда главни објекат
 
Да ли је у целом пројекту толико неопходно иселити отворени тржни центар?
 
Колико сам схватио на месту Бувљака биће тржни центар. Вероватно ће преко Бувљака само ставити кров и тиме из ОТЦ прећи у ТЦ.
:) само алудирам на логику наших градских очуха. :)
 
То би било можда најпаметније (таман би се тај простор око ОТЦа уљудио), али се питам да ли би власник целог тог ТЦ биле ЈКП Пијаце?
 
Ovaj ceo kompleks (ako ikada, Bože zdravlja, bude urađen) podseća na glavnu stanicu u Hagu:
http://inhabitat.com/architects-cover-h ... lass-roof/
Isto je u pitanju kompleks sa železničkim i autobuskim saobraćajem. U Hagu postoji i LRT, koji je vrlo interesantno koncipiran: u predgrađu funkcioniše kao tramvaj, u centru se deli na tramvaj i podzemni sistem, a pojedine linije vijaduktima dolaze na gornji nivo same stanice.
Benthem-Crouwel-Architects-Hague-railway-roof2-889x533.jpg
 
S tim što Hag nije prestonica. Ne bih da ulazim u polemiku oko izmeštanja ove dve stanice (prosto i jedni i drugi imaju dovoljno jake argumente), ali generalno su različiti gradovi na različite načine rešili ovo pitanje.
Beč je delimično razdvojio: imaju dve glavne autobuske stanice, manja im je blizu nove glavne stanice, a veća na sasvim drugom kraju grada (ne znam da li je plan da neku od te dve ugase). Berlin, Štutgart i Budimpešta su sasvim razdvojili. U Minhenu su glavna autobuska i glavna železnička dosta blizu tj. "vide se", ali su udaljene jednu stanicu metroa. E, sad, teorijski, pretpostavljam da je neko srodno rešenje (naravno sa znatno većom distancom) zamišljeno ovde, u smislu da bi neko ko dođe busom na NBG mogao da pređe na BG Voz i ide jednu stanicu do Prokopa. Ako već i taj regionalni voz ne staje na NBG.
 
У теорији би већина возова која креће са Прокопа у ствари кретала из Земуна или Раковице, зависно од правца, те би стајала и на Новом Београду као једној од четири главне станице новог железничког чвора.

Што се тиче саме аутобуске станице, мислим да је Карло или Пантограф лепо изнео предлог да имамо више успутних међуградских станица по граду (као што већ имамо Аутокоманду, Сава центар...) са инфраструктуром сличном бензинским пумпама (пар наткривених пролазних "перона" са пратећим садржајима, нешто попут садашњег долазног перона БАС нпр.).
 
Ja ne poznajem nijedan evropski grad koji ima 4 usputne glavne zeleznicke stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397554#p397554:2kfyzo33 je napisao(la):
spatiotecte » 15 Jul 2016 03:27 pm[/url]":2kfyzo33]Ja ne poznajem nijedan evropski grad koji ima 4 usputne glavne zeleznicke stanice.
Брисел, Берлин, Беч, Кијев, Минск, Варшава... а управо се ради Кросрејл у Лондону. Једина суштинска разлика у односу на актуелне планове у Београду је да ни једна од станица није везана за историјски центар са директним приступом свим оним садржајима републичког значаја који се више од века налазе у том истом центру. Односно архитектонска шинофобија је болест локалног карактера.

Позиције аутобуских станица се могу сагледати у односу на целокупну транспортну политику одређених земаља. Ето, у Бечу је аутобуска везана директно на аутопут,најближа тачка историјском центру да се тако нешто уради. У Београду би по тој логици требали да имамо најбољу железницу на Балкану, али аутобуску никако јужно од аутопута, нити на Левој обали Саве. Рецимо, да би се налазила уз сам Сајам, на месту укрштања две железничке пруге, кад већ немамо метро.
 
