Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901776#p901776:f7u5cddi je napisao(la):
ocelot » 24 Nov 2021 04:29 pm[/url]":f7u5cddi]ala će biti veselo kada kroz špic budem morao da dođem do nove stanice pa odande kroz špic preko Gazele..

Gazela je već smrt u to doba dana, a sada će svi polasci koji idu autoputem u smeru ka Nišu morati da prave dodatnu gužvu kada krenu onako grupno svi u istom terminu :violina:
Neophodna je kvalitetna prolazna stanica (dakle prodaja karata, toalet...) na niškom autoputu sa starobeogradske strane. Da li na Autokomandi ili na Dušanovcu, to je jedina dilema. Dabome, ništa od toga.
 
А у суштини, могу да поставе аутомат за продају карата и аутоматски јавни тоалет какав имамо у Пионирском и Топчидерском парку. И реалног простора за увучене нише са пар пролазних перона имамо на Аутокоманди.
 
Na Autokomandi bi bilo najbolje da su posle isključenja za Južni bulevar, Ustaničku i Slaviju napravili proširenje, jer ovo kako je sada, više doprinosi stvaranju gužvi. Lično sam u nekoliko navrata po 20 - ak minuta prolazio to proširenje, dok se nismo uključili na izlaznu rampu.
 
Тачно на то сам и мислио, да се направи ниша иза постојећег стајалишта јавног превоза. Има ту довољно простора.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901901#p901901:2bhbc7n1 je napisao(la):
Дошљак » Wed Nov 24, 2021 10:09 pm[/url]":2bhbc7n1]А у суштини, могу да поставе аутомат за продају карата и аутоматски јавни тоалет какав имамо у Пионирском и Топчидерском парку. И реалног простора за увучене нише са пар пролазних перона имамо на Аутокоманди.

Na BAS-u još ne prihvataju ni kartice za plaćanje. Čak gledam pre par meseci neki video stranaca koji su kupili kartu direktno od prevoznika i krenu na peron i ne mogu da uđu jer nemaju peronsku, odu na šalter da je kupe ona kaže ne primamo kartice (i još šalteruša ladno kaže pa to niko ne prima lol), pa onda morali da jure bankomat jer nisu imali dinare kod sebe.

Nadam se da će se taj BAS malo modernizovati i unaprediti uslugu kad pređu na novu stanicu, ali će 99% to samo iskoristiti kao opravdanje da poveća cenu peronske.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902002#p902002:3te44d65 je napisao(la):
Piccolo » 25 Nov 2021 10:53 am[/url]":3te44d65]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901901#p901901:3te44d65 je napisao(la):
Дошљак » Wed Nov 24, 2021 10:09 pm[/url]":3te44d65]А у суштини, могу да поставе аутомат за продају карата и аутоматски јавни тоалет какав имамо у Пионирском и Топчидерском парку. И реалног простора за увучене нише са пар пролазних перона имамо на Аутокоманди.

Na BAS-u još ne prihvataju ni kartice za plaćanje. Čak gledam pre par meseci neki video stranaca koji su kupili kartu direktno od prevoznika i krenu na peron i ne mogu da uđu jer nemaju peronsku, odu na šalter da je kupe ona kaže ne primamo kartice (i još šalteruša ladno kaže pa to niko ne prima lol), pa onda morali da jure bankomat jer nisu imali dinare kod sebe.

Nadam se da će se taj BAS malo modernizovati i unaprediti uslugu kad pređu na novu stanicu, ali će 99% to samo iskoristiti kao opravdanje da poveća cenu peronske.

Da li neko ovde poznaje pravnu regulativu po tom pitanju? Kako je moguće da BAS ima monopol, a da nije cena peronske karte regulisana od strane Grada?

Ako monopol nije ozakonjen, nego posledica okolnosti, bila bi dobra investicija napraviti alternativu BASu.
 
БАС је приватна фирма.

Колико ми је познато, град Беч нпр. гради градску аутобуску станицу, а приватну има одраније.

