Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Za ovakve kapitalne infrastrukturne objekte ipak treba da se pitaju i građani,recimo kako će se objasniti uvlačenje BAS kod stanice NBG kada treba dnevno da se uvuče-izvuče stotine autobusa između stambeno-poslovnih obekta i budućih kula?? Pozicija ispred Prokopa ili pored na mestu parkinga BIP-a je najlogičnija,i zbog buduće međunarodne ž.stanice,metroa,tramvaja,trolejbusa,auto-puta u oba pravca sa već izgrađenom petljom-pdvožnjakom,ne ulazak autobusa u stambeno-poslovni deo grada,ekologija,brzina ulaska-izlaska iz grada prema NS-NIŠ..da ne nabrajam.dalje.. :kafa:
Neko će reći ,jedan deo toga ima kod stanice NBG,ali se zato uvlačenje-dovlačenje stotine autobusa danju-noću u stambeni-poslovni deo grada ponavlja priča sa starom stanicom..
 
Buvljak je idealno mesto za novi BAS.

Autobus za Niš ili Kragujevac će moći da biraju da li će odmah izaći na autoput kod Arene, ili će na UMP, pa kroz tunel na Autokomandu i dalje autoputem. Za aerodrom, Novi Sad, Vojvodinu ili prema Šapcu treba samo da pređe jedva 200 metara dvosmernom saobraćajnicom od po tri trake i već je na autoputu. Za jugozapad, prema Kraljevu, Čačku, Zlatiboru, Crnoj Gori... samo izađe na UMP, pa nakon mosta desno ka Ibarskoj magistrali. Da ne govorimo da je neposredno pored ŽS Novi Beograd, tramvaj, budući metro...

Da
 
Koji tunel? i Kad ,ako ikad?Koji Ump?Sve to kod Prokopa nije potrebno cela infrastruktura postoji.. :kafa: Ako bi se objektivno zaista bez interesnih grupacija sagledale logične i saobraćajne potrebe,onda Prokop je najlogičniji ..
 
I ja glasam za Prokop! :) Autokomanda je sada preopterećena. Kada dođe tunel ima da bude još više opterećena! Plus, tunel ko zna kad će... Dalje, ona 2 kružna toka kod Arene nisu baš tako jaka (propusna). Prokop bi bio pravi izbor, i onda da se doradi gsp tj da se lepo uklopi infrastruktura saobraćaja i problem trajno rešen.
 
Trenutno je Buvljak mnogo bolje saobraćajno povezan nego Prokop. Na pet minuta je od autoputa E-70 i E-75, preko mosta na Adi se brzo stiže do Ibarske, preko mosta Zemun-Borča će uskoro biti povezan sa Banatom.

Ako svemu tome dodamo nastavak Severne tangente od mosta Zemun-Borča do Surčinske petlje na obilaznici, i dalje do novog autoputa Beograd-Južni Jadran, zatim dalje faze razvoja UMP-a i SMT-a, unapređenje Železničke stanice Novi Beograd i, bože zdravlja, izgradnju metroa - jasno je da lokacija autobuske kod Buvljaka nikako ne može biti promašaj.

Naravno, bilo bi dobro da imamo i jednu stanicu sa ove strane reke - na Autokomandi kao što je bilo ranije zamišljeno, ili u okviru kompleksa stanice Prokop, kao što se često na forumu predlaže, ali čini mi se da Buvljak trenutno ima prednost.
 
Tu kod prokopa imaš petlju, dakle direktno sa auto puta tamo, nema nikakvih dodatnih radova i nema skretanja, okretanja... Plus široka raskrsnica. To je inače ona ista petlja za hitnu pomoć.

ko god ide iz pravca lazarevca i ibarske isto mu se hvata dal će da skreće na novi most ili da produži napred i da dođe do prokopa. Plus, možda je bolje da ide do prokopa manji je uspon i nema kružni tok u visu..

Ko dolazi iz srema, ns ide auto putemi samo skrene, za razliku od sadašnjeg gde mora da prođe nekoliko semafora. U odnosu na buvljak ima 2km više puta ili 3, nema penjanje na kružni i semafor.

