Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Pantograf
Molim te napisi, osim tog skvera pomenuti grad koliko ukupno ima autobuskih stanica
Edit
Predlozena vukoje*******ina slucajno pripada jednoj od centralnih gradskih opstina
i sa najjacom saobracajnom infrastrukturom jacom i od lokacije Buvljaka
neposredna blizina auto puta, NS puta i Kineskog mosta
zeleznica i Bgvoz te uopste nije vukoje*******ina ali jeste debelo zanemarena dobra lokacija

Lokaciju kod buvljaka bolje je iskoristiti to gradjevinsko zemljiste za poslovni i stambeni prostor
jer nema mesta da primi pratece sadrzaje savremene stanice
niti da se dalje razvija usput napuniti BG kasu od atraktivnog zemljista
a da ne spominjem uticaj na okolinu vec ranije spomenutih sivih hordi koje prate takav objekat
pa cemo dobiti Karadjordjevu II , Picin park i sve ostalo u negativnom smislu
zivi bili pa videli :)
 
Пантографе, нема разлога за такав речник, до сада ниси тако функционисао. Да не кажем да је у сваком случају реч о нашој средини, па стога заслужује лепше опхођење, о којем год делу да је реч.

Сизифе, може и да остане. Као неко ко је доста користио, не видим шта ће то толико добро донети већини грађана, то пребацивање преко саве.

Ваљда није свака мисао растеретити центар, улепшати центар, потрошити, побољшати, услуге, комфор, центар... Та 4 км друмом или 3 ваздухом, за коју годину ако порасте стандард такође ће закрчити гужве. Да опет селимо?

Немам коначно решење, зато питам, да образложи неко ко зна шта прича. Знам да има људи овде који кад напишу, имаш два избора - да кажеш браво или да кажеш нисам тако гледао, у праву си, па опет браво.
Мени делује да се возачи понашају као да имају 4 станице, или више. Нисте приметили да путници излазе код сава центра, панчевца, коњарник... Возачи то не раде из обести, ваљда. Људи их то замоле јер им је лакше! Зар то није практичан разлог?
Шта је уопште важније, милион малих људи или карађорђева, амфитеатар? За ово задње биће прилике кад буде и пара, а не хајде да га ослободимо, па кад га добијемо бланко, шта са њим?
И молим вас, доста пинк културе! Да причамо као људи...
 
Sto je ne napravite iznad prokopa tako da moze da se poveze sa zeleznicom
 
Борчанац,
Па наравно, важније је "милион малих људи"; зато је циљ омогућити им да, када путују за Београд, и стигну у Београд. Видиш, ја живим на Бежанијској коси и одмах иза моје зграде је саобраћајни знак "крај насељеног места" - мисли се на Насељено место Београд. И сад, ако бисмо направили Главну аутобуску станицу Београд негде иза тог знака, шта смо постигли? Путовање до "Београда" аутобусом од сат времена, и онда још сат до Београда.
Због свега овога железничке станице се практично у свим светским градовима налазе у (ширем) центру, а и аутобуске нису далеко. Шта ћеш, мораш да имаш штајгу, па макар имао и курве са штајге.
Иначе, то што возачи заустављају аутобус на више места у граду је сасвим нормално и треба прописима регулисати - као што је недавно и урађено уређењем стајалишта на Аутокоманди.
 
Postoje mnogi drugi obavezni sadržaji savremene stanice koji zauzimaju mnogo vecii prostor nego sto je sam peron
ne samo da nece Slonče u lonče, nego treba misliti i na buduca prosirenja i zahteve i potrebe
ili je samo fora odrati jos jedan kredit . . . za naredno letovanje, bmw i sl. po starom običaju. . .
Edit
razlicito glediste
Par kilometara su sporni za lokaciju BG autobuske stanice a nisu sporni kad je aerodrom u pitanju
pa ne radi se o prigradskoj bus stanici koju čovek svakodnevno koristi
vec medjugradska i medjunarodna koju prosecan gradjanin koristi povremeno, kao i aerodrom
 
sizif":382lodop je napisao(la):
Вала, како сте почели, почећу да се залажем за останак БАС-а на постојећем месту. Све ми се чини да се ви заправо никада нисте ни возили међуградским аутобусом, а ове стране вам служе за стилске вежбе. Попут оног несрећног Пеје са Пинка и његовог поклика "А што не би могло!"

