Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Ок, има онда та линија 600, а и већина возова са Прокопа стаје и на НБГ, нека ме неко исправи можда неки воз са југа не иде даље од Прокопа.
 
PXL-20240923-121724517-2.jpg
 
Beograd - varošica, nikako iz tog začaranog kruga da izadjemo…Ovde pre svega mislim na činjenicu da glavnu autobusku stanicu u visemilionskom gradu otvaramo BEZ STANIČNE ZGRADE. Projekat ima svojih dobrih, loših strana, ali jedino sa projektovanom stanicnom zgradom ovo bi bilo za pohvalu. Ovako, nije dobro, kao sto nije dobro da nemamo Juzni BAS, ali ne parking, vec ozbiljnu stanicu
 
Пројекат је лош у многим решењима, од оријентације унутар блока ка ЈГ умести ка ММ, ближе граду, до позиционирања зграде, тј. темеља и до парадокса мањка паркинг места за аутобусе и вишка оних мртвих углова са као неким зеленилом. Све је могло да буде функционалније и рационалније.
 
Класични твитер, требало се то питати прво када је укинута главна железничка. Ето има сад и тај фамозни аутобус 600 поред БГ воза. Чуди ме да се ико усуди да коментарише железницу као да је он путник, а да нема појма о Бг возу. П.с. сви међуградски возови који стају на Прокопу стају и код нове БАС на НБГ. Тачно је поновна симбиоза БАС са железницом једна од ретких позитивних промена везаних за овај трапави пројекат.
Jedna od retkih pozitivnih stvari je to što je novi BAS na trasi železničke pruge i Bg Voz-a. Evo tvita koji ilustruje koliko ljudi malo znaju o javnom prevozu u Beogradu.
Колико беспотребног и бесмисленог празног простора, набацаног бетона, лошег нивелисања. Један од већих промашаја у пројектовању.


Класични твитер, требало се то питати прво када је укинута главна железничка. Ето има сад и тај фамозни аутобус 600 поред БГ воза. Чуди ме да се ико усуди да коментарише железницу као да је он путник, а да нема појма о Бг возу. П.с. сви међуградски возови који стају на Прокопу стају и код нове БАС на НБГ. Тачно је поновна симбиоза БАС са железницом једна од ретких позитивних промена везаних за овај трапави пројекат.
Jel iko spomenuo liniju 600?

Нешто што саобраћа на 30 или 60 минута се не може сматрати озбиљном линијом. Локална пензионерско-ђачка линија 57 код мене у крају саобраћа чешће од БГ воза, а понекад и од 600 - радним данима на 20, а викендом на 40 минута. Једна ствар је аеродром који је ван града и на већој удаљености, а друго железничка станица у граду. Хајде да 600 и БГ воз саобраћају на 10-15 минута сваки дан од 5 ујутру до поноћи, али са овим интервалима је немогуће ослонити се на њих. Лик у коментару напише да треба 5 минута БГ возом, али не напише да викендом можеш да га чекаш и сат времена.

Апсурд је да овај полузавршена, склепана аутобуска станица има бољу чекаоницу од садашњег БАС-а. Са благајном већ може да буде озбиљан проблем.
 
Ironije li, pre mogu da se oslonim na liniju 600 koja saobraća na pola sata, nego li na linije koje saobraćaju na par minuta po redu vožnje. Nemali broj puta od kako su nam uvalili autobuse na liniji 40, znao sam istu da čekam izmeðu 15 - 30 min, i to radnim danom.​
 
@Malvo
Овај шалтер за информације у анексу, где ће се очигледно продавати и карте (?), имаће знатно мањи капацитет од свих шалтера на постојећем БАС-у. Једино ако не постоје још неки шалтери, али не видим их. Уводе картомате, али знамо колико су картомати популарни на железници и не видим зашто би у аутобуском саобраћају било другачије.
 
@solecar
Онда да укинемо јаке линије попут 23 и 95 и оставимо само поуздану 600?
Mi ove govorimo o opsluženosti Prokopa i njegovoj povezanosti sa novim BAS - om, zar ne? Shodno tome je bio i moj odgovor u formi pitanja. Linija 600 se tretira kao nešto neozbiljno jer saobraća na 30 minuta, a sa druge strane se BG: voz koji saobraća na 1h smatra pouzdanim, ili sam ja nešto pogrešno razumeo?

