Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Što lepo odlazni/dolazni peroni nisu stavljeni bliže stanici i da budu zatvoreni (značilo bi leti kad su velike vrućine, zimi kad je hladno ili kad duva košava), ovaj unutrašnji parking je mogao i sa strane da bude. Čak i ove saobraćajnice za buseve mi deluju baš očajno rešene, nepotrebni oštri uglovi i mučenje za vozače.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913423#p913423:220ko3q8 je napisao(la):
ink » Fri Dec 31, 2021 3:27 pm[/url]":220ko3q8]Ko projektuje centralnu autobusku stanicu sa jednim ulazom/izlazom na placu kome može da se pristupi sa tri bulevara.

Gde bi onda stali peroni i stanična zgrada, pod zemlju ili raditi prvo petlju na placu da spojimo sve te prilaze, ne znam šta je grđe?
Čemu još hilajde kvadrata asfalta i betona kad se prostor može pametnije iskorisiti (ne kažem da i hoće)?

@Piccolo
Slažem se za zgradu da je mogla biti uz perone, ili srećnije postavljena, ali kako misliš zatvorene perone, imaš primer toga?

Meni je glavna zamerka šta nije predviđeno celovito rešenje stanice za železnicu i autobuse, verujem da bi bilo skladnije i jeftinije. Ipak, znajući sistem kod nas ne iznenađuje me.
 
Сами перони су могли бити испод плоче железничке станице, а станична зграда уз сам булевар Антифашистичке борбе, али би то захтевало градњу станице у делу блока до Милутина Миланковића где је НЦР уместо у другом делу ка Јурија Гагарина. И то би искрено било саобраћајно рационалније решење с обзиром на мање оптерећење Милутина Миланковића у односу на Јурија Гагарина.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913906#p913906:2f7465vn je napisao(la):
Vlad000 » Mon Jan 03, 2022 10:06 am[/url]":2f7465vn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913423#p913423:2f7465vn je napisao(la):
ink » Fri Dec 31, 2021 3:27 pm[/url]":2f7465vn]Ko projektuje centralnu autobusku stanicu sa jednim ulazom/izlazom na placu kome može da se pristupi sa tri bulevara.


@Piccolo
Slažem se za zgradu da je mogla biti uz perone, ili srećnije postavljena, ali kako misliš zatvorene perone, imaš primer toga?

Meni je glavna zamerka šta nije predviđeno celovito rešenje stanice za železnicu i autobuse, verujem da bi bilo skladnije i jeftinije. Ipak, znajući sistem kod nas ne iznenađuje me.

Pusti od 22:24 stanicu u Parizu, ima i drugačijih rešenja, kao npr. u Bratislavi.

https://youtu.be/XtjgDlf9KhM
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913906#p913906:2p61fb65 je napisao(la):
Vlad000 » 03 Jan 2022 10:06 am[/url]":2p61fb65]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913423#p913423:2p61fb65 je napisao(la):
ink » Fri Dec 31, 2021 3:27 pm[/url]":2p61fb65]Ko projektuje centralnu autobusku stanicu sa jednim ulazom/izlazom na placu kome može da se pristupi sa tri bulevara.

Gde bi onda stali peroni i stanična zgrada, pod zemlju ili raditi prvo petlju na placu da spojimo sve te prilaze, ne znam šta je grđe?
Čemu još hilajde kvadrata asfalta i betona kad se prostor može pametnije iskorisiti (ne kažem da i hoće)?
 

Prilozi

  • DJI-0673.jpg
    DJI-0673.jpg
    420,7 KB · Pregleda: 766
Pišu da je stanica "u završnoj fazi izgradnje", iako 4 godine od zvaničnog početka radova stanična zgrada još uvek nije ni pipnuta( osim temelja). Takođe se proseravaju kako "Beograd 50 godina nije uspeo da sagradi novu stanicu", a kada je ono otvoren trenutni BAS-ov objekat u Savskom Amfiteatru: 1966. godine, pre malo više od 50 godina! Ili nemaju elementarne informacije, ili ne znaju da broje, ili namerno lažu da bi prikrili fijasko sa nedovršenom stanicom na NBG.

Nadam se da će proleće ove godine malo poraniti, jer ako stvarno planiraju da sve autobuse prebace na NBG krajem februara, možete li da zamislite kako bi putnicima po ovakvom snežnom kijametu bilo na "stanici" koja nema čak ni čekaonicu?
 