По мом мишљењу, локација на месту Бувљака је идеална. Близу је аеродром (за оне из унутрашњости који га користе), одмах ту су железничка станица НБГ, будући метро, аутопут, будући излаз ка Коридору 11 преко Сурчина, трамвај, УМП са мостом на Ади... право чвориште.
У правцу према граду, пракса је показала да већина путника из Младеновца сиђе на Аутокоманди, већина путника из Обреновца и Велике Моштанице код Сајма, већина путника из Сурчина код Сава центра, из Баната на Панчевачком мосту... Људима су ове локације практичне, иако су удаљене од центра. Разлог је прост: боље преседачке везе него у самом центру. На Миксеру у мају 2012 су ми сами Младеновчани указали на ово што сада пишем. Када сам им предлагао да приградски воз за Младеновац иде кроз Топчидер до Београд главне, они су хтели да иде на Нови Београд, и да им је то боље. Иначе, ја сам сам заклети железничар, и на путовање аутобусом ме може натерати једино група (путовање аутобусом је жртва ради социјалних односа), непостојање железничких линија или потпуно слепачки ред вожње возова. Иначе, немамо основа да размишљамо о развијенијем аутобуском саобраћају него сада. Следећи сценарији:
1) Са опредељењем према нафтном транспорту улазимо у дужничку кризу. Уз наставак раста цене нафте, све мање људи може да плаћа аутобус. :violina:
2) Због политике скупог друмског транспорта, региони заостај и опушћују. Из мање насељене провинције је и мање аутобуса :violina:
3) Тежња ка економски, енергетски, еколошки, регионално, социјално функционално одрживом међуградском транспорту, са железничким транспортом као основом, и конкуренцијом приватних оператера на пругама. У том случају путничке железнице преузимају квантитет, и опет имамо мање аутобуса. :mrgreen:

Али, ни политика одрживог транспорта се не може развити преко ноћи, а никада неће бити потпуне географске покривености железницом. Са друге стране, иако заклети железничар, против сам укидања аутобуса на железничким линијама. Конкуренција у том случају утиче и на боље железнице, али и даље да се аутобуси што мање врзмају по најзагушенијим и најзагађенијим деловима града. Моје искуство на линији Београд-Лазаревац је покатало да се највећа успоравања и кашњења међуградски аутобуси праве кретањем кроз сам Београд.
Борчанац":382lodop je napisao(la):
boca-ica":382lodop je napisao(la):
Karlo, drago mi je sto govoris o cetiri stanice :)
to sam ovde prosle godine izneo kao predlog al nekako je bio slab odjejek. . .
Ево да појачамо одјек о 4 станице!

Карло... Поштујем веома твоја писања, свако је веома садржајно. Замолио би те да даш виђење детањније, сигуран сам да имаш шта да додаш. Написао си да свако паметан тежи да истера саобраћај из града. Сад, ако на пример станица код Панчевачког моста или на левој обали преузме свој део посла. Зар то неће појачати саобраћај да се до саме станице дође из других делова града?
По својој лошој навици, вучем у свој крај.
Шта мислиш како би та станица легла у Борчи, негде између Панчева и Земуна ( још боље укрштање истих са Зрењанинцем) а на новим саобраћајницама које ће бити готове наредне године. И колико би нереално било довести крак бео воза на ту локацију, и физички и финансијски? То је брат, брату... пар километара пруге.
Ако није тешко да добијемо мишљења, од Карла и од других.
Унапред захваљујем!
Хвала на похвалама :)

Као што сам претходно поменуо, није суштина међуградским путницима долазак у центар, већ добре преседачке везе. У самом граду, преседања требају да се ослањају на капацитивни, односно шински транспорт: трамвај, приградске и међуградске железнице, метро.

