Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Provizija od 2% je veliki trošak za BAS. Zašto? Pa zato što BAS radi za proviziju a 2% kartičar naplaćuje na ceo iznos karte! Recimo ako je karta 1.000 din a BAS od toga ima recimo 8% to znači da mu je zarada 80 din. E sad provučeš karticu na 1.000 din provizija je 20 din što je u odnosu na proviziju BAS-a neverovatnih 25% (ili 1/4 zarade!) . Eto to mi se čini kao razlog izbegavanja naplate karticama.
Нешто ми није јасан тај пословни модел, тј. зашто је БАС-у примарни извор зараде продаја карата.

Нпр. аеродроми не продају авио карте, већ зарађују наплаћујући авио компанијама таксу по путнику (коју, пак, путници плате кроз карту). Поред тога, аеродроми зарађују и продајући Хермес мараме, Босове кравате и сличне трице. И онда, наравно пусте сваког да оде у тоалет, и оне који путују и оне који их прате ил‘ дочекују.

Што дуже пратим ову тему, то ми се више чини да БАС заправо не разуме ни посао који му је поверен, нити како од тог посла може да се направи зарада. Стога је и једино логично да БАС какав је престане да се бави тим послом и препусти га некоме ко ће умети и да ради и да заради.
 
То није тачно. Картичарске компаније и банке издаваоци картица и те како наплаћују провизију продавцима роба и услуга и то не малу, чини ми се за Виза и Мастер у просеку 2% а неке имају и минимум од 10 динара или 2% ако је то веће. Код Дине је то далеко повољније.
Izvinjavam se, nesporazum je u pitanju. :) Mislio sam da mislis na proviziju za korisnika. Za prodavca naravno da ima provizije, ali korisnike nesto bas i ne zanima to. Pre cu promeniti prodavnicu i otici u neku u kojoj cu platiti Visom (kojom mogu da platim pomocu telefona) nego izvaditi Dinu i nosio je svuda sa sobom da bih udovoljio prodavcu i ustedeo mu koji dinar.
 
Kao što je neko lepo rekao u jednom od prethodnih postova, neka naplaćuju više ako hoćeš Visa/Master i rešen problem.

Nego, da li ima potrebe da diskutujemo o pokojnom BAS a.d., je l' sigurno da se gasi?
 
Kako da naplaćuju više? Gde bre to ima?

Hoćemo li zaista da vodimo raspravu na temu da li može karta za Niš da se plati viza karticom? Uveo bih im obavezu, da sam država, da može, u roku od prekosutra i kraj priče. Ako ne može, dođe inspekcija i zatvori šaltere.
 
Samo da pojasnim da apsolutno ne mislim da treba zabranjivati plaćanje karticama već smatram da nije loše da se država ili neka lokalna kompanija uključi i donekle preuzme ulogu posrednika. Za primer može da posluži ono što se Rusima desilo pre par meseci kad su ih u danu isključili iz Visa prometa zbog ove politočke krize. Ozbilje države planiraju takve stvari i rade na tome da budu što je više moguće nezavisne u svakom pogledu.

Da je neko pametan osposobio bi i tu Dinu tako da i nju možeš da staviš u Apple i Google walet i to bi onda već bila validna alternativa.
 
To sto su Ruse iskljucili iz SWIFT-a nema ama bas nikakav uticaj na trguvinu i placanje unutar jedne drzave. Utice samo na to, da ne moze medjunarodne transakcije da se obave ili ako je kartica izdata od strane banke iz zemlje van Rusije
 
U Nemačkoj je apsolutno normalno da ne možete platiti Visa/Master karticama već samo lokalnom EC karticom. Doduše to se odnosi na manje radnje, veliki lanci naravno uglavnom podržavaju plaćanje karticama.
 
Kako da naplaćuju više? Gde bre to ima?

Hoćemo li zaista da vodimo raspravu na temu da li može karta za Niš da se plati viza karticom? Uveo bih im obavezu, da sam država, da može, u roku od prekosutra i kraj priče. Ako ne može, dođe inspekcija i zatvori šaltere.
Ниједан привредни субјект нема законску обавезу да прима уопште картице као такве, а камоли да се наметне обавеза да мора да прима одређене картице.
 
Provizija od 2% je veliki trošak za BAS. Zašto? Pa zato što BAS radi za proviziju a 2% kartičar naplaćuje na ceo iznos karte! Recimo ako je karta 1.000 din a BAS od toga ima recimo 8% to znači da mu je zarada 80 din. E sad provučeš karticu na 1.000 din provizija je 20 din što je u odnosu na proviziju BAS-a neverovatnih 25% (ili 1/4 zarade!) . Eto to mi se čini kao razlog izbegavanja naplate karticama.
Stvarno je cudno kako do sad niste propali. Tom logikom treba da iskljucite struju na stanici jer i nju morate da platite. Je l od tih 700 zaposlenih ima neko u ekonomskoj sluzbi?

Recimo da u 2022. godini imate online placanje karticama ustedeli biste novac na salterima, salterskim radnicima i povecali bi promet. Ali ne, bolje ukinite i placanje kesom, samo trampom da moze da se plati.

*ebo vas monopol. Treba vas ukinuti.
 
Ниједан привредни субјект нема законску обавезу да прима уопште картице као такве, а камоли да се наметне обавеза да мора да прима одређене картице.
У суштини да, најбољи пример су трафике.
 
