Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Pa verovatno nije smišljeno da ne bi izgubili i ovo okrnjeno što dobijaju od onih žetona što služe za ulazak u stanicu.
 
Sam Stojčić kaže da do januara od nastavka radova nema ništa, čitaj do marta-aprila ako zima ne bude blaga,a navodno bi već u februaru BAS trebao da se preseli u Blok 42. Meni nije jasno kako oni misle da izgrade metro,Prokop,kule i gradove, kada im je jedna je**na autobuska stanica Skadar na Bojani ? :bash:
 
Staničnu zgradu i dalje ne pipaju, ko da su joj temelji zaraženi Koronom. Građevinska dozvola za zgradu je izdata pre više meseci, šta će im sada biti izgovor zašto se i dalje ne radi ništa ? Nesposobni uhlebi samo prebacuju lopticu jedan drugom, a sve ih savršeno zabole šta će biti sa stanicom, pošto autobuski prevoz ne koriste.

Na ovo smetlište BAS treba da se useli za dva meseca. Bez zatvorene čekaonice, restorana,trafike,šalter-sale,parkinga, normalnog pristupa pešacima sa ulice. Valjda će do tada barem malo da raskrče korov oko gradilišta, jer inače putnici neće moći vizuelno da uoče gde im se uopšte nalazi "stanica".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905346#p905346:i3i7iauj je napisao(la):
Užice » Ned Dec 05, 2021 12:49 pm[/url]":i3i7iauj]Staničnu zgradu i dalje ne pipaju, ko da su joj temelji zaraženi Koronom. Građevinska dozvola za zgradu je izdata pre više meseci, šta će im sada biti izgovor zašto se i dalje ne radi ništa ? Nesposobni uhlebi samo prebacuju lopticu jedan drugom, a sve ih savršeno zabole šta će biti sa stanicom, pošto autobuski prevoz ne koriste.

Na ovo smetlište BAS treba da se useli za dva meseca. Bez zatvorene čekaonice, restorana,trafike,šalter-sale,parkinga, normalnog pristupa pešacima sa ulice. Valjda će do tada barem malo da raskrče korov oko gradilišta, jer inače putnici neće moći vizuelno da uoče gde im se uopšte nalazi "stanica".
Pa BAS ne radi ništa, pare su verovatno spiskali...nema od zgrade ništa sem ako neko ne preuzme. A preseljenje će biti kao sa železnicom, navrat-nanos.
 
Nenamenski su spiskali pare koje su od države dobili za izgradnju nove stanice? Pa to je onda posao za tužilaštvo.
 
Oni su uzeli kredit kod Komercijalne banke za izgradnju tako da nisu mogli tek tako da spiskaju nenamenski. Moguće je da je sa izmenama projekta (dodatnim spratom) ispalo da su troškovi izgradnje dosta veći nego prvobitno planirano, pa će zbog toga da razvlače izgradnju i grade fazno, a verovatno će tako iznuditi i neke pare od grada da pokrije deo finansiranja.
 
Nadajmo se da stanica na NBG neće još do kraja ostati autobuski Prokop. Skoro 4 godine do sada nisu uspeli da izgrade ni polovinu tog objekta, koji je građevinski posao od godinu i po dana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904035#p904035:3mtf3tdk je napisao(la):
Дошљак » Wed Dec 01, 2021 9:05 am[/url]":3mtf3tdk]Питање је где сместити такву станицу. Мене чуди да у старту нису осмишљене функционалније пролазне станице по граду, мада питање је како уопште замишљају трасе међуградских аутобуса када се измести БАС у блок 42. И даље није јасно да ли ће аутобусе из смера Врчина пребацити на обилазницу и магистралу Сурчин-НБГ па Јурија Гагарина, аутобусе из смера Шимановаца и Инђије на булевар хероја са Кошара, а аутобусе из Баната на СМТ, Пупинов мост и исто у булевар хероја са Кошара?
Опет, остаје највећа мана што нису планирали метро и то у једној од прве две линије.

Већ је писано о овоме, али ваља напоменути опет: никакве обилазне трасе не долазе у обзир осим уколико не желимо потпуно уништити и овако слабу атрактивност јавног међуградског превоза!