1) Аутокоманда: Већ сада има одличне директне преседачке везе са великим делом града. Недостају само линије директне линије према Чукарици и Трећем Београду. За Трећи Београд је могуће направити одличну везу градском железницом, а за Чукарицу би неку од линија са Бановог брда требало окренути на Аутокоманду. Тачна локација би требала бити у продужетку широке пасареле од Франша до станице 17 и 18 према Коњарнику и Медаковићу, и 46 и 55 према Звездари и Миријеву. За прилаз је могуће користити Облаковску улицу, а направити нове излазе на аутопут. Јако је важно да буде лак и једноставан прилаз железници, јер овде је управо градска железница интегративни елемент :gobb:
2) Ж.Ст.Нови Београд: Од изградње моста, ова локација је изузетно значајна и атрактивна, са одличним прилазима и друмом и трамвајем и железницом. То што пајсери у Дирекцији за јавни превоз још нису успоставили аутобуску линију Баново брдо--Ж.Ст.НБГ--Општина НБГ--Земун центар, иако постоје сви услови, посебна је прича. :rant:
3) Панчевачки мост: Већ сада је ова локација терминал највећег дела путника за Банат. Ту су и дивљи таксисти, приватни минибуси, градска железница, стајалиште возова за Вршац и Зрењанин. Ту је много индустријског земљишта, које је лако пренаменити у сврху СБАС (Северне београдске аутобуске станице). Оно што би било потребно као надоградња је продужење трамваја од Омладинских бригада испод Панчевачког моста до Дунав станице, колико год мноштво форумаша било против продужења трамвајске мреже и за милиметар. Овде је потребно заокружити функционалну целину. :fijasko: Крњача би била знатно непогоднија локација, и додатно би оптеретила и овако оптерећене аутобуске линије преко Панчевца. Борча је још гори случај, јер се губи и веза са железницом, и директна веза са већином делова града, а и доста је далеко од града. Трећи Београд би могао да живне и да се испуњава градским садржајима, да се развије полицентрична структура у којој би Трећи Београд добио градски центар, али и даље не би био погодна локација за градске терминале.
4) Раковица: Ово је посебно интересантна и запостављена локација. Локација која би требало да буде центар јужног дела града, је сада пропала индустријска зона. Баш ја сам био покренуо на форуму тему, како уредити Раковицу. Јаке аутобуске линије 37,47,50 и 59 пролазе прилично далеко од Ж.Ст. Раковица, 504 "иде као антибиотик", а 42 у најбољем случају иде сваких 15 минута, а у најгорем га нема по сат времена. Једино трамвај 3, али сам трамвај 3 у локалу у највећој мери пролази кроз "индустријско гробље", и удаљен је од насеља са великом концетрацијом људи. Овде би изградња аутобуске станице требала представљати део комплетне трансформације простора центра Раковице, а за то сам дао линк на конкретну тему.

Подразумева се, наравно да аутобус Сомбор-Београд-Ивањица стаје и на Новом Београду и у Раковици. Када су у питању стајања аутобуса на различитим локацијама у граду, за то треба направити посебна стајалишта или мини-терминале даље од стајалишта градског превоза, а на којима се аутобус може задржати највише 5 минута. Задржавања контролисати камерама и сл. Даље, прописати којим улицама се смеју кретати међуградски аутобуси, и исти принцип увести и за приградске аутобусе, било да су у зони монопола Ласте, или су у ближој зони срећно ослобођених монопола Ласте. Предлози локација помоћних мини-терминала: Студентски град (у улици Тошин Бунар), Крњача (код Метро-а), уз Главну железничку станицу (како је поменуто, задржавање највише 5 минута), Ада Циганлија, Плави мост (Шумице), Земун горњи град (укрштање Цара Душана и прилаза Кинеском мосту), Трошарина, Прокоп, и вероватно сам прескочио још неко.
 
Главни аутобуски терминал код Ж. станице НБ, пролазне станице (или стајалишта) на Аутокоманди, Чукаричкој падини, у Земуну (али не у Главној), код Панчевачког моста и то је то.
 