Sa linijom 600, daleko je veća verovatnoća da će ti doći po predviðenom redu vožnje. Ona je od svog uvođenja pa do danas samo jednom zakazala, i to kada je Izraelac došao u posetu. Ti znaš kada kreće 600 i možeš da je sačekaš u holu stanične zgrade, ako tako hoćeš, a za linije 40, 41 i buduću 93, moraš da doðeš na stanicu i da čekaš pa kad doðe, nevezano za red vožnje. Dakle, potrebno je imati obe varijante linija, s tim što za ove koje idu češće je potrebno uračunati i potencijalno da se može desiti nešto nepredviðeno, prilikom planiranja dolaska, a za 600 to i nije baš potrebno. Sa druge strane, ovo što sam napisao za liniju 600 ne mogu reći i za liniju 38L, koja takođe saobraća na 30 minuta, jer mi se nekoliko puta desilo da se polazak ne realizuje, i to u različito doba dana. Takođe, glupo je i to što da bi sa Mostara došao do Prokopa, ti moraš da gledaš u pasulj koja linija će ti pre doći, jer 38L prima putnike zajedno sa linijama za Banovo brdo, a 36 prima putnike u smeru ka Autokomandi / Kneza Miloša. Ovo pišem na osnovu ličnog iskustva korišćenja svih linija koje saobraćaju oko Prokopa.

Što se tiče same opsluženosti novog BAS - a, nije dobra zamisao da se sav saobraćaj ka severu i istoku grada bazira na liniji 95. POgotovu što je u planu da to traje na neodređeni broj godina zbog ukidanja tramvajskog saobraća kroz Milentija Popovića.​
 
Опет неупоредиви су капацитети аутобуса на линији 600 и РВР на БГ возу. Отприлике ће 10 аутобуса путника на сат да прелазина околни јавни превоз.
 
@Malvo
Овај шалтер за информације у анексу, где ће се очигледно продавати и карте (?), имаће знатно мањи капацитет од свих шалтера на постојећем БАС-у. Једино ако не постоје још неки шалтери, али не видим их. Уводе картомате, али знамо колико су картомати популарни на железници и не видим зашто би у аутобуском саобраћају било другачије.

Hvala na odgovoru. Doduše, i na BAS-u već duže vreme istovremeno rade samo dva šaltera za prodaju karata + šalter za prodaju peronskih.

Pre deset dana je usred petka, negde oko 2 sata, bar 20 minuta radio jedan šalter. Jedan jedini. U redu 25+ putnika bilo, na kraju oni iz reda odu po peronsku a umesto njih upadnu neki mučenici koji takođe malo čekaju dok i oni ne odu za peronsku.
 
Лик у коментару напише да треба 5 минута БГ возом, али не напише да викендом можеш да га чекаш и сат времена.
I da su ogromne šanse da baš taj polazak bude otkazan, skraćen ili da kasni od 20 minuta naviše, svakodnevno se dešava otkako je stari železnički čvor otišao u istoriju. Dakle, nije isključeno ni 2 sata čekanja javnog prevoza, za to vreme može peške da se stigne od novobeogradske stanice do Prokopa.
 
Опет неупоредиви су капацитети аутобуса на линији 600 и РВР на БГ возу. Отприлике ће 10 аутобуса путника на сат да прелазина околни јавни превоз.
Možda se nisam najbolje izrazio, mislio sam na voz sa svim svojim manama koje danas ima. Da je situacija kao ranije, kada je saobraćao na 15 minuta i bio maltene uvek tačan u minut, prednost bio dao njemu bez razmišljanja. Baš zbog te nepouzdanosti i prevelikih gužvi sam prestao da ga koristim, jer mi se previše često dešavalo da kad doðe iz pravca NBG i Batajnice, nisam mogao da uðem u isti, ili još gore, da budem naslonjen na vrata, što je krajnje nebezbedno.​
 
Ironije li, pre mogu da se oslonim na liniju 600 koja saobraća na pola sata, nego li na linije koje saobraćaju na par minuta po redu vožnje. Nemali broj puta od kako su nam uvalili autobuse na liniji 40, znao sam istu da čekam izmeðu 15 - 30 min, i to radnim danom.​

Mi ove govorimo o opsluženosti Prokopa i njegovoj povezanosti sa novim BAS - om, zar ne? Shodno tome je bio i moj odgovor u formi pitanja. Linija 600 se tretira kao nešto neozbiljno jer saobraća na 30 minuta, a sa druge strane se BG: voz koji saobraća na 1h smatra pouzdanim, ili sam ja nešto pogrešno razumeo?

Sa linijom 600, daleko je veća verovatnoća da će ti doći po predviðenom redu vožnje. Ona je od svog uvođenja pa do danas samo jednom zakazala, i to kada je Izraelac došao u posetu. Ti znaš kada kreće 600 i možeš da je sačekaš u holu stanične zgrade, ako tako hoćeš, a za linije 40, 41 i buduću 93, moraš da doðeš na stanicu i da čekaš pa kad doðe, nevezano za red vožnje. Dakle, potrebno je imati obe varijante linija, s tim što za ove koje idu češće je potrebno uračunati i potencijalno da se može desiti nešto nepredviðeno, prilikom planiranja dolaska, a za 600 to i nije baš potrebno. Sa druge strane, ovo što sam napisao za liniju 600 ne mogu reći i za liniju 38L, koja takođe saobraća na 30 minuta, jer mi se nekoliko puta desilo da se polazak ne realizuje, i to u različito doba dana. Takođe, glupo je i to što da bi sa Mostara došao do Prokopa, ti moraš da gledaš u pasulj koja linija će ti pre doći, jer 38L prima putnike zajedno sa linijama za Banovo brdo, a 36 prima putnike u smeru ka Autokomandi / Kneza Miloša. Ovo pišem na osnovu ličnog iskustva korišćenja svih linija koje saobraćaju oko Prokopa.

Što se tiče same opsluženosti novog BAS - a, nije dobra zamisao da se sav saobraćaj ka severu i istoku grada bazira na liniji 95. POgotovu što je u planu da to traje na neodređeni broj godina zbog ukidanja tramvajskog saobraća kroz Milentija Popovića.​

У првој поруци си написао линије које саобраћају на пар минута по реду вожње, а онда спомињеш само линију 40 тако да заиста не знам да ли мислиш уопштено или на везу Прокопа и БАС-а. Само кажем да аутобуска и железничка станица не могу да се ослањају на некакве антибиотик-линије већ треба да имају линије са нормалним интервалом, као што су некад Главна и БАС имали 7, 9, 46, 83, 511 итд., као и 52, 53 и 56 су били на прихватљивој удаљености из смера периферије.
А линија 600 (као и 607) је поуздана зато што има велику резерву за паузу на окретници, понекад и преко 20 минута. Нажалост, немамо луксуз да је тако на свим линијама.
На крају крајева, следећа трола ће вероватно некад да се појави и за 5 или 10 минута, али следећа 600 увек за пола сата. Ево, мени се често деси да ми 23 оде испред носа у Таковској па одмах потом наиђе трола и спустим се две станице до Милоша Поцерца, где могу да хватам и 37, 52, 53 и 58. Да уместо троле иде 600, вероватно бих пре дочекао следећу 23.

Hvala na odgovoru. Doduše, i na BAS-u već duže vreme istovremeno rade samo dva šaltera za prodaju karata + šalter za prodaju peronskih.

Pre deset dana je usred petka, negde oko 2 sata, bar 20 minuta radio jedan šalter. Jedan jedini. U redu 25+ putnika bilo, na kraju oni iz reda odu po peronsku a umesto njih upadnu neki mučenici koji takođe malo čekaju dok i oni ne odu za peronsku.
Нисам користио БАС две и по године, а дотад сам углавном ишао на оне шалтере ближе Карађорђевој јер је мања гужва и увек ми је аутобус кретао са те стране. Једанпут-двапут сам ишао на другу страну и углавном се није чекало дуже од 5 минута. Могуће да је сад горе стање, нарочито због пресељења.
 
Vrh