Конкурентска компанија са адекватним приступом бизнису би појела ове за вечеру, макар и на много мањем плацу, и без лоповских перонских карти.
 
Интересантно ми је како је то у Турској решено, где је међуградски аутобуски превоз одличан, комфоран (већина аутобуса је у 2+1 распореду седишта), уз бесплатну кафу, чај, сокове, воду, ситне колаче, грицкалице током пута. Сваки аутобуски превозник продаје карте за себе на својим благајнама, које се налазе на аутобуским станицама, али имају и свуда благајне по граду. Од сваке те благајне по граду превозник обезбеђује бесплатан комби трансфер до аутобуске станице, која се у многим градовима налази на периферији. Наравно, приступ на пероне је слободан, нема никаквих перонских карата.
 
Na beogradskoj stanici ne postoji čak ni besplatan toalet, a nepostojeća stanična usluga košta 170 dinara. Pre nedavnog poskupljenja, cena autobuske karte do Pančeva(Pantransport) i Obrenovca(Strela Ub) je paradoksalno bila nešto jeftinija od BAS-ove stanične usluge.
 
Sigurno ne treba da imamo tu neko slobodno tržište gde svako može gde mu padne na pamet da otvori autobusku stanicu, ali Beogradu bi po svakoj logici daleko funkcionalnije rešenje bile 3 glavne stanice od jedne, u izgradnji blok 42-zapad, jug i sever i da se za te tri stanice sklapaju partnerstva na duži period sa onima koji daju najbolju ponudu (iako i sad ministarstvo izdaje licence na 5 godina). Mada bi i blok 42 + nekoliko uređenih stajališta na ključnim pravcima bilo okej, da ne moraju ljudi da se vucaraju sa drugog kraja grada ako imaju stajalište u blizini.


Evo zašto nema tih zvaničnih stajališta koje pominjete:
Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju
Član 54
Za korišćenje autobuskog stajališta ne može se prevoznicima i putnicima naplaćivati naknada.

I dodatno u vezi toga, Grad i ministarstvo ako bi odlučili da odrede takva stajališta BAS se tu ništa ne bi pitao već isključivo prevoznici. Ali svi znamo kako to ide, BAS sigurno ima tu uticaj da se to ne ostvari jer gube direktno na prodaji peronskih.
Član 60 (za međugradski prevoz)
Organ jedinice lokalne samouprave, svojom odlukom određuje stajališta koja mogu da se koriste za određenu vrstu linijskog prevoza, koja se objavljuje u službenom glasilu jedinice lokalne samouprave.

Odluka iz stava 1. ovog člana kojom se određuju stajališta za međumesni prevoz donosi se po prethodno pribavljenoj saglasnosti Ministarstva.

I takođe za stanice generalno, sve se svodi na volju ministarstva da li može još neka stanica u gradu.
Ministar propisuje bliže saobraćajno-tehničke i druge uslove za izgradnju, održavanje i eksploataciju autobuskih stanica i autobuskih stajališta.

A za visinu cene stanične usluge nema ograničenja, iz pravilnika o poslovanju autobuskih stanica.

V UTVRĐIVANJE CENA ZA STANIČNE USLUGE
Član 42
Privredno društvo koje upravlja autobuskom stanicom samostalno utvrđuje cene za ostale
stanične usluge koje plaćaju putnici i ostali korisnici-građani.
 
Pošto se kompletni BAS u februaru seli u nedovršenu sklepotinu od stanice na NBG, mogli bi barem da nas u početku oslobode plaćanja besmislene stanične usluge, ili da je smanje na neku simboličnu cifru; pa tamo još dugo vremena nećemo imati ni pravu čekaonicu, a o ostalim "uslugama" da ne govorimo.
 
Dakle, ako sam dobro shvatio, možemo da otvorimo svoju autobusku stanicu :D

Hvala na objašnjenju!