Карло, укњижен плус. Сад се повлачим да много пута прочитам и онда све поновим. Хвала
 
Пантограф":1c1cejnm je napisao(la):
Главни аутобуски терминал код Ж. станице НБ, пролазне станице (или стајалишта) на Аутокоманди, Чукаричкој падини, у Земуну (али не у Главној), код Панчевачког моста и то је то.

Тако је. Само мала корекција: за оне који путују Ибарском магистралом већ је успостављено стајалиште у Жаркову. Плус.
 
sizif":2aec3s81 je napisao(la):
Пантограф":2aec3s81 je napisao(la):
Главни аутобуски терминал код Ж. станице НБ, пролазне станице (или стајалишта) на Аутокоманди, Чукаричкој падини, у Земуну (али не у Главној), код Панчевачког моста и то је то.

Тако је. Само мала корекција: за оне који путују Ибарском магистралом већ је успостављено стајалиште у Жаркову. Плус.

Ово што написасте је и намера градских власти, али по мом мишљењу то није у интересу већег дела становништва Београда. Једноставно највећи део Београђана још увек живи са ове стране реке Саве и измештањем главног (и јединог) терминуса за још пар километара и то преко мостова неминовно значи продужавање времена путовања и додатне патње које уз то иду.
Претпостављам да људи који изражавају одушевљење овим сценаријем живе на Новом Бгд-у и залеђу и потпуно их разумем. На овај начин центар града премешта се у њихове крајеве, Белвил и блокови преузимају улогу Старог града и Дорћола а Бежанијска коса долази у позицију Врачара (честитам Пантографе :wink: )
То је лепши део приче, али шта је са нама осталима којих је бар 2/3. Ја нпр. живим у предграђу које се зове Миријево (и које је до скора по положају било у рангу са поменутом Б.косом), а након реализације ове интересне замисли постаје тешка али заиста тешка периферија у наредних зилион годиница.. Иста је судбина и оних са Карабурме, Вишњице, Борче и околине, Звездаре, Вождовца, Медака, Бањице...итд. Због новог моста аплаудирају и они са Б.Брда и Чукарице..
Ја најчешће користим аутобусе који иду Ибарском и видим да ћу убудуће имати алтернативу за улаз/излаз - Гл.ст.Нбг. или Жарково. Значи отприлике сат времена бусом и још сат времена градским до Миријева. Хорор коме се нисам надао.
Сви ови пројекти финансирају се из заједничке градске касе, па би минимум фер односа био да се води рачуна о интересу свих житеља подједнако. Имам утисак да минимум последњих десет година није тако и да је на делу преливање и протекционизам а са каквим намерама није ми баш најјасније. За све ово мање кривим оне који то спроводе (једноставно следе неки свој интерес :twisted: ) а више већину која ћути и спава и ваљда сања неке лепе снове несвесна стратешких одлука које јој не иду у прилог а плаћа их сопственим новцем.
Ко не разуме сувопарне реченице нека прорачуна то на егзактан начин, дакле математички и у новцу :mrgreen: !
Нека запамти колика је цена квадрата стана рецимо у Миријеву и на поменутој Б.коси у овом тренутку, а онда нека то упореди за неколико година када центар града буде на НБГ. Не треба наравно чекати, то се лако може замислити већ сада. Дали умемо да се боримо за сопствени интерес? Већина изгледа не уме или схвати игру тек кад је касно... :bash:
 
Slažem se s jednim delom, samo imaš jednu grešku u u logici - šta te sprečava da siđeš na tom stajalištu u Žarkovu/Rakovici i onda gradskim prevozom do Mirijeva?
Tj. koliko je do duže nego da ideš do centra grada pa opet prevozom?
Pogotovo kad ubacimo hipotetičku stanicu BG:voza Sajam, ili drugu liniju istog, ili da to južno stajalište bude negde na liniiji tamvaja kojim možeš da stigneš do Bogoslovije?
 
Једноставно разлика би била огромна да је аутобуска на аутокоманди како је деценијама било планирано али је онда екипа пренаменила земљиште онако како је одговарало парцијалном интересу...
 
Veliki Vracar":3d1uuq0l je napisao(la):
sizif":3d1uuq0l je napisao(la):
Пантограф":3d1uuq0l je napisao(la):
Главни аутобуски терминал код Ж. станице НБ, пролазне станице (или стајалишта) на Аутокоманди, Чукаричкој падини, у Земуну (али не у Главној), код Панчевачког моста и то је то.