Niko u svetu ne naplacuje vise za placanje Visom ili Masterom! To nije resenje.
У ствари наплаћује, али се то већ урачунава у маржу.
To sto su Ruse iskljucili iz SWIFT-a nema ama bas nikakav uticaj na trguvinu i placanje unutar jedne drzave. Utice samo na to, da ne moze medjunarodne transakcije da se obave ili ako je kartica izdata od strane banke iz zemlje van Rusije
Мислим да је овде прича о непостојању алтернативних система за инострано плаћање. Руси, имају свој систем плаћања МИР, али он је мало где признат. Ова прича да ће ДИНА ићи на светско тржиште користећи структиру Унипнпеја вероватно није лоша, и за наше слабашну економију, веорватно једини пут да се изађе ван граница.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Ниједан привредни субјект нема законску обавезу да прима уопште картице као такве, а камоли да се наметне обавеза да мора да прима одређене картице.
У суштини да, најбољи пример су трафике.
И не само трафике, него и пекаре. Скоро на свим пекарама код мене у крају, стоји истакнуто "не примамо картице".
 
Pa za trafike, pekare može da se nametne obaveza korišćenja Dine za početak (tu su im troškovi minimalni), svi oni imaju lep profit i nisu ugrožene kategorije pa da se prave ludi da ne primaju kartice. Ja nosim Dinu u novčaniku iako sam je možda jednom koristio, a ako bi uveo tu obavezu za pekare/trafike onda bi se ljudi navikli da je češće koriste, za Dinu je glavni minus što nema beskontaktno plaćanje već moraš da kucaš pin kod svake kupovine.
 
Pa za trafike, pekare može da se nametne obaveza korišćenja Dine za početak (tu su im troškovi minimalni), svi oni imaju lep profit i nisu ugrožene kategorije pa da se prave ludi da ne primaju kartice. Ja nosim Dinu u novčaniku iako sam je možda jednom koristio, a ako bi uveo tu obavezu za pekare/trafike onda bi se ljudi navikli da je češće koriste, za Dinu je glavni minus što nema beskontaktno plaćanje već moraš da kucaš pin kod svake kupovine.
Trafike ne primaju kartice uglavnom zbog cigara, pošto su tu marže svega nekoliko procenata...
 
offtopic:
Mogli su oni Dinu da "uguraju" na neku od postojećih kartica, kao npr. u Italiji gde uz Maestro ide i lokalni Pago Bancomat, gde je provizija mnogo manja. Kad kupuješ možeš da biraš, a možeš i da odlučiš da je automatski nacionalni prioritet.
carta-debito-bcc-cash-maestro-banca-versilia-lunigiana-garfagnana-bvlg.png


Inače, slažem se da je suludo da na stanici ne prihvataju kartice (sem Dine).
 
...Ja nosim Dinu u novčaniku iako sam je možda jednom koristio, a ako bi uveo tu obavezu za pekare/trafike onda bi se ljudi navikli da je češće koriste, za Dinu je glavni minus što nema beskontaktno plaćanje već moraš da kucaš pin kod svake kupovine.

А зашто не би у Србији свесно користили искључиво Дину јер је безбедније зато што је неопходно физички убацити картицу и унети ПИН, јер подаци о трансакцијама остају у домаћем систему, јер су провизије далеко ниже и уз то је наша, српска?

Одговор на ово питање даће нам одговор и на много дубља питања ове земље и народа попут оног зашто изумире ћирилица, а делимично и оног зашто изумиремо и ми сами.

п.с. Користим искључиво Дину баш из горњих разлога.
 
Stvarno ga pretera. Korišćenje Dine se uglavnom svodi na to da već imaš jednu karticu (Visa ili Mastercard), kojim možeš i u inostranstvu da plaćaš, dok Dina onda predstavlja viška karticu i samo zauzima mesto.
 
Па јел' ти сваки дан скокнеш до иностранства па ти је незгодно да не помешаш картице? Наравно да не. Зашто онда не ставиш те стране картице уз пасош и не носиш само Дину, него послушаш "добронамеран савет банкара" (који оксиморон) и Дину ставиш негде у орман? Мислим, одосмо далеко од теме, али то је та наша (не) свест или још горе к*******а по принципу "а што баш ја морам?". Па не мораш, али миц по миц, и резултате живимо... или умиремо боље рећи.
 
Zasto ne Dina? Zato sto mora fizicki da se ima kartica - ne moze wallet na telefonu, zato sto nema paypass, zato sto mora pin stalno, zato sto sa Visom na dosta mesta imam popust.
Da ne pominjem benefite Vise u inostranstvu, zdravstveno osiguranje uz nju, zavisi od tipa kartice i ulazak u airport lounge…
 
Moje iskustvo je da je MasterCard mnogo bolji nego Visa za inostranstvo, a što se Dine tiče - sve što su već naveli - beskontaktno plaćanje, pinovi i slipovi, itd
A što se tiče GLAVNE AUTOBUSKE STANICE, koju koriste i koristiće mnogi ljudi koji nisu Srbi - sumanuto je da ne primaju kartice, nemaju online rezervacije, i tome slično. U ostalom, sve i da je koriste SAMO Srbi, ja kao Srbin imam pravo da želim da završim posao online umesto da se vučem do stanice samo da bih kupio kartu. To je davno prevaziđeno
 
Da li Visa ili Master za inostranstvo, tesko je proceniti. Obe kartice su podjednako prihvacene svuda u svetu, pa pretpostavljam da zavisi od banke i tipa kartice koja je kome bolja. Ali to nije tema sada.

Apsolutna je sramota da glavna autobuska stanica u glavnom gradu gde dolaze autobusi iz inostranstva ne prima kartice. Da ne pricam o brukanju sa naplacivanjem WC-a 50 dinara. Jadno!
 
Vrh