[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904035#p904035:3mtf3tdk je napisao(la):
Дошљак » Wed Dec 01, 2021 9:05 am[/url]":3mtf3tdk]Питање је где сместити такву станицу. Мене чуди да у старту нису осмишљене функционалније пролазне станице по граду, мада питање је како уопште замишљају трасе међуградских аутобуса када се измести БАС у блок 42. И даље није јасно да ли ће аутобусе из смера Врчина пребацити на обилазницу и магистралу Сурчин-НБГ па Јурија Гагарина, аутобусе из смера Шимановаца и Инђије на булевар хероја са Кошара, а аутобусе из Баната на СМТ, Пупинов мост и исто у булевар хероја са Кошара?
Опет, остаје највећа мана што нису планирали метро и то у једној од прве две линије.
Већ је писано о овоме, али ваља напоменути опет: никакве обилазне трасе не долазе у обзир осим уколико не желимо потпуно уништити и овако слабу атрактивност јавног међуградског превоза!
За аутобусе са југа:
- Директном трасом од петље Транспшед до Блока 42 има ~20км, преко обилазнице и нове магистрале Сурчин - НБГ има чак ~32км. То је 24км више за превозника по обрту.
- Директна траса покрива најатрактивније стајалиште код Аутокоманде, док обилазна не покрива ништа.
- Овде није исплативо преусмеравање.
За аутобусе из јужног Баната (читај Панчева):
- Директном трасом од раскрснице СМТ-а и Панчевца има ~12км, преко СМТ-а има чак ~30км! То је 36км више за превозника по обрту.
- Директна траса покрива најатрактивније стајалиште код Панчевачког моста, док би обилазна могла покрити само стајалиште на почетку Пупиновог Моста у Земуну.
- Овде није исплативо преусмеравање.
За аутобусе из централног и северног Баната (читај Зрењанина):
- Траса од раскрснице за Ковилово преко Панчевца има ~19км, а траса преко СМТ-а има ~18км. Овде СМТ јесте бржи и краћи.
- Преусмеравањем се губи стајалиште Панчевачки мост, али то се може надоместити донекле стајалиштем код Пупиновог Моста у Земуну ако је возно време значајније скраћено и атрактивност путовања повећана.
- Овде би било исплативо преусмеравање.
За аутобусе из смера Пазове, Инђије и Новог Сада који долазе старим путем:
- Траса од Батајнице преко Главне у Земуну и Булевара Уметонсти има ~18км, а траса преко Т6 и аутопута ~19км. Разлика није значајна.
- Трасом преко Т6 се губе два најатрактивнија стајалишта. Прво је у Земуну код Поште / Робне куће, друго је код Ушћа. Како ће стајалиште код Ушћа вероватно бити изгубљено како год, недопустиво би било да се изгуби и оно у Земуну.
- Овде не би било исплативо преусмеравање.
За аутобусе из смера Новог Сада и севера који долазе аутопутем:
- Они аутобуси који су после аутопута залазили у Земун, за њих важи иста рачуница као за аутобусе који долазе старим путем.
- Они аутобуси који долазе директно аутопутем све до града, имају доступно више варијанти сличне дужине (преко Арене, СМТ-а, Тошиног Бунара, итд.).
- Овде мислим да ће зависити од самог избора превозника и стајалишта, све трасе су валидне.
За аутобусе из правца Шимановаца:
- Дискусија о дужини путовања овде није потребна, јер је слична за сваку варијанту.
- Ако остану на аутопуту до Арене, задржавају атрактивно стајалиште код Студењака, које ће добити на важности када се укине тренутно најатрактивније стајалиште код Сава Центра. Ако сиђу са аутопута раније, губе ово стајалиште.
- Овде мислим да ће зависити од ситуације, али да превозници којима ће Студењак постати битан неће тежити да мењају трасу.
За аутобусе са југозапада који долазе преко А2:
- Овде ће бити смислено да се иде директно новом магистралом од Сурчина до Новог Београда.
За аутобусе са југозапада који долазе преко Ибарске и Жаркова:
- Траса од Орловаче преко Жаркова и Моста на Ади има ~13км, а траса преко нове магистрале Сурчин - Нови Београд износи ~27км. То је чак 28км више по обрту за превозника.
- Трасом преко Сурчина се губи врло атрактивно стајалиште у Жаркову.
- Овде не би било исплативо преусмеравање.
Ето... Волео бих да видим ко би натерао и превознике и струку и град на овако небулозна измештања која иду на штету свима.
Нема никаквог смисла да се измештају трасе возила која превозе по ~50 путника тако да километрима круже и губе најатрактивнија стајалишта, само да би се на саобраћајници ослободило то мало места за око 2 аутомобила (колико заузме један аутобус) са у просеку 1,5 путника по аутомобилу.
Оно што треба урадити је усмерити аутобусе преко жутих трака и додати их где су најпотребније (од Плавог моста до Змаја). Преко целог дана, свеукупно у Београду када би се сабрали сви ти будући приградски, међуградски, међународни и туристички поласци са БАС-а, било би их једва око 900-950. Упамтите, нису аутобуси ти који праве гужву већ стотине хиљада аутомобила на улицама. Аутобуси смањују гужве јер 1 аутобус = ~30 аутомобила. Нема никакве логике да се ефикасан превоз подређује неефикасном.