За аутобусе са југа:
- Директном трасом од петље Транспшед до Блока 42 има ~20км, преко обилазнице и нове магистрале Сурчин - НБГ има чак ~32км. То је 24км више за превозника по обрту.
- Директна траса покрива најатрактивније стајалиште код Аутокоманде, док обилазна не покрива ништа.
- Овде није исплативо преусмеравање.

За аутобусе из јужног Баната (читај Панчева):
- Директном трасом од раскрснице СМТ-а и Панчевца има ~12км, преко СМТ-а има чак ~30км! То је 36км више за превозника по обрту.
- Директна траса покрива најатрактивније стајалиште код Панчевачког моста, док би обилазна могла покрити само стајалиште на почетку Пупиновог Моста у Земуну.
- Овде није исплативо преусмеравање.

За аутобусе из централног и северног Баната (читај Зрењанина):
- Траса од раскрснице за Ковилово преко Панчевца има ~19км, а траса преко СМТ-а има ~18км. Овде СМТ јесте бржи и краћи.
- Преусмеравањем се губи стајалиште Панчевачки мост, али то се може надоместити донекле стајалиштем код Пупиновог Моста у Земуну ако је возно време значајније скраћено и атрактивност путовања повећана.
- Овде би било исплативо преусмеравање.

За аутобусе из смера Пазове, Инђије и Новог Сада који долазе старим путем:
- Траса од Батајнице преко Главне у Земуну и Булевара Уметонсти има ~18км, а траса преко Т6 и аутопута ~19км. Разлика није значајна.
- Трасом преко Т6 се губе два најатрактивнија стајалишта. Прво је у Земуну код Поште / Робне куће, друго је код Ушћа. Како ће стајалиште код Ушћа вероватно бити изгубљено како год, недопустиво би било да се изгуби и оно у Земуну.
- Овде не би било исплативо преусмеравање.

За аутобусе из смера Новог Сада и севера који долазе аутопутем:
- Они аутобуси који су после аутопута залазили у Земун, за њих важи иста рачуница као за аутобусе који долазе старим путем.
- Они аутобуси који долазе директно аутопутем све до града, имају доступно више варијанти сличне дужине (преко Арене, СМТ-а, Тошиног Бунара, итд.).
- Овде мислим да ће зависити од самог избора превозника и стајалишта, све трасе су валидне.

За аутобусе из правца Шимановаца:
- Дискусија о дужини путовања овде није потребна, јер је слична за сваку варијанту.
- Ако остану на аутопуту до Арене, задржавају атрактивно стајалиште код Студењака, које ће добити на важности када се укине тренутно најатрактивније стајалиште код Сава Центра. Ако сиђу са аутопута раније, губе ово стајалиште.
- Овде мислим да ће зависити од ситуације, али да превозници којима ће Студењак постати битан неће тежити да мењају трасу.

За аутобусе са југозапада који долазе преко А2:
- Овде ће бити смислено да се иде директно новом магистралом од Сурчина до Новог Београда.

За аутобусе са југозапада који долазе преко Ибарске и Жаркова:
- Траса од Орловаче преко Жаркова и Моста на Ади има ~13км, а траса преко нове магистрале Сурчин - Нови Београд износи ~27км. То је чак 28км више по обрту за превозника.
- Трасом преко Сурчина се губи врло атрактивно стајалиште у Жаркову.
- Овде не би било исплативо преусмеравање.

Ето... Волео бих да видим ко би натерао и превознике и струку и град на овако небулозна измештања која иду на штету свима.

Нема никаквог смисла да се измештају трасе возила која превозе по ~50 путника тако да километрима круже и губе најатрактивнија стајалишта, само да би се на саобраћајници ослободило то мало места за око 2 аутомобила (колико заузме један аутобус) са у просеку 1,5 путника по аутомобилу.
Оно што треба урадити је усмерити аутобусе преко жутих трака и додати их где су најпотребније (од Плавог моста до Змаја). Преко целог дана, свеукупно у Београду када би се сабрали сви ти будући приградски, међуградски, међународни и туристички поласци са БАС-а, било би их једва око 900-950. Упамтите, нису аутобуси ти који праве гужву већ стотине хиљада аутомобила на улицама. Аутобуси смањују гужве јер 1 аутобус = ~30 аутомобила. Нема никакве логике да се ефикасан превоз подређује неефикасном.
 