Тако је. Само мала корекција: за оне који путују Ибарском магистралом већ је успостављено стајалиште у Жаркову. Плус.

Ово што написасте је и намера градских власти, али по мом мишљењу то није у интересу већег дела становништва Београда. Једноставно највећи део Београђана још увек живи са ове стране реке Саве и измештањем главног (и јединог) терминуса за још пар километара и то преко мостова неминовно значи продужавање времена путовања и додатне патње које уз то иду.
Претпостављам да људи који изражавају одушевљење овим сценаријем живе на Новом Бгд-у и залеђу и потпуно их разумем. На овај начин центар града премешта се у њихове крајеве, Белвил и блокови преузимају улогу Старог града и Дорћола а Бежанијска коса долази у позицију Врачара (честитам Пантографе :wink: )
То је лепши део приче, али шта је са нама осталима којих је бар 2/3. Ја нпр. живим у предграђу које се зове Миријево (и које је до скора по положају било у рангу са поменутом Б.косом), а након реализације ове интересне замисли постаје тешка али заиста тешка периферија у наредних зилион годиница.. Иста је судбина и оних са Карабурме, Вишњице, Борче и околине, Звездаре, Вождовца, Медака, Бањице...итд.


Треба, наравно, мислити на сва насеља када се гради нешто попут главне аутобуске станице. У најмању руку, треба реорганизовати мрежу јавног превоза. Ако би са Ж. ст. Нови Београд, која је уз будућу главну аутобуску станицу, током целог дана на сваких 15 минута ишао воз до Панчевачког моста, верујем да би Мирјево било ближе БАС-у него што је сада, 46-цом.
 
veliki vracaru. mozda ja nisam najbolje razumeo ali ne vidim bas kako ce preseljenje glavne autobuske napraviti od mirijeva vece predgrdje nego sto ono jeste trenutno. koliko ti je trenutno vremena potrebno da od mirijeva stignes do glavne autobuske stanice pa recimo plus vreme koje ti je negde u spicu potrebno od autobuske do recimo banovog brda, kada krenes put ibarske, pa po slobodnoj proceni, uz male promene u linijama gradskih autobusa jednom kada se stanice premeste, za isto to vreme bices ne na banovom brdu nego u lipovickoj sumi.

druga stvar koja mi nije jasna u tvom postu je tvrdnja da ce buvljak biti novi centar grada, tj da ce preseljenje glavnih stanica doneti boljitak stanarima blvila i okoline.. jedini direktan boljitak osetice upravo stanari oko postjecih stanica, i to kroz mnogo bolje uslove zivot ali i kroz verovtni skok cene kvadrta u okolini karadjordjeve
 
Одговорио сам у претходном посту. Не треба једно лоше решење заменити још горим за ВЕЋИНУ грађана Београда. Моја поента је да аутобуска станица треба да има локацију што ближе географском центру града а ако узмете карту и забодете шестар локација близу аутокоманде и прокопа се намеће сама. Једина поштена алтернатива су 4 мање, али и од тога у наредних 50 год. нема ништа.
@razgradjevinar- околина Карађорђеве ће наравно и даље остати атрактивна али овога пута због свеопштег сређивања и директног приступа уређеној обали реке. Што се тиче Новог Београда изградња модерног саобраћајног комуникационог центра на тој страни свакако ће подићи степен атрактивности целог тог подручија. >Довољно је рећи: ја сам на 5 мин. од главне аутобуске и железничке станице и све је јасно. Бар мени.
 