Šalu na stranu, da postoji neko ozbiljan sa parama, mogao bi komotno da uloži. Ministarstvo mora da odobri, bilo tako što će taj da podmaže ili da ih tuži za pomaganje monopola (a nije isto ja da ih tužim i neko ko zaista može da ih zeza). U svakom slučaju, možda dođu neki stranci, kao i za supermarkete i druge stvari, kad smo već sami nesposobni.
 
Перонска карта је извор невиђеног дохотка за БаС и њихових 2000 ситних акционара. А такође и за градску касу са којима се врхушка дели (џеп, то је сад питање). Тако да о смањивању или укидању нема говора.

Једино ако се нађе нова власт и не успеју да се договоре може да им се деси конкуренција...
 
Али ипак, ту је 700 запослених (!). Приходи никад нису довољни ако има ко да потроши.
 
Па ето, Шта ради тамо 700 запослених? Тај посао може да обавља далеко мање људи. Очигледно је бар половина партијских ухљеба. А то је важно због чега нико и не помишља да тај харач укине
 
I šta smo novo otkrili? :)

Ovo je na svakih par stranica kao dan mrmota, sve u krug
 
Треба узети у обзир да је БАС уједно и мали тржни центар путничког профила с десетак што пекара, што киоска за пециво, једног броја кафана, кафеа, кафе-посластичарница, продавница ствари и сувенира за гастарбајтере и људе из унутрашњости, киоска с цигаретама и другом робом, туристичких агенција, ве-цеа.

Све то пута три смене. Продавци, набавка, администрација, рачуноводство, чишћење и одржавање за све то.

Е, сад, оних преосталих 500 запослених ... :-/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902478#p902478:2u8k8ayy je napisao(la):
Саша » Pet Nov 26, 2021 5:59 pm[/url]":2u8k8ayy]Треба узети у обзир да је БАС уједно и мали тржни центар путничког профила с десетак што пекара, што киоска за пециво, једног броја кафана, кафеа, кафе-посластичарница, продавница ствари и сувенира за гастарбајтере и људе из унутрашњости, киоска с цигаретама и другом робом, туристичких агенција, ве-цеа.

Све то пута три смене. Продавци, набавка, администрација, рачуноводство, чишћење и одржавање за све то.

Е, сад, оних преосталих 500 запослених ... :-/


Ако неко закупи локал и отвори пекару, кафану, киоск...на БАС- у ваљда су запослени ту радници те пекаре, кафане, киоска...или то БАС има своје пекаре и кафане, по подацима из 2020. имају чак 744 запослена, шта сви ти људи раде немам појма.
 
Кафане на БАСу су најгоре. Друг скоро чекао аутобус за Ваљево, сео, карирани стоњак сав у пепелу избушен од цигара. Пита он конобара да очисти, овај узме пластифицирани мени и свуче пепео на под.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902741#p902741:37iynsrz je napisao(la):
Дошљак » Sub Nov 27, 2021 6:02 pm[/url]":37iynsrz]Кафане на БАСу су најгоре. Друг скоро чекао аутобус за Ваљево, сео, карирани стоњак сав у пепелу избушен од цигара. Пита он конобара да очисти, овај узме пластифицирани мени и свуче пепео на под.

То је права кафана
 
Meни је Паун била права кафана, али срушише га због БнВ. Певаљка, музика, клопа. Ово на БАСу је бирцуз.
 
Prošao sam juče tramvajem pored novog BAS-a, i uspeo sam da kroz prozor izbrojim jedno 6 ili 7 radnika. Možda ih je bilo više,ali neki delovi gradilišta se i dalje ne mogu videti od korova, bukvalno.
 
Po predlogu budzeta ima da je grade bar 3 godine još.
Ali dobro je da su barem odvojili neke pare odmah za 2022. E sad dokle dobacuje 1 mil E provučenih kroz partijske izvodjače radova..

Kod:
Комплекс аутобуске и железничке станице у блоку 42 у Новом Београду 
132.464.400
149.200.000
225.000.000
 
Vrh