Ko dolazi sa novog mosta (kineskog), samo se popne na auto put i eto ga, onaj deo koji povezuje UMP sa kinezom ne verujem da će uskoro da se proširi i sredi?

E sad, Banat ima možda najgori položaj (preko pančevačkog), ali, tu se ništa ne menja i ako je na umpu, plus što će uskoro teški saobraćaj da se izmesti sa tog puta pa bi se autobusi tom trasom oko kalemegdana kretati makar malo rasterećenijom saobraćajnicom.
O autobusima sa auto puta iz pravca Niša da ne govorim, samo se isključe na auto putu i eto ih, njih valjda ima i najviše?

I kratkoročno i dugoročno je lokacija bolja. Ostaje da se pojačaju malo linije i da se srede pristupni putevi, ali to će i uz prokop da se sredi, plus, jeftinije je raditi jedan takav saobraćajni čvor od 2 komada. Vozom si na nbg za 2 minuta plus 15 min max čekanja sl voza, što bi moglo da se smanji ako grad pribavi još neku kompoziciju.
 
Izvini, jednostavno nisi objektivan. Ono što optimistički nazivaš petljom kod Prokopa je zapravo jedna mala uličica, nešto šira od moje u Boleču, koja ima vezu sa autoputem. Možda se sećaš radova na Gazeli kada je saobraćaj preusmeravan na isključenje kod Hitne pomoći kakav je kolaps tamo nastajao. E sad, zamisli tu sliku svaki dan!

Buvljak je s druge stane sa sve četiri strane povezean ogromnim 3+3 bulevarima. Jednostavno, trenutno dve lokacije ne mogu da se porede.

Prokop nije na lošem mestu, ali zahteva izgradnju dosta dodatne infrastrukture (koja će, doduše, svejedno morati da bude izgrađena ako ta stanica ikada postane glavna u gradu).
 
Још један битан фактор, да АС и ЖС буду једна поред друге, што је скоро неписано правило
 
Бувљак и поред улагања у инфраструктуру од око 450 милиона евра није инфраструктурно подобан за аутобуску станицу. У јутарњем и поподневном шпицу колоне у Јурија Гагарина су до Делта Ситија а не смем ни да помислим шта ће се десити изградњом мученог блока 42 који је је по гуп-у приоритет планера,вероватно да би оправдали тих 450 милиона.

Тако то иде када гужве у центру растерећујеш усмеравањем саобраћаја ка - центру што мост на Ади,заједно са позицијом насеља са обе стране Саве и чини а што је вероватно незабележено у историји светског урбанизма.
 
pošto svako jutro putujem kroz j gagarina mogu da potrvdim da su to tvoje proizvoljne procene da je gužva do dc.

naravno dešavalo se ponekad da stvarno gužve budu sve dotle, ali to je bilo samo kad su bile neke trake zatvorene zbog radova.


a velika saobraćajna opterećenost j gagarina nije zbog mosta na adi, nego zbog nepostojanja prave alternative koja bi saobraćaj iz blokova preusmerila na neke druge ulice. ljudi iz blokova da bi stigli bilo gde zapadno od blokova mogu da koriste samo dva pravca, i to j gagarina i vojovđansku/tošin bunar. kad bi se recimo napravila nova saobraćajnica koja bi spajala đorđa stanojevića sa japanskom i evroposkom (ranije poznate kao interna blokovska saobraćajnica), preko IMT, saobraćaj u j gagarina bi se drastično smanjio.


mnogo gore gužve su u popodnevnim špicevima ka blokovima gde nekad moraš da čekaš neke semafore i po dva puta da bi prošao, a to nema veze sa mostom nego sa ovime što ja pričam.
 