После година бављења саобраћајном струком, не бих могао замислити сценарио по којем би међуградски аутобуски саобраћај био интензивнији него у периоду 2001-2009. Од насеља на западу Србије, већина већих има железничке станице. Ако би се неким чаробним штапићем поправиле све пруге и путеви које сада имамо, дозволила политика квалитета на железници, а полиција кажњавала возаче аутобуса за угрожавања људских живота прекорачењима брзине, било би далеко мање аутобуских линија. Само Миријево, али и цео тај источни део града је инфраструктурно запостављен у односу на НБГ. Осим приласка терминалима међуградског саобраћаја, то отежава и сам пролазак међуградским аутобуса кроз источни део града. Окрени-обрни, док се на НБГ гради "Магистрални прстен" на скупом вијадукту, на истоку нема ни у најави друмске саобраћајнице профила макар и 2+2, макар и са семафорима на релацији Роспи Ћуприја-Миријево-ММЛ-Јерковић-Трошарина-Раковица-Видиковац. Тим коридором би се до Раковице (предложене станице БАС-Југ) из Миријева могло стићи за пола сата и мање, увек.
 
@Велики Врачар

На исти начин би неко ко живи у Земуну или на Новој Галеници могао да реагује да је којим случајем за локацију нове станице изабрана Аутокоманда. И њему би било даље баш онолико колико је теби даље Бувљак. Значи, ако ти изађеш с Миријева на врх Булевара и ухватиш 7-цу, путоваћеш 7-8 минута дуже до будућег БАС-а, али ћеш онда за пет минута изаћи на Ибарску код Жаркова. Много брже него из Карађорђеве. Да не говорим о могућности да се новим Миријевским булеваром спустиш до Панчевца и онд БГ возом комотно и веома брзо стигнеш до Бувљака.

И да. Будући саобраћајни центар Београда се сели на леву обалу Саве и то је неумитно. Једноставно, географија је сурова. Ја исто живим на Палилули и могао бих да цвилим о неправди, али ако којим случајем путујем за Панчево или Вршац могу за пет минута да изађем на Панчевац и тамо сачекам бус, а ономе из савских блокова требало би најмање 40.

Извини, не живимо у комунизму. Када си куповао стан, за новац који си имао у џепу могао си да купиш дупло више квадрата на Миријеву од онога ко се одлучио за Белвил. Проценио си да ти је то важније од локације и сада не можеш да наступаш из своје личне перспективе и захтеваш исте саобраћајне погодности које има Нови Београд. Да не схватиш погрешно, ја се залажем да крак М1 београдског метроа (ако га икада буде) заврши у Миријеву, а не у Устаничкој, као и за изградњу брзе саобраћајнице од овог великог, али ипак периферног насеља до аутопута. Тада ће људима који у њему живе приступ будућој станици БАС-а бити много приступачнији.
 
Autobusi nece praviti toliki problem kada se drugi teski saobracaj izbaci iz grada. Dakle, kada se kompletna obilaznica zavrsi sa jos jednim mostom preko Dunava problema nece biti. A svi oni koji dolaze iz unutrasnjosti ili inostranstva ne verujem da su radi da se voze i gsp-om koji je dosta konfuzan za one koji nisu navikli na isti. A smatram da bi grad i inace trebao dosta da proadi na tome da olaksa turistima snalazenje po gradu.
 
sizif":1qqwvstc je napisao(la):
И да. Будући саобраћајни центар Београда се сели на леву обалу Саве и то је неумитно. Једноставно, географија је сурова. Ј

Сизифе, Сизифе стварно си решио да и од мене направиш Сизифа, да непрестано из почетка понављам исту причу као да гурам онај несрећни камен узбрдо. Одговоре на све твоје наведене констатације већ имаш у моја претходна три поста и ја их из поштовања према људима који ово ревносно читају наравно нећу понављати.
Имам само пар примедби. Најпре ово горе болдовано, неумитно је фаталистичка реч и све оно о чему људи доносе одлуке наравно није неумитно већ мање или више промишљено и исправно или неисправно. Никаква географија није предодредила НБГ за некакав саобраћајни центар целог града. Статистичка чињеница је да се из Београда више од 70% међуграсдког саобраћаја обавља ка југу и нема никаквог разлога да више од 2/3 становника прелази Саву до будуће станице, а онда се 70% њих враћа назад аутобусима готово истим путем. О додатном оптерећивању мостова не треба ни говорити.
У односу на целину града локација код бувљака је потпуно ексцентрична у правцу запада, док је потез Прокоп - Аутокоманда готово у центру па отпада примедба о побуни у Земуну.
Миријево сам сасвим узгредно поменуо као један пример, али суштина моје тираде се односила на готово цео "шумадијски" :mrgreen: Београд где још увек живи највећи део становника а којима ове стратешке промене никако не иду у прилог. Намера ми је била да бар овде на форуму "подбодем" неког од њих на реакцију али ето не јављају се чак ни ови најгласнији из Болеча и околине :lol: али ко зна можда не прате ову тему.
И још само да приметим да не разумем ово поређење цене квадрата у Миријеву и у Белвилу ( није 2 пута него 1,5), јер ја сам поредио Миријево и Бежанијску косу. Тврдим да су до скоро били потпуно у рангу, а да ће убудуће када се буде говорило Б.коса 15 мин.од Гл.а.ст. Миријево 55 мин. од исте настати драстичне разлике. А да поновим сви у овом граду уплаћујемо у заједнички буџет, најмање што очекујемо је фер улагање у инфраструктуру.
 
