Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Možda bude ovako? Ovo smatrajte kao simulaciju. ;) Bilo pre neki dan za potrebe konvencije u Areni.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384154#p384154:10yxpj4q je napisao(la):
Пантограф » 03 Мај 2016 01:02 pm[/url]":10yxpj4q]Па, ја не мислим да ће бити већих проблема. Аутобуси никад не могу да направе хаос као аутомобили, тако да се не треба плашити. Оно што видим као огроман проблем је - масовно преседање путника са будућег БАС-а и посебно са будуће ластине станице на аутобус 95. Е, ту слутим дебакл прве врсте.
Можда им дође из дупета у главу па коначно појачају трамвајске линије. Трамваја ионако имамо вишка. А одатле имамо директне трамвајске везе са Славијом, Вождовцем, Звездаром, Бановим брдом, центром, блоковима.
 
Још кад пусте трамвај преко моста, онда могу да направе и линију до Раковице.
 
morala bi da se doda još jedna linija koja bi spajala deo oko opštine novi beograd kao i zemun sa železničkom/autobuskom stanicom novi beograd.
 
Nemoj slucajno da se presjeda vec direkt linija
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384279#p384279:1x3bfr11 je napisao(la):
MilisaV » 04 May 2016 11:18[/url]":1x3bfr11]morala bi da se doda još jedna linija koja bi spajala deo oko opštine novi beograd kao i zemun sa železničkom/autobuskom stanicom novi beograd.

Ima već linija 85. koja to radi.
 
Да упоредимо повезаност садашње локације БАС и нове са линијама ЈГП-а.

Код Економског факултета имамо стајалишта за трамваје 7, 9, 11 и 13, као и аутобусе 78 и 83. У близини се код железничке станице налазе и стајалишта за трамваје 2, 3, 12, као и аутобусе 46, 51, 91, 92, 511, 551, 552, 553 и 601.

Око блока 42 имамо стајалишта за трамваје 7, 9, 11 и 13, као и за аутобусе 67, 85, 89, 94 и 95, као и БГ воз. Уз то треба рачунати на пуштање трамваја преко Моста на Ади што омогућава скраћење и убрзање линије 13, као и успостављање линије Блок 45-Раковица. Када се подвуче црта, губи се брза веза са Славијом, Чубуром и линијама које крећу испред железничке. Губитак 78ице у неку меру могу подмирити 94 и БГ воз (до Карађорђевог парка). Доста су на добитку Баново Брдо и Видиковац. Чини ми се да је највећи добитак нове локације директно преседање на БГ воз. Оно што се може јавити као проблем јесте преоптерећење линије 95, те треба размишљати о појачању линије 67.
 
Не може се тако лако и једноставно упоредити. Стара станица је много боље повезана са низом локација на десној обали Саве, где је најважније дестимулисати долазак аутомобилима. Сам БГ:ВОЗ ублажава проблеме, али превоз њим са преседањима не омогућава далеко бржа путовања, са обзиром на слабу покривеност мрежом тог система и интервал 15 минута. Истина, доста спашава ситуацију.

Оно што ће бити је да ће се на Аутокоманди стварати још већи конвоји. И и даље одтаје потреба за формирање више мањих пролазних аутобуских станица за међуградске аутобусе, са стајањем по 5 минута, са 10-15 перона. Поновићу и локације истих:

1) Савски амфитеатар
2) Земун Горњи град
3) Панчевачки мост
4) Видиковац
5) Борча
6) Прокоп
7) Шумице, код Плавог моста
 
Apsolutno.
Ili da se za pocetak omoguci i neko medjustajaliste linija koji zavrsavaju na novoj stanici npr:
- Studenjak ili Tosin Bunar (linije iz Srema, Backe...)
- Prosiri pomenuta Autokomanda
- Ada / Sajam
i sl.
 
Браво! Ада није лоше решење, али Сајам је јако незгодан због прилаза. Из тих разлога сам ставио Прокоп. Ако се тамо не направи озбиљан интермодални центар са много веза директним линијама, никада нам се неће исплатити нешто у шта смо већ превише уложили.
 
Карло,
Ако се стварно направи аутобуска станица у блоку 42 онда заиста не видим потребу да се од Прокопа (Београд Центар) прави главна железничка станица. У том случају по мени је главни кандидат Новобеоградска станица, те би у том смислу у пројекту аутобуске станице требало оставити места за проширење железничке станице за још 5 колосека ка Веру. Београд Центар би могао да постане чвориште за градске шинске системе (градска железница, метро, трамвај). На плочи прокопа би требало организовати терминус за правце 4 и 5 и можда неку тристотицу.
 