А то је твоје мишљење. :kk:
 
Složio bih se sa Milisavom ovde. I dodao da će završetkom petlje kod buvljaka kao i celog UMP do Tošinog Bunara ovaj deo ulice koji ide ka mostu verovatno biti dosta prohodniji.
 
ow1s.jpg


ovo plavo jeste petlja... Ako je uzana može da se proširi. Bip i onako treba da se seli, i da, to košta, jedina AS koja bi BG-u bila za dž je ova koja trenutno radi.

Stanica može da bude na više nivoa, prednosti su gore navedene, i ok, nisam objektivan :) To je tvoje subjektivno mišljenje :p Plus, prokop ima 2 bg voz linije pa je i to neki faktor? (čini mi se bar da ima 2, nikada nisam išao ka rakovici bg vozom)

Možemo i dalje u filozofiju, ljudima sa strane je bolja postojeća stanica jer su odmah u centru, nema potrebe da se cimaju sa kompleksnim i strašnim bus plusom, sve im je već poznato..
 
Прокоп као главна, је много логично решење. Али изгледа да је план да постоје две главне и да се нагура и ова на НБГД. Каже Хомер да ће бити повезана и са Банатом. Па и сад је, чак и ближе него преко новог моста.
Прокоп је повезан боље у перспективи и лакше доступан, није нешто настањен превише и та популација није толико близу. Ту је клинички центар, стадиони...места која су великим делом одредишта при доласку у БГД. А тај простор чека сређивање, извесно је да ће се потрошити ту паре, само треба бити рационалан и свеобухватан па предвидети и неку надоградњу разних приступа, уклапање свих видова превоза. Мислим да би овде могле да буду задовољене потребе, није на одмет и више станица само не знам колико имамо снаге за тако нешто.
 
Kad kažeš više stanica, zvuči kao ono sa više terminala i više aerodroma koje imaju neki strani gradovi. Pa trčanje tamo-vamo :) Preznojavanje i sl. Dođeš u bg, ideš npr iz niša za ns i onda moraš da se cimaš gradskim.. ili vozom, ista stvar, pa te još i košta 72 din plus kartica.. No dobro, ja sam svoje mišljenje temeljno izneo, hvala na pažnji :)
 
Ja sam za jednu veliku međunarodnui-međugradsku stanicu kod Prokopa.ono što može da se uradi su male regionalne stanice recimo jedna za Banat bi mogla da bude kod stanice Pančevački most,što bi omogućilo da se odmah presedne na BGVoz,a sever-jug da se podeli na 2 stanice,mislim da nije dobro ,bilo bi tu dosta konfuzije,a gde je onda međunarodna,prigradska,Lastina? i sl.kakko bi se putnici snalazili kada neko pita gde je BAS,a vi ga pitate ,jel međunarodna,severna ,južna,istočna,zapadna..pola seljaka bi se pogubilo po Beogradu..
Arh.vizura BAS stanice Prokop..i mosta veza sa ž.stanicom.. :kafa:
images
images

images
images
 
Položaj dve stanice se može jednostavno uporediti:

autobuske-stanice.png


Dakle, kao što rekoh, autobuska stanica NBG je okružena širokim bulevarima i lako i brzo se stiže do svih važnijih magistralnih pravaca (putevi obeleženi žutom bojom). Čak za gotovo sve destinacije postoji više alternativnih ruta. I ovde je reč manje-više o infrastrukturi koja već postoji - Severna tangenta će biti gotova na jesen sledeće godine, do kada bi trebalo da bude završena i faza UMP-a do Tošinog bunara. Autoput Beograd-Preljina bi mogao da bude završen do kraja 2016.

Uz samo autobusku stanicu nalaziće se Železnička stanica Novi Beograd, odakle će se BG:vozom lako stizati do Prokopa, ali i do Batajnice ili Krnjače.

Crvenom linijom je obeležena buduća trasa metroa - linije 1b i linije 3. To je već malo s/f i daleka budučnost. Možda 1b stigne do stanice tamo negde oko 2020. (ako izgradnja metroa zaista počne u naredne dve-tri godine) čime bi se uspostavila veza s jedne strane sa Zemunom, a s druge strane sa centrom grada i Vukovim spomenikom. Pun efekat bi se tek osetio sa produžetkom linije 1b ka blokovima, odnosno ka aerodromu "Nikola Tesla", i sa izgradnjom linije 3 ka Banovom brdu. No, kao što rekoh, to je već malo u domenu maštarije.