boca-ica":1h8ixr3f je napisao(la):

У потпуности сагласан + (заслужујеш 4 за сваку станицу али нажалост могу само један :mrgreen: )
 
Па, тај аргумент да 2/3 корисника БАС-а живи на десној обали Саве и да због тога не треба селити станицу је дао, мислим, Саобраћајни факултет, али мени заправо није јасно како су могли тако лако да помешају елементарну географску чињеницу с појмом ДОСТУПНОСТИ станице грађанима. Дакле, кренимо редом:
- Јужни београд (Чукарица, Баново и остала брда, Раковица..) - свима је, захваљујући Мосту на Ади, ближа локација на НБ и од садашње, и од Аутокоманде.
- Источни Београд, - најбоље Аутокоманда, постојећи БАС и НБ - готово исто.
- Врачар, Звездара - исто.
- Центар - најбоље БАС.
- Борча, Овча, Крњача - најбоље НБ (Кинески мост).
- Нови Београд и Земун - јасно као дан.

Из моје кратке анализе мислим да произилази да је бар половини грађана Београда (Јужни, НБ и Земун, прекодунавски) идеална локација на Новом Београду; наравно, уз преуређење мреже линија јавног превоза, што се, надам се, подразумева.
Наравно, и уз пролазне станице у разним деловима града.
 
Meni kao laiku izgleda da je bolja Lokacija Prokop i Autokomanda.Zasto?

Zato sto recimo kao sto sada imamo prolaznu stanicu Zarkovo kada se ide na jug Ibarskom sa Basa,tako je moguce i kada bi glavna bila na Autokomandi ili Prokopu imati prolaznu na NBG.

Mnogo je lakse stici sirokim bulevarima i autoputem sa NBG na glavnu nego recimo sa Zvezdare ili Vozdovca na NBG.

Dok to autobuse nece doticati jer ce ici samo autoputem i Bulevarom Vojvode Misica.

Ili cak da je i stanica na NBG da se doda prolazno stajaliste kod Ade.Recimo u povratku sa Ibarske magistrale medjugradski autobus staje na Vidikovcu,Zarkovu(to je da kazemo sekundarno stajaliste u odnosu na BAS) i kod palate pravde.Meni recimo veoma odgovara to stajaliste kod palate pravde jer se ne gubi petnaestak minuta dok autobus udje na BAS pa onda odatle dok se popnem do zelenjaka peske,vec samo otpesacim od palate Pravde do Kneza Milosa i odmah mogu da hvatam puno linija u Kneza Milosa.

Ovako predlozeno bi bilo manje potrebe da ljudi prelaze mostove,a i prodju jeftinije jer je oko 50-100 dinara cena karte u Zarkovu manja nego na BAS-u jer nema stanicne usluge a i distanca je manja.
 
ali u GUP-u je predviđen UMP i SMP tako da u budućnosti neće biti problem stići sa zvezdare i voždovca.
 
UMP-om nece ici javni prevoz niti ce biti izgradjen narednih 20 godina.Nigde na trasi UMP-a nije planirano stajaliste za gradski prevoz osim na petlji radnicka.
 
Vrh