Mislim da nije dobra opcija proširivati železničku stanicu "Novi Beograd". Jeste da novi plan to predviđa za dva nova koloseka, ali veći broj stanovnika je na desnoj obali reke Save i time je mesto za glavnu železničku stanicu u prokopu sasvim opravdano i odlično.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384421#p384421:14je85my je napisao(la):
Čika Brana » 05 May 2016 02:28 pm[/url]":14je85my]Карло,
Ако се стварно направи аутобуска станица у блоку 42 онда заиста не видим потребу да се од Прокопа (Београд Центар) прави главна железничка станица. У том случају по мени је главни кандидат Новобеоградска станица, те би у том смислу у пројекту аутобуске станице требало оставити места за проширење железничке станице за још 5 колосека ка Веру. Београд Центар би могао да постане чвориште за градске шинске системе (градска железница, метро, трамвај). На плочи прокопа би требало организовати терминус за правце 4 и 5 и можда неку тристотицу.
Разлози зашто сам предложио Прокоп, да поред Савског амфитеатра, Видиковца, Панчевачког моста и Плавог моста буде уређена пролазна аутобуска станица за овај део града су:
1) На аутокоманди, евентуално би нашли простор, али би се аутобуси заглављивали на уласку-изласку на аутопут, и правили додатан проблем на петљи.
2) Сличан проблем би имали код Сајма, односно Мостарске петље. Аутобуси из правца Аде би морали некако да се извуку и завуку ка десној страни Војводе Мишића, и извуку одатле.
3) Чак и ако се наше друштво освести, описмени и збаци доносиоце сулудих одлука, или се доносиоци сулудих одлука уразуме, све у свему ако остане велика важна железничка станица на локацији Савски трг, надземно, подземно, како год, Прокоп ће и даље остати важан за део путничких возова (Суботица-Бар, Будимпешта-Солун, регио-експрес Нови Сад-Ваљево итд.). Утолико, та локација треба да буде јаче интегрисана у јавни превоз.
4) Ипак је Нови Београд предалеко, без обзира на много бољу интеграцију у систем град.
5) У пројекат Прокоп смо се, на жалост, превише укопали да би сада стали. Ако желимо заиста да извучемо из свега урбанистичку и економску добит из свега, мора да вежемо скупу додатну инфраструктуру, и амбициозан развој трговинских и пословних садржаја:
- Минимум 500.000 квадрата трговинских и пословних садржаја.
- Трамвајска веза исток-запад.
- Велики аутобуски терминал, са градским и приградским линијама. Веза са међуградским и туристичким аутобусима.
- Додатне друмске везе, пре свега надвожњак са Делиградском, преуређење петље.
- Пешачко-бициклистичка веза Клиничког центра и горње плоче, без степеника, која се надовезује на пешачку улицу, или улицу намењену само пешацима, бициклистима, електричном јавном превозу и хитним службама.

И не обраћај пажњу на МАИР-а, он је класични шинофоб. Он је за раздвајање центра урбаних активности, од најважнијег транспортног центра: железничке станице. Ни у једном економски разумном друштву се то не ради, већ супротно. Уз то, у тим друштвима се сматра антиталентом умеће пројектовања искључиво на празној пољани, без уклапања и коришћења постојећих елемената: на пример, постојање железничка станица на локацији Савски трг у функционалној вези са урбаним садржајима уз њу више од једног века, и резервама у капацитету за још јачи урбани развој на делу западно од исте до реке.
 
kada se i ako se bude napravila nova stanica na pomenutoj lokaciji na NBGD,neka se odmah razmislja i o ogromnoj guzvi u Jurija G. i M.Milankovica...vec sada je u Jurija,popodne,posle 3 ogromna guzva i kad se bude dodalo nekoliko desetina autobusa...naravno treba pomenuti i petlje kod arene koje ce petkom ja mislim biti potpuno blokirane
 
Да ли су планери одредили куда ће аутобуси стизати до станице? Meни се некако из правца петље код Сава центра па низ Владимира Поповића и Јурија Гагарина чини најмање девастирајуће по станаре НБГ и по јавни превоз.
 
Пероне хoће четири фирме
Н. ВУКИЋ | 09. мај 2016. 22:27 | Коментара: 0

Лош одзив понуђача на необавезујући позив града за изградњу и управљање новом аутобуском станицом. Градоначелник Синиша Мали каже да се неће гасити ни БАС, ни "Ласта"

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... tiri-firme
 
Ali "Lasta" nije preduzeće koje se sastoji od jedne autobuske stanice. Što bi se ugasila ako koriste tuđa stajališta i plaćaju korišćenje?
 
неће се угасити, али ће им битније пасти приходи, с обзиром да их доста убирају од станичне таксе
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384421#p384421:1c3h74yn je napisao(la):
Čika Brana » Thu May 05, 2016 3:28 pm[/url]":1c3h74yn]Карло,
Ако се стварно направи аутобуска станица у блоку 42 онда заиста не видим потребу да се од Прокопа (Београд Центар) прави главна железничка станица. У том случају по мени је главни кандидат Новобеоградска станица, те би у том смислу у пројекту аутобуске станице требало оставити места за проширење железничке станице за још 5 колосека ка Веру. Београд Центар би могао да постане чвориште за градске шинске системе (градска железница, метро, трамвај). На плочи прокопа би требало организовати терминус за правце 4 и 5 и можда неку тристотицу.

Na zalost mi se tu ne pitamo nista sta ce biti. Novi Beograd da bi bio glavna stanica mora tu da se radi dosta da se prosire stanicni kapaciteti sa brojem koloseka da bude bar 10 i da se urade kolosecne veze da ne bude usko grlo kao sto je u ovom trenutku.
 
Ne mora. Biće dovoljno šest prolaznih koloseka veoma, veoma dugo, ako ne i za svagda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388055#p388055:96k5mces je napisao(la):
Пантограф » Thu May 26, 2016 4:20 pm[/url]":96k5mces]Ne mora. Biće dovoljno šest prolaznih koloseka veoma, veoma dugo, ako ne i za svagda.

Samo 6 koloseka da nije premalo za to?
 
Централна железничка станица у Бриселу: 6 колосека, неколико хиљада возова и неколико стотина хиљада путника дневно...

(Није исто шест пролазних и шест чеоних)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=388101#p388101:1okkmdtv je napisao(la):
Пантограф » Thu May 26, 2016 6:52 pm[/url]":1okkmdtv]Централна железничка станица у Бриселу: 6 колосека, неколико хиљада возова и неколико стотина хиљада путника дневно...

Poredis babe i zabe.
 
Vrh