Brisel, Berlin Bec Kijev Minsk Varsava mozda imaju 4 usputne stanice ali nisu sve 4 glavne. Uvek ima jedna glavna medju njima.

Na primer Bec ima Wien HBF sto znaci Bec Glavna, dakle ima u svakom tom sistemu jedna stanica vaznija od ostalih.
U nasem slucaju ne mogu stanice u Zemun polju ili Rakovici da imaju istu vaznost kao NBG stanica.
 
Beč je vrlo nedavno rešio to pitanje (pre godinu-dve) i mislim da nije loš primer za poređenje, pre svega zbog broja stanovnika i površine koju zauzima.
Oni su imali tri podjednako važne stanice: Westbahnhof, Südbahnhof i Meidling, s tim što je Westbahnhof bio de fakto glavna stanica (svi vozovi za zapad su polazili odatle). Südbahnhof je dozidan i prerastao u glavnu stanicu, Meidling je marginalizovan. I da, ono što je glavna autobuska stanica u Beču nije ona nova koja je pored Hauptbahnhofa pokraj autoputa, već stara, koja je i dalje vrlo aktivna na samom obodu grada.
I da, u prilog pristalicama izmeštanja glavne stanice na Prokop: i Westbahnhof i novi Hauptbahnhof su udaljeni od onoga što bi bio uži centar grada - Westbahnhof sigurno dobrih kilometar, kilometar i po (oko 5 stanica metroa), a otprilike toliko i HbF - što je približna udaljenost centra od Prokopa. Sam centar opslužuje (nedavno rekonstruisana) stanica Wien Mitte, predviđena za metro, gradsku železnicu i regionalni transport - ona po svom položaju dosta "sliči" Vukovom spomeniku.
U prilog onima koji su za ostanak glavne stanice na sadašnjem mestu: od Westbahnhofa do užeg centra Beča se stiže za 20ak minuta brzog hoda, otprilike nešto duže nego od Glavne železničke do Knez Mihailove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397610#p397610:2elgwxav je napisao(la):
spatiotecte » 15 Јул 2016, 20:02[/url]":2elgwxav]Brisel, Berlin Bec Kijev Minsk Varsava mozda imaju 4 usputne stanice ali nisu sve 4 glavne. Uvek ima jedna glavna medju njima.

Na primer Bec ima Wien HBF sto znaci Bec Glavna, dakle ima u svakom tom sistemu jedna stanica vaznija od ostalih.
U nasem slucaju ne mogu stanice u Zemun polju ili Rakovici da imaju istu vaznost kao NBG stanica.

па и ми имамо Београд Центар, што ти је синоним Hauptbahnhof-у, као што имаш и Warszawa Centralna (у Пољској се скоро све главне зову Centralna), итд. не могу сада да тражим, мрзи ме. погледај сваки град у Европи са пролазним станицама и видећеш исти фазон, 3+ главне пролазне станице, од којих се једна зове Главна/Централна/како год хоћеш. што се мене тиче, треба да буду 4 "главне" пролазне: Земун, НБГ (Београд Запад), Прокоп (Београд Центар) и Раковица (Београд Југ), 1 пролазна (Београд - Вуков споменик) и 2 терминалне, Београд Главна и Дунавска (Београд Север)
 
+1 JohnnyLee
Slazem se skroz sa tim da bude ukupno 6 stanica od kojih 2 da budu terminalne.
 
Домаће фирме граде шалтер-салу главне станице
Н. В. | 15. јул 2016. 23:59 | Коментара: 0

Коначно изабран извођач грађевинских радова за прву зграду будуће аутобуске станице у новобеоградском Блоку 42. Посао почиње до краја године - каже главни градски урбаниста Милутин Фолић

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... ne-stanice
 
A Folic u zadnjoj recenici demantovao gradonacelnika o selidbi Laste.
3 x pomerali rok i na kraju moša.
 
Vrh