Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Postoji li neka studija koja je izračunala koliko će se povećati intenzitet saobraćaja kada ovde nikne BAS? Plus, na mestu buvljaka će se graditi neki neboder, pa na mestu sadašnjeg depoa... Situacija je samo da se emigrira sa Novog Beograda, jer ne sluti na dobro.
Dođi u stari grad ili na vračar :D

Novi Beograd može da proguta koliko hoćeš saobraćaja. Možemo imati kojekakve razloge protiv, ali glavni ZA, je i najvažniji. Međugradski autobuski saobraćaj je dobro da je na Novom Beogradu. I uz normalan gradski šinski prevoz za jedno 50 godina će dobit smisao :)

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Децентрација града на Нови Београд уопште није лош тренд. Штета што НБС није направио своју зградурину са Славије негде у близини Хајата, и што не иселе сва министарства, владу и председништво на Нови Београд.
 
Баш супротно; Централни бизнис дистрикт на НБ је упропастио саобраћај у Београду, почев негде од 2005. Много мање штете праве пословне зграде у центру.

И почетком двехиљадитих се говорило да "НБ може да прогута колико год треба саобраћаја", што се дабоме показало као којешта, јер, прво, ипак нису имали сви где да паркирају и друго, важније, две трећине становништва Београда живи на другој обали Саве и онда већина тога што НБ треба да "прогута" зачепи и делове града који једњак ни немају (и још више зачепи мостове). Увек се у себи насмејем кад се сетим како ондашњи урбанисти (В. Мацура, М. Ференчак итд.) са ентузијазмом причаше о будућој градњи уз аутопут - не прође ни година дана, а аутопут се зачепи.

Најбоље што сада можемо да радимо, то је да градимо што више пословних зграда у старом, а стамбених зграда у новом делу града. Такође, да јачамо БГ воз, јер нам је ЦБД око пруге (случајана и срећна околност). Са тог аспекта, добро је да ће одатле возити међуградски и посебно приградски аутобуси.
 
Poslednja izmena:
Zbog dodavanja sve vise zgrada, semafora i stanica na Nbg, komotno ljudi iz Visnjicke Banje stizu 35-icom do Zelenog Venca pre nego neko iz Blokova kad udje u 95 bus 🙂
Nbg je jedino dobar da izadjes na autoput i to je to.
Nista nisu trebali da prebacuju na Nbg...
 
Такође, да јачамо БГ воз, јер нам је ЦБД око пруге (случајана и срећна околност). Са тог аспекта, добро је да ће одатле возити међуградски и посебно приградски аутобуси.

Тренутно се гради пословни комплекс од 180.000 м2 код Змаја (AFI City Zmaj) али иако је ту Железничка станица Земун и неколико линија аутобуса
претпостављам да ће већина запослених ипак ићи колима.
 
Хоће, зато што имају огроман бесплатан паркинг. Чини ми се да им слабо иде издавање, али верујем да ће на крају издати...
 
Најпрактичнија станица где уместо да имамо заједничку шалтер салу за АС и ЖС, имамо планирану разлику од 250 метара између две будуће станичне зграде.
I tako za svaki projekat slušamo kako je napraktičniji, najbolji i najfunkcionalniji na svetu, jer nas vodi gomila Aleksandra Velikih, a u stopu iza njih su Neverne Tome, koje ne mogu da poveruju kakve velike ideje mogu da smisle Aleksandri. :D
 
Та ратна зона је последица хаотичне изградње месне заједнице Београд на води где се најмање водило рачуна о путницима БАС.
 
Журе да сруше стару БАС. А онда ће нову као Прокоп да отварају пет пута.
Upravo ne žure. A to je srećna slučajnost preklapanja javnih i privatnih interesa. Privatni interes lokalnih monopolista, raznih sendvičtransa, sa eventualnim oligopolom u međugradskom prevozu, je da budu na lokaciji praktičnoj putnicima. To je i javni interes. Zato je umesto uklanjanja čak i unapređena izlazna stanica za autobuse (ono što je bilo je ipak užas u odnosu na ovo relativno pristojno sada). Da su hteli, oni bi postepeno ukidali autobuse iz centra grada još od 2016. kada su počeli da ukidaju vozove.

U slučaju ukidanja Železničke stanice, tu nije pobedio ni javni interes, ni racionalno-privatni interes, već primitivno-privatni interes. Uzgred podsećam, na Tajms Skver u centru Njujorka je najveća i najprometnija autobuska stanica u SAD. Racionalno-privatnom biznisu ni to ni železnička stanica ne smeta, već naprotiv samo koristi.
 
Upravo ne žure. A to je srećna slučajnost preklapanja javnih i privatnih interesa. Privatni interes lokalnih monopolista, raznih sendvičtransa, sa eventualnim oligopolom u međugradskom prevozu, je da budu na lokaciji praktičnoj putnicima. To je i javni interes. Zato je umesto uklanjanja čak i unapređena izlazna stanica za autobuse (ono što je bilo je ipak užas u odnosu na ovo relativno pristojno sada). Da su hteli, oni bi postepeno ukidali autobuse iz centra grada još od 2016. kada su počeli da ukidaju vozove.

U slučaju ukidanja Železničke stanice, tu nije pobedio ni javni interes, ni racionalno-privatni interes, već primitivno-privatni interes. Uzgred podsećam, na Tajms Skver u centru Njujorka je najveća i najprometnija autobuska stanica u SAD. Racionalno-privatnom biznisu ni to ni železnička stanica ne smeta, već naprotiv samo koristi.
Није им се журило 2015., 2018. али сад је другачија прича. Заокружили су станоградњу на плацу који су узели од железнице, и сад је на реду овај ћошак где је остатак БАС. Већ су издате дозволе за изградњу, иако је нова БАС далеко од комплеткрања основне инфраструктуре.
 
viber_image_2023-12-02_21-53-59-872.jpg
 
Sve vise ljudi uvidja da je nasa zemlja postala privatna teritorija sa pogazenim institucijama. Zemlja gde ne vaze ista pravila za sve. Gde bolje prolaze oni koji su lojalni i poslusni po cenu gubitka dostojanstva. Gde se ne ceni rad postenje i doprinos zajednici. Zemlja unistene prosvete, jos jezivije zdravstvene zastite. Ne postoji pora drustva gde se ne oseti politicki uticaj i duboko ukorenjena korupcija primitivizam i zlo. Najvise boli spoznaja da nam zemlja propada pred ocima, a da narod anestezirano vegetira na putu ka propasti i nestajanju. Izvinjavam se na offtopic bas mi se nesto skupilo
 
Vrh