S druge strane, Prokop trenutno ima samo jednu jedinu vezu sa autoputem, a to je petlja Hitna pomoć. U budučnosti jeste planirana dodatna infrastruktura, gde je najznačajnija tzv. transverzala, odnosno veza Prokopa i Bulevara oslobođenja, preko autoputa i kroz kompleks Kliničkog centra. Prvenstvena svrha te saobraćajnice je povezivanje Prokopa sa centrom grada. U planu jeste i metro linija 2, a tu je već BG:voz - ali oni su tu da putnike iz grada dovedu do stanice i obrnuto. No, infrastruktura za jednu autobusku stanicu ne podrazumeva samo to - treba omogućiti autobusima da lako dođu do nje. Naravno, planirano je i povećanje kapaciteta petlje Hitna pomoć, ali čak i tada pitanje je da li bi ona mogla da primi baš sve autobuse koji u Beograd dolaze i iz Beograda odlaze. Da li stvarno mislimo da sve buseve (i iz Novog Sada, i iz Kragujevca, i iz Zrenjanina, i iz Čačka, i iz Niša, i iz Uživa, i iz Subotice, i iz Jagodine, i sve međunarodne line, itd.) uguramo u taj levak i dalje na krov Prokopa!? Železnica je već drugo - ona ima svoju, drugačiju infrastrukturu i Prokop je u tom smislu lako staviti u funkciju glavne železničke stanice.
 
S druge strane, Prokop trenutno ima samo jednu jedinu vezu sa autoputem, a to je petlja Hitna pomoć.

Iz pravca Nisa ka Prokopu , novi visoki autobusi (+oni na ,,sprat,,)
nikako ne bi mogli da prodju ispod auto puta
kroz postojeci podvožnjak kod hitne pomoci
tako da ta veza gotovo ne upotrebljiva za autobuse

,,Produbljivanjem,, podvožnjaka dobilo bi se još dublje jezero kada pada kiša
te bi vecina autobusa bila primorana
da pravi ,,polukružno,, na i ovako preopterecenoj petlji Gazele.
 
Мени као лаику се чини да нам требају две аутобуске станице! Једна на НБГ једна код Медака нпр уз будући СМП! Милионски градови колико ја знам сви имају више станица.

Са друге стране АС мора да буде повезан за ЖС. БИП свакако треба да лети.
 
Ako bi se radila varijanta sever-jug onda su putnici na gubitku,jer putovanje do medaka bi potralo 1.sat vremena u špici kada su gužve..praviti BAS stanice van metro i Bgvoz koridora je luksuz ravan poziciji novog naselja S.stepanović,naravno da bi se petlja kod Hitne rekonstruisala i proširio kapacitet,što je neophodno i zbog žs Prokop ,a radi će se i nova transverzala,ali kada govorimo o logičnosti da BAS bude pored auto-puta kao glavne kičme u gradu ,koja deli grada na pola,onda se Prokop nameće kao centralna tačka,a samim tim da je mnogo bliže centru i ne daleko od bivše stanice u svesti ljudi deluje kao logična lokacija,i zbog kompleksa Kliničkog centra,Autokomande i Mostara gde se ukršta veliki broj linija a koji već ima izgrađene čak i pešačke koridore ka Bip-u,pa se čak i spajanje tramvajskom linijom ,mostar autokomanda čini logičnom.
S druge strane glavna mana stanice BAS na NBG je udaljenost od centralne tačke grada,radijus stanice na NBG je jasan i na periferiji u dnosu na poziciju Prokopa,+povezanost sa ostalim delovima grada saobraćajno je loše,ulazak ogromnog broja autobusa u stambeno -poslovno jezgro sa ekološke strane je loše,u špicevima stvaraće se čepovi zbog pristupnih saobraćajnica mostu na adi na ekoliko velikih raskrsnica.
Pozicija dve kružne petlje je udaljena i suviše a kapacitet loš kao sam kružni princip sa uskim ulazno .silaznim rampama.
Gradnja BAS na NBG je ipak samo pravdanje Ump-a koji će se jednom,nekada ako ikad izgraditi..čak i da je izgrađen,dolazak putnika ump-om nema isplativost ,jer je ne povezan sa gradskim šinskim sistemima...i umesto da se koriste javni prevoz ,putnici bi dolazili automobilima do BAS-a :kafa:
Jednostavno,kod donošenja odluke o poziciji BAS-A ,grad treba da se posmatra kao celina i stanica treba da je što približnije da bude dostupna većini građana,pozcija na NBG to sigurno nije,pozicija na Prokopu to jeste..
 
Htedoh da se suzdržim ali ne mogu, oprostite! Bara koja se stvara na podvožnjaku je problem? Postoji kišna kanalizacija, ako je tu nema, to se izmisli, svakako da je to neophodno ako se misli da prokop postane jaka stanica i centar železnice Srbije. Ako podvožnjak ne odgovara uvek može da se napravi još nešto iznad, tu ima mesta za tako nešto. Pa ni kod Arene nekada davno nije bilo onih kružnih tokova i gle sad? Da ne pričamo o petlji Radnička. A postojanje dveju ili više stanica je upravo ono što želi da se izbegne. Dakle o tome nema ni govora, verovatno da će biti usputna stanica, tako autobusi koji idu ka nišu staju kod auto komande (posle ovoga to ne bi imalo smisla) ali ove ostale stanice imaju smisla, no, samo kao usputne. Dalje može da se uradi jedna pasarela do mostara za tramvajsku stanicu, to nije preskupo a vredi... i još jednom, oprostite
 
Da,pa ceo taj potez paralelno sa završetkom Prokopa dobija novu infrastrukturu,kao i nove pristupne saobraćajnice,uklanja ce celo brdo ispred Prokopa,proširenje podvožnjaka kod Hitne sa povećavanjem kapaciteta kišne,je sada manji problem jer je ispod mostara setimo se bila ista situacija ,pa kada je napravljena nova crpna stanice sada nema problema..
 
Прокоп ... neverendinig story ... story without purpose ...

Ево каква би реакција путника (домаћег, а нарочито страног) била приликом његовог приспећа на Прокоп:

Интерком воза: "Welcome to Belgrade central station"
Путник намерник:
WhereTheFuckAmIKittah.jpg
 
Ne kapiram zašto bi bilo tako? izađeš iz voza, oznake, table na sve strane ti govore gde da ideš... Kako je kad stigneš na neki veliki aerodrom? ili na naš aerodrom? Ne sleću avioni u centar grada... Ako se poveže lepo sa mostarskom petljom, i ako se možda uvede još neka linija neće biti nikakvog problema ni za prokop ni za BAS.
 
Fakat jeste, autobuska stanica je jedno veliko nužno *ranje! Stotine autobusa dnevno dolaze i odlaze na to mesto. Masa buseva, masa ljudi. 3-4 km u velikom gradu, tamo-amo, meni nije nikakav argumenat. Svi ti ljudi odnekud dolaze ili nekuda odatle idu, gradskim prevozom. Meni je Prokop inače (rodio sam se i živeo 30 godina na 10 min. od) da prostite, šupak ovog grada. Klanac i krkljanac.

Važno: Prokop kao ž.st. zahteva popriličnu komercijalizaciju gornje ploče, što je i deo zvaničnog projekta, da bi se otplatili silni krediti i tsl. Autobuska stanica preko svega (a ne umesto komercijale!) bila bi totalno ludilo. Zaboravimo na znakove i putokaze - to je rupa i odatle se treba nekako izvući. Nemojte molim vas, još rampi, pasarela i mostova na tom mestu! Čak i negde pored, kao na plac BIP-a, ne dolazi u obzir. Dajte da odgušujemo, a ne obrnuto...
 
Vrh