[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384421#p384421:14je85my je napisao(la):
Čika Brana » 05 May 2016 02:28 pm[/url]":14je85my]Карло,
Ако се стварно направи аутобуска станица у блоку 42 онда заиста не видим потребу да се од Прокопа (Београд Центар) прави главна железничка станица. У том случају по мени је главни кандидат Новобеоградска станица, те би у том смислу у пројекту аутобуске станице требало оставити места за проширење железничке станице за још 5 колосека ка Веру. Београд Центар би могао да постане чвориште за градске шинске системе (градска железница, метро, трамвај). На плочи прокопа би требало организовати терминус за правце 4 и 5 и можда неку тристотицу.
Разлози зашто сам предложио Прокоп, да поред Савског амфитеатра, Видиковца, Панчевачког моста и Плавог моста буде
уређена пролазна аутобуска станица за овај део града су:
1) На аутокоманди, евентуално би нашли простор, али би се аутобуси заглављивали на уласку-изласку на аутопут, и правили додатан проблем на петљи.
2) Сличан проблем би имали код Сајма, односно Мостарске петље. Аутобуси из правца Аде би морали некако да се извуку и завуку ка десној страни Војводе Мишића, и извуку одатле.
3) Чак и ако се наше друштво освести, описмени и збаци доносиоце сулудих одлука, или се доносиоци сулудих одлука уразуме, све у свему ако остане велика важна железничка станица на локацији Савски трг, надземно, подземно, како год, Прокоп ће и даље остати важан за део путничких возова (Суботица-Бар, Будимпешта-Солун, регио-експрес Нови Сад-Ваљево итд.). Утолико, та локација треба да буде јаче интегрисана у јавни превоз.
4) Ипак је Нови Београд предалеко, без обзира на много бољу интеграцију у систем град.
5) У пројекат Прокоп смо се, на жалост, превише укопали да би сада стали. Ако желимо заиста да извучемо из свега урбанистичку и економску добит из свега, мора да вежемо скупу додатну инфраструктуру, и амбициозан развој трговинских и пословних садржаја:
- Минимум 500.000 квадрата трговинских и пословних садржаја.
- Трамвајска веза исток-запад.
- Велики аутобуски терминал, са градским и приградским линијама. Веза са међуградским и туристичким аутобусима.
- Додатне друмске везе, пре свега надвожњак са Делиградском, преуређење петље.
- Пешачко-бициклистичка веза Клиничког центра и горње плоче, без степеника, која се надовезује на пешачку улицу, или улицу намењену само пешацима, бициклистима, електричном јавном превозу и хитним службама.
И не обраћај пажњу на МАИР-а, он је класични шинофоб. Он је за раздвајање центра урбаних активности, од најважнијег транспортног центра: железничке станице. Ни у једном економски разумном друштву се то не ради, већ супротно. Уз то, у тим друштвима се сматра антиталентом умеће пројектовања искључиво на празној пољани, без уклапања и коришћења постојећих елемената: на пример, постојање железничка станица на локацији Савски трг у функционалној вези са урбаним садржајима уз њу више од једног века, и резервама у капацитету за још јачи урбани развој на делу западно од исте до реке.