Poslednja izmena:
Чак и да пребаце, неће пребацоти све, већ за сликање, пар полазака, који неће ту терминирати већ ће пролазити кроз ту станицу
 
Potvrđeno, otvaranje pred izbore, sve sele, na staru idu bageri (šira: "totalni idijoti")
 
Možemo neki brojač da napravimo na ovoj temi do otvaranj novog BAS-a i ŽS NBG kao podstanara.
 
ne žuri se njima da bilo šta urade sa novom stanicom koliko im se žuri da bagerima krenu na BAS.. ono što će se desiti na prostoru starog BAS-a će svakako ići daleko bržim tempom nego bilo koji pomak na "novoj" stanici
 
Kako god okreneš, moraće u jednom trenutku da se sele u blok 42, bio on završen ili ne. Samo se podtavlja pitanje gde će da rasele stanovnike parka preko puta starog BAS-a, pošto će i oni da smetaju superosetljivim ušnim školjkama stanovnika BNV.
 
Биће ово трапава селидба као са железницом. Очекујем да ће урадити асфалтирање саобраћајних површина, основни мобилијар - клупе, ђубријере, перионицу за аутобусе и довршити шта фали надстрешницама и да ће тзв. анекс глумити станичну зграду још пола године до завршетка.
 
Бојим се да ће како год направе то убрзо постати ругло какво је био Савски Трг и стари БАС и ЖС.
 
Блок 42 већ јесте ругло. Само што мислим да ће се овде људи неупоредиво мање задржавати, и надам се да неће бити пратећих бирцуза, коцкарница и сл. садржаја који данас красе околину БАС.
 
U smislu da je vlasnik objekta BAS a da ŽS Infra renta od njih taj svoj deo prostora u aneksu, koliko znam nije suvlasnik.
 
Питање је да ли ће железнице користити анекс. Да је било памети, станична згрда нове БАС и једна страна перона би били испод плоче Жст. Онда би заједничка шалтер сала и чекаоница имале смилна. Овако и тзв. анекс и нова зграда БАС би били беспотребно удаљавање од железничке станице и мени као кориснику ње би у том случају више одговарао контејнер поред степеница као сада.
 
Najavljeno je da će koristiti aneks dok ne dobije svoju staničnu zgradu. Tako je i opravdano što ne postoji ŽS NBG.

 
U smislu da je vlasnik objekta BAS a da ŽS Infra renta od njih taj svoj deo prostora u aneksu, koliko znam nije suvlasnik.

Инфра нема ама баш ниједан разлог зашто би изнајмљивала простор у анексу од БАС. Инфра већ има свој објекат на железничкој станици Нови Београд и никакав додатан простор јој није потребан. Можда би евентуално Србија воз хтео да изнајмљује простор како би имао своју благајну ту, али чисто сумњам да ико у тој распалој фирми размишља о томе, с обзиром да су Србија возу путници нужно зло и последња рупа на свирали.
 
Инфра нема ама баш ниједан разлог зашто би изнајмљивала простор у анексу од БАС. Инфра већ има свој објекат на железничкој станици Нови Београд и никакав додатан простор јој није потребан. Можда би евентуално Србија воз хтео да изнајмљује простор како би имао своју благајну ту, али чисто сумњам да ико у тој распалој фирми размишља о томе, с обзиром да су Србија возу путници нужно зло и последња рупа на свирали.
Prema sporazumu BAS rentira aneks od grada a istovremeno BAS će prodavati i karte za voz u ime i za račun ŽS, uz svoju provizuju razume se.
 
То је беспотребно компликовање. На контејнерском шалтеру никад нисам чекао у реду за карту, а у БАС увек. Плус, путници железнице се беспотребно удаљавају од станичне зграде. Да је фамозни анекс макар изграђен уз тротоар па да се мање пешачи около-наоколо. И која им је идеја за анекс када буде готова станична зграда БАС?
 
Isprva je bila ideja da aneks bude za prigradske autobuse (Lasta). Na kraju će biti za železnicu i za cepelin.

I, Došljak, ipak ne može onaj kontejner da opslužuje stanicu kad se otvori nova pruga. Bilo bi usko grlo.
 
Онда би најбоље било да сазидају шалтере тако да буду у нивоу међуспрата на степеништу, између степеништа ка перонима.
 
Unapred se izvinjavam na neupućenosti u temu ali koja zgrada/objekat je u stvari taj aneks? Gledam slike koje su kačili forumaši, nigde ne vidim nikakav objekat koji bi mogao da makar imitira staničnu zgradu.
 
Vrh