Одлична анализа. Ја чак мислим да би се и превозницима из смера Шимановаца више исплатило да стају код Сава центра па онда да иду десно у Владимира Поповића па Јурија Гагарина до блока 42 него да одмах скрену код Арене.
 
Не можеш само гледати километражу, 18-19 км аутопутем или кроз центар Новог Београда и Земуна је као небо и земља. Мислим за правац ка Новом Саду. Ако буду за Нови Сад ишли преко Земун поште, мислим да ће ту настати кркљанац јер се одатле/дотле ГСП-ом брже стиже до/од центра Београда него од локације нове аутобуске станице, плус је ту време вожње од нове аутобуске до Земун поште. Уосталом, та локација код Земун поште за стајалиште међуградских аутобуса је крајње неприкладна, тако да се надам да ће га укинути премештањем аутобуске станице на Нови Београд и забранити пролазак међуградских аутобуса кроз центар Земуна. Најбоље би било да сви аутобуси за Срем и Бачку стају код Студентског града и то је то - до Новог Сада све аутопутем. Земунци имају воз и Студентски град, па нек бирају. Уосталом, можемо очекивати велико пребацивање путника са аутобуса на воз када крену возови за Нови Сад, због краћег возног времена, а вероватно и јефтиније карте.
 
Slazem se da bi se preusmeravanjem izgubila bitna stajalista. Treba ih zadrzati, ali moraju biti uredjena. Pogotovo kod Sava Centra i Autokomande. Ili prosirenje ili par perona. Nebrojeno puta mi se desilo da ne mogu da se ukljucim na autoput iz pravca Juznog bulevara jer neki medjugradski bus stoji na stanici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905544#p905544:4vb0zg05 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Нед Дец 05, 2021 11:48 pm[/url]":4vb0zg05] Nebrojeno puta mi se desilo da ne mogu da se ukljucim na autoput iz pravca Juznog bulevara jer neki medjugradski bus stoji na stanici.

Aли стајалиште међуградских бусева већ пар година није на месту укључења из Јужног булевара/Устаничке...
 
На аутокоманди би најбоље било да се стајалишта свих аутобуса преместе пре петље, између железничког надвожњака и пешачке пасареле, са уређењем околине за приступ. Таква стајалишта би била приступачнија пешацима и лакша за преседање на трамвај и БГ воз код Франша.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905541#p905541:8r2tiajm je napisao(la):
WLABmz » Sun Dec 05, 2021 11:34 pm[/url]":8r2tiajm]Не можеш само гледати километражу, 18-19 км аутопутем или кроз центар Новог Београда и Земуна је као небо и земља. Мислим за правац ка Новом Саду. Ако буду за Нови Сад ишли преко Земун поште, мислим да ће ту настати кркљанац јер се одатле/дотле ГСП-ом брже стиже до/од центра Београда него од локације нове аутобуске станице, плус је ту време вожње од нове аутобуске до Земун поште. Уосталом, та локација код Земун поште за стајалиште међуградских аутобуса је крајње неприкладна, тако да се надам да ће га укинути премештањем аутобуске станице на Нови Београд и забранити пролазак међуградских аутобуса кроз центар Земуна. Најбоље би било да сви аутобуси за Срем и Бачку стају код Студентског града и то је то - до Новог Сада све аутопутем. Земунци имају воз и Студентски град, па нек бирају. Уосталом, можемо очекивати велико пребацивање путника са аутобуса на воз када крену возови за Нови Сад, због краћег возног времена, а вероватно и јефтиније карте.

Слажем се за бусеве који иду аутопутем до Новог Сада, али не могу се сложити да се сви међуградски аутобуси изместе из Земуна. Мислим да ту треба направити разлику. За аутобусе који иду старим путем односно кроз Пазову, Инђију и остала места успут су стајалишта код Саобраћајне и Робне куће незамењива. Са пребацивањем БАСа у Блок 42 те линије ће изгубити и стајалиште на Бранковом мосту (највише људи тамо излази) и код Ушћа, што већ неће бити лако за путнике да поднесу и већ сада постоје негодовања због тога. Ако би се бусеви скроз изместили из Главне у Земуну, буквално бисмо имали побуну (и то оправдану). Тип тих путовања је другачији од ових "аутопутских", и ту воз никад неће моћи да буде замена. Чак и са потпуно развијеним БГ возом и 3 изграђене метро линије, постојаће потреба за директном аутобуском везом са центром Земуна на тим релацијама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905546#p905546:3qau4c0m je napisao(la):
WLABmz » Pon Dec 06, 2021 1:05 am[/url]":3qau4c0m]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905544#p905544:3qau4c0m je napisao(la):
lukakaludjerovic » Нед Дец 05, 2021 11:48 pm[/url]":3qau4c0m] Nebrojeno puta mi se desilo da ne mogu da se ukljucim na autoput iz pravca Juznog bulevara jer neki medjugradski bus stoji na stanici.

Aли стајалиште међуградских бусева већ пар година није на месту укључења из Јужног булевара/Устаничке...
Kako nije? Da li mislimo na isto? Ukljucenje iz Juznog bulevara na autoput u smeru ka NBG.
 
U smeru ka NBG je na autoputu kod Doma zdravlja "Voždovac", dok je u suprotnom smeru između isključnih rampi za Autokomandu.
 
Taчно, међуградско стајалиште је измештено пре петље, у суштини је испред ватрогасне станице Вождовац. Али верујем да међуградски аутобуси после од тог стајалишта до следећег градског упадну у гужви
 
....uveravaju da se priprema plan izmenjene organizacije linija javnog gradskog prevoza koji će biti na snazi posle otvaranja novog BAS-a,....

Divna prilika da se i okretnica Zeleni venac izmest na levu Savsku stranu bliže ili i uz sami novi BAS
:sesir:
 
I još divnija prilika za pravljenje totalnog haosa, pošto ne vode svi putevi na novi BAS i BNV. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906031#p906031:2via3hbe je napisao(la):
boca-ica » Уто Дец 07, 2021 2:37 pm[/url]":2via3hbe]
....uveravaju da se priprema plan izmenjene organizacije linija javnog gradskog prevoza koji će biti na snazi posle otvaranja novog BAS-a,....

Divna prilika da se i okretnica Zeleni venac izmest na levu Savsku stranu bliže ili i uz sami novi BAS
:sesir:
Значи све на 95? :D
 
boca-ica":32k64rya je napisao(la):
....uveravaju da se priprema plan izmenjene organizacije linija javnog gradskog prevoza koji će biti na snazi posle otvaranja novog BAS-a,....

Divna prilika da se i okretnica Zeleni venac izmest na levu Savsku stranu bliže ili i uz sami novi BAS
:sesir:

Kome bi to koristilo i koje saobraćajno opravdanje postoji za takav potez bez ponuđene adekvatne alternative?

Idem npr. na posao iz Zemun Polja, hvatam 704 da bih preseo na 52 na Zelenjaku, i umesto toga treba da izađem gde? U Bloku 42? U bloku 20? I onda da se svi mi iz busa natrpamo na samo par stanica u 16/65/77/95/EKO1 i potpuno neravnomerno opteretimo te linije na toj relaciji. Zamislite sada dođe pun autobus (još i zglob npr.) sa 704, 706, 707, 15 ili 84, i ti ljudi treba da pređu most. Na Zelenjaku mogu otići peške do tačaka atrakcija potput Trga Republike, Knez Mihajlove, Terazija i na linije 24, 26, 27, 29, 31, 37, 43, 44, 52, 53, 56. Gde mogu otići iz Bloka 20 ili još gore bloka 42? Haos bi nastao da se nešto ovakvo poduzme.

Kako seljenje BAS-a utiče na svakodnevna (naglašavam svakodnevna) kretanja korisnika linija sa Zelenjaka? Zanemarljivo. To što je potrebno pojačati vezu sa blokom 42, ne znači da trebamo uništavati prevoz drugima. I gradski planeri su shvatili da nema ništa od seljenja Zelenjaka pre druge linije metroa, zato se to više ni ne spominje u kratkoročnom smislu.

Kako kažu ono "ko želi rat, u kući mu bio", tako i ovde za linije važi. Kome je do pomeranja Zelenjaka, pomerali mu njegovu liniju koju svakodnevno koristi na neko nebulozno mesto zbog čega će izgubiti hiljade sati u životu u budućim godinama.
 
Нема реалне потребе нити оправдања за селидбу окретнице са Зеленог венца